Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

kolego TEST.

Nie neguję, ok, Niemcy znów coś wymyślili - niech będzie że jest to super rozwiązanie

Na życzenie klienta mogę montować - no problem

Tylko cała, wieloletnia walka z tymi co jeszcze dziś wstawiają okna tylko na pianę, bez żadnego zakotwiczenia okna, okazuje się idiotyczną i nie mającą sensu

Wszak wystarczy wstawić, zapianować i zostawić

Hmm.... nawet podklinowywanie jest zbędne - jak widać

I co teraz Panie Test ?

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

kolego TEST.

Nie neguję, ok, Niemcy znów coś wymyślili - niech będzie że jest to super rozwiązanie

Na życzenie klienta mogę montować - no problem

Tylko cała, wieloletnia walka z tymi co jeszcze dziś wstawiają okna tylko na pianę, bez żadnego zakotwiczenia okna, okazuje się idiotyczną i nie mającą sensu

Wszak wystarczy wstawić, zapianować i zostawić

Hmm.... nawet podklinowywanie jest zbędne - jak widać

I co teraz Panie Test ?

 

I teraz Panu powiem Panie jareko, że Pan nie wie o czym pisze:-). Okna są mocowane do ramy przy pomocy łączników i podparte na całej szerokości, co uważam za zdecydowanie lepsze rozwiązanie od stosowania "klocków podporowych", które zwykł Pan nazwać "klinowaniem":-). O obu kwestiach zresztą pisałem, więc może zanim się palnie, warto przeczytać dokładniej, a jeszcze lepiej samemu spróbować, bo bez tego nawet na życzenie klienta nie będzie miał Pan możliwości zastosować tego rozwiązania, ot nowa polityka sprzedaży illbrucka. Najpierw spróbuj, dowiedz się, a potem stosuj. Oczywiście to dotyczy bezpośredniego wykonawstwa, a nie pisania "w ciemno".

nie mam zapisanego linku do filmu gdzie taki montaż był ukazany ale nie przypominam sobie żadnych łaczników

 

Jareko jakiego Ty masz pecha!!! :-). Widziałeś powyginane okna montowane na ciepłym parapecie, ale nie pamiętasz gdzie, Widziałeś filmik z montażu na MOWO, ale nie masz linka, eeeechhhhh...:-). Wierz mi ja na montażu byłem. Wina i miodu nie piłem, bo nie było czasu. Okno jest przykręcane do ramy MOWO i zawsze przykręcane być musiało. Koniec, Kropka, Odpuść sobie to "chyba", "gdzieś", "kiedyś", ale nie pamiętam. Poniżej masz zdjęcie na którym jednak widać, że okno jest mocowane.

DSC06892.jpg

Link do instrukcji montażu. Jarek kolega Test ma rację. Swoją drogą ciekaw jstem ile to będzie kosztowało.

http://oknotest.pl/1/news/artykuly/mowo-system-montazu-okien-w-warstwie-ocieplenia.php

 

 

 

Edytowane przez plusfoto
Nie wiem dlaczego, ale wiele osób ma tendencję do przedziwnej klasyfikacji w kategorii "lepszy/gorszy" całkiem nieprzystawalnych produktów . System JB-D, to system konsoli i wsporników, można go porównywać z innym systemem konsoli i wsporników np. Knelsen - próbując dociekać, które są lepsze w konkretnym przypadku. Porównywanie "ogólnej lepszości" odradzam, bo ilu porównywaczy, tyle "ogólnych lepszości".

 

MOWO, uważam za bardzo ciekawe i co ważne, jedyne systemowe, kompleksowe rozwiązanie problemu montażu w warstwie ocieplenia. Na razie nie ma go z czym porównywać, chyba że obok MOWO postawimy JB-D,+ folie (taśmy) + chałupniczo robioną wokół okien, opaskę ze styropianu. W takim porównaniu moim zdaniem górą jest MOWO.

 

Oczywiscie ze mozna porownywac jb-d do mowo i innych bo to jest to samo czyli montaz w warstwie ocieplenia. MOWO to system podobny do wymyslonego przezemnie a nie niemcow juz jakis czas temu na wspornikach z tworzywa(patrz w stecz wtedy nikt mnie nie sluchal a tu masz niemcy kradna moje pomysly) ale MOWO posiada wsporniki ktorych przenikalnosc cieplna to 0,07 poliuretan z dodatkami czyli dedykowany material. Napewno jest to szczelniejsze od tasm ktore moga sie poodklejac i wytrzymalsze od jb-d, lecz czy jest cieplejsze? podobno mialo byc dostepne od wrzesnia a tu nie ma ceny ani nic:bash: z tym ze dla pewnosci i tak okno powinno byc przykrecane do muru a nie do wspornikow, tak wiec movo przenosi sily pionowe ipoprzeczne a standardowe mocowania sily prostopadle do okna od parcia wiatru itp...:popcorn:

Edytowane przez WVIP
Sam sobie odpowiedziałeś na swoje wątpliwości, a ja Cię tylko utwierdzę w tym przekonaniu. Tak, dobrze myślisz.

Przy dzisiejszym akcentowaniu szczelności montażu warstwowego podstawowym warunkiem wydaje się być dobrze przygotowanie ściany.Bo przyklejenie taśm do okna to tylko mała część montażu warstwowego (kosztowo może z połowę, ale w nakładach pracy to mniej niż 1/3)

 

Widzę że nie tylko ja sie zastanawiam ;-)

Czytając o problemach z przyklejeniem taśmy do ściany/ tynku (stosowanie primera itp) doszedłem do wniosku, że może zastosowanie

http://www.soudal.pl/index.php/limit_4/soudal-window-system/tasmy/tasma-paroszczelna-z-siatka-sws-grid-insid.html

bedzie lepsze?

Wiem, Soudal to nie Illbruck, ale przy zatopieniu siatki bezposrednio w tynku odpada ryzyko odchodzenia taśmy.

?

Pozdrawiam

Jarek

Widzę że nie tylko ja sie zastanawiam ;-)

Czytając o problemach z przyklejeniem taśmy do ściany/ tynku (stosowanie primera itp) doszedłem do wniosku, że może zastosowanie

http://www.soudal.pl/index.php/limit_4/soudal-window-system/tasmy/tasma-paroszczelna-z-siatka-sws-grid-insid.html

bedzie lepsze?

Wiem, Soudal to nie Illbruck, ale przy zatopieniu siatki bezposrednio w tynku odpada ryzyko odchodzenia taśmy.

?

Pozdrawiam

Jarek

 

Problemy z przyklejeniem tasmy jezeli nie wyrownasz powierzchni i nie zagruntujesz. Jednak najlepiej i najtaniej jest zamontowac na zwyklych katownikach stalowych i taniej nie bedzie a na jedno wychodzi... wiec po co przeplacac??:cool:

Pozostanę jednak przy kotwach ;-)

Proszę o opinię, czy taśma połączona "fabrycznie" z siatką, którą zatapiam w tynku, nie będzie lepszym rozwiązaniem...

Jeszcze mi teraz weszła jedna zagwozdka

Przeglądałem poradnik montażu okien aluplastu i znalazłem tylko minimalne wymiary szczeliny pomiedzy oknem a murem.

Jaki byłby optymalny wymiar "luzu" ? Stare normatywy okien zostawiały chyba 35 mm na boki (wymiar okna standard był ..65mm) i 65 w poziomie (odpowiednio końcówka wymiaru ..35mm).

Wiadomo ze luz musi być w granicach rozsądku, ale czy te 65 mm na dół i górę to nie za dużo? będę mocował na kotwy, z wysunięciem 3cm

Pozdrawiam

Jarek

Pozostanę jednak przy kotwach ;-)

Proszę o opinię, czy taśma połączona "fabrycznie" z siatką, którą zatapiam w tynku, nie będzie lepszym rozwiązaniem...

Jeszcze mi teraz weszła jedna zagwozdka

Przeglądałem poradnik montażu okien aluplastu i znalazłem tylko minimalne wymiary szczeliny pomiedzy oknem a murem.

Jaki byłby optymalny wymiar "luzu" ? Stare normatywy okien zostawiały chyba 35 mm na boki (wymiar okna standard był ..65mm) i 65 w poziomie (odpowiednio końcówka wymiaru ..35mm).

Wiadomo ze luz musi być w granicach rozsądku, ale czy te 65 mm na dół i górę to nie za dużo? będę mocował na kotwy, z wysunięciem 3cm

Pozdrawiam

Jarek

 

Dobrze bedzie. Do montazu w warstwie wystarcza katowniki na dole okna i na gorze na rogach a po bokach zwykle mocowania, koszt znikomy a wysuniete jest. Nastepnie tasma paroszczelna od srodka, ocieplenie dookola ramy, pianka i tasma paroprzepuszczalna lub bez.:stirthepot:

Wiadomo ze luz musi być w granicach rozsądku, ale czy te 65 mm na dół i górę to nie za dużo?

 

Coś chyba źle doczytałeś. Szczelina dylatacyjna nigdy nie powinna przekraczać 40 mm, a przy uszczelnieniach jednoskładnikową pianką PU nie powinna przekraczać 30 mm.

Coś chyba źle doczytałeś. Szczelina dylatacyjna nigdy nie powinna przekraczać 40 mm, a przy uszczelnieniach jednoskładnikową pianką PU nie powinna przekraczać 30 mm.

O to właśnie mi chodziło

Dzięki wielkie :-)

Witam

 

Dobrze bedzie. Do montazu w warstwie wystarcza katowniki na dole okna i na gorze na rogach a po bokach zwykle mocowania, koszt znikomy a wysuniete jest. Nastepnie tasma paroszczelna od srodka, ocieplenie dookola ramy, pianka i tasma paroprzepuszczalna lub bez.:stirthepot:

 

hmmm no tak w sumie ten kątownik najlepiej/najtaniej gwoździami przybić :)

"taśma paroprzepuszczalna lub nie" - to po co jakiekolwiek taśmy ? jak już wypisujesz takie sugestie to albo je rozbuduj o inne rozwiązania albo nie pisz nic !

 

Pozdrawiam

Przedstawiam schemat jak to zrobic dobrze na zwyklych katownikach i plaskownikach. Jak widac na zalaczonym obrazku zewnetrzna tasma paroprzepuszczalna nie jest koniecznoscia... mozna zastosowac np tasmy rozprezne lub cos innego. Montaz w gazobetonie tanio i troche powinno wytrzymac.:p Pod katowniki i plaskowniki dodatkowo klej albo mozna wylac klocki betonowe.:cool:

oknoo.JPG

Witam

 

Jak widac na zalaczonym obrazku zewnetrzna tasma paroprzepuszczalna nie jest koniecznoscia... mozna zastosowac np tasmy rozprezne lub cos innego.

 

To akurat oczywiste, folie paroprzepuszczalne, taśmy rozprężne czy akryl stosuje się WYMIENNIE zależnie od sposobu montażu stolarki.

O schemacie nie będę się wypowiadał.

 

Pozdrawiam

Jaka powinna być górna szczelina na pianę przy zastosowaniu pod oknem "ciepłego parapetu"? Dla okien 1str antracyt (i barwione w masie) wysokości <1,5m z węgarkiem odczytuję tu i ówdzie min. 10mm. Ale czy jeśli od dołu okno jest "zblokowane" ciepłym parapetem to czy u góry nie powinno być coś więcej?

 

 

Pytanie #2: Dla wielkości szczelin widzę dwa zestawienia - dla montażu z węgarkiem i bez niego. Czy jako montaż z węgarkiem należy również traktować taki w którym to deska elewacyjna (a nie styro) zakrywa ramę (w ~połowie)?

Jaka powinna być górna szczelina na pianę przy zastosowaniu pod oknem "ciepłego parapetu"? Dla okien 1str antracyt (i barwione w masie) wysokości <1,5m z węgarkiem odczytuję tu i ówdzie min. 10mm. Ale czy jeśli od dołu okno jest "zblokowane" ciepłym parapetem to czy u góry nie powinno być coś więcej?

nie, ma być 10-30 mm w zależności od wielkości okna

Pytanie #2: Dla wielkości szczelin widzę dwa zestawienia - dla montażu z węgarkiem i bez niego. Czy jako montaż z węgarkiem należy również traktować taki w którym to deska elewacyjna (a nie styro) zakrywa ramę (w ~połowie)?
tak należy traktować, jak montaż z węgarkiem
Montaz w gazobetonie tanio i troche powinno wytrzymac.:p Pod katowniki i plaskowniki dodatkowo klej albo mozna wylac klocki betonowe.:cool:

 

To po prostu da się wyliczyć - wystarczy sam kątownik - płaskownik jest tu już zbędny. pzdr

To po prostu da się wyliczyć - wystarczy sam kątownik - płaskownik jest tu już zbędny. pzdr

 

Jezeli znalbys sie troche na mechanice i wytrzymalosci materialow to bys wiedzial ze do poprawnego montazu sa potrzebne katowniki + plaskowniki wedlug schematu.:mad:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...