malux20 10.06.2011 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 no to może podmurowanie jak grzeniu zaproponował ale z 2-3 warstwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 10.06.2011 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 Rozwiąże to problem działających sił ale zwiększy mostek termiczny. Dlaczego tak bronicie się przed stalowymi elementami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 10.06.2011 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2011 (edytowane) no w sumie stalowe elementy mogą byćno a mostek termiczny np przy 25 cm styropianu?zawsze trochę będzie.przy cegłach nie będę myślał co się z mocowaniem kołkami dzieje tak przy okazji w związku z tym że dla mnie rolety nadstawne to zawsze mostek termiczny.zastosuję u siebie rolety integro, na szerokości nadproża i wysokości skrzynki docieple styropianem i to obrobię , przy wysunięciu ramy o 3-4 cm[rama 9cm] to gorna rama będzie absolutnie zamontowana w warstwie ocieplenia? no ja tego wysunięcia nie bałbym się może tak bardzo- skoro np. przy scianach jednowarstw. nawis pustaków na bloczkach fundamentowych to czasami z 10 i wiećej centymetrów. Edytowane 11 Czerwca 2011 przez malux20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 16.06.2011 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 Witam chciałem się zapytać czy ktoś się spotkał z systemem ad-system firmy auto-dom jak można to proszę o wasze spostrzeżenia o tym systemie bądź może znacie jeszcze firmy które robią inne systemy do montażu okien w warstwie ocieplenia szukam alternatywy dla JB-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_FIX_ 22.06.2011 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2011 .... szukam alternatywy dla JB-D ad-system firmy auto-dom - lepiej zapomnij o tym Godny polecenia zamiennik to system Fentech http://fentech.com.pl/ http://fentech.com.pl/images/t1.jpg W niektórych sytuacjach można także wykorzystać podpory Heicko http://heicko.de/katalog_img/190_vorwandmontage_tz.gif http://heicko.de/katalog_img/schwellenheinz.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 23.06.2011 05:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 ad-system firmy auto-dom - lepiej zapomnij o tym a mógłbyś napisać dlaczego? Przyznam, że i mnie ostatnio zainteresowało to rozwiązanie... może jednak ma swoje zalety poza ceną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_FIX_ 24.06.2011 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 blokno - chyba zdjęcia Ci się nie wyświetlają na ich stronie, skoro nie widzisz różnicy A tak poważnie to moim zdaniem: ad-system jest niedopracowany, niewygodny w montażu, nieprzystosowany do dużych obciążeń i dalekiego wysunięcia, brak regulacji góra-dół, a także na kotwach bocznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 26.06.2011 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 blokno - chyba zdjęcia Ci się nie wyświetlają na ich stronie, skoro nie widzisz różnicy A tak poważnie to moim zdaniem: ad-system jest niedopracowany, niewygodny w montażu, nieprzystosowany do dużych obciążeń i dalekiego wysunięcia, brak regulacji góra-dół, a także na kotwach bocznych. Jak zrozumiałem ideę tego rozwiązania regulacji góra-dół dokonuje się przez pozycjonowanie (i poziomowanie) tych płytek szamotowych (nie wiem dlaczego akurat takich?). Wysunięcie jest akurat takie, żeby okno było w warstwie ocieplenia, więc chyba wystarczy.. a kotwy boczne? Myślę, że można stosować zwykłe metalowe... Niewątpliwą zaletą jest to, że nie tworzą się mostki punktowe jak w JB-D. Wadą to, że chyba nie mają dopuszczeń do stosowania. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 28.06.2011 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Panowie, jeszcze nawiązując do mojego pomysłu kawałek wcześniej, to czy fixy można montować na dyble, albo jakoś (jak?) inaczej do tych podpór? Bo na kotwy to rozumiem raczej się montuje (w idei) jak pianowanie ma wsparcie w otworze okiennym (całość w nim siedzi). U mnie mnogo fixów (taka ze mnie sknera , za to światła więcej, went. mech. ) Wie ktoś może jak cenowo wypadają te wsporniki z Fentecha (porównując do JBD, sam sprzęt)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 29.06.2011 05:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 Panowie, jeszcze nawiązując do mojego pomysłu kawałek wcześniej, to czy fixy można montować na dyble, albo jakoś (jak?) inaczej do tych podpór? Bo na kotwy to rozumiem raczej się montuje (w idei) jak pianowanie ma wsparcie w otworze okiennym (całość w nim siedzi). U mnie mnogo fixów (taka ze mnie sknera , za to światła więcej, went. mech. ) Żeby fix zamontować na dyble, to musiałbyś go rozszklić - tylko po co? Zamontuj na kotwy, które stabilizują okno w pionie, ale oczywiście fixa postaw na solidnym progu podościeżnicowym. To wystarczy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.06.2011 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 po co? widać blokno znasz się na rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 29.06.2011 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 Okna zawsze powinny być zamontowane w warstwie ocieplenia. Przy murach trójwarstwowych, ich pozycja jest jednoznaczna. Zawsze w ociepleniu. Przy murach dwuwarstwowych wszyscy montażyści idą na łatwiznę, i jest montaż w murze nośnym. Tylko w trakcie tynkowania zewnętrznego, zawsze tynk dostaje się między ramę okienną a mur nośny i tak powstaje liniowy mostek termiczny. Odległość między ramą a murem to 1.5-2 cm. Osadzenie okna na "podporach okiennych", i wysunięcie ich na szerokość ramy okiennej, daje gwarancje że błędy montażowe nie dadzą strat ciepła i zawilgocenia muru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.06.2011 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 Masz rację. Wystarczy wysunąć okno o 20-30 mm tyle tylko ze później trzeba pilnować ekipę od ocieplenia by resztę zrobiła dobrze a to czasem nie jest łatwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 29.06.2011 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 A jak to w końcu jest z tymi paroizolacjami od wewnątrz i kołnierzami paroprzepuszczalnymi od zewnątrz? Czy przy wentylacji mechanicznej i styropianie na ocieplenie warto się w to bawić? I co z taśmami uszczelniającymi rozprężnymi zewnętrznymi - kto to montuje - panowie od okien czy ekipa od ocieplenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 29.06.2011 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 (edytowane) Żeby fix zamontować na dyble, to musiałbyś go rozszklić - tylko po co? Zamontuj na kotwy, które stabilizują okno w pionie, ale oczywiście fixa postaw na solidnym progu podościeżnicowym. No nie wiem... w tym moim założeniu okno jest wysunięte w ocieplenie a od dołu mocowane do miejscowych podpór z silikatu pełnego (7x12x22cm). Wydaje mi się że trzeba by w takim razie robić to na gwintowanych wspornikach z płytką na górze mocowaną do profilu od spodu a dołem w mur (w tuleję, nakrętka do regulacji wys.). Albo na tych podporach Heicko w wariancie "w dół". Edytowane 29 Czerwca 2011 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 29.06.2011 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 2-3 cm to jest za mało. Ciepłe ramy okienne to 9 cm. Cała rama musi być poza murem nośnym. Nawet jak źle i niestarannie będzie osadzone okno, to będzie ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.06.2011 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 ...Nawet jak źle i niestarannie będzie osadzone okno, to będzie ciepło.a to ciekawe stwierdzenie Gdzie tak uczą montować ? jak przebiegają izotermy masz tutaj http://jareko.pl/page9.php i dlaczego wysunięcie o 2-3 cm jest złe? Wytłumacz mi proszę jak laikowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 30.06.2011 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 2-3 cm to jest ruch w dobrym kierunku. Pozostałe 6 cm pozostaje w murze nośnym, w odległości 1.5 cm od niego. Rama okienna jest najzimniejszym jego elementem, i ucieczka ciepła z muru jest przez ściany ramiaka, a nie przez komory, których jest coraz więcej. Szczególnie przez jedną, zewnętrzną z żebrami technologicznymi. Piszę o oknach do domów energooszczędnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 02.07.2011 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2011 Taśmę rozprężną montują panowie od okien, przyklejając ją do muru elewacyjnego wzdłuż naroża wewnętrznego (mur trójwarstwowy), lub na uformowany i otynkowany węgarek warstwy ocieplenia (mur dwuwarstwowy). Potem dosuwa się okno na odległość 1-1.5 cm i mocuje kotwami na całym obwodzie. Taśma po pół godzinie wypełni szczelinę i można okno opiankować na bokach i górze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 03.07.2011 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2011 Nie bardzo rozumiem, jak taśmę montuje się na "uformowany i otynkowany węgarek warstwy ocieplenia"? Przecież najpierw wstawia się okno a potem dopiero robi ocieplenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.