bwojtek 06.07.2011 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Czy ty wiesz jakie głupoty tu wypisujesz ? Czy wogóle kiedykolwiek widziałeś montaż na JBD ? Naucz sie i dopiero później zabieraj głos i radź innym E... ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 06.07.2011 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 bwojtku - to nie do ciebie, jestem na urlopie i zanim odpowiedziałem Krzysztofowi z komórki pojawił sie twój post - sorki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 06.07.2011 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Mostki? Przecież konsola JBD jest osłonięta od zewnątrz warstwą ocieplenia! Za to rama okienna (w przeważającej ilości przypadków) wykonana jest z materiału izolacyjnego więc mówienie o "bezpośrednim związaniu ramy z murem" w kontekście mostków termicznych jest szukaniem dziury w całym. Co tutaj się denerwować. Ja piszę, że systemy metalowe JB-D i Fentech nie idą w parze z ciepłym montażem okien. Ostatnio nawet z ram okiennych usuwa się kształtowniki metalowe lub minimalizuje (są niepełne), wypełnia je piankami sztywnymi, więc każde połączenie ramy okiennej z murem wewnętrznym powinno być dobrze przemyślane. Dzisiaj w zasięgu ręki, są materiały, które z powodzeniem zastępują stal, są mocniejsze i kilkanaście razy cieplejsze. Panowie trzeba iść do przodu. Po zgodności waszych głosów, domyślam się, że reprezentujecie którąś z firm, a to już koliduje z interesem inwestorów. Wasze motto : żeby było dobrze, musi kosztować jest prawdą. Te systemy są czasochłonne i zimne. Czas przyznać racje i zmienić temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 06.07.2011 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Po zgodności waszych głosów, domyślam się, że reprezentujecie którąś z firm, a to już koliduje z interesem inwestorów. Powiem mało kulturalnie: puknij się w czoło - może ci klapki z oczu spadną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
IVO333 06.07.2011 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 z ram okiennych usuwa się kształtowniki metalowe lub minimalizuje ............................Panowie trzeba iść do przodu. A czy to dobrze że się usuwa? Ja pewien nie jestem. A co do marszu do przodu, nie byłoby źle gdyby więcej brało w nim udział technologów niż marketingowców. Ale mogę się oczywiście mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 06.07.2011 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 usuwa się i efekty tego są takie, że statyka siada i pewnych gabarytów już nie zrobisz, że wymagają zupełnie innych zasad montażu gdzie większość montuje "po staremu" i dobrze powiedziałeś IVO - lepiej słuchać się technologów niż marketingowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 07.07.2011 04:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Mostki? Przecież konsola JBD jest osłonięta od zewnątrz warstwą ocieplenia! Za to rama okienna (w przeważającej ilości przypadków) wykonana jest z materiału izolacyjnego więc mówienie o "bezpośrednim związaniu ramy z murem" w kontekście mostków termicznych jest szukaniem dziury w całym. Dziury w całym jednak są i to dosłownie. Przy prawidłowo wykonanym montażu okien w systemie JB-D (okna wysunięte w warstwę ocieplenia) - oraz zastosowaniu systemu ciepłego montażu w systemie SWS - http://www.youtube.com/watch?v=qyX85XV8LSs&NR=1&feature=fvwp okazało się przy próbie szczelności budynku, że największe nieszczelności występują przy kotwach JB-D . Profil kształtowników powoduje, że nie dochodzi tam pianka. Nie są one też uszczelnione przez taśmę Soundala. Pozostaje żmudne zaklejanie nieszczelności silikonem . A może macie jakiś "patent", jak to zrobić prościej? Taśma rozprężna pomiędzy kotwą a murem chyba nie wchodzi w grę, bo nie byłoby możliwości regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 07.07.2011 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Czytam sobie manuale montażowe, i zastanawiam się czy zwykłe kotwy montażowe boczne i górne muszą być między profilem a murem, czy może waszym zdaniem można za pomocą tych kotew mocować (bok i górę) okna wysuniętego o 5-7 cm poza licowanie. Zastanawiam się nad zamontowaniem od dołu kotwami JBD (albo Fentech) a po bokach i górze zwykłymi kotwami (może nieco gęściej?). Na niektórych rysunkach skrajne dolne mocowania są umieszczane od narożnika o "duży odstęp" (max ~60 cm, "mały odstęp" jest od osi słupków), na innych natomiast o "mały odstęp" (od wew. str. narożnika 15/25cm dla białych/koloru). Który kierunek uważacie za właściwy. A może ów "duży odstęp" (definiowany jako "wartość max") należy od narożników przyjąć jednak mniejszy niż odstęp między poszczególnymi mocowaniami (powiedzmy właśnie 20-30cm). Czy jeśli przyjmę "mały odstęp" od naroża i słupka 25-30cm a duży 50-60cm sądzicie będzie OK? Podpowiecie? Pozdrawia budownicza sknera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 07.07.2011 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Lepiej dać gęściej, cieżar lepiej się rozłoży. Same okna też pracują na słońcu. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 07.07.2011 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Czytam sobie manuale montażowe, i zastanawiam się czy zwykłe kotwy montażowe boczne i górne muszą być między profilem a murem, czy może waszym zdaniem można za pomocą tych kotew mocować (bok i górę) okna wysuniętego o 5-7 cm poza licowanie. Zastanawiam się nad zamontowaniem od dołu kotwami JBD (albo Fentech) a po bokach i górze zwykłymi kotwami (może nieco gęściej?). A zastanawiałeś się na kierunkiem działania sił na boczne kotwy po otwarciu okna? Uważasz, że zwykła blaszka przeniesie te siły? Na niektórych rysunkach skrajne dolne mocowania są umieszczane od narożnika o "duży odstęp" (max ~60 cm, "mały odstęp" jest od osi słupków), na innych natomiast o "mały odstęp" (od wew. str. narożnika 15/25cm dla białych/koloru). Który kierunek uważacie za właściwy. A może ów "duży odstęp" (definiowany jako "wartość max") należy od narożników przyjąć jednak mniejszy niż odstęp między poszczególnymi mocowaniami (powiedzmy właśnie 20-30cm). Czy jeśli przyjmę "mały odstęp" od naroża i słupka 25-30cm a duży 50-60cm sądzicie będzie OK? Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie ale prawidłowo dolne konsole powinny być bezpośrednio pod stojakami (pionowe ramy) i pod słupkami. Trochę inną zasadę można zastosować tylko przy szkleniach stałych w ramie (konsole w miejscu dolnych podkładek dystansowych szyby). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 07.07.2011 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Jest błąd w opracowaniach JB-D mówią tam ze nie pod slupkiem tylko po obu jego stronach w odległości 15 cm od slupka. Realnie kotwy powinny być pod slupkami i w odległości nie większej jak 20 cm od naroża ościeżnicy. Odległość między kotwami nie powinna być większa niż 70 cm ale. . . . ogólna liczba kotew od dołu zależy też od ciężaru okna i czasem kotew musi być więcej niż wynika to z odległości. Mówimy tu o podparciu. Kotwy boczne to zapada odległości tylko obowiązuje i tu można zrobić pewne oszczędności przy małym wysunieciu (do gubości profila) dając normalne kotwy ale co najmniej dwa razy gęściej ale tylko pod jednym warunkiem-ze sa one prawidłowo zamocowane w murze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 07.07.2011 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 A zastanawiałeś się na kierunkiem działania sił na boczne kotwy po otwarciu okna? Uważasz, że zwykła blaszka przeniesie te siły? No właśnie nie mam pewności czy przy montażu "licowanym" z kotwami, i wypełnieniem tej szpary profil/mur pianą, ta piana również wspomaga umocowanie okna. Mam przeczucie że tak, i ewentualne ruchy oddalające i przybliżające profil do muru są bardziej ograniczane. Ja natomiast myślę jak to będzie działać kiedy kotwy i piana znajdzie się miedzy profilem a płytą styro, bo tym elemencie widzę różnicę. Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie ale prawidłowo dolne konsole powinny być bezpośrednio pod stojakami (pionowe ramy) i pod słupkami. Trochę inną zasadę można zastosować tylko przy szkleniach stałych w ramie (konsole w miejscu dolnych podkładek dystansowych szyby). Oj, chyba nie, spójrz: http://oknotest.pl/1/news/artykuly/sfs-intec-system-jb-d.php rozmieszczenie całkiem podobne do montażu kotwami "zwykłymi" EDIT: widzę że Jareko napisał. Bajdełej czy Ty nie powinieneś się relaksować na tych Bahamas sponsorowanych na pewno przez SFS ;D A w międzyczasie... zainspirowany wpisem HenoKa zastanawiam się nad jeszcze innym sposobem. Jakby dół okna postawić na ciepłym parapecie ilbruka, natomiast te kształtki styropianowe ustawić na murowym parapecie (jak wcześniej się zastanawialiśmy) wykonanym na całej długości dołu wnęki bloczkiem 24cm (wystawałby 6cm poza lico muru - przypomnę mur "zasadniczy" silikaty 18cm, patrz obrazek niżej), tak aby profil okna był wysunięty te 6cm przed lico muru. Do przemyślenia ew. czy wewnętrzne cegły (zazn. na biało) zrobić z BK. Zalety - brak mostków punktowych na dole, ciężar zbierany równomiernie. Wątpliwości: czy te kształtki są trwałe w czasie (chyba tak, pewnie mają jakieś aprobaty, to jest EPS czy XPS?), nadal pytanie o montaż boczny i górny, jak ciepły parapet działa z rozszerzalnością profili (ramie kotwy czy dybla myśle łatwiej się poddaje, tutaj rama musi jakoś jeździć czy "bujać się" na taśmie rozprężnej po tym parapecie). Dzięki za konstruktywne uwagi! Kotwy boczne to zapada odległości tylko obowiązuje i tu można zrobić pewne oszczędności przy małym wysunieciu (do gubości profila) dając normalne kotwy ale co najmniej dwa razy gęściej ale tylko pod jednym warunkiem-ze sa one prawidłowo zamocowane w murze. O, cieszy mnie ta opinia! Mur będzie wzorcowy i solidny, na przycinane bloczki nawet policzyłem cegłę pełną (nie drążoną) aby była lita i "dobrzetrzymająca")... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 07.07.2011 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 (edytowane) Oj, chyba nie, spójrz: http://oknotest.pl/1/news/artykuly/sfs-intec-system-jb-d.php rozmieszczenie całkiem podobne do montażu kotwami "zwykłymi" Nie ograniczaj się do oglądania obrazków ale czytaj też tekst Zasady rozmieszczenia konsoli: [list] [*]od krawędzi okna – max 150 mm [/list] No właśnie nie mam pewności czy przy montażu "licowanym" z kotwami, i wypełnieniem tej szpary profil/mur pianą, ta piana również wspomaga umocowanie okna. Mam przeczucie że tak, Wg zaleceń wszelkiej maści fachowców stosuje się także kliny/klocki podporowe boczne, których nie ma o co zaprzeć przy montażu w ociepleniu. Edytowane 7 Lipca 2011 przez bwojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 07.07.2011 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Miałem racje. Systemy JB-D i Fentech są tak skomplikowane, że nawet pianka PU nie daje rady. Trudno szukać tych dziur i utykać. Jak to będzie wyglądać. Do tego wydać duże pieniądze i naprawiać. Gumą do żucia. Czas na zmiany. Dziury w całym jednak są i to dosłownie. Przy prawidłowo wykonanym montażu okien w systemie JB-D (okna wysunięte w warstwę ocieplenia) - oraz zastosowaniu systemu ciepłego montażu w systemie SWS - http://www.youtube.com/watch?v=qyX85XV8LSs&NR=1&feature=fvwp okazało się przy próbie szczelności budynku, że największe nieszczelności występują przy kotwach JB-D . Profil kształtowników powoduje, że nie dochodzi tam pianka. Nie są one też uszczelnione przez taśmę Soundala. Pozostaje żmudne zaklejanie nieszczelności silikonem . A może macie jakiś "patent", jak to zrobić prościej? Taśma rozprężna pomiędzy kotwą a murem chyba nie wchodzi w grę, bo nie byłoby możliwości regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 07.07.2011 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 ...Wg zaleceń wszelkiej maści fachowców stosuje się także kliny/klocki podporowe boczne, których nie ma o co zaprzeć przy montażu w ociepleniu. Funkcję tą przejmują sztywne kotwy JB-D czy Fentech. Zresztą pokaż mi montażystów którzy robią prawidłowy montaż klinów bocznych? Ilu ich tak naprawdę znajdziesz? Większość nawet nie wie, że powinni dawać także kliny po bokach. Krzysztofie - może i czas na zmiany ale na pewno nie na promowany przez ciebie z uporem maniaka system nie mający żadnych świadectw dopuszczenia i realnie niedopracowany, jeszcze bardziej niepewny niż inne, wymyślane przez Forumowiczów, rozwiązania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 07.07.2011 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 ...Profil kształtowników powoduje, że nie dochodzi tam pianka.a to ciekawe, jak montujesz że nie możesz opianować przestrzeni pod kotwą ? Nie są one też uszczelnione przez taśmę Soundala. Pozostaje żmudne zaklejanie nieszczelności silikonem . A może macie jakiś "patent", jak to zrobić prościej? Taśma rozprężna pomiędzy kotwą a murem chyba nie wchodzi w grę, bo nie byłoby możliwości regulacji. Możesz zastosować taśmę pod kotwę - nie rozumiem dlaczego nie wchodzi w grę, skoro kotwa sama w sobie, po ustawieniu okna nie pełni już żadnej funkcji regulacyjnej - tylko sruby które powinny być tak ładnie zakryte jak u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 08.07.2011 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 Funkcję tą przejmują sztywne kotwy JB-D czy Fentech. Pisałem to jako argument dlaczego nie powinno się stosować "zwykłych kotew" przy montażu w ociepleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 08.07.2011 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 a to ciekawe, jak montujesz że nie możesz opianować przestrzeni pod kotwą ? Posłużę się ilustracjami ze strony : http://oknotest.pl/1/news/artykuly/sfs-intec-system-jb-d.php Strona dobrze tłumaczy montaż okien w systemie JB-D, ale niestety nie uwzględnia konieczności uszczelnienia okna. Wsporniki boczne zamontowane do okna w ten sposób: http://oknotest.pl/images/obrazy-abc-art/34_wspornik_jb-d_3.jpg Po zamontowaniu okna wyglądają tak : http://oknotest.pl/images/obrazy-abc-art/35_wspornik_jb-d_4.jpg Przy ciepłym montażu do okna od zewnątrz montuje się taśmę paroprzepuszczalną a od wewnątrz paroszczelną (obie przyklejone do bocznych krawędzi okna - http://www.youtube.com/watch?v=qyX85XV8LSs&NR=1&feature=fvwp . Po osadzeniu okna w otworze, przymocowaniu i wyregulowaniu za pomocą kotew JB-D przykleja się taśmę paroprzepuszczalną do muru i piankuje przestrzeń między oknem i taśmą paroprzepuszczalną (ten etap może być przesunięty w czasie - jego wykonanie może nastąpić po zamontowaniu ocieplenia zewnętrznego lub można wykonać ocieplenie tylko pasa wokół okna i wtedy zapiankować szczelinę). Po stwardnieniu pianki i obcięciu jej nadmiaru przykleja się do muru taśmę paroszczelną od wewnątrz. Niestety sama pianka nie jest idealnie szczelna, zwłaszcza jej warstwa grubości ~1cm, zaś taśma paroprzepuszczalna jest też gazoprzepuszczalna, czuli powietrze przechodzi przez nia dosyć swobodnie. W każdym razie pomimo szczelnego przyklejenia taśm do muru nieszczelnosci występowały właśnie na kotwach JB-D (kanaliki miedzy profilem kotwy i murem). W normalnych warunkach jest to nieodczuwalne, ale przy próbie szczelności po wytworzeniu w domu podciśnienia tam właśnie były największe "przecieki" powietrza. Możesz zastosować taśmę pod kotwę - nie rozumiem dlaczego nie wchodzi w grę, skoro kotwa sama w sobie, po ustawieniu okna nie pełni już żadnej funkcji regulacyjnej - tylko śruby które powinny być tak ładnie zakryte jak u mnie No właśnie, po ustawieniu okna . Czyli po ustawieniu okna w płaszczyźnie pionowej należy popuścić wkręty (oczywiście kolejno w każdej kotwie, a nie we wszystkich naraz) i pod wsporniki wstawić taśmę rozprężną, po czym ponownie "dociągnąć" wkręty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 08.07.2011 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 W każdym razie pomimo szczelnego przyklejenia taśm do muru nieszczelnosci występowały właśnie na kotwach JB-D (kanaliki miedzy profilem kotwy i murem). Najwyraźniej wykonawca zapomniał o ważnej rzeczy: każda kotwa powinna być przed przyklejeniem taśmy na obwodzie okna zaklejona oddzielnym kawałkiem taśmy (najlepiej) butylowej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 08.07.2011 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 Najwyraźniej wykonawca zapomniał o ważnej rzeczy: każda kotwa powinna być przed przyklejeniem taśmy na obwodzie okna zaklejona oddzielnym kawałkiem taśmy (najlepiej) butylowej! Wykonawca nie tylko o tym nie wiedział. Był to dla niego jeden z pierwszych ciepłych montaży w warstwie ocieplenia. Dlatego próbuję dociec jak to powinno być prawidłowo wykonane. Czyli mam już dwa warianty : - kotwy zaklejone taśmą butylową, - taśma rozprężna pod kotwą. Pierwszy wariant chyba lepszy, bo można go wykonać już po zakończeniu mocowania okien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.