mitch 18.04.2022 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2022 Rozumiem, że idąc tą drogą to każdy sąd musiał by uznać, że takie a takie zdjęcie jeszcze dodatkowo nie zrobione przez śledczego/prokuratora jest dowodem, a i opinia biegłego etc... Dlaczego o tym napisałem bo przecież nikt mi nie zabroni prawnie położenia sobie gdzie chcę i ile chce paneli PV "zdobytych z odzysku" albo po prostu dla mnie "ładnie wyglądających" abym mógł chwalić się w rodzinie jaki to jestem ECO (a że są "nie podłączone" i w ogóle "nie biorą" udziału w generowaniu jakiejś tam energii... hmmm były ładne to sobie postawiłem/dodałem/zamontowałem. A ten kabel wiszący to tak dla ozdoby aby na święta lampki na nim wieszać. Oczywiście, że nikt nie zabroni. Natomiast jeśli masz instalację zgłoszoną do OSD i niezgodną z dokumentacją, a OSD w jakiś sposób to odkryje, to zapewne zrobi wizję lokalną, wyśle pismo, Ty się ustosunkujesz, oni wtedy będą chcieli to zweryfikować (hehe, już sobie wyobrażam jak będzie wyglądać taka weryfikacja na dachu). @mitch dopytam ponownie czy jesli będę chciał dodać panel do takiej już istniejącej instalacji (swoją drogą aż boję się zapytać a co jeśli jeszcze będzie z dofinansowania ta istniejąca) to czy po prostu zgłaszam taki fakt i ewentualnie czekam na zgodę czy wręcz nie ma takiej możliwości? pozdrawiam Pytałeś czy kara się należy za niezgłoszenie modułu i otrzymałeś odpowiedź. Co do drugiego pytania - zgłaszasz w ciągu bodajże 2 tyg (jak się mylę, to proszę o poprawienie) fakt modyfikacji. Nie czekasz na zgodę, chodzi wyłącznie o obowiązek zgłoszenia zmiany stanu faktycznego. Jeśli chcesz, żeby to łatwo poszło, to wysyłasz wszystkie papiery dot. instalacji (falownik + panele + schemat) tak jak przy pierwotnym zgłoszeniu. Tak, wiem, że OSD ma te papiery, ale jak praktyka pokazuje, wymagają uzupełnienia brakującej dokumentacji, a jeśli się nie prześle, to Energa np. żąda wyłączenia instalacji (hehehe, żartownisie) do czasu dostarczenia wszystkich załączników. Nie ma znaczenia z punktu widzenia OSD czy instalacja była wybudowana z pomocą dofinansowania - im zgłaszasz jedynie aktualizację stanu. To, czy zgodnie z warunkami dofinansowania możesz rozbudowywać instalację, zależy od konkretnego programu - musisz zajrzeć do zapisów danego programu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 20.04.2022 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 dziś rekord 0,00kWh max inwerter klepał 3W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 25.04.2022 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2022 Zaczynam powoli męczyć Energę o zmiany dokonane w Ustawie o OZE. Zacząłem od godzinnego bilansowania międzyfazowego, jako że te obowiązuje od 1 kwietnia 2022. Na razie 2 rozmowy telefoniczne za mną. Stanowisko Energa Operator można podsumować jako "ja nic nie wiem, ja tu tylko sprzątam, zarobiony jestem" i odesłali mnie do sprzedawcy (no i prawidłowo). Z ich punktu widzenia oni dostarczają dane do Energi Obrót i to w ich "excelach" ma być dokonywana cała operacja. No to telefon do sprzedawcy i chwila konsternacji - "nic na ten temat nie wiemy". Miła pani przyjęła zgłoszenie/wniosek z pytaniem o godzinne bilansowanie i w ciągu 2 tyg mam otrzymać odpowiedź. Po tym jak dostanę odpowiedź zamierzam jeszcze wrócić do Energa Operator z pytaniem o Art. 4 pkt 2b w celu wyciągnięcia informacji, czy od 1 kwietnia 2022 stosują metodę wektorową. Uprzedzając pytanie, tak, zdaję sobie sprawę, że godzinne bilansowanie i tak załatwi sprawę, ale skoro w ustawie jest metoda wektorowa, to niech się oficjalnie wypowiedzą Wczoraj sprawdziłem i wiem, że bilansowania wektorowego nie ma No i już się nie mogę doczekać nowego rachunku, gdzie będą podane "w przejrzystej i zrozumiałej formie, szczegółowe informacje dotyczące rozliczenia, o którym mowa w ust. 3 i 3a, w tym dane pomiarowe obejmujące ilości odnawialnej energii elektrycznej wprowadzonej do i pobranej z sieci dystrybucyjnej elektroenergetycznej przez prosumenta energii odnawialnej, prosumenta zbiorowego energii odnawialnej lub prosumenta wirtualnego energii odnawialnej, ustalone na zasadach określonych w ust. 2a–2d" A z kolei w lipcu poruszę z Energa Obrót temat systemu teleinformatycznego o którym mowa w pkt 6a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stos 25.04.2022 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2022 Zaczynam powoli męczyć Energę o zmiany dokonane w Ustawie o OZE. Zacząłem od godzinnego bilansowania międzyfazowego, jako że te obowiązuje od 1 kwietnia 2022. Na razie 2 rozmowy telefoniczne za mną. Stanowisko Energa Operator można podsumować jako "ja nic nie wiem, ja tu tylko sprzątam, zarobiony jestem" i odesłali mnie do sprzedawcy (no i prawidłowo). Z ich punktu widzenia oni dostarczają dane do Energi Obrót i to w ich "excelach" ma być dokonywana cała operacja. No to telefon do sprzedawcy i chwila konsternacji - "nic na ten temat nie wiemy". Miła pani przyjęła zgłoszenie/wniosek z pytaniem o godzinne bilansowanie i w ciągu 2 tyg mam otrzymać odpowiedź. Po tym jak dostanę odpowiedź zamierzam jeszcze wrócić do Energa Operator z pytaniem o Art. 4 pkt 2b w celu wyciągnięcia informacji, czy od 1 kwietnia 2022 stosują metodę wektorową. Uprzedzając pytanie, tak, zdaję sobie sprawę, że godzinne bilansowanie i tak załatwi sprawę, ale skoro w ustawie jest metoda wektorowa, to niech się oficjalnie wypowiedzą Wczoraj sprawdziłem i wiem, że bilansowania wektorowego nie ma No i już się nie mogę doczekać nowego rachunku, gdzie będą podane "w przejrzystej i zrozumiałej formie, szczegółowe informacje dotyczące rozliczenia, o którym mowa w ust. 3 i 3a, w tym dane pomiarowe obejmujące ilości odnawialnej energii elektrycznej wprowadzonej do i pobranej z sieci dystrybucyjnej elektroenergetycznej przez prosumenta energii odnawialnej, prosumenta zbiorowego energii odnawialnej lub prosumenta wirtualnego energii odnawialnej, ustalone na zasadach określonych w ust. 2a–2d" A z kolei w lipcu poruszę z Energa Obrót temat systemu teleinformatycznego o którym mowa w pkt 6a. Ja do dzisiaj nie dostałem faktury za drugą połowę ubiegłego roku, więc nawet nie wiem co to znaczy "w przejrzystej i zrozumiałej formie,..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 25.04.2022 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2022 Ja do dzisiaj nie dostałem faktury za drugą połowę ubiegłego roku, więc nawet nie wiem co to znaczy "w przejrzystej i zrozumiałej formie,..." Ja dostałem ostatni rachunek z ponad miesięcznym poślizgiem. Ale też nie wiem co to znaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 25.04.2022 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2022 dziś rekord 0,00kWh max inwerter klepał 3W A dziś jak? 25.04 jeszcze gorzej - 6,84kWh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 26.04.2022 06:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2022 A dziś jak? 25.04 jeszcze gorzej - 6,84kWh Wczoraj bajka... 2,8kWh (z 3,3kWp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 26.04.2022 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2022 Zaczynam powoli męczyć Energę o zmiany dokonane w Ustawie o OZE. Zacząłem od godzinnego bilansowania międzyfazowego, jako że te obowiązuje od 1 kwietnia 2022. Na razie 2 rozmowy telefoniczne za mną. Stanowisko Energa Operator można podsumować jako "ja nic nie wiem, ja tu tylko sprzątam, zarobiony jestem" i odesłali mnie do sprzedawcy (no i prawidłowo). Z ich punktu widzenia oni dostarczają dane do Energi Obrót i to w ich "excelach" ma być dokonywana cała operacja. No to telefon do sprzedawcy i chwila konsternacji - "nic na ten temat nie wiemy". Miła pani przyjęła zgłoszenie/wniosek z pytaniem o godzinne bilansowanie i w ciągu 2 tyg mam otrzymać odpowiedź. No dobra, pierwsze podejście nieudane, mimo właściwej ścieżki schodzenia odpowiedź otrzymałem nie na temat. Więc wykonałem pull up i odszedłem na drugi krąg Ponownie zadałem pytanie cytując odpowiednie zapisy, ale uparta pani konsultant, mimo podkreślenia zapisu, że "Sprzedawca" ma to rozliczyć, napisała, że przekaże pytanie do Operatora. Jak grochem o ścianę. Napisałem, że skoro się upiera, to niech przekazuje, ja tylko chcę mieć odpowiedź na temat, a nie, że "wystawią FV tak jak im każe Operator", tak jak teraz dostałem. Niestety, obstawiam, że i teraz otrzymam odpowiedź nie na temat. Jeśli tak będzie, to napiszę reklamację - może wtedy trafi do odpowiedniego działu Nie dość, że banda złodziei, to na dokładkę banda idiotów tam pracuje. Ręce opadają. A sama Energa zapewne jeszcze w proszku i mam przeczucie, że ani Operator ani Obrót nie są jeszcze gotowi na rozliczanie zgodnie z Ustawą. Oby nie robili testów na produkcji jak wcześniej bywało. Ciekawe, czy dostaniemy rachunki za kwiecień-maj w terminie, czy będzie obsuwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 26.04.2022 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2022 Też mam Energe i mi powiedzieli wprost że konsultanci niczego nie wiedzą i z posiadaczami PV nie gadają, ale jako prosument z 2015r dali mi adres emal gdzie załatwiam wszystkie tematy praktycznie tego samego dnia. Jeśli nie znasz adresu daj co masz wyślę w odpowiednie miejsce jako poszkodowany - też chce bilansowanie międzyfazowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
magdaseb 27.04.2022 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 Ja też chcę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 27.04.2022 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 PGNiG Drodzy Klienci, Jesteśmy w trakcie wdrażania nowego systemu billingowego w obszarze obsługi Klientów. Dotychczas w naszej spółce funkcjonowało wiele systemów billingowych. Aby ujednolicić i przyśpieszyć obsługę, podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu jednego wspólnego systemu billingowego, co wiąże się z przeniesieniem do niego danych ponad 7 milionów naszych Klientów. Z tak dużą skalą przedsięwzięcia związane są niestety utrudnienia dotyczące bieżącej obsługi Klienta, które mogą być odczuwalne dla części z Państwa. W tym czasie mogą wystąpić utrudnienia związane z: • uzyskaniem bieżących informacji o rozliczeniach i wpłatach; • przesunięciem terminów dostarczania faktur; • opóźnieniami w aktualizacji danych dotyczących rozliczeń i faktur w eBOK; • możliwym dłuższym niż dotychczas czasem oczekiwania na realizację zgłoszeń. Dzięki nowemu systemowi bilingowemu: • skrócimy czas obsługi Klienta; • podniesiemy poziom bezpieczeństwa danych; • docelowo wprowadzimy jedną fakturę za różne usługi. Co się zmieni? Po zakończeniu migracji danych otrzymasz: • nowy numer Klienta, • nowy indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat, • wszystkie niewystawione faktury za ostatni okres rozliczeniowy. Dokładamy wszelkich starań, aby cały proces przeprowadzić jak najszybciej i aby był on dla Państwa jak najmniej uciążliwy. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, liczymy na Państwa wyrozumiałość. Zachęcamy do korzystania z elektronicznego Biura Obsługi Klienta: ebok.pgnig.pl Z poważaniem, PGNiG Obrót Detaliczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marvinetal 27.04.2022 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 To ma jakiś związek z PV? Wydawało mi się że PGNiG jeżeli chodzi o prąd jest tylko sprzedawcą a nie operatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 28.04.2022 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2022 Też mam Energe i mi powiedzieli wprost że konsultanci niczego nie wiedzą i z posiadaczami PV nie gadają, ale jako prosument z 2015r dali mi adres emal gdzie załatwiam wszystkie tematy praktycznie tego samego dnia. Jeśli nie znasz adresu daj co masz wyślę w odpowiednie miejsce jako poszkodowany - też chce bilansowanie międzyfazowe. Nie mam przy sobie tego co napisałem, ale sprawa jest dosyć prosta. 1) Ustawa o OZE, Art. 4 ust. 2b oraz 3, stosowanie się Sprzedawcy do godzinowego rozliczania metodą wektorową sumarycznie zbilansowanej energii pobranej i wprowadzonej. 2) Ustawa o OZE, Art. 4 ust. 5a, rozliczanie energii przez Sprzedawcę z najstarszą datą wprowadzenia do sieci przed energią wprowadzoną w bieżącym okresie Moja druga próba również nieudana, odpowiedź nie na temat - "jesteś starym prosumentem, ale jak chcesz przejść na nowe zasady, to złóż odpowiednie pisemne oświadczenie". Zadzwoniłem więc spytać, czy oprócz idiotów odpisujących nie na temat zatrudniają kogoś nieco bardziej kompetentnego. No i ktoś się trafił. Skrót z dość długiej rozmowy: wszyscy prosumenci w związku z nową ustawą o OZE zostali rozliczeni niezależnie jak im wypadał okres rozliczeniowy do końca kwietnia (w moim przypadku dostałem fakturę za 3 m-ce od lutego do kwietnia, ale równie dobrze ktoś mógł dostać rozliczenie za jeden miesiąc). Na dziś nie mają przekazanych żadnych wytycznych, we wszystkich sprawach dotyczących rozliczeń mają przekierowywać do Ministerstwa (sic!) - Rozumiecie? Zarząd kazał im odsyłać ludzi z pytaniami dotyczącymi Energi Obrót do Ministerstwa Na moje pytanie, czy kolejna faktura/rozliczenie pojawi się zgodnie z umową za 2 m-ce (czyli maj-czerwiec) czy może również będzie niezgodnie z umową za inny okres pani rozłożyła ręce mówiąc "nic nam nie przekazano, nic nie wiemy". Czyli miałem rację pisząc, że Energa jest pod koniec pierwszego miesiąca w czarnej dziurze i ich system rozliczeniowy wg nowych zasad nadal nie działa. Dramat. Ustawa ogłoszona 21 grudnia 2021. Czyli minęły 4 miesiące, a Energa nadal nie ogarnęła pożaru w burdelu i swojego zrypanego systemu. Nie dość że złodzieje, to niekompetentni idioci. Pozostaje czekać do najbliższego rachunku. Dopiero wtedy będzie można cokolwiek zweryfikować. O ile ust 5a (rozliczanie najstarszej energii) można pi razy drzwi sprawdzić czy się stosują - jeśli stan najstarszej wprowadzonej energii nie ulegnie zmianie, to znaczy, że w ogóle nie stosują się do tego zapisu - o tyle z weryfikacją godzinnego rozliczania wektorowego będzie więcej zabawy. Całe 2 miesiące trzeba będzie zrzucić do excela i posumować. Trochę klikania będzie, ale przynajmniej pierwszy rachunek będę musiał zweryfikować, bo wierzyć im na słowo nie zamierzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marvinetal 28.04.2022 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2022 (edytowane) Skrót z dość długiej rozmowy: wszyscy prosumenci w związku z nową ustawą o OZE zostali rozliczeni niezależnie jak im wypadał okres rozliczeniowy do końca kwietnia (w moim przypadku dostałem fakturę za 3 m-ce od lutego do kwietnia, ale równie dobrze ktoś mógł dostać rozliczenie za jeden miesiąc). Faktycznie, ja dostałem rozliczenie za okres 3 tygodni i musiałem dopłacić co mnie trochę zdenerwowało. Nie wiedziałem że to ogólnopolska akcja Na innej starszej umowie jednak nic nie przysłali. Edytowane 28 Kwietnia 2022 przez marvinetal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 28.04.2022 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2022 Ja dostałem z Energa papiery od 9.01 do 31.03.Jakieś chore dopłaty płaciłem 27,50 zł/ 2 m-ce teraz przychodzi po 57zł co rachunek w jakiś dziwnych ramach czasowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 28.04.2022 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2022 Ja dostałem z Energa papiery od 9.01 do 31.03. Jakieś chore dopłaty płaciłem 27,50 zł/ 2 m-ce teraz przychodzi po 57zł co rachunek w jakiś dziwnych ramach czasowych. Aaaaaa... Pomyliłem się, fakturę też dostałem od stycznia do marca. I wszyscy prosumenci zostali rozliczeni do końca marca, a nie kwietnia. Czyli czekamy na kolejny rachunek za kwiecień-maj, który powinni wystawić mniej więcej w połowie czerwca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 29.04.2022 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2022 (edytowane) Zbyt proste było by dlaczego dostałeś rachunek niezgodny z deklaracjami, ale spytasz na forum. Dlaczego tak się stało nie wiesz, bo system/bo jednorazowa akcja. Zbyt długo pracowałem w korporacji 100 razy większej niż Energa aby wiedzieć co to znaczy. Rachunki będą wysyłane chaotycznie (zwalając na ich system bilingowy - z grzeczności pominę bilansowanie międzyfazowe w 1 godzinę) Mogą robić co chcą do czasu aż ktoś nie pójdzie do sadu i przez 4 lata sprawa będzie w "tzw. próżni" nie ma wyroku nie ma opinii, mogę tak robić. Przyjdzie wyrok z 3 instancji ( bo w 4 długopis ją odrzuci - ale czas mija) to zapłacą Waszymi zyskami w tego czasu Dzień dobry - witam Was serdecznie w realnej fotowoltaice Normalnie aż bym dla tych ogarniętych fotowoltaiką założył kanał. Tylko moje tłumaczenie do niewielu trafia a skoro moje PV ma 7 lat to jestem tylko dziadkiem i nie mam nic do powiedzenia BO.... mam 41 lat. Edytowane 29 Kwietnia 2022 przez marcinbbb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 29.04.2022 23:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2022 Akurat dlaczego tak się stało, to wiedziałem zanim spytałem Energę (i zanim tu napisałem posta). Prawdę mówiąc, nie liczyłem na sensowną odpowiedź Energi, bo wiem jaki mają tam burdel. Chodziło jedynie o wybadanie gruntu. Teraz już na 100% wiem na czym stoję i wiem, że pierwszy rachunek od tych złodziei wg nowych zasad będę musiał przeanalizować. Masz skłonność do dramatyzowania. Ja cierpliwie poczekam do rachunku w czerwcu (jak dev napisze i QA dopuści ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
goguś1719517740 30.04.2022 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2022 Nawet i zadowolony jestem że nie wydałem 30 czy tam 40 tys na panele ,doszedłem do wniosku że te 3 czy 4 stówy miesięcznie więcej zapłacę miesięcznie za prąd odkąd zmieniłem ekogroszek na pompę da się spokojnie przełknąć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 30.04.2022 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2022 Nawet i zadowolony jestem że nie wydałem 30 czy tam 40 tys na panele ,doszedłem do wniosku że te 3 czy 4 stówy miesięcznie więcej zapłacę miesięcznie za prąd odkąd zmieniłem ekogroszek na pompę da się spokojnie przełknąć . To juz chyba nie ma co przełykać bo ceny się zmienily to chyba awet tych stów nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.