Sławek... 12.09.2013 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Jeżeli okna są osadzone w miejscu liniowego mostka termicznego muru, to zdjęcia termiczne są takie jak widzisz okna nie są osadzone w miejscu mostka, to mostek liniowy powstaje zawsze w miejscu osadzenia okien (wiem, że tego nie ogarniesz bo taka ilość informacji na raz cię przytłacza, ale skup się i pomyśl (taki żarcik ) nad różnicą między tymi dwoma zdaniami... Od 2017 roku obowiązywać będzie minimalne ocieplenie 25 cm, miejmy nadzieję, że od tego samego roku ludzie niespełna rozumu będą izolowani od dostępu do wszelkiego rodzaju forów internetowych poprzez przykrycie im klawiatury 25 cm kawałkiem styropianu co powinno uniemożliwić im wypisywanie głupot... [/b] a i teraz ludzie budują domy z silki 18 cm z grubością ocieplenia 30 cm, to gdzie to okno chcesz osadzić? Jeżeli w murze nośnym, to będziesz miał parapet wewnętrzny 10 cm i zewnętrzny 35 cm a mieszkanie jak u nornika. Pozdrawiam to nie twoja sprawa jaki kto będzie miał parapet, parapet zewnętrzny 35 cm nie wpływa na jakość i komfort mieszkania w domu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 12.09.2013 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Witam. O co się kłócisz i co chcesz bronić? Jeżeli okna są osadzone w miejscu liniowego mostka termicznego muru, to zdjęcia termiczne są takie jak widzisz. Od 2017 roku obowiązywać będzie minimalne ocieplenie 25 cm, a i teraz ludzie budują domy z silki 18 cm z grubością ocieplenia 30 cm, to gdzie to okno chcesz osadzić? Jeżeli w murze nośnym, to będziesz miał parapet wewnętrzny 10 cm i zewnętrzny 35 cm a mieszkanie jak u nornika. Pozdrawiam A ja będę miał wewnątrz prawie 30cm parapet a na zewnątrz 15cm pomimo 12 cm ocieplenia i to na zewnątrz nie tak jak proponuje TB wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 12.09.2013 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Witam. Nas interesują straty ciepła w miejscu rama-mur, a to tylko pokazują zdjęcia termowizyjne. Licznik energii elektrycznej pokazuje łączne zużycie energii, to jak chcesz wiedzieć gdzie te straty masz? Pozdrawiam To pokazują dokładne i rzetelne obliczenia ozc (o ile orientujesz sie co to w ogole jest, z pytania wnioskuję ze pojecie obliczen ozc jest ci całkowicie obce), czyli dokładny podział wszystkich strat na poszczególne składniki. Dla dokładnosci to obliczenia wskazują część strat przypadająca na same okna (straty przez okna i straty z montażu) I dalej straty przez okna obliczamy na podstawie wsp U okna, a straty na montazu przyjmując odpowiednia wartośc tego mostka. Cały bój jest własnie o tę wielkosc mostka, ty ją zawyzasz do monstrualnych rozmiarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 12.09.2013 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2013 Witam. Nas interesują straty ciepła w miejscu rama-mur, a to tylko pokazują zdjęcia termowizyjne. Licznik energii elektrycznej pokazuje łączne zużycie energii, to jak chcesz wiedzieć gdzie te straty masz? Pozdrawiam w swoim iście kretyńskim rozumowaniu doszedłeś do wniosku, że jedyne miejsce, które przynosi straty ciepła w domu to to, które jest widoczne w termowizji jako żółte/czerwone a jest to bzdura... te miejsca to najczęściej błędy wykonawcze bądź materiały, które różnią się współczynnikiem od otaczających je innych materiałów a więc muszą w termowizji odznaczyć się innym kolorem, ale nawet te niebieskie czy granatowe płaszczyzny (ściany/dach) przynoszą straty o czym pewnie zapomniałeś formułując swoje wnioski... twoja interpretacja zdjęć termowizyjnych jest po prostu żenująca i śmieszna i jesteś chyba jedyną osobą, która wierzy w brednie jakie wygadujesz, szkoda że Redakcja cały czas toleruje to w jaki sposób niszczysz ten wątek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 12.09.2013 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2013 MONTAŻ NA KONSOLACH - Z POWODU ESTETYKI OCZYWIŚCIE NA TAK.Z POWODU EKONOMII OCZYWISCIE NA nie mam coś około 25 m2 okien [dom 123m2]tylko 2 małe okna wysunięte całkowicie pozostałe tylko o 4 cm od muru czyli mam generalnie duże straty z powodu montażu:)od 1 września do 1 maja poszło około 1600-1700 kwh prądu minus od tego jakieś 600kwh na wygrzewanieczyli koszt prądu 500zł-zawyżone raczejplus 400 kg brykietu -niech będzie za 300-400 zł .znając cene konsol tożycia by mi nie starczyło na zwrot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 12.09.2013 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2013 I to jest prawda. Jeśli chodzi o estetykę można wydać każde pieniądze - zależy to tylko od "chciejstwa" inwestora. Natomiast wciskanie przez lobby producentów i montażystów montażu w warstwie ocieplenia jako jedynie słusznego i najbardziej efektywnego ekonomicznie sposobu montażu okien NIE TOLERUJE. Nie różni się to niczym (oprócz marży) wciskaniem garnków i pościeli emerytom na pielgrzymkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 12.09.2013 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2013 dobre z tymi garnkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 13.09.2013 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 nie pokazuj zdjęć z wadliwie zamontowanych okien, gdyby twoja chora teoria była prawdziwa to "świecąca rama" byłaby na całym obwodzie a nie tylko na górze; zdjęcie powyższe pokazuje wyraźnie jakiś błąd podczas montażu (nie da się ze zdjęcia określić jaki to jest montaż tzn w ociepleniu czy nie, na JB-D czy innym ustrojstwie) i nie jest dowodem na poparcie twoich chorych i marsjańskich teorii kosmito Witam. To nie jest jakiś błąd podczas montażu, tylko osadzenie okna w murze nośnym i rama w jednym miejscu ma 2 cm do muru a w drugim 3 cm. Zgodnie z termodynamiką rama w jednym miejscu świeci jaśniej bo ma bliżej do muru, który dzisiaj jest grubiej ocieplony i ma wyższą temperaturę. Jeżeli ustawienie okna w ościeży murowanej nazywasz błędem montażowym, to wniosek jest jeden; montaż okna w warstwie ocieplenia bo tam tych błędów nie będzie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 13.09.2013 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 kurcze, że wy jeszcze macie silę :o:o tylko pogratulować takiej kondycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 12.12.2013 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 mam wiosną mieć montowane okna wysunięte poza mur (odległość między wewnętrzną stroną okna a licem muru - 2cm), następnie tynki, potem ocieplenie . z montażystami będę dopiero rozmawiał na temat szczegółów, ale mam do Was pytanie. poza zamontowaniu okien na kotwach zostanie przklejona taśma paroszczelna Illbrucka. co dalej? najchętniej bym w tym momencie przystąpił do tynków wewnętrznych, ale czy taką taśmę można zatynkować? dopiero po jako takim przeschnięciu budynku robione byłoby ocieplenie, szczeliny zapiankowane, naklejona taśma paroprzepuszczalna i doklejony węgarek. nie wiem czy jasno to napisałem. chodzi mi o to czy może jednak okna powinny zostać oklejone styropianem w pierwszej kolejności i czy od razu załatwiać sprawę z uszczelnieniem pianką i taśmami a dopiero potem brać się za tynki? jeśli zrobię bez tego wstępnego oklejania okien izolacją, to czy tynkarze nie uszkodzą taśmy paroszczelnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 13.12.2013 05:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Rozumiem że okna będą tylko 2cm w murze? A na jakim systemie chcesz zamontować tak okna? MImo wszystko bym chociaż trochę opianował to okno. Taśma wewnętrzna miałaby się na czym oprzeć. Z drugiej strony - tynkarze mają ztaśmami ogromne problemy i wcale nierzadko kończy się ich wycięciem. Ogólnie rzecz biorąc - plan masz niezły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ClNEK 13.12.2013 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Ja to bardziej rozumiem jako okna całkiem wysunięte i szczelina między oknem a murem będzie mieć 2 cm. Jeżeli chcesz wykonać najpierw tynki to pasowałoby jak piszesz w drugiej części zrobić choć opaskę na około okien ze styropianu i wykonać kompletne uszczelnienie okna a dopiero tynki wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 13.12.2013 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 okna będą całkowice poza licem muru na kotwach Knelsen. no nic, zobaczymy co powiedzą montażyści i ekipa od tynków. zwrócę im uwagę ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 13.12.2013 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Witam Ja to bardziej rozumiem jako okna całkiem wysunięte i szczelina między oknem a murem będzie mieć 2 cm. Jeżeli chcesz wykonać najpierw tynki to pasowałoby jak piszesz w drugiej części zrobić choć opaskę na około okien ze styropianu i wykonać kompletne uszczelnienie okna a dopiero tynki wewnątrz. Dokładnie TAK ma być wykonać obramowanie, uszczelnienie i możesz działać od środka bez wykonania całkowitego ocieplenia. A jeżeli chodzi o szczegóły to sporo będzie zależało od tego jaki rodzaj konsol będzie zastosowany (płaskie ? kątowe?) jako rodzaj budulca ? itp itd. Pytanie podstawowe JAK chcesz obrabiać wnęki ? tylk tynk ? jeśli tak to ile? a może płyta G-K ? itp itd Nie ma uniwersalnego rozwiązania, każde należy dopasować do kolejnych etapów budowy. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 14.12.2013 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 sporo będzie zależało od tego jaki rodzaj konsol będzie zastosowany (płaskie ? kątowe?) jako rodzaj budulca ? itp itd. Pytanie podstawowe JAK chcesz obrabiać wnęki ? tylk tynk ? jeśli tak to ile? a może płyta G-K ? Szczegółów technicznych jeszcze nie znam, jadę pogadać o nich w przerwie świątecznej. Rodzaj budulca w okolicy okien to silikat i żelbet. O płycie G-K nie pomyślałem, może taki sposób obróbki wnęki byłby jakimś tam pośrednim rozwiązaniem. A może po prostu zgodzą się sami obrobić okna styropianem (za ewentualną dopłatą). Jedyny problem to fakt, że może wtedy być mróz, więc nici z klejenia styro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 14.12.2013 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Szczegółów technicznych jeszcze nie znam, jadę pogadać o nich w przerwie świątecznej. Rodzaj budulca w okolicy okien to silikat i żelbet. O płycie G-K nie pomyślałem, może taki sposób obróbki wnęki byłby jakimś tam pośrednim rozwiązaniem. dogadaj wszelkie szczegóły, to najprostsza droga do braku problemów A może po prostu zgodzą się sami obrobić okna styropianem (za ewentualną dopłatą). Jedyny problem to fakt, że może wtedy być mróz, więc nici z klejenia styro co do temperatury - ja odradzam montaże jeżeli jest zimno, najlepiej jak temp jest powyżej zero + 5 stopni i wyżej tak tak wiem w naszym kraju to kilka miesięcy bez pracy ale ... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 16.12.2013 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Obrób płytami GK, szybko, tanio i bez problemów. W skandynawii odchodzą o ościeżnić drewnianych w nowych domach na rzecz płt GK. U nas wciąż żądzą tynki tradycyjne, ale to kwestia psychiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 16.12.2013 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 W skandynawii odchodzą o ościeżnić drewnianych w nowych domach na rzecz płt GK. O! W jakim sensie, napisz coś więcej o tym PS. Ja tam na 95% robię suche tynki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 16.12.2013 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 W tym sensie że jest kilkukrotnie taniej. Drewno wymaga większego nakładu pracy przy montażu, i jest dużo droższe, dochodzą do tego listwy wykończeniowe dookoła ościeżnicy, a tu masz tylko gips , narożnik i szpachla. Łatwiej się to też maluje. Ale główny powód to koszty. koszt budowy domu w okolicach oslo to około 2,5 mln zł tylko za materiał i robocizne , mniej więcej po połowie. dlatego domy projektuje się tu pod względem optymalizacji kosztów. Te budowane przez dewelopera mają zwykle płaski dach, pokryty membraną, będący jednoczesnie często tarasem, sam budynek ma zwartą bryłe tylko okna są odstępstwem. Jest ich zawsze dużo b.dużo bo przez pół roku jest tu hroniczny brak słońca:yes:. Ja też jak czas pozwoli bede kleił na ściany GK bo wyjdzie przy własnej robociżnie ok 10,12 zł za m2 na gotowo. płyt KG nie ma się co bać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 16.12.2013 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 @bygmoll, sory za dociekliwość, jestem zmęczony, powiedzmy że dlatego nie jarzę , czy my mówimy o drzwiach wewnętrznych, które tam montują coraz śmielej bez ościeżnic (takich typowych jak u nas), w zamian których dają płyty GK? No i mje chodzi jak oni tam te skrzydła drzwiowe montują do tych GK, coby nie odpadały za prędko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.