szczukot 27.07.2010 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2010 (edytowane) WitamCzym mozna obudowac kominek, aby zajmowalo to jak najmniej miejsca, a do tego bylo dobrym izolatorem ?Mam malo miejsca na obudowe, a chcialbym oslonic sciany i zroic troche tego miejsca na owiewanie obudowy. Z tego co na rzie slyszlaem, to jakies plyty ktore maja 4 cm (promasil). Jest cos cienszego ? Na jaka temp powinna byc odporna obudowa (wklad zwykly, nie wodny, bez DGP, 15 kW) ? 1000 st ? Mniej/wiecej ? Fantom Edytowane 27 Lipca 2010 przez szczukot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 28.07.2010 04:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Wielkość obudowy jest zależna również od wielkości i kształtu wkładu kominkowego, czyli głównie od jego mocy.Buduje się również kominki wertykalne, czyli kominki z wkładem kominkowym z fasadą wysoką w pionie. Zajmują one mniej miejsca na szerokość. Najlepszym i aktualnie najpopularniejszym materiałem do budowy kominków są płyty szamotowe (3 cm grubości) z nich buduje się kominki ciepłe które się nagrzewają i grzeją całą obudową.Jezeli chodzi o kominki zimne wykonane z konstrukcyjnych płyt izolacyjnych, to można je wykonać z płyt:http://www.owo.pl/87,pl_plyta-izolacyjna-silca-3cm.htmlhttp://www.owo.pl/60,pl_plyta-izolacyjna-grenaisol-3cm-60x80-cm.html Temperatura w obudowie może dochodzić do 400 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ares100 28.07.2010 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Witamu mnie dzisiaj wykonywana była obudowana z płyt izolacyjnych promasil.Po długich wyborach i po wizycie u producenta tych płytek wybraliśmy wielkoformatowe płyty izolacyjne ( podobno mają dużo lepsze parametry niż te krótkie płyty 100x50 czy 100x60 grubość 30 mm).Efekt na razie połowiczny, jutro kończą obudowę, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
racer 07.08.2010 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Bohusz, jak wyobrażasz sobie murowanie z szamotu 3 cm??? jestem w szoku... pamiętać trzeba o zachowaniu odległości od najdalej wysuniętych części wkładu co najmniej 5 cm. Varmsen superisol ma 2,5 cm płytę- ta wystarczy na zabudowę praktycznie każdego wkładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 08.08.2010 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Witam. Racer - muruje się bardzo przyjemnie. Podobnie jak szamot czy beton ogniotrwały różnej maści, grubości 10, 12, 15, 20, 25 mm oraz płyt izolacyjnych 8 mm Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 09.08.2010 02:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 (edytowane) Bohusz, jak wyobrażasz sobie murowanie z szamotu 3 cm??? jestem w szoku... pamiętać trzeba o zachowaniu odległości od najdalej wysuniętych części wkładu co najmniej 5 cm. Varmsen superisol ma 2,5 cm płytę- ta wystarczy na zabudowę praktycznie każdego wkładu. Przywiezienie wkładu, elementów obudowy + montaż tego wszystkiego to jeden dzień u klienta. Edytowane 9 Sierpnia 2010 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
racer 09.08.2010 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 Gdzie zaopatrujecie się we materiał chopoki? I co, jest na tyle stabilne, że nie potrzeba profili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 09.08.2010 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 (edytowane) Podejrzewam Racer, że nie widziałeś obudowy szamotowej... Cement GÓRKAL w cementowni w Trzebini, kruszywo szamotowe o odpowiedniej granulacji w kilku różnych miejscach, itp, itp. Woda w kranie.Wymieszać, zalać formę, zawibrować....Kleje i inne materiały - firmy RATH, ORTNER, itp.Kafle w kaflarniach, na zamówienie "pod kominek".Oczywiście tam gdzie kafle w obudowie tam nie ma płyt szamotowych... no ale to zrozumiałe. Przyznam, że niektórym tak utkwiły w głowach kominki zimne, że spotkałem gdzieś jak kafle izolowano od wewnątrz wełną... Nic dodać. Dobre betony można również dostać gotowe, przykładowo zamówić u Wojtka z tego forum, również klej do nich. No a jeżeli firma nie ma zaplecza warsztatowego i cały sprzęt i narzędzia trzyma w samochodzie, albo w piwnicy w bloku, to może bez problemu kupić gotowe płyty i kształtki szamotowe. Jest to aktualnie popularny towar ogólnie dostępny.No raczej go nie ma w marketach. Edytowane 9 Sierpnia 2010 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
racer 10.08.2010 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2010 Nie widziałem takiej obudowy. Ile czasu na jej wykonanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 10.08.2010 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2010 Z reguły jeden dzień u klienta.U nas na warsztacie z reguły odlewa się i klei elementy równocześnie dla kilku klientów,No ale można mówić, że przygotowanie elementów skomplikowanej obudowy to pare dni.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JACUŚ1719504074 10.08.2010 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2010 bohusz, czy dobrze zrozumialem? Jezeli do budowy kominka, urzyjemy blokow szamotowych, to nie mozemy oblorzyc ich kaflami ? Prosze napisz cos na ten temat.Zastanawiam sie nad budowa kominka cieplego, i chcialbym dowiedziec sie na ten temat jak najwiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 11.08.2010 05:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 Nie wiem jak to dokładnie wyjaśnić.'Kafle to materiał konstrujcyjny. Czyli albo kafle, albo płyty szamotowe, albo kafle i płyty szamotowe.Czyli tam gdzie kafle nie ma płyt szamotowych, tam gdzie płyty nie ma kafli. Obudowe można robić z tego i tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magda 34 11.08.2010 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 Witam. Mam pytanie do Panów fachowców o zabezpieczenie podłogi wokół kominka. Czy konieczne jest układanie np. gresu przed kominkiem? Pytam ponieważ niezbyt mi się to rozwiązanie podoba. Nie chciałabym dzielić podłogi w salonie i pociągnąć deski pod obudowę kominkową. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe i bezpieczne? Kominek ma być z płaszczem wodnym na 40 cm od podłogi. Przed paleniskiem planuję zastosować 30 cm półkę. Pozdrawiam. Magda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki.fm 12.08.2010 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Proponuję płyty Promasil lub Silka 250KM o grubości 3cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 12.08.2010 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Proponuję płyty Promasil lub Silka 250KM o grubości 3cm. Panie Danielu na podłogę przed kominkiem. W innym temacie sugerowałem panu, aby pan czytał uważnie. Czyli zanim pan napisze, sugeruje czytać z zrozumieniem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lea1719506104 12.08.2010 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 witam mam pytanie odnosnie obudowy kominka czy jeżeli mam cegle szamotową to mogę z niej wymurowac cała obudowe kominka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 14.08.2010 06:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 Witam! Możesz, oczywiście, że tak.Fachowcy się nie odzywają, ale jeżeli to ma być obudowa konwekcyjna, to nie ma problemu. Jeżeli zamknięta, to potrzebujesz dodatkowej konsultacji. Na pewno Twoja obudowa będzie lepsza od tych z płyt. Cegłę możesz z zewnątrz zaizolować lub pozostawić nieobrobioną. Przy obudowie surowej możesz korzystać zarówno z konwekcji jak i z ciepła promieniującego z obudowy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacyt 28.01.2011 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 (edytowane) Witam.Koledzy mam pytanie.Na którymś wątku bardzo dużo pisaliście (szczególnie Wojtek) na temat używania różnych cementów ognioodpornych do różnych celów oraz stosowania różnych do nich dodatków np. szkło wodne itp. Nie mogę tego teraz znaleźć (przy okazji gdzie to jest ?) ale i tak odpowiedzi na mój problem tam nie było więc zadam to pytanie tutaj. Chodzi mi o to, jak prawidłowo skonstruować (wykonać ) belkę nadprożową do kominko-pieca (otwartego lub zamkniętego drzwiczkami) a w szczególności czy ją zbroić i czym. Rozpiętość między podporami czyli ściankami bocznymi 50 cm. Zamierzam użyć cementu Górka. Jakich materiałow i proporcji użyć (woda - wiem bardzo starannie odmierzyć ilość ) ale czy oprócz piasku jakieś dodatki? Jeśli chodzi o zbrojenie to mam wątpliwości. Trzeba uwzględnić jakiś nacisk od góry - pewnie gdzieś dobrą tonę (prosta ściana 2m wys. z cegieł do sufitu . Ale tak na chłopski rozum stal się bardzo rozszerza w wysokiej temperaturze i traci własności . Sądzę, że trzeba się przygotować na temperatury od środka powyżej 200 a może nawet 300 stopni (czasem palę węglem). A więc: czy druty - zamiast trzymać belkę od dołu, wręcz jej nie rozepchną? A jeśli nawet nie, to czy rozszerzając się spełnią zadanie "ściągania konstrukcji w dolnym pasie belki? Może użyć innego rodzaju zbrojenia? Jakiego.I druga sprawa. Czy należy zostawić jakąś dylatacej pomiędzy belką a cegłami na bocznych ściankach i cegłami ścianki stojącej na tej belce (czyli dać bez zaprawy albo na słabej zaprawie). Wiem, że to wszystko pracuje termicznie, pęka. Poza tym zresztą nic się nie dzieje. Po prostu sobie chodzi i tyle.AAA.... zapomniałem napisać, że to wszystko już mam. Około 6 lat. Tylko właśnie źle zrobiłem na początku, więc popękało i teraz chcę wymienić i zrobić już tak, jak należy.Wiem, że najlepiej zrobić łuk z cegieł ale ja chciałbym mieć prostą belkę. Myślę, że ta sprawa interesuje wielu ludzi.Będę wdzięczny za rady.Pozdrawiam .J. Edytowane 28 Stycznia 2011 przez Jacyt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 28.01.2011 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 Wszystko na ten temat znajdziesz w watku "ogrzewanie ceramiczne", posty z jesieni 2009 roku.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 29.01.2011 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2011 Wszystko na ten temat znajdziesz w watku "ogrzewanie ceramiczne", posty z jesieni 2009 roku. Pozdrawiam. No ciekawe ilu jeszcze pozytywnie zakręconych oszołomów (oprócz nas ) ,przebrnie przez tą literaturę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.