Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Coś mi tutaj bardzo nie pasuje z tymi uchwytami, które mają być jakoby mostkami.

Zgadzam się, że aby zminimalizować ryzyko mostków, można to zrobić "w drewnie" tylko po co?

 

Pominąwszy niepoprawność mocowania kotwy do okna, twój rysunek dotyczy góry, ew. boku okna. Na dole musisz zrobić jakiś parapet i "odsłonić" ramę okienną. To własnie pod listwą podparapetową (której u ciebie nie ma) musisz zdecydować o zastosowaniu takiego albo innego podparcia.. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpływ styku uchwyt-rama i 2 wkrętów na 1 m.b. ramy z PCV można chyba pominąć

Można pominąć. Wątek powoli zaczyna zmierzać w kierunku absurdu. Wszyscy zapominają że montaż to nie wszystko, ważna jest też konstrukcja okna i tam też mostki i mosteczki można znaleźć. Proponuję skupić się na przykład nad jakimś klejem do zawiasów, w oknie 2-skrzydłowym mamy 4 zawiasy mocowane 16 wkrętami z których zazwyczaj 12 jest wkręconych we wzmocnienie i oddaje energię z wnętrza pomieszczenia bezpośrednio do kształtownika wzmocnienia a on zimny przecież jest. Klamki też mają trzpień metalowy łączący ciepełko wewnętrzne z komorą wzmocnienia skrzydła. Widok izoterm w tych punktach do zawału może doprowadzić. I co gorsza nikt z tym nic nie robi :-(

Jeśli nie macie 30 cm warstwy ocieplenia (kwestia estetyki) montujcie klasycznie wysuwając ramę o 2-3 cm poza lico muru, przy ociepleniu maksymalnie na ile pozwoli wrodzony zmysł estetyczny zakrywajcie ją styropianem czy wełną. Zaoszczędzone pieniądze przeznaczcie na zakup o klasę lepszych okien a zaoszczędzony czas przeznaczcie na przeprowadzenie rozeznania wśród okolicznych budujących co do fachowości ekip montażowych. Montującego parapety majstra przypilnujcie żeby nie dosuwał go do listwy progowej, wystarczy 5mm pod ramę a dalej piana do listwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WVIP, nie będzie to patent, ale wzór użytkowy, i musisz to zgłosić w Urzędzie Patentowym. Z płaskowników i kątowników zrezygnowałbym, bo to mostki termiczne. Dasz większą kantówkę 12cm x 6cm i dyble co 0,5m, to one i tarcie jej o mur, przeniosą ciężar okna. Gorzej z wycięciem kształtu kantówki w ociepleniu. Ci co robią ocieplenie, powinni wcześniej zrobić Twoje obramowanie, tak aby dwa razy nie wchodzić na rusztowanie. Będzie pracochłonnie, ale ciepło.

 

Witam co racja to racja...

UPGRADE.JPG

Edytowane przez WVIP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja zakladam montaz w warstwie ocieplenia, nie rozumiem, jak wtedy izotermy maja przebiegac w licu muru...

 

Pozdrawiam

 

Załuzmy ze pod ociepleniem na powierzchni muru mamy 15 stopni a oddalajac sie od lica muru temperatura spada, wiec wysunieta konstukcja bedzie w jeszcze nizszej temperaturze i przez nia bedzie uciekalo cieplo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Wysuniecie konstrukcji poza lico muru nic nie da poniewaz izotermy przebiegaja rownolegle do muru i przez wysunieta konstrukcje bedzie uciekalo cieplo.

Ale ta wysunięta konstrukcja będzie opatulona styro,conajmniej 15cm od czoła,także izotermy nie są groźne :)

Ja tak będę montował,na wysuniętym bloczku 6cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie pytanie czy na nim zmiesci sie cieply parapet, to juz byloby bardzo blisko idealu :)

 

Było w tym wątku, ja zamierzam tak zrobić. Link:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?162002-montaz-w-warstwie-ocieplenia-jak-to-zrobic-dobrze&p=4804816&viewfull=1#post4804816

 

Choć nie mam pewności czy to już nie przeginka, w otoczeniu patrzą na mnie trochę jak na wariata ;) Ale co tam, już się przyzwyczaiłem, oby starczyło czasu i kasy na te różne dziwactwa.

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Stosujac takie rozwiazanie prawdopodobnie izotermy mialyby taki przebieg, wiec znaczaco roznia sie od izoterm rozkladajacych sie w prawidlowo zamontowanym oknie jakie widac na gorze (mniejwiecej), pytanie jak duze to beda straty?

mocowanie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosujac takie rozwiazanie prawdopodobnie izotermy mialyby taki przebieg, wiec znaczaco roznia sie od izoterm rozkladajacych sie w prawidlowo zamontowanym oknie jakie widac na gorze (mniejwiecej), pytanie jak duze to beda straty?

 

Niewydajemjesie. Ja w każdym razie już postanowiłem i ten temat odłożyłem do szuflady "gotowe do wykonania" ;) Pewnie na końcu machnę termofoto posesji to będę mógł pokazać skutek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosujac takie rozwiazanie prawdopodobnie izotermy mialyby taki przebieg, wiec znaczaco roznia sie od izoterm rozkladajacych sie w prawidlowo zamontowanym oknie jakie widac na gorze (mniejwiecej), pytanie jak duze to beda straty?

 

A jak do tych izoterm dolozymy styro na ta sciane tak z 20 cm to jak to bedzie przebiegac ??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bajka jakas i powiastka dla niegrzecznych dzieci

"a od kiedy "mostki termiczne" są przedmiotem badań aprobacyjnych"

nie sa, nie sa, nie sa. - po trzykroc.

Pchelek, brawo!!!!!logicznie myślisz, tylko wytłumacz to kieszeni. Zobacz jak ceny energii urosły na początku tego roku, a wokół są strajki z braku podwyżek od czterech lat. Śmiej się dalej, a obudzisz się z ręką w nocniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądam na stronie Jar-Eko montaż na JB-D dużych, ciężkich okien i szczerze powątpiewam w wytrzymałość krawędziaka 8x8cm zamontowanego tylko kołkami co 40cm na zewnątrz muru gdy stanie na nim okno szerokości 2,5m o masie 300kg. Na 8cm szer. robi się niezła dźwignia a nacisk wychodzi ok. 50kg na kołek, nawet gdyby było ich 2x tyle to czy sam krawędziak wytrzyma wiele lat i nie będzie się z czasem odkształcał?

Kszhu.int, możesz dać tylko kantówkę na dole, ona przeniesie ciężar okna. Taki dybel przeniesie lekko 100 kg, sam a tarcie drugie tyle. Dla okna o szerokości 2,5m daj 2cm na stronę, nie więcej, ale pamiętaj o odsunięciu ramy od muru nośnego o 2cm. Z boku i góry możesz dać kotwy tworzywowe lub zwykłe stalowe, ale nie wkręcaj ich w ramę, bo tworzą mostki. Dobrze, jakbyś podciął styropian skośnie wokół otworu okiennego, tak aby pianą PUR związać dobrze ramę okienną z murem nośnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma jeszcze zdjęć konstrukcji ważących około 1000 kilo także zamocowanych na JB-D z wysunięciem lica okna poza lico ściany 13 cm.

Ostatnio modny projekt Doskonały, okno trójkątne w pakiecie trzyszybowym i z szybą P-4 właśnie zbliżą się całkowitym ciężarem do tony

Jareko, takie okno, to jest jedno na tysiąc. Jako promil okien, nie może być przykładem dla tysiąca okien przeciętnych. Nie strasz normalnych ludzi wynaturzeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...