Myjk 15.03.2019 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 Tak więc ja realnie na dziś przy jednej z najmniejszych baterii w EV płacę ok. 3.50 zł/100 km. Nieźle, ja swojego PHEVa targam za 10zł/100km na prądzie (sieciowym z G12). No ale Outlander to jednak wielki kloc a system elektryczny wzięty wprost z taczki IMiEV. Niemniej ceny EV zaczną w końcu spadać, już zaczynają. No a jak ktoś się EVem przejedzie, to już do paliwosmroda nie wróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 15.03.2019 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 Faktycznie Polskie prawo jest tak skonstruowane że muszę odebrać 80% albo po 365 dniach mi przepada. Pogadaj z rządem abym mógł sprzedać po jakiś normalnych pieniądzach lub np. komuś podarować X kWh. Dobrze, że nie 180 dni, ale lepiej by było, gdyby nie przepadało wcale. Miałem podsumowanie z ZE na przełomie roku i do odebrania było 1110 kWh. Teraz zostało jeszcze prawie 300 kWh. Zużycie prądu spada, bo mniej na ogrzewanie potrzebują klimy. Jak świeci ładnie słońce jest nadwyżka. Trochę obawiam się, że jeśli nie wyjdę w tym miesiącu na mały "minus" i zacznie przybywać w "magazynie", to za 12 miesięcy będą chcieli zabrać 1110 kWh z nowej nadwyżki. Może lepiej na przełomie miesiąca przejść na ogrzewanie "drutami"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 15.03.2019 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 (edytowane) Tutaj wszystko zależy od tego co chce się udowodnić... EV 0 PLN/ 100km... 20000km rocznie...( Max 100km dziennie w porywach...) Fotowoltaika 3kWp i gniazdko na podwórku... Wystarczy że mojej żonie kupię wtyczkowóz ... Moje przebiegi roczne w granicach 40000km w 80% mieszczą się w zasięgu pojedyńczego ładowania więc tylko 8000 km trzeba by na ładowarkach a reszta darmocha bo wystarczy że dołożę fotowoltaiki... wszystko zależy od tego co chce się udowodnić... No właśnie ... 20.000 km rocznie za darmo? 3 kWp daje roczny uzysk rzędu 3.000 kWh. EV na 100 km potrzebuje ok. 15 kWh (mały samochód) , czyli potrzebujesz 200 x 15 kWh = 3.000 kWh. To za małą masz instalację. Powinna być 3,75 kWp. Nie będziesz ładował w ciągu dnia (chyba że jeździsz tylko nocami) więc uzyskasz tylko 0,80 x 3.000 kWh = 2.400 kWh. Brakuje 600 kWh. Podobnie dla przebiegu 40.000 rocznie. 32.000 km za darmo bo z gniazdka własnego. Czyli 320 x 15 kWh = 4.800 kWh i też musisz mieć instalacją ok. 6,0 kWp aby uzyskać 6.000 kWh i oddać do EV 4.800 kWp. Oczywiście obie instalacje PV 3.75 kWp dla samochodu żony i 6,0 kWp dla swojego.masz "za darmo" bo napisałeś EV 0 PLN/ 100km... Generalnie popieram EV ale obecnie nie jest to rozwiązanie przeznaczone do powszechnego użytkowania. Edytowane 15 Marca 2019 przez d7d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 15.03.2019 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 No właśnie ... 20.000 km rocznie za darmo? 3 kWp daje roczny uzysk rzędu 3.000 kWh. EV na 100 km potrzebuje ok. 15 kWh (mały samochód) , czyli potrzebujesz 200 x 15 kWh = 3.000 kWh. To za małą masz instalację. Powinna być 3,75 kWp. Nie będziesz ładował w ciągu dnia (chyba że jeździsz tylko nocami) więc uzyskasz tylko 0,80 x 3.000 kWh = 2.400 kWh. Brakuje 600 kWh. Podobnie dla przebiegu 40.000 rocznie. 32.000 km za darmo bo z gniazdka własnego. Czyli 320 x 15 kWh = 4.800 kWh i też musisz mieć instalacją ok. 6,0 kWp aby uzyskać 6.000 kWh i oddać do EV 4.800 kWp. Oczywiście obie instalacje PV 3.75 kWp dla samochodu żony i 6,0 kWp dla swojego.masz "za darmo" bo napisałeś EV 0 PLN/ 100km... Generalnie popieram EV ale obecnie nie jest to rozwiązanie przeznaczone do powszechnego użytkowania. Ok ... Zrobi się tyle mocy w fotowoltaice aby wyszło na zero... Tak samo z ogrzewaniem domu, CWU i bytowym... A niby dlaczego EV nie jest do powszechnego użytku...??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 15.03.2019 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 A niby dlaczego EV nie jest do powszechnego użytku...??? Bo trzeba raz w roku do Bułgarii pojechać, EVem się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 15.03.2019 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 Bo trzeba raz w roku do Bułgarii pojechać, EVem się nie da. A dlaczego się nie da...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 15.03.2019 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 A dlaczego się nie da...? Bo nie ma ładowarek, a nawet jak są to trzeba kiblować nieprzyzwoite ilości czasu. Nie to co w tedeiku. BTW, Tesla 3 w 10 minut z mocą 250kW pakuje +270km, tylko musza być kable chłodzone cieczą żeby się nie zapaliły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 15.03.2019 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 Bo nie ma ładowarek, a nawet jak są to trzeba kiblować nieprzyzwoite ilości czasu. Nie to co w tedeiku. BTW, Tesla 3 w 10 minut z mocą 250kW pakuje +270km, tylko musza być kable chłodzone cieczą żeby się nie zapaliły. Zawsze na wakacje można pojechać tam gdzie są ładowarki a nie na siłę szukać problemów... Poczekajmy kilka lat to ładowarki będą na każdym zadupiu... Cała dotychczasową spalinowa motoryzacja miała ponad 100 lat na rozwinięcie stacji tankowania... Jeszcze dziesięć lat temu wszyscy pukali się w czoło jak Tesla pokazała auto na baterie od laptopa i nie było czegoś takiego jak ładowarki do EV ... Przybywa aut elektrycznych to i przybywa ładowarek i odwrotnie... Jeszcze nie tak dawno podobnie było z LPG ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 15.03.2019 23:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 Ok ... A niby dlaczego EV nie jest do powszechnego użytku...??? Rynek odpowiedział. W Polsce jest zarejestrowanych 3.500 samochodów EV. Mimo zachęt. Obecnie EV posiadają pasjonaci i bogaci i kilka wyjątków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 15.03.2019 23:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 A dlaczego się nie da...? Przejedź zimą przy -20 st. C z Krakowa do Wrocławia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 15.03.2019 23:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 Poczekajmy kilka lat to ładowarki będą na każdym zadupiu... Tyle, że ładowanie kosztuje podobnie, jak tankowanie - tylko trwa wielokrotnie dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 15.03.2019 23:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 Zawsze na wakacje można pojechać tam gdzie są ładowarki a nie na siłę szukać problemów... Toć właśnie o tym piszę... Rynek odpowiedział. W Polsce jest zarejestrowanych 3.500 samochodów EV. Mimo zachęt. Obecnie EV posiadają pasjonaci i bogaci i kilka wyjątków. Jaki rynek? Ciemnogród. I jakie zachęty? Raptem dopiero teraz niedawno cło znieśli. Dopłat zero. Ludzie w EV notorycznie zarywają mandaty za jazdę buspasami bo policja przepisów nie zna a miasta chcą tego zabronić... Przejedź zimą przy -20 st. C z Krakowa do Wrocławia Jak rozgrzejesz auto na drucie, to potem niewiele potrzebuje. Niemniej w Norwegii webasta sobie montują na bio żeby zasięg zwiększyć. Tyle, że ładowanie kosztuje podobnie, jak tankowanie - tylko trwa wielokrotnie dłużej. To prawda, absurdalne ceny są na ładowarkach biorąc pod uwagę brak akcyzy, podatku drogowego, etc. No 2 zł/kWh vs 0,35 zł w domu to lekkie przegięcie. Inna sprawa że ja bym nie musiał korzystać mając powiedzmy te 300km zasięgu, pomijając podróż w Alpy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.03.2019 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Rynek odpowiedział. W Polsce jest zarejestrowanych 3.500 samochodów EV. Mimo zachęt. Obecnie EV posiadają pasjonaci i bogaci i kilka wyjątków. I co z tego...? To nie jest wina EV a raczej podejście do tematu... Sto lat temu spalinowozy posiadali bogaci i pasjonaci i kilka wyjątków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.03.2019 05:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Tyle, że ładowanie kosztuje podobnie, jak tankowanie - tylko trwa wielokrotnie dłużej. Pisałem o tym wcześniej... Większość przebiegu łapie się w zasięgu pojedyńczego ładowania , auto całą noc stoi bezczynnie na posesji a raczej nie widzę problemu aby je w tym czasie podłączyć do prądu bo chyba każdy ma prąd na podwórku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 16.03.2019 05:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Przejedź zimą przy -20 st. C z Krakowa do Wrocławia Powiedz jakie jest prawdopodobieństwo abym potrzebował przejechać ten odcinek przy -20* skoro takie temperatury i to raczej w nocy można na palcach jednej ręki policzyć tym bardziej że większość przebiegów dobowych mieści się w 100km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 16.03.2019 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Przejedź zimą przy -20 st. C z Krakowa do Wrocławia Da się, nawet moim, ale po co się w nocy tułać? Największe obawy czy się da mają Ci co nawet takiego auta nie pomacali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 16.03.2019 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Da się, nawet moim, ale po co się w nocy tułać? Największe obawy czy się da mają Ci co nawet takiego auta nie pomacali. Dlaczego nocą? I wrócisz tego samego dnia do Krakowa? W jaki sposób mam przejechać EV np. z Poznania do Częstochowy i z powrotem tego samego dnia nie poświęcając czasu na szukanie ładowarki i na ładowanie pojazdu? Co Ty z tym pomacaniem pojazdu? Co zmieni się w problemie miejsca ładowania, czasu ładowania i zasięgu po pomacaniu Tesli? Patrzysz na problem ładowania z punktu posiadania w domu ładowarki i miejskich jazd. Na wakacje masz inny samochód? Tanie ładowanie jest pojęciem względnym. Dla jednych ma to znaczenie (koszt ładowania lub koszt paliwa) a dla innych nie. Dla mnie zaletą EV jest lokalna czystość powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin225 16.03.2019 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Weźcie skończcie o tych samochodach bo nie ma to nic wspólnego z fotowoltaiką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 16.03.2019 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Pisałem o tym wcześniej... Większość przebiegu łapie się w zasięgu pojedyńczego ładowania , auto całą noc stoi bezczynnie na posesji a raczej nie widzę problemu aby je w tym czasie podłączyć do prądu bo chyba każdy ma prąd na podwórku... Niewiele ponad połowa Polaków mieszka w domach jednorodzinnych. Z czego zdecydowana większość to stare domki na wsiach których właścicieli trudno przekonać do pozbycia się kopciuchów a co dopiero do zmiany Golfa III czy Passeratti na elektryka. Jak mający w blokach nawet gniazdka do dyspozycji w garażu wielostanowiskowym (a niewielu ich) zaczną seryjnie ładować to dopiero zaczną się kwasy. Bo raz, że instalacja za słaba, a dwa, to brak liczników i podstaw do rozliczania inaczej, niż wg udziałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 16.03.2019 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Weźcie skończcie o tych samochodach bo nie ma to nic wspólnego z fotowoltaiką. Niestety. W sumie to mnie dziwi, czemu standardem nie są panele na dachu takiego samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.