kupiecjudex 25.06.2013 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Witam. Jeżeli chcesz to zrobić dobrze, to taki montaż powinien być wykonany od strony wewnętrznej w murze już ocieplonym z wykonanym i otynkowanym węgarkiem, tak jak to się robi prawidłowo od lat przy murach 3W. Pamiętaj że okno powinno być 3 cm krótsze razem z listwą progową i węższe od wymiarów ościeży. Wówczas taśma zewnętrzna jest Ci niepotrzebna, bo na gotowy węgarek naklejasz pasek taśmy rozprężnej 20/4, przykręcasz kotwy do ramy i wsuwasz okno w warstwę ocieplenia na odległość 1 cm do węgarka, poziomujesz i pionujesz. Dopiero po rozprężeniu taśmy wpuszczasz pianę od wewnątrz. Jest prosto to dobrze bo nie zrobisz błędów, szybko więc tanio Jeżeli zrobisz to samo od zewnątrz, to nie masz gwarancji szczelności, tylko kombinacje na foliach paroszczelnych i paro przepuszczalnych. Pozdrawiam. To jest teoria. Wykonanie elewacji tak aby potem okna pasowały to rzadko się uda. Są jeszcze membrany EPDM, przyklejasz uszczelniasz. A potem dajesz styto czy wełnę i na to cegłę skoro ścianie 3W mowa. Potem uzupełniasz taśmą rozprężną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 26.06.2013 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 To jest teoria. Wykonanie elewacji tak aby potem okna pasowały to rzadko się uda. Są jeszcze membrany EPDM, przyklejasz uszczelniasz. A potem dajesz styto czy wełnę i na to cegłę skoro ścianie 3W mowa. Potem uzupełniasz taśmą rozprężną. Witam. To jest błędna Twoja teoria, prześledźmy ją. Okno w murze 3W ma być 1 cm za węgarkiem zbudowanym z cegły elewacyjnej. Przy 18 cm ocieplenia styropianem, wystawienie okna pod elewację wiąże się ze wzmocnionymi konsolami stalowymi, czyli większymi mostkami termicznymi. Wystawiając okna w warstwę ocieplenia robisz to z tolerancją wykonania + - 0,5 cm. Jeżeli masz 3 okna na ścianie, to wybudowanie elewacji względem okien może być wykonane +- 1 cm. Wsunięcie taśmy rozprężnej w szczelinę między ramę okienną a elewację, może być wykonane równo i dobrze po spożyciu wzmacniacza wzroku, a na to nie ma gwarancji, jest tylko puste hasło " będzie Pan zadowolony". A jak inwestor ma być zadowolony skoro szczelina wyniesie od 0,5 cm do 2 cm. Budowanie ściany elewacyjnej pod dyktando wstawionych okien, to jest pomysł Ferdka Kiepskiego. To samo jest ze ścianą styropianową, tylko tutaj można położyć grubszy tynk i wyrównać, lub dać cieńszy węgarek. Ale to nie będzie mieć smaku i sznytu. Przy murze 2W najprościej jest wykonać ocieplenie i na ościeża przykleić gotowe bonie. Jest obrobiony węgarek z boni, na który nakleja się taśmę rozprężną 20/4 i wsuwa się okno do położenia wg. uznania. Jest szybko i ładnie, prosto więc dobrze i tanio. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 06.07.2013 23:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 (edytowane) mam pytanie - mam mieć okna wysunięte 3cm w warstwę ocieplenia.. od wewnątrz wiadomo, taśma paroszczelna..ale czy istnieją jakieś przeciwwskazania do zrobienia węgarka z XPSa (mam akurat paczkę 3cm grubości)i naklejenia go na zewnętrzną taśmę paroprzepuszczalną lub zrobienia od zewnątrz węgarka z taśmą rozprężną..czy ktoś stosował produkty do okien estońskiego producenta Penosil?np. taśmy http://allegro.pl/folia-tasma-wewnetrzna-cieply-montaz-10cm-na-metry-i3345563330.htmlhttp://allegro.pl/folia-tasma-zewnetrzna-cieply-montaz-10cm-na-metry-i3353506912.htmlczy taśma rozprężnahttp://allegro.pl/tasma-rozprezna-do-montazu-okien-cieply-montaz-ral-i3345561579.html Edytowane 6 Lipca 2013 przez _artur_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 14.07.2013 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) Witam.. w oddzielnym wątku nie ma odezwu, to zapytam tutaj.. jako że za montaż z taśmami są u nas ceny dosyć wysokie a kasy za dużo nie mam to kupiłem taśmy wewnętrzne i rozprężne jak powyżej, no i mam kolejne pytanie: mam zamontowane okna, wysunięte poza lico muru około 3,5 cm od wewnątrz dam taśmy paroszczelne natomiast zastanawiam się jak zrobić najlepiej węgarek żeby ociepleniowcy potem nie mogli nic popsuć.. mam taśmy rozprężne 4/20mm oraz 6/30mm. do tego mam na ten węgarek styrodur XPS 3cm, do dyspozycji mam też maszynkę do cięcia styropianu na gorąco więc nie ma problemu z docięciem na wymiar.. dzisiaj zrobiłem sobie małą próbę, obciąłem trochę pianki, uciąłem pasek styroduru i przykleiłem na piankę: wygląda to tak: chcę do tej części która jest przyklejona i zasłania piankę (szerokość 3 cm, wysokość 4 cm) dokleić pasek styroduru wchodzący właśnie na ramę okna (około 4,5cm) z zastosowaniem szczeliny na końcu której dokleję taśmę rozprężną.. czy takie rozwiązanie jest prawidłowe? czy może zostać ta szczelina która widoczna jest na zdjęciach zostać(z jednej strony doklejone to będzie do xps'a przyklejonego wzdłuż ramy a z drugiej trzymać się będzie taśmy rozprężnej? chodzi o takie coś: styrodur który mam jest frezowany na zakładkę i mógłbym do zrobienia węgarków użyć krawędzi z frezem, docinać na wymiar do każdego okna ten fragment do muru i ściśle doklejać do ramy a taśmę rozprężną dawać na frezowanym kawałku. i czy można taśmę rozprężną normalnie potem zatynkować przy robieniu elewacji? Czy ta część przyklejana na pianę grubości 3 cm może taka być (taki mam XPS więc dobrze by było, w każdym razie zasłania całkiem otwór okienny)? Ile powinien wchodzić na ramę przy wymiarach ramy jak na zdjęciu? Co sądzicie o takim wykonaniu węgarka? Edytowane 14 Lipca 2013 przez _artur_ coś ze zdjęciami nie tak było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 14.07.2013 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) Tu kolejne fotki, które nie zmieściły się w 1 poście: Edytowane 14 Lipca 2013 przez _artur_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 14.07.2013 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Witam. Wierzyć się nie chce, że to wszystko trzyma się kupy przez tyle lat. Z czego jest to ocieplenie zrobione i jak grube? Czy w ogóle używasz drzwi i okien w tym domu, może jest tylko wystawiony na sprzedaż? Pozdrawiam. Nie ma problemu - ściana 3W , porotherm 25 cm, 22 sm styro grafit, klinkier 12cm. Chcesz zobaczyć - info na priv - 5 min od Portu Łódź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 14.07.2013 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 wrzucam kolejne zdjęcia, dzisiaj na chwilę podjechaliśmy i na szybko zrobiłem to o czym pisałem i zdjęcia lepsze wrzucam od razu z wrysowanymi pytaniami: Pierwsza wersja to wersja bez naciętej fabrycznie krawędzi styroduru: mam nadzieję że rysunek jest dosyć jasny.. i wersja druga: gdzie mogę wykorzystać fabrycznie obrobione krawędzie.. Czy mogę prosić o komentarz tego co wymyśliłem.. Acha - i kiedy taśmę rozprężną zakładać? teraz po zrobieniu węgarków czy przed nakładaniem siatki i kleju? i czy taśmę można normalnie siatką i klejem czy tynkiem obrobić? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 14.07.2013 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Nie ma problemu - ściana 3W , porotherm 25 cm, 22 sm styro grafit, klinkier 12cm. Chcesz zobaczyć - info na priv - 5 min od Portu Łódź Witam. Ja Ci wierzę, bo moje pytanie było tylko prowokacją dla niedowiarków, że okna i drzwi można dobrze i solidnie osadzić w warstwie ocieplenia, czyli w styropianie. Z tego widać, ze da się to zrobić. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 14.07.2013 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Czy mogę prosić o komentarz tego co wymyśliłem.. Acha - i kiedy taśmę rozprężną zakładać? teraz po zrobieniu węgarków czy przed nakładaniem siatki i kleju? i czy taśmę można normalnie siatką i klejem czy tynkiem obrobić? Pozdrawiam Witam. Pewnie znasz moje zdanie w sprawie osadzenia okien. Okna dzisiaj powinny być osadzone tylko i wyłącznie w warstwie ocieplenia, na całą szerokość ramy. Ale Ty miałeś pomysł własny i osadziłeś je z wysunięciem 3 cm w ocieplenie. Do tego masz barwione ramy, które mają większą rozszerzalność niż ramy białe. Te kombinacje, które pokazujesz są nie do wykonania, bo taśmy rozprężnej nie wciśniesz w wykonaną szczelinę ładnie i dobrze. Po za tym będzie to pracochłonne więc drogie, a przy tym taśma rozprężna nie może być zatynkowana. Musisz sobie odpuścić takie wykonanie. Ociepleniowcy zrobią Ci ocieplenie budynku z węgarkami, jakimi chcesz, następnie musisz kupić listwę przyokienną z uszczelką i z siatką do tynków zewnętrznych cienkowarstwowych, starannie przykleić ją do ramy na granicy z węgarkiem i położyć tynk zewnętrzny. Przedtem musisz zamaskować okno, bo tynk jest ostry i niszczy szyby.Taka listwa ma możliwość rękompensować w części przyrost temperaturowy ramy, ale ona jest przewidziana do ram białych. Ramy ciemne powinno się robić na taśmie rozprężnej. Jeszcze jedno, jak zamieszkasz, to miej odwagę zrobić zdjęcie termowizyjne ramy z odległości 2m przy temperaturach minusowych, tak aby potwierdzić słuszność Twojej kombinacji. Takie zdjęcia figuruja w internecie jako błędy wykonawcze. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 14.07.2013 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) Witam. Pewnie znasz moje zdanie w sprawie osadzenia okien. w zasadzie to nie znałem ale coś mi się kojarzyło.. więc cofnąłem się 3 strony i już wiem że piszesz w większości głupoty na temat montażu okien (a wytykają to bieglejsi odemnie w tym temacie) , więc jakoś tak nie bardzo wierzę w to co piszesz. Pozwól zatem, żeby wypowiedzieli się jeszcze ci którzy chyba wiedzą więcej od strony praktycznej.. na pewno wszyscy się mylą, np. ilbruck: http://oknotest.pl/images/obrazy-abc-art/3-system-i3.jpg gdzie widać że taśma rozprężna pokryta jest warstwą tynku a za nim jest kilka mm pustej przestrzeni.. Edytowane 14 Lipca 2013 przez _artur_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 14.07.2013 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) @artstarz, nie rozumiem dlaczego tak kombinujesz zamiast zamontować węgarek typowo? Nie możesz po prostu wyciąć tę piankę (znajdującą się od płaszczyzny zew. muru w kierunku do zewnątrz), wykonać ocieplenie dosuwając styro do okien na odl. z 1cm, tę szczelinę zapianować (po czym ew. zrównać pianę po utwardzeniu z zew. płaszczyzną ramy), i dokleić styropianowy (lub z XPS) węgarek zostawiając minimetry na taśmę rozprężną między nim a ramą? Moim zdaniem węgarek powinien nachodzić na ramę na 2-4cm (rzecz gustu?). Co do kolejności prac (tynkowanie, taśma rozpr.) sam chętnie posłucham. To mówiłem ja - amator. Edytowane 14 Lipca 2013 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 14.07.2013 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) @artstarz, nie rozumiem dlaczego tak kombinujesz zamiast zamontować węgarek typowo? . czyli jak? a czym różni się to co opisałem/ pokazałem od tego co napisałeś? przecież: Nie możesz po prostu wyciąć tę piankę (znajdującą się od płaszczyzny zew. muru w kierunku do zewnątrz wycięta wykonać ocieplenie dosuwając styro do okien na odl. z 1cm, tę szczelinę zapianować? nie ma szczeliny do zapianowania bo do samej ramy doklejam XPS 3cm do muru i wyciętej pianki.. i dokleić styropianowy (lub z XPS) węgarek zostawiając minimetry na taśmę rozprężną między nim a ramą?. no to doklejam właśnie.. tylko pytam o rozmiar tej szczeliny (zobacz jak jest na rys. ilbrucka który jest w linku powyżej, koledzy też radzą w innym wątku kilka mm szczelinę) Moim zdaniem węgarek powinien nachodzić na ramę na 2-4cm (rzecz gustu?). moim skromnym zdaniem dla 2cm to szkoda sobie d.. zawracać.. mam zamiar dać 4 lub więcej.. Co do kolejności prac (tynkowanie, taśma rozpr.) sam chętnie posłucham. no właśnie też chętnie posłucham: kiedy wklejać taśmę ? czy można tynkować taśmę rozprężną - chociaż patrząc na schemat illbrucka to chyba tak powody dlaczego tak temat drążę: XPS Dlatego że go mam, że jest cieplejszy od zwykłego styro, że jak sobie sam zrobię to będę miał, że kasa jaką życzą sobie u mnie ekipy jest hmm.. za duża jak na moje możliwości, mam czas i mogę sobie podłubać (a i lubię, oprócz tynków i wylewek resztę mam zamiar sam w domu zrobić). poza tym ekipy ociepleniowców które pytałem nie mają pojęcia o takich rzeczach, robią wielkie oczy jak słyszą hasła typu "taśma rozprężna" czy " ciepły parapet" no i czytając m.in. ten temat i ogólnie w sieci - wszyscy temat obróbki węgarka z taśmą rozpręzną traktują "po łebkach" i nic konkretnego nie można się dowiedzieć (konkretnego czyli o to o co pytam). To pisałem ja - większy amator edit: znalazłem jeszcze takie coś: http://imperia.tremco-illbruck.com/celumdb/documents/DM2%20PDF%20DWG%20PL.pdf gdzie też jest taśma rozprężna i węgarek razem z pustą przestrzenią.. Edytowane 14 Lipca 2013 przez _artur_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 14.07.2013 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) czyli jak? a czym różni się to co opisałem/ pokazałem od tego co napisałeś? przecież: wycięta nie ma szczeliny do zapianowania bo do samej ramy doklejam XPS 3cm do muru i wyciętej pianki.. no to doklejam właśnie.. tylko pytam o rozmiar tej szczeliny (zobacz jak jest na rys. ilbrucka który jest w linku powyżej, koledzy też radzą w innym wątku kilka mm szczelinę) moim skromnym zdaniem dla 2cm to szkoda sobie d.. zawracać.. mam zamiar dać 4 lub więcej.. mam na myśli jak w załączniku na moje oko nie wycięta, ale nie ważne ja uważam że lepsza piana cieńko zamiast XPS na styk, bo lepiej wypełni 2cm też dobre bo załatwi (z taśmą rozpr.) szczelność tak samo jak 4cm, trochę mniej dociepli (sam dam pewnie 4cm) link z illbrucka (ten pierwszy) to okno w środku muru, a nie na krawędzi lub nawet 3cm poza tej odrobiny przestrzeni bym się nie bał (to raczej standard), ale możesz chyba wyciąć rowek na t.rozpr. aby było na styczek Edytowane 14 Lipca 2013 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 14.07.2013 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) te z illbrucka to wiem że nie na krawędzi ale pokazują ideę taśmy przy węgarku..co do piany to może i tak.. trzeba rozkminić jutro.. a co do tego "styczku" i orzestrzeni to właśnie tak jak na zdjęciach pokazałem - mam właśnie dylemat jak to zrobić żeby było najlepiej - ma. wycinarkę do XPSa więc obie metody możliwe do zrobienia..i jeszcze jedno pytanie do znających się na taśmach - jak mocno one odpychają? tzn. jak do. takiego montażu wkleję taśmę to czy jest szansa że taki węgarek zostanie podniesiony?i jak z odpornością na UV takiej taśmy (jakbym wkleił i przez zimę nieotynkowane by było)? z kolei jakby się tego pod tynk nie dawało to musi być odporne.. Edytowane 14 Lipca 2013 przez _artur_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 14.07.2013 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 te z illbrucka to wiem że nie na krawędzi ale pokazują ideę taśmy przy węgarku.. co do piany to może i tak.. trzeba rozkminić jutro.. a co do tego "styczku" i orzestrzeni to właśnie tak jak na zdjęciach pokazałem - mam właśnie dylemat jak to zrobić żeby było najlepiej - ma. wycinarkę do XPSa więc obie metody możliwe do zrobienia.. i jeszcze jedno pytanie do znających się na taśmach - jak mocno one odpychają? tzn. jak do. takiego montażu wkleję taśmę to czy jest szansa że taki węgarek zostanie podniesiony? i jak z odpornością na UV takiej taśmy? Jak natniesz równo, to masz łatwo z utrzymaniem odstępu na taśmę(po prostu dostawiasz węgarek na styk i sam zostaje). Też mam wycinarkę do styro Jak węgarek (w wykonaniu "normalnym po mojemu") będzie przyklejony pianą do styro (czyli na szerokości min. 10-15 cm) to rozpr. nic nie zrobi. Na UV odporna chyba, przecież często (zwykle?) jest odsłonięta na światło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 15.07.2013 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 w zasadzie to nie znałem ale coś mi się kojarzyło.. więc cofnąłem się 3 strony i już wiem że piszesz w większości głupoty na temat montażu okien (a wytykają to bieglejsi odemnie w tym temacie) , więc jakoś tak nie bardzo wierzę w to co piszesz. Pozwól zatem, żeby wypowiedzieli się jeszcze ci którzy chyba wiedzą więcej od strony praktycznej. Witam. Z wypowiedzi tych bieglejszych amatorów, trudno pojąć co radzą. Na pewno takimi radami jest piekło wymurowane, bo osadzenie okien jest rzeczą prostą, a ich opis rad jest zdawkowy i pracochłonny przez co mało czytelny. Osadzenie okien, to proces w czterech prostych zdaniach. 1.- robisz ocieplenie budynku 2.- przyklejasz wokół ościeży gotowe otynkowane węgarki przycięte na wymiar 3.- po stronie wewnętrznej węgarków naklejasz taśmę rozprężną 20/4 na boki i górę 4.- wsuwasz okno 1cm do węgarków, mocujesz kotwami i pianujesz w dwóch rzutach: głęboko pod taśmą rozprężną i przy murze Tak powinno być zrobione. Pozdrawiam - praktyk od głupot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jaspis2 04.08.2013 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Witam, widzę że temat dalej nurtuje wielu ludzi. Podzeilę się swoimi spostrzeżeniami po montażu okien. Montaż na kotwach jb-d okna pvc. Kilka moich wniosków . kotwy mają za zadanie zamocować okno w warstwie ocieplenia i umozliwić regulację przy montażu . Niech nikomu się nie wydaje że tak zamontowane okno jest super sztywną konstrukcją , o ile płaskownik kotwy jest dość sztywny to newralgicznym miejscem jest śruba z gwintem która od niego dochodzi oraz element mocujący kotwę do okna ( to po drugiej stronie tej śrubki przykręcana dwoma wkrętami do ramy okna ) taka konstrukcja jest dość sztywna na siły rozpierające ( trzyma płaskownik ) ale bardzo słaba pod względem działania sił skręcających. przy połączeniu z oknem pvc zwłaszcza takim w ciemnych okleinach następuje praca termiczna profilu okna i jego rozszerzanie - w momencie gdy takie okno zacznie mocno pracować ( a zacznie ) i napotka duży opór po stronie kotw jb-d na rozpieranie ( trzyma kształtownik kotwy) nastąpi przeniesienie rozciągnięcia termocznego profila pvc w skręcenie ramy okna ( nastąpi skręcenie profili ramy okna - okna wygną się w banan ) Tak stało się z moimi oknami . Producent okien wymieniał elementy stolarki pvc ramy okna ale nic to nie dało. Produkt był jednym z droższych na rynku . Po moich pytaniach dostałem informację o normie wg której za standard przyjmuje się pracę profila pvc na poziomie 2-3mm / 1metr czyli mając okno 2,30 różnica może wynosić 5-6mm - tak teżjest u mnie . Szkoda że dowiedziałęm się o tym w ten nieprzyjemny sposób . Obróbka okna - węgarki. przy układaniu styropianu ja tak układałem styropian aby zostawić 2-3cm na pianę niskorozprężną wokół okna aby mogła ona dobrze wniknąć pomiędzy profil a styropian i scalić te elementy . Przy ocieplaniu jest zasada aby w narożach otworów nie było łączeń płyt styropianowych . Na zawnątrz była wywinięta taśma soudala zewnętrzna która była z kolei doklejna do styropianu . Od środka jest wywinięta na mur taśma ilbrucka . Przy wykonywaniu tynku na zewnątrz dodatkowo korzystaliśmy z wspomnianych przez kogoś listw przyokiennych z pianką które mam nadzieję sprawdzą się zdylatują tynk od okna i jeszcze bardziej doszczelnią połączenie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 04.08.2013 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Przy ocieplaniu jest zasada aby w narożach otworów nie było łączeń płyt styropianowych . a jak powinno być dokładnie? wycinać narożnik w płycie styropianowej? z czego to wynika? Przy wykonywaniu tynku na zewnątrz dodatkowo korzystaliśmy z wspomnianych przez kogoś listw przyokiennych z pianką które mam nadzieję sprawdzą się zdylatują tynk od okna i jeszcze bardziej doszczelnią połączenie . masz jakiegoś linka do tych listew? pozdrawiam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 04.08.2013 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Też będę miał kotwy jb-d. Jednak u mnie sytuacja wygląda inaczej, najpierw będą "łyse okna" wystawione poza budynek. A dopiero potem będzie obróbka styropianem w już zamontowanych oknach. U mnie największe okno ma 3,5 x3m, w PCV, wiec trochę się zaniepokoiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 04.08.2013 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Witam Sporo prawdy w poście Jaspis2 dlatego właśnie systemy zamocowań ciągle się rozwijają (bynajmniej część) i konstrukcje konsol/łączników pozwalają na wykonanie "pracy termicznej" przez profil okna. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.