Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jestem w temacie :)

Takie U masz z BK 24+12cm styro i ściana 36cm praktycznie z wyeliminowanymi mostkami,ściana takiej grubosci jak Energo może mieć U poniżej 0,11 i to jest dopiero energooszczędność,o kosztach nie mówiąc,ale każdy wybiera jak mu pasuje.

U~0,19 W/m2K to żadna rewelacja i nie uchodzi mówić,że dąży do energooszczędności ;)

Druga sprawa,że w 1W masz więkze prawdopodobieństwo wystąpienia mostków termicznych w spoinach i nie wiem jak ciepły byłby materiał to i tak ciepło będzie uchodziło szczelinami na zewnątrz.

 

Dzięki, mam nadzieję, ze się nie obrazisz, ale tak jak sam napisałeś U=0,19 masz przy 2-warstwówce 24+12, a ja mam to w 1-warstwówce, z resztą nie pisałem nic o energooszczędności jako takiej, bo ja nie chcę zwariować z tym styro,

 

wolę wybudować w 1W w 1tydzień np. z Liaplana i za zaoszczędzone pieniadze kupić rekuperator, GWC, czy pompę ciepła i to jest dopiero energooszczędność

 

i wybacz ale U=0,18 to bardzo dobry współczynnik (norma to U=0,3 wiec to jest kosmiczne lata od tej granicy)

 

Uwierz mi wsp U liczy się dla przegrody, więc nie masz racji z tym uchodzeniem ciepła przez szczeliny, bo sciana jest zatynkowana i U liczymy dla m2 gotowej przegrody (gdybyś miał nawet dziury co 10cm to i tak U liczysz dla m2 przegrody a nie dla dziury)

 

Pozdrowienia dla Ciebie

Myślę, że nie ma co zawalać tematu płyty fundamentowej, wiec dzięki za wszystkie uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jest tu na forum jakiś temat o ytong energo. Któryś z posiadaczy takich ścian pisał że żaden kołek w tym nie trzyma, miekkie strasznie. Ja po przeanalizowaniu kilku wariantów ścian stwierdziłem że nie ma wielkiego znaczenia z czego te ściany sa robione. Do tego wszystko to co jest zgodne ze współczynnikiem przenikania ciepła poniżej tego z normy będzie w olbrzymiej wiekszości wypadków wystarczające. Każde dodatkowe ocieplenie nie daje wielkich oszczędności.

 

@ bob27 płytę poniżej wysunietego na jakieś 10 cm energo możesz ocieplić właśnie pianką PUR/PIR. 8 cm to jakies 15 cm styropianu czy XPS.

 

Dzięki piękne perm,

tak właśnie zrobię wysunę ileśtam np. 7cm, pod glebą dam to co będę chciał -nawet i 20 czy 30styro na bok płyty fundamentowej a powyżej gruntu dam z 5 PUR, albo nawet aerożel od znajomych po dobrych cenach dostanę ;)

 

pozdrowienia

 

a tak jeszcze tylko z ciekawości: dlaczego w stopce masz, że EPS 100 nie nadaje się na płytę fundamentową ?(bo wiesz kogo nie pytałem i gdzie w necie nie wlazłem to tam EPS 100) -trochę mnie zaintrygowałeś tym:o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki piękne perm,

tak właśnie zrobię wysunę ileśtam np. 7cm, pod glebą dam to co będę chciał -nawet i 20 czy 30styro na bok płyty fundamentowej a powyżej gruntu dam z 5 PUR, albo nawet aerożel od znajomych po dobrych cenach dostanę ;)

 

pozdrowienia

 

a tak jeszcze tylko z ciekawości: dlaczego w stopce masz, że EPS 100 nie nadaje się na płytę fundamentową ?(bo wiesz kogo nie pytałem i gdzie w necie nie wlazłem to tam EPS 100) -trochę mnie zaintrygowałeś tym:o

To wzięło sie z wątku o Legalett :) Szukałem tam odpowiedzi co mozna by dać pod płytę fundamentową jako ocieplenie. legalett daje właśnie taki mniej więcej EPS 100. Jeden z ich naganiaczy napisał że takie styro pod płytą się zgniata co uznał za zaletę! (nie jest to oczywiście porządane) Zacząłem pytać o co chodzi i stałem sie wrogiem nr 2 w tamtym temacie. Lubie wiedzieć o co chodzi więc zadzwoniłem do tych własnie producentów i taką odpowiedź otrzymałem. Nie nadaje się, nie zalecają. To że ktoś stosuje takie rozwiązanie to ryzyko. Dla mnie niezrozumiałe bo poprawić w razie czego nie ma możliwości. Wpisałem sobie w stopkę bo mnie wkurzyli bezpodstawnymi oskarżeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Korzystając z dostępu do skanera wklejam :)

<!--url{0}--> Uploaded with <!--url{1}-->[/img]</div></blockquote><p> </p><p> dzięki za pomysły, ale tak to zakopię płytę pod ziemię, a nie o to chodzi, nie chcę mieć gruntu powyżej płyty, płyta musi być powyżej gruntu i na dodatek powinien być jakiś kapinos ze ściany do cokołu, który tworzy płyta (tak jak u Ciebie jest dobrze pomyslane, styro na bok płyty chyba 30 dałeś a na ścianę dałeś 33 szary i maś 3cm nadwisu styro na ścianie nad styrem na płycie -o to mi chodzi)</p><p> </p><p> tym sposobem co zaproponowałeś <img src= to właściwie nie wiem czemu fundamentu nie izolują i po co płyta -otulam stopę fundamentową nawet i pod nią i po sprawie ;)

 

...a tak poza tym, to powiem Ci, że domek se wykombinowałeś bajkowy, pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam z zaciekawieniem , czy tylko legalett ma grzanie w płycie podłogowej ?

 

nie tylko oczywiście, np.:

MegaTherm

Schwedenplatte

 

ale Legallet najbardziej rozpropagowany na forum:confused:

 

możesz też sam rozprowadzić ogrzewanie podłogowe od razu w płycie

lub najpierw płyta a dopiero później w wylewce ogrzewanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś jest przed wykonaniem płyty fundamentowej, to proponuję zastanowić się na GWC glikolowym umieszczonym pod budynkiem.

W porównaniu z GWC umieszczonym poza budynkiem jest to rozwiązanie dużo tańsze i prostsze w wykonaniu (brak głębokich wykopów - rury można umieścić w warstwie podsypki piaskowej).

Obserwowałem jak zmienia się temperatura pod gruntu pod budynkiem w ciągu roku. Najniższa jest pod koniec sezonu grzewczego (u mnie jest to ~13,5 st. C), najwyższa jest pod koniec lata (u mnie ~15 st. C). Ja co prawda mam tylko 10cm izolacji cieplnej pod budynkiem, stąd spory wpływ budynku na tak wysoką temperaturę, jednak nawet przy 30cm izolacji temperatura gruntu pod domem jest dosyć wysoka i stabilna.

Z doświadczenia z eksploatacji dolnego źródła pompy ciepła mogę oszacować wydajność takiej instalacji GWC na ~20W/m2 gruntu (przy ciągłej pracy może być ona mniejsza). Pojemność cieplna gruntu pod budynkiem powinna w zupełności wystarczyć do zabezpieczenia centrali wentylacyjnej przed zamarzaniem (oczywiście potrzebna jest nagrzewnica glikolowa). Przy powierzchni posadzek na gruncie 100m2 i założeniu dT=5K i głębokości oddziaływania GWC 1m możemy się spodziewać pojemności cieplnej 350kWh. Przy wydatku wentylacji 100m3/h podgrzanie powietrza od -10st. C do 0 st. C wymaga mocy ~350W. Pojemność grunt wystarczyłaby na ponad miesiąc pracy GWC w sposób ciągły.

Regeneracja GWC następowałaby latem - wykorzystywałoby się ochłodzony w zimie grunt do chłodzenia.

 

Nawet, gdy ktoś nie potrzebuje wspomagania wentylacji, można takie GWC wykorzystać do schładzania podłogówki latem.

Gruba izolacja pod płytą fundamentową jest idealna zimą, ale latem przydałoby się ją wyrzucić (ktoś do tego celu proponował życie acetonu) :). Taki sam efekt uzyskamy przepuszczając wodę z podłogówki przez GWC pod płytą fundamentową (nie musi być w tym wypadku nawet glikol). Pozytywnym efektem ubocznym będzie cieplejszy grunt pod płytą w zimie, czyli mniejsze straty do gruntu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilans cieplny gruntu pod płytą w okresie rocznym powinien się równoważyć.

Ciekawa koncepcja na rozwiązanie GWC

Ale nie obawiasz się że temperatura gruntu nie zdąży się ustabilizować na poziomie 13-15oC jesli GWC zostanie zaprzęgnięte do pracy zanim dom zacznie żyć?

U Ciebie te temperatury się ustabilizowały na takim poziomie po dwóch sezonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilans cieplny gruntu pod płytą w okresie rocznym powinien się równoważyć.

Ciekawa koncepcja na rozwiązanie GWC

Ale nie obawiasz się że temperatura gruntu nie zdąży się ustabilizować na poziomie 13-15oC jesli GWC zostanie zaprzęgnięte do pracy zanim dom zacznie żyć?

U Ciebie te temperatury się ustabilizowały na takim poziomie po dwóch sezonach.

Jak do każdego rozwiązania, tak i do tego trzeba podchodzić rozsądnie. W tym wypadku wypadałoby kontrolować temperaturę czynnika grzewczego (glikolu lub wody) wracającego z GWC po to, aby nadmiernie nie wychłodzić grunt pod budynkiem.

Oczywiście w sytuacji, gdy wykonamy płytę fundamentową przed pierwszymi mrozami, a potem w trakcie zimy będziemy chcieli z takiego GWC czerpać ciepło, to się to nie uda, ale w większości przypadków powinno to być realne.

Zaletą tego rozwiązania jest jeszcze to, że nie można je zastosować nawet na bardzo małej działce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś jest przed wykonaniem płyty fundamentowej, to proponuję zastanowić się na GWC glikolowym umieszczonym pod budynkiem.

 

U mnie do 1,3ppt mam piasek gliniasty, a dalej glina piaszczysta/zapiaszczona (tu badania geo), woda zimą ~1,5ppt (+-0,2)? Zakładałem dotychczas prowadzenie poza fundamentem na ~1,8ppt, czy dla wariantu "pod płytą" sensownie byłoby zrobić "wykopki" dla rurek do tych 1,3ppt (bo płyciej wilgoć może chyba istotnie spadać)? Poza tym pod płytą na mb rurki miałbym max 0,8m2, a poza budynkiem dużo (~3x) swobodniej.

Które rozwiązanie ma szanse zadziałać lepiej?

 

Pozdrawiam - Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz glinę to mała koparka wykopie małe rowki, ale jeśli ziemia będzie się osuwać to masz demolke wszystkiego. Później zasypywanie i zagęszczanie warstwami - co jest bardzo czasochłonne. Ja kombinowałem ścianę 3W z obłożeniem cegłą ale musiałem odpuścić bo nie było dobrego rozwiązania na połączenie płyty ze ścianą 3W. Niestety ale czasami niektórych rozwiązań nie da się połączyć :( powodzenia pozdr adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, mam nadzieję, ze się nie obrazisz, ale tak jak sam napisałeś U=0,19 masz przy 2-warstwówce 24+12, a ja mam to w 1-warstwówce, z resztą nie pisałem nic o energooszczędności jako takiej, bo ja nie chcę zwariować z tym styro,

Tyle że dla 48cm, bo dla 36 ytong energo ma U=0,25, dane ze strony producenta. http://sklep.xella.pl/sklep.php?md=products&id_c=13&id_p=244

Ja mam ściany z odmiany 400, 24cm+ 25cm styro. W taka ścianę duży gwóźdź możesz wcisnąć palcem i uwierz mi nie jest to zaleta tylko WADA! Więc pierw kup jeden bloczek 350 i oceń co to jest. drugra sprawa nie wiem czy taka ściana jest w stanie przenieść obciążenia domu nie parterowego, który ma strop monolit czy np. teriva. ZSprawdz czy nie będziesz musiał robić słupków betonowych a wtedy 1W da ciała. Wszystko jest piękne w teorii.

 

i wybacz ale U=0,18 to bardzo dobry współczynnik (norma to U=0,3 wiec to jest kosmiczne lata od tej granicy)

U=0,18 to dobry wynik, do bardzo dobrego mu daleko. Ja mam U=0,1 i jak widać nie musiałem czekać na to kosmiczne lata.

Bob27 polecam lekturę http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy/page500 nim zacząłem cokolwiek pisać na FM przeczytałem ten wątek od deski do deski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Ci Marcin, ale:

 

Tyle że dla 48cm, bo dla 36 ytong energo ma U=0,25, dane ze strony producenta. http://sklep.xella.pl/sklep.php?md=products&id_c=13&id_p=244

 

cały czas pisałem o 48cm (nic innego mnie nie interesuje) :)

 

 

 

Ja mam ściany z odmiany 400, 24cm+ 25cm styro. W taka ścianę duży gwóźdź możesz wcisnąć palcem i uwierz mi nie jest to zaleta tylko WADA! Więc pierw kup jeden bloczek 350 i oceń co to jest. drugra sprawa nie wiem czy taka ściana jest w stanie przenieść obciążenia domu nie parterowego, który ma strop monolit czy np. teriva. ZSprawdz czy nie będziesz musiał robić słupków betonowych a wtedy 1W da ciała. Wszystko jest piękne w teorii.

 

dzieki, to mam przeanalizowane i dlatego zastanawiam się nad systemem Liaplan, który jest super przemyślany, nie mniej dla mnie głównie chodzi o płytę fundamentową i tu mam najwięcej wątpliwości i pytań i właśnie jestem zdziwiony, że nawet xella nic nie ma do zaproponowania odnośnie płyty fundamentowej, zadnych systemowych rozwiazan (toz to niemiecka firma a tam o fundamentach to dawno zapomnieli)

 

 

U=0,18 to dobry wynik, do bardzo dobrego mu daleko. Ja mam U=0,1 i jak widać nie musiałem czekać na to kosmiczne lata.

 

Wybacz, ale tutaj to się chyba nie zrozumieliśmy. Ja nie chce zwariować z tym styro na ścianach, bo gdybym chciał to postawiłbym sobie dom w ogóle ze styropianu ;)(uwierz mi istnieją takie systemy). Chodziło mi o to, że któryś z chłopaków mówił, ze 0,18 to słaby współczynnik, a ja twierdzę, że bardzo dobry i że ten współczynnik jest lata świetlne od współczynnika normatywnego 0,30. Pomiędzy 0,30 a 0,18 jest przepaść, ale już miedzy 0,18 a Twoim 0,10 niekoniecznie.

 

Bob27 polecam lekturę http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy/page500 nim zacząłem cokolwiek pisać na FM przeczytałem ten wątek od deski do deski.

 

Dzięki, ale od tej lektury to już du.a boli :) Czytałem większość na forum, mam swoje przemyślenia i nie dam sobie za dużo wmówić, ale nie zabieram zbyt często głosu, bo jak nie wiem, to po co mądrzejszych denerwować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy 0,30 a 0,18 jest przepaść, ale już miedzy 0,18 a Twoim 0,10 niekoniecznie.

prosze wytłumacz mi to, ja nie z tych co zdania nie zmieniają pod wpływem uzasadnionych faktów.

Dzięki, ale od tej lektury to już du.a boli :) Czytałem większość na forum, mam swoje przemyślenia i nie dam sobie za dużo wmówić

Ależ nikt nie ma zamiaru nikomu wmawiać ale wiedza nie boli. Nie mówię że jej nie masz, ale chyba twoje stwierdzenie jest niezasadne.

Skoro tak podpierasz sie doświadczniami z zagranicy, np.niemcy, to czemu nie wpomniszże u nich tak samo jak o fundamentach dawno już nikt nie pamięta o współczynnikach ścian 0,3, a i o 0,18 też niedługa zapomną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...