Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KOMINKI - Pomoge i doradze we wszystkim co dotyczy kominków.


alterm

Recommended Posts

Żadnych udziwnień Panowie :)

 

Obecnie nie ma nic, i chyba to dobry etap aby się wziąć za projektowanie. Nic to znaczy gołe pole :)

1. chodzi o to, żeby każda ściana grzała

2. najchętniej bym chciał to mieć zrobione ze zwykłej cegły jako kanały tak jak się kiedyś robiło

3. powierzchnia salonu spora, ale jak pisałem ma grzać całość, jednak rekreacyjnie. Jedna kopula to po parterze ok 100m2 i wysokość jakieś 6m.

4. front to cegła pełna , w nim zamontowany odpowiedni wkład. Zero udziwnień.

5. powietrze oczywiście z zewnątrz, i w sumie to jest najważniejsze bo będę wylewał fundamenty za jakiś czas.

6. wkład o którym myślałem to Dynamic KV 025

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam

chciał bym o poradę

domek 120m2 będę mieć ogrzewanie gazowe + solary + kominek z płaszczem wodnym

ale chciał bym więcej grzać kominkiem wiem ze moc potrzebuje 16-18 kw

a moje pytanie jaki kominek najlepiej kupić?

Poproszę o link albo nazwę (i też taki do 4-5tys zł)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych udziwnień Panowie :)

 

Obecnie nie ma nic, i chyba to dobry etap aby się wziąć za projektowanie. Nic to znaczy gołe pole :)

1. chodzi o to, żeby każda ściana grzała

2. najchętniej bym chciał to mieć zrobione ze zwykłej cegły jako kanały tak jak się kiedyś robiło

3. powierzchnia salonu spora, ale jak pisałem ma grzać całość, jednak rekreacyjnie. Jedna kopula to po parterze ok 100m2 i wysokość jakieś 6m.

4. front to cegła pełna , w nim zamontowany odpowiedni wkład. Zero udziwnień.

5. powietrze oczywiście z zewnątrz, i w sumie to jest najważniejsze bo będę wylewał fundamenty za jakiś czas.

6. wkład o którym myślałem to Dynamic KV 025

 

 

Do Romotopa starczy rura fi 110 jako czerpnia. Mimo króćca fi 125, i tak

tam więcej nie wleci, bo nawydziwiali.

 

Autorus, TAKA CHATA (!!!) i jakieś KV o25 ??? Nie chce mi się z Tobą

więcej gadać :D (i nie o cenę mi chodzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

chciał bym o poradę

domek 120m2 będę mieć ogrzewanie gazowe + solary + kominek z płaszczem wodnym

ale chciał bym więcej grzać kominkiem wiem ze moc potrzebuje 16-18 kw

a moje pytanie jaki kominek najlepiej kupić?

Poproszę o link albo nazwę (i też taki do 4-5tys zł)

 

 

 

 

Pozdrawiam

Będziesz dobudowywał, czy bez ocieplenia budujesz, że taki wielki wkład planujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

To proste i już wielokrotnie o tym pisaliśmy.

1 kg szamotu podgrzany o 1 stopień Celsjusza (lub Kelwina) wchłania około 1kJ ciepła.

Pozdrawiam

 

Dzieki. Teraz mam jeszcze pytanko : do jakiej temp mozna nagrzac taki szamot w kominku ?

 

Fantom

ps. i musze z grubsza zmierzyc ile tego szamotu mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cegieł mam u siebie w domu :)

 

http://www.kominki-batura.pl/hipokausty.html#

 

pierwsze zdjęcie z lewej w dolnym rzędzie.

 

A domek prawie gotowy w bliźniak (nie miałem wyjścia) a nie wiem z może mniejszy bo chce konkretnie jak najmniej gazu zużywać, a dom ocieplony 15cm styropian ;)

 

e: a można nazwę Kominki Piotr Batura

a i tez są kominki z wężownica ale chłodząca czy jakoś tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Teraz mam jeszcze pytanko : do jakiej temp mozna nagrzac taki szamot w kominku ?

 

Fantom

ps. i musze z grubsza zmierzyc ile tego szamotu mam.

 

To dobre pytanie. Nie odpowiem na nie, bo to zbyt szeroki temat - też omawiany wielokrotnie.

Mogę odpowiedzieć na trochę inne: do jakiej powinien być nagrzany? - Do możliwie najniższej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z kilku powodów.

Podstawowy to wydajna wymiana w każdym etapie spalania. Wymiennik, który proponowałem, czyli przewymiarowany w stosunku do "klasycznych" nie wymaga bajpasu, bo nie da się go właściwie naładować do końca. 100% energii, która jest do wzięcia, jest odbierane.

To wymaga oczywiście specyficznej konstrukcji, kombinacji różnych materiałów, pojemności i przewodności. Chodzi m.in. o rozprowadzenie ciepła po masie, w tym jego transport w dół.

Drugie primo to sprawa strat. Dużo łatwiej jest przechować energię w postaci niskotemperaturowej. Bloku ceramicznego nagrzanego do 500st. skutecznie zaizolować się nie da - mówimy oczywiście o realiach. Im mniejsza różnica temperatur pomiędzy akumulatorem a jego otoczeniem, tym straty mniejsze i to proporcjonalnie.

500 kg cegły nagrzanej do 300 st. ma tyle samo energii co tona nagrzana do 160 (przy starcie od 20), a w drugim przypadku efekt grzewczy może być o kilkadziesiąt % lepszy (więcej ciepła odebranego spalinom, mniej ciepła ucieknie kominem i wentylacją).

Najlepiej żeby maksymalna temperatura (średnia) nie była wyższa od temperatury, którą powinny mieć spaliny wpadające do komina dla zapewnienia ciągu.

Jest jeszcze sprawa kondensacji. Woda w paliwie szkodzi mniej, jeżeli powstałą parę skroplimy jeszcze w domu. To już jednak szczegół.

Na logikę też pasuje, bo mamy możliwość masę zwiększać lub zmniejszać. Przy zmniejszaniu granicą jest zero masy, a przecież nie o to nam chodzi. Należy więc raczej wybrać drogę pierwszą. Jakieś optimum gdzieś po drodze pewnie jest. To już nie bez związku z resztą konstrukcji domu.

 

Argument o szybkim cieple przy braku akumulacji mnie nie przekonuje. Przy dobrej konstrukcji, wracając z pracy mamy w domu ciepło z "wczoraja". Szybkość efektu grzania osiąga zatem wartość na poziomie coś koło plus nieskończoności (nawet dokładnie), a to jest zawsze dużo szybciej od najszybszego "konwektora".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Argument o szybkim cieple przy braku akumulacji mnie nie przekonuje. Przy dobrej konstrukcji, wracając z pracy mamy w domu ciepło z "wczoraja". Szybkość efektu grzania osiąga zatem wartość na poziomie coś koło plus nieskończoności (nawet dokładnie), a to jest zawsze dużo szybciej od najszybszego "konwektora".

 

Pozdrawiam

 

Właśnie o to mi chodzi.

Obecnie mam kominek z rozprowadzeniem ciepła rurami i tego rozwiązania nie chcę.

 

Dla tego chciałbym aby ściany grzały.

 

http://www.timtur.com.pl/budowa/kominek.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałeś przemawia do mnie Wojtku.

Ważne jednak jest aby masa akumulacyjna była jak najmniejsza objętościowo, to jest doś istotne.

Czyli warto pokusić się o uzyskiwanie jak najcięższych elementów...

Taki przykład.

Do odlania Termomodułu

360 x 360 - wysokiego na 250, z otworem wewnętrznym fi 200

potrzeba 64 kg suchej mieszanki Termobetonu, no i oczywiście woda.

Problemem drugoplanowym dla nas jest cięzar, jeżeli chodzi o jego ręczny transport... bo trzeba go ręcznie podnieść i ustawić w miejscu docelowym.

Chłopaki się trochę buntują... jeden Franek, Wiesz który daje sobie ale z wysiłkiem z nim sam radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie koło komina kominkowego jest nieużywany komin wentylacyjny ( mam rekuperację )i tak pomyślałam ,że ponieważ komin przechodzi przez sypialnię to może mi grawitacyjnie ciepło niej wprowadzić.I teraz czy muszę wkładać rurę do komina od dołu do sypialni,czy po prostu zrobić kratkę w kominie w sypialni ,nad nią w środku zaślepić ,żeby ciepło nie uciekało do góry?oczywiście kratka na dole w kominie wentylacyjnym ,a to będzie pod obudową nad wkładem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz smialo puscic to cieple powietrze tym kominem (roizumiem ze z pustakow ceramicznych).

I sugeruje, aby zamontowac tam jakas przepustnice, do regulacji strumienia. Bo sie okaze, ze bedziesz mial 30 st w sypialni, jak tylko tam bedzie lecialo :)

A jak lubisz palic w lato, to jeszcze przepustnice do gory - aby moc gorace powietrze wyrzucic.

Mozesz tez przemyslec jakas hybryde DGP i reku : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?152431-hybryda-WM-i-DGP

 

Fantom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dot. przygotowania podłoża pod kominek (wkład).

Za jakiś czas będzie robiona izolacja i wylewki.

Czy bezpośrednio pod kominkiem podłoże robi się identycznie jak resztę (styropian+wylewka)?

W kilku miejscach natknęłam się na sprzeczne informacje na ten temat a nie chcę żeby było zrobione źle...

Dodam, że u mnie kominek nie jest na parterze mającym podłogę na gruncie lecz na parterze pod którym jest piwnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam taki problem:

Moje mieszkanko posiada jedynie kanał wentylacyjny do CO (gazowe) w łazience, nie ma możliwości podpięcia tam ciągu kominowego, zatem pozostaje mi budowa nowego. Nad mieszkaniem mam poddasze, które służy jako pokój. Kominek (kozę) chciałem zrobić przy ścianie zewnętrznej, jednak nie mam bladego pojęcia jak rozwiązać sprawę z wentylacją? Wiem, że jest jakaś odległość w jakiej komin na dachu może wychodzić od szczytu itd. Bardzo bym prosił o szczegółowe informacje jak się do tego zabrać, w załączeniu prosty szkic.

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Princesa ...

Na etapie planowania komina i jego wznoszenia powinno się już mieć projekt kominka. Na tej samej zasadzie tak jak zrobiłaś projekt kuchni - żeby później nie było niespodzianek, niepotrzebnego wtapiania kasy w przeróbki lub żeby się nie okazało że już za późno i nie da się zrobić czegoś co bardzo się chce.

To co będzie pod kominkiem zależy od samego kominka i właściwie to macie taki "ostatni dzwonek" żeby zacząć się rozglądać za firmą, która go zaprojektuje i wykona. Wtedy niech już ona się martwi o wszystko i pilnuje żeby było dobrze. No chyba że macie zamiar robić go własnoręcznie - ale i wtedy należało by już zaplanować jak wygląda, z czego będzie zrobiony, jakie tak naprawdę funkcje będzie pełnił.

To tak jak z łazienką - zanim zrobi się do niej wszystkie przyłącza, to już trzeba wiedzieć dokładnie jak będzie rozplanowana.

Quechua ...

Jak ustawisz w ten sposób piecyk, to komin będzie bardzo niski i wyjdzie na dachu (lub ścianie) dużo poniżej kalenicy. Skażesz się wtedy na wieczne problemy z jego funkcjonowaniem, notorycznym brudzeniem się dachu, kopceniem po podwórku i w okna. Bo zapewne nie będziesz chciał(a) żeby sterczał on niczym antena kilka metrów wyżej niż połać dachowa.

Na Twoim miejscu pomyślał bym o innym umiejscowieniu - bliżej środka domu. Tak budowali przez wieki i jest to swego rodzaju "prawda życiowa" o której zapomniało dzisiaj większość architektów - nikomu w głowie się nie mieściło żeby kominem odchodzić dalej niż metr od kalenicy oraz żeby jego wylot był poniżej szczytu dachu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie rozglądam się za wkładem bo z planowanego spartherma niestety musimy ze względu na brak kasy zrezygnować...

 

Może kojarzycie jakieś kozy na tyle szczelne i najlepiej z doprowadzeniem powietrza do paleniska z zewnątrz budynku by można było je stosować przy rekuperacji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...