Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jak zasiatkowanie węgarka to i tynk trzeba zrobić cienkowarstwowy, ale jak to zrobić skoro między węgarkiem a ramą okienną jest tylko maksymalnie 1 cm luzu. (...) Węgarek musi być otynkowany, bo słońce i światło niszczą styropian.

 

Pytałem po co zabezpieczenie gołego styro między węgarkiem (zielone) a ramą (czarne) skoro taśma (szare) rozpr. uszczelni i zasłoni to styro.

 

A nawet jeśli, to po co tynk, czy nie starczy sama siatka, ewentualnie z listwą kątową na tym narożniku (czerwone)? Czyli przed przyklejeniem węgarka siatkujemy go (z ew. listwą kątową, czerwone), a na ramę przyklejamy taśmę rozpr. Po przyklejeniu do fasadowego styro i dosunięciu do ramy (do taśmy rozpr.) siatkujemy resztę fasady, gruntujemy (gruntem do systemów docipeleń! a nie do jakiś "murów nasiąkliwych") i tynkujemy.

 

Jedyny (mały?) problem który widzę to pominięcie tynkiem taśmy rozpr. bo może się kruszyć potem.

 

 

 

A teraz pytanie do (dla odmiany) fachowców: Jak węgarek doklejamy po zamocowaniu okna, czyli możemy go ładnie dosunąć do ramy (płaszczyzną gładką, a nie ciętą np. piłą), to można przyjąć szczelinę z 5mm, i zastosować taśmę np. tę:

http://sklep.montaze.info.pl/p/50/3/tasma-300-15-4-7mm-rolka-8m-300-pa-tasmy-rozprezne.html

Czy wtedy uzyskamy sznyt i styl? :D

tasma-rozpr-1a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No tak, szerokość szczeliny (zakres) to wymóg. Chyba taśmy 600 Pa mają ten zakres większy?

Dochodzi jeszcze zdaje się sprawa blach (kotwy), które czasem są montowane tak, że nie sposób ominąć ich taśmą i zapewnić szczelność?

Czyli jeśli już taśma rozpr., to raczej do węgarka. Dzięki, pozdrawiam!

Witam. Taśma rozprężna nie zapewnia szczelności, jest przepuszczalna w obie strony. Jej zadanie to rekompensata luzu rama - węgarek, oraz jako bariera dla piany PUR. Piana PUR też nie zapewnia szczelności, bo rozpręża się w sposób nie kontrolowany omijając zakamarki. Płyta KG też nie daje szczelności, bo idzie tylko na styk do ramy okiennej. szczelność daje dopiero tynk wewnętrzny położony bezpośrednio na framugę ościeży i w listwę dylatacyjną z uszczelką, przyklejoną do ramy po stronie wewnętrznej. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Witam. Taśma rozprężna nie zapewnia szczelności, jest przepuszczalna w obie strony. Jej zadanie to rekompensata luzu rama - węgarek, oraz jako bariera dla piany PUR. Piana PUR też nie zapewnia szczelności, bo rozpręża się w sposób nie kontrolowany omijając zakamarki. Płyta KG też nie daje szczelności, bo idzie tylko na styk do ramy okiennej. szczelność daje dopiero tynk wewnętrzny położony bezpośrednio na framugę ościeży i w listwę dylatacyjną z uszczelką, przyklejoną do ramy po stronie wewnętrznej. Pozdrawiam

 

Co za bzdury !!!

 

Informuję Cię, że taśmy rozprężne ZAPEWNIAJĄ SZCZELNOŚĆ !!! powiem więcej jest to jedna z GŁÓWNYCH ich cech. Jak już pisałem wcześniej.

 

Dla Twojej wiadomości taśma rozprężna 600Pa zapewnia szczelność połączenia dla parcia wiatru o prędkości ok 112 km/h - przy działaniu bezpośrednim.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz pytanie do (dla odmiany) fachowców: Jak węgarek doklejamy po zamocowaniu okna, czyli możemy go ładnie dosunąć do ramy (płaszczyzną gładką, a nie ciętą np. piłą), to można przyjąć szczelinę z 5mm, i zastosować taśmę np. tę:

http://sklep.montaze.info.pl/p/50/3/tasma-300-15-4-7mm-rolka-8m-300-pa-tasmy-rozprezne.html

Czy wtedy uzyskamy sznyt i styl? :D

Witam. Aby był sznyt i styl, to musi być głowa na karku, a Twoje pomysła są z głowy ściętej toporem. Spójrz na swój rysunek i przemyśl. Okno osadziłeś bezpośrednio w murze nośnym. Dzisiaj mur ma 20 cm ocieplenia i temperaturę 19*C na całej głębokości, bo jest za styropianem. Tą temperaturę przekaże ramie okiennej, bo ciepło przechodzi z powierzchni muru do powierzchni ramy (ma tylko 1,5 cm). Rama po stronie zewnętrznej styka się z mrozem. Nawet szeroki węgarek niewiele pomoże, bo ciepło skieruje dalej do szyby. To widać na zdjęciach termowizyjnych. Im cieplejsza rama bo szersza, tym więcej ciepła przekaże na zewnątrz. Dopiero przesunięcie okna w warstwę ocieplenia przerywa tą drogę. Okna montuje się na 30 - 50 lat, jest to problem na przyszłość, dla głowy ale na karku, więc dobrze ukrwionej. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Co za bzdury !!!

Informuję Cię, że taśmy rozprężne ZAPEWNIAJĄ SZCZELNOŚĆ !!! powiem więcej jest to jedna z GŁÓWNYCH ich cech. Jak już pisałem wcześniej.

Dla Twojej wiadomości taśma rozprężna 600Pa zapewnia szczelność połączenia dla parcia wiatru o prędkości ok 112 km/h - przy działaniu bezpośrednim.

Pozdrawiam

Witam. Mylisz pojęcia. Odporność taśmy na parcie wiatru to jest jej odporność na zniszczenie, a nie na jej przepuszczalność. Wszystkie taśmy są przepuszczalne w obie strony, bo ich zadanie to między innymi odpowietrzanie powierzchni, którą oddzielają. Za to są nienasiąkliwe, odporne na deszcz i słońce. Pozdrawiam. Ps. Podaj adres to prześlę kawałek taśmy 600Pa do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Witam. Mylisz pojęcia. Odporność taśmy na parcie wiatru to jest jej odporność na zniszczenie, a nie na jej przepuszczalność. Wszystkie taśmy są przepuszczalne w obie strony, bo ich zadanie to między innymi odpowietrzanie powierzchni, którą oddzielają. Za to są nienasiąkliwe, odporne na deszcz i słońce. Pozdrawiam. Ps. Podaj adres to prześlę kawałek taśmy 600Pa do sprawdzenia.

 

i kolejne bzdurki :)

wybacz ale ręce opadają

 

prześlesz mi taśmę i co ? jaki parametr mam zbadać ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby był sznyt i styl, to musi być głowa na karku, a Twoje pomysła są z głowy ściętej toporem. Spójrz na swój rysunek i przemyśl. Okno osadziłeś bezpośrednio w murze nośnym. Dzisiaj mur ma 20 cm ocieplenia i temperaturę 19*C ...

 

Pytam o okolicę taśmy rozpr., ramy i węgarka. Tylko i wyłącznie. Skierowałem to pytanie do fachowców, ty jak widać masz kłopot z jego zrozumieniem.

 

Ponawiam (nie do ciebie K49): Czy szczelina do 5mm jest do zrobienia w tym układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

i kolejne bzdurki :)

wybacz ale ręce opadają

 

prześlesz mi taśmę i co ? jaki parametr mam zbadać ?

 

Pozdrawiam

Witam. Pisałem, że taśma rozprężna przepuszcza powietrze w obie strony, więc nie jest szczelna. Ty piszesz, że szczelna, więc chciałem Ci ułatwić sprawdzenie tego parametru, abyś przekonał się, że napisałem prawdę. Jej przeznaczeniem jest odpowietrzenie przestrzeni i bariera dla piany PUR, dlatego nie powinna być zatynkowana. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam o okolicę taśmy rozpr., ramy i węgarka. Tylko i wyłącznie. Skierowałem to pytanie do fachowców, ty jak widać masz kłopot z jego zrozumieniem.

Ponawiam (nie do ciebie K49): Czy szczelina do 5mm jest do zrobienia w tym układzie?

Witam. Tematem tego forum jest: Montaż w warstwie ocieplenia - jak to zrobić dobrze. Rozumie, że Ty z pomysłem osadzenia okna w murze nośnym pomyliłeś forum. Szczelina 5 mm w tynkowaniu jest do zrobienia przez zegarmistrza, to jego musisz zapytać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Witam. Pisałem, że taśma rozprężna przepuszcza powietrze w obie strony, więc nie jest szczelna.

 

to już moja ostatnia wypowiedz w tym temacie, widzę ,że nie masz pojęcia co to jest SZCZELNOŚĆ.

Wg Twojej opinii każdy materiał, który przepuszcza powietrze nie jest szczelny, więc nie ma materiałów szczelnych, KAŻDY przepuszcza powietrze, oczywiście w różnym stopniu ale PRZEPUSZCZA.

 

cytując:

Szczelność w budownictwie – to właściwość fizyczna materiałów budowlanych, która określa jaka część objętości badanego materiału zajmuje materiał bez porów. Szczelność wyraża się wzorem:

 

{Sz}=Po/P 100%

 

gdzie:

 

Po to gęstość objętościowa (kg/m^3) badanego materiału, tzn. gęstość "z porami"

P to gęstość (kg/m^3) materiału bez porów.

 

Pozdrawiam

 

a forumowiczów, którzy będą chcieli uzyskać informację co jak i dlaczego wykonać w temacie uszczelnienia połączenia okno - mur zapraszam do wysłanie PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziury w całym jednak są i to dosłownie.

Przy prawidłowo wykonanym montażu okien w systemie JB-D (okna wysunięte w warstwę ocieplenia) -

oraz zastosowaniu systemu ciepłego montażu w systemie SWS - http://www.youtube.com/watch?v=qyX85XV8LSs&NR=1&feature=fvwp

okazało się przy próbie szczelności budynku, że największe nieszczelności występują przy kotwach JB-D :(.

Profil kształtowników powoduje, że nie dochodzi tam pianka. Nie są one też uszczelnione przez taśmę Soundala.

Pozostaje żmudne zaklejanie nieszczelności silikonem :(.

A może macie jakiś "patent", jak to zrobić prościej?

Taśma rozprężna pomiędzy kotwą a murem chyba nie wchodzi w grę, bo nie byłoby możliwości regulacji.

Wtam.

Jak tutaj można określić szczelność i jak ją uzyskać aby było dobrze?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widzę że dyskusja na temat osadzania i zabezpieczania okien itp. trwa od dłuższego czasu. Napisze szczerze że nie przeczytałem tych 221 stron ponieważ nie jestem przekonany czy uzyskał bym jednoznaczną odpowiedź na moje pytania. A pytania mam dwa. Zaczynam budowę parteru więc powstają pytania związane z wielkością otworów okiennych drzwiowych i do bramy garażowej. Jakie otwory i jaki sposób montażu drzwi to wiem ale mam problemy z bramą garażową i z oknami więc przygotowałem po 2 rysunki - proszę o podpowiedz jaki system montażu jest lepszy. Nie wgłębiając się w szczegóły obróbki (bo to później) ale chciał bym wykonać właściwej szerokości otwory pod okna i do bramy garażowej. Dodam tylko że zauważyłem częste problemy z roletami wewnętrznymi montowanymi na skrzydłach okien (chaczą często o ściane podczas otwierania) stad te 3 cm obróbka z boku okna. Proszę o radę.

 

1. okno montaż.jpg

 

oraz brama

2.brama sposób.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. [ATTACH=CONFIG]191830[/ATTACH]

 

oraz brama

2.[ATTACH=CONFIG]191831[/ATTACH]

 

Rysunek 1 - wersja nr 1 jest prawidłowa. Wersja nr 2 wymaga poszerzeń wokół ram. Jeżeli się martwisz o roletki to zainteresuj się odpowiednią wersją krytych okuć.

Rysunek 2 - brama - wyłącznie wersja nr 1 jeżeli chcesz zminimalizować mostki termiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Oba schematy dotyczące okna pokazują montaż w murze, zlicowane a watek mamy o montażu poza więc nie wiem czy czasami nie wkradł się błąd.

Jeśli martwisz się o roletki to faktycznie wyjściem może być poszerzenie z boku ale to rozwiązanie dość drogie, może lepiej zastanowić się nad innym rozwiązaniem zamiast roletek ? mniej wypukłym ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dodam tylko że zauważyłem częste problemy z roletami wewnętrznymi montowanymi na skrzydłach okien (chaczą często o ściane podczas otwierania) stad te 3 cm obróbka z boku okna. Proszę o radę.

1. [ATTACH=CONFIG]191830[/ATTACH]

Witam. Rozwiązanie pierwsze przyniesie Ci straty ciepła jakie pokazuję na zdjęciach termowizyjnych trzy strony wstecz. Są to zdjęcia z internetu zatytułowane "Glify - błędy wykonawcze". Rozwiązanie drugie dotyczy remontu i docieplenia starych kamienic z wymianą okien, ale tam obramówka ramy okiennej, zgodnie z wymogami ma minimum 5 cm. Takie rozwiązanie jest trudne do wykonania glifów (tylko płyta GK) i nie daje szczelności, po za tym, przy projektowaniu trzeba uwzględnić powiększenie ościeży o dodatkowe 10 cm. Uniknie się tej kombinacji osadzając okna w warstwie ocieplenia, gdzie tynk wewnętrzny jest położony bezpośrednio na mur. Miejsce na roletki musisz wybrać w tynku, używając szczotki obrotowej na wiertarce z odkurzaczem, bo mocno pyli. Wybranie musi być do samego muru, na całej szerokości glifu i 5 cm od ramy. Podeprzeć się możesz przyrządem do tego celu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsce na roletki musisz wybrać w tynku, używając szczotki obrotowej na wiertarce z odkurzaczem, bo mocno pyli. Wybranie musi być do samego muru, na całej szerokości glifu i 5 cm od ramy.

Kolejna fachowa porada. Przestrzegam przed braniem poważnie bredni tego osobnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...