pestka56 27.09.2015 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Wiem, ale możemy tu zrobić czarny PR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 27.09.2015 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2015 smierdzi caly czas, czy kiedy rozpalasz po raz pierwszy po dlugim czasie? jaki masz wklad i jakie kratki? witam kratki sa 2 jedna po lewej i druga po prawej i oczywiście na dole tez , patrzałem do środka to sreberko jest całe , jak budowałem kominek to pytałem sie nawet fachowców i powiedzieli żeby dać taka wełnę teraz juz za późno wiec muszę osunąć wełnę a z czego zrobić izolacje a tu link gdzie jest pokazane ze tez izoluje http://muratordom.pl/instalacje/kominki-i-piece-wolno-stojace/prawidlowa-izolacja-termiczna-kominka-instrukcja-krok-po-kroku,35_10395.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gug 27.09.2015 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2015 smierdzi caly czas, czy kiedy rozpalasz po raz pierwszy po dlugim czasie? jaki masz wklad i jakie kratki? to nie kratki przedtem nie było i tez śmierdziało , jak rozpale i tak spokojnie sie tli jest ok a jak chce zeby było cieplej otwieram dopływ powietrza i zaczyna sie jest ciepło i tez smierdzi wkład mam Bef 26 kw klocki wchodzą 50 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ktototaki 27.09.2015 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2015 to nie kratki przedtem nie było i tez śmierdziało , jak rozpale i tak spokojnie sie tli jest ok a jak chce zeby było cieplej otwieram dopływ powietrza i zaczyna sie jest ciepło i tez smierdzi wkład mam Bef 26 kw klocki wchodzą 50 cm czyli pewnie kratki, skoro tak samo śmierdziało zanim ich nie było to pewnie są zbyt małe, w obudowie nie ma odpowiedniej wymiany powietrza. Wrzuć zdjęcia z zewnątrz i wewnątrz zabudowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 27.09.2015 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Wojtek i Bohusz dobrze wiedzą, że to ta wełna. Wywalić i zrobić jak trzeba, wedle sztuki. Przestanie śmirdzieć i truć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 27.09.2015 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Wojtek i Bohusz dobrze wiedzą, że to ta wełna. Wywalić i zrobić jak trzeba, wedle sztuki. Przestanie śmirdzieć i truć. Oj tam wiedzą, na razie nikt nie wie łącznie z wykonawcą. Fotki wiele by wyjaśniły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 27.09.2015 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Dla mnie to jasne, że wełna smrodzi. Bo co innego. Myszy się zalęgły i po pierwszym rozpaleniu truchłazaczęły wonić i mysie bobki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 28.09.2015 04:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2015 jak kolega rozwali obudowe i zrobi druga z za malym przeplywem powietrza, problem wcale nie musi zniknac. mozna probowac ratowac to co jest, montujac odpowiednia ilosc kratek. ryzyko zadne, w razie czego przydadza sie w nowej obudowie. gdyby jak postulowal ktotaki, kolega gug zrobil kilka zdjec z zewnatrz i wewnatrz, moze udalo by sie jak to mawia pb "syfa przypudrowac" uwaga poboczna: przy rozpaleniu pierwszym po sezonie letnim zawsze smierdzi kurzem , ktory zebral sie w obudowie Dla mnie to jasne, że wełna smrodzi. Bo co innego. Myszy się zalęgły i po pierwszym rozpaleniu truchłazaczęły wonić i mysie bobki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 28.09.2015 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Jeśli to smród lepiszcza wełny, zwiększenie ilości kratek nic już nie pomoże na ten problem. Wełna raz przypalona, nadaje się do wyrzucenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radzio- 28.09.2015 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2015 witam pytanie mam bo siedzę cały dzień i szukam czytam i ile stron ilu fachowców tyle opinii. Od jakiegoś czasu zamierzam na działce rekr. postawić kominek. Już od dawna wiem, że będzie wykonany z płyt wermikulitowych a nie wełny i ok. Od zawsze wiem, że ma być komora dekompresyjna ale tu własnie pojawiło mi sie pytanie. Po co? Domek murowany, strop to bela keramzyt beton, żadnego drewna. Skoro płyty, które dziś notabene kupiłem w leroju (silca) powstrzymują na tyle ciepło, że na zewnątrz niby nic nie czuć to po co robić komorę dekompresyjną? jak przykleję taką płytę do sufitu to powinno być ok? Jak gdzieś czytałem robi sie to głównie w sytuacjach awaryjnych głównie drewniane stropy i to do mnie zaczęło przemawiać. Pomóżcie proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bakos 28.09.2015 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Panowie a co myślicie o wentylatorach kanałowych montowanych na końcu przewodu, np. coś takiego: http://allegro.pl/wentylator-kanalowy-turbina-whisper-125-ebm-26db-i5261649375.html http://allegro.pl/wentylator-kominkowy-termostat-kominek-100-125-150-i5135777535.html Testował ktoś takie rozwiązanie? Można takie coś z powodzeniem zastosować w systemie DGP grawitacyjnym jako wspomagacz? Myślę o czymś takim, ponieważ mam problemy z wygospodarowaniem miejsca na turbinę. Pozdr Posiada ktoś jakąś wiedzę, doświadczenie w tym temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 28.09.2015 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2015 witam pytanie mam bo siedzę cały dzień i szukam czytam i ile stron ilu fachowców tyle opinii. Od jakiegoś czasu zamierzam na działce rekr. postawić kominek. Już od dawna wiem, że będzie wykonany z płyt wermikulitowych a nie wełny i ok. Od zawsze wiem, że ma być komora dekompresyjna ale tu własnie pojawiło mi sie pytanie. Po co? Domek murowany, strop to bela keramzyt beton, żadnego drewna. Skoro płyty, które dziś notabene kupiłem w leroju (silca) powstrzymują na tyle ciepło, że na zewnątrz niby nic nie czuć to po co robić komorę dekompresyjną? jak przykleję taką płytę do sufitu to powinno być ok? Jak gdzieś czytałem robi sie to głównie w sytuacjach awaryjnych głównie drewniane stropy i to do mnie zaczęło przemawiać. Pomóżcie proszę Kombinujesz prawidłowo. Daj płytę podwójnie na strop... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radzio- 28.09.2015 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Kombinujesz prawidłowo. Daj płytę podwójnie na strop... dzięki kolego za szybką odpowiedz. Mam jeszcze jedno pytanie, bo dotykając tych płyt mam wątpliwości co do ich wytrzymałości Czy będzie czymś zdrożnym jak zrobię stelaż GK i do niego poprzykręcam tą silce? nic tym profilom się nie stanie? aa i jeszcze jedno co do ich łączenia bo trafiłem na wątek gdzieś, że sami fachowcy z vermsena zamiast super kleju dedykowanego stosowali silikonu odpornego na wysokie temperatury i że łatwiej lepiej i przyjemniej sie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 29.09.2015 04:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Silikon to zły pomysł. Jeśli robili to "fachowcy", wątpię w ich fachowość. Profile wskazane przy dużych rozpiętościach. Średniej wielkości kominek nie potrzebuje wzmocnień, wręcz mogą zaszkodzić. Podeprzyj tylko sufit profilami leżącymi bezpośrednio pod nim... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radzio- 29.09.2015 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2015 (edytowane) Silikon to zły pomysł. Jeśli robili to "fachowcy", wątpię w ich fachowość. Profile wskazane przy dużych rozpiętościach. Średniej wielkości kominek nie potrzebuje wzmocnień, wręcz mogą zaszkodzić. Podeprzyj tylko sufit profilami leżącymi bezpośrednio pod nim... ok czyli klej na łączenia. Przepraszam ale pytania same mi sie nasuwają kolejne a w trakcie roboty jak znam życie będe miał nie jednen dylemat. 1.Czy warto kleić do tylnej ściany płyty czy kołki same wystarczą? 2.czy normalnie klej do płytek jak to na filmiku varmsena na YT czy ten do łączeń spoin? 3.No i że łączenia przed nałożeniem kleju impregnować to wiadomo (zwykły grunt wystarczy czy dedykowany?) chodzi tylko o to by nie pyliło i związało pył by sie jak klej miał trzymać, no chyba że ma tu coś odporność na wysoką temperaturę ale jak wyschnie to co mu za różnica? 4.czy wewnątrz całą powierzchnię płyt impregnować? różne znalazłem wypowiedzi w necie jedni że tak inni w większości że absolutnie nie. Sprzedawca w leroju powiedział że trzeba bo pylą a na ich stronie jest taki impregnat http://www.leroymerlin.pl/materialy-budowlane/grunty-i-impregnaty/impregnaty/impregnat-silcadur-hti-silca,p217400,l383.html?reco=ITEM_PAGE1 Ogólnie wywnioskowałem że impregnat tylko na zewnątrz tam gdzie tylnk, malowanie, płytki ale zaniepokoiły mnie słowa sprzedawcy i ten opis preparatu silcy. "Odporny na wysokie temperatury (do 900°C) służy do utwardzania powierzchni płyt i zapobiega pyleniu. Stosować w kominku na wewnętrznych stronach płyt izolacyjnych" Chyba że tylko silca tak ma bo varmsen, grenasoil czy izol(kratki) nie wspminaja o takim procederze. edit: właśnie znalazłem na stronie castoramy zaprawę ognioodporną, czy przykładowo takie coś http://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instalacje-kominkowe/budowa-kominka/uszczelniacze-kominkowe/zaprawa-ognioodporna-zko-10kg.html można użyć zamiast gotowego kleju? nie da sie ukryć że różnica w cenie będzie dość duża. Może źle sie też wyżej wyraziłem co do silikonu, może winno być uszczelniacz/spoina jak to http://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instalacje-kominkowe/budowa-kominka/uszczelniacze-kominkowe/spoina-ogniotrwala-hearth-300ml.html Piotrze nie bij...jak powiesz, że to też nie to nie będę męczył więcej (w kwestii klejenia oczywiście) Edytowane 29 Września 2015 przez radzio- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 29.09.2015 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Rozkręcasz się... Poczytaj najpierw to http://forum.muratordom.pl/showthread.php?181603-Robimy-zabudow%C4%99-kominka-samemu/page5 Chyba od 5 strony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radzio- 29.09.2015 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Rozkręcasz się... Poczytaj najpierw to http://forum.muratordom.pl/showthread.php?181603-Robimy-zabudow%C4%99-kominka-samemu/page5 Chyba od 5 strony... kurcze to żeś mi dał powiem tak czytam czytam ... czytam i generalnie nic co mnie nurtuje nie wyjaśnia się. Mowa tam o szamotach i zaprawach fakt ale do szamotu a nie płyt żaroodpornych, poza tym kłótnie przepychanki itd. nie jestem w stanie przeczytać 52 str by gdzies wyciagnac jakis jeden wniosek, mam 3 tyg dziecko i drugiego harpagana 4 lata, wiec żona już krzywo patrzy od wczoraj bo jakby mnie nie było:) heh w sumie bym skłamał bo jedno co mi sie rzuciło to faktycznie odnośnie stabilnosci konstrukcji dołożę siatkę i klej i na to dopiero kamień elewacyjny zrobie, bo chciałem od razu na plyty bez siatki walić kamień. O kratkach też sie przyda co tam pisaliście ale to jak bylo mowa wynika z instrukcji (ktorej nie czytalem jeszcze ) wiec suma sumarum byłbym wielce wdzieczny za konkretne odpowiedzi w miarę możliwości oczywiscie do tego co mnie nurtuje, wystarczy tak/nie/nie może być ale konkretnie do mojego przypadku bo muszę sobie w głowie ulożyć wszystko po kolei. wiem że na forach tak jest że sie nikt nie lubi powtarzać lecz ilości nazbieranych przez te lata informacji sa tak sprzeczne i taki ich ogrom jest, że czasami cos naprawde cieżko wywnioskować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 30.09.2015 04:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2015 ok czyli klej na łączenia. Przepraszam ale pytania same mi sie nasuwają kolejne a w trakcie roboty jak znam życie będe miał nie jednen dylemat. 1.Czy warto kleić do tylnej ściany płyty czy kołki same wystarczą? 2.czy normalnie klej do płytek jak to na filmiku varmsena na YT czy ten do łączeń spoin? 3.No i że łączenia przed nałożeniem kleju impregnować to wiadomo (zwykły grunt wystarczy czy dedykowany?) chodzi tylko o to by nie pyliło i związało pył by sie jak klej miał trzymać, no chyba że ma tu coś odporność na wysoką temperaturę ale jak wyschnie to co mu za różnica? 4.czy wewnątrz całą powierzchnię płyt impregnować? różne znalazłem wypowiedzi w necie jedni że tak inni w większości że absolutnie nie. Sprzedawca w leroju powiedział że trzeba bo pylą a na ich stronie jest taki impregnat http://www.leroymerlin.pl/materialy-budowlane/grunty-i-impregnaty/impregnaty/impregnat-silcadur-hti-silca,p217400,l383.html?reco=ITEM_PAGE1 Ogólnie wywnioskowałem że impregnat tylko na zewnątrz tam gdzie tylnk, malowanie, płytki ale zaniepokoiły mnie słowa sprzedawcy i ten opis preparatu silcy. "Odporny na wysokie temperatury (do 900°C) służy do utwardzania powierzchni płyt i zapobiega pyleniu. Stosować w kominku na wewnętrznych stronach płyt izolacyjnych" Chyba że tylko silca tak ma bo varmsen, grenasoil czy izol(kratki) nie wspminaja o takim procederze. edit: właśnie znalazłem na stronie castoramy zaprawę ognioodporną, czy przykładowo takie coś http://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instalacje-kominkowe/budowa-kominka/uszczelniacze-kominkowe/zaprawa-ognioodporna-zko-10kg.html można użyć zamiast gotowego kleju? nie da sie ukryć że różnica w cenie będzie dość duża. Może źle sie też wyżej wyraziłem co do silikonu, może winno być uszczelniacz/spoina jak to http://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instalacje-kominkowe/budowa-kominka/uszczelniacze-kominkowe/spoina-ogniotrwala-hearth-300ml.html Piotrze nie bij...jak powiesz, że to też nie to nie będę męczył więcej (w kwestii klejenia oczywiście) 1. Ja tylko kleję, bez kołków ... 2.Jak na filmiku 3.Pył omieć, impregnat tak, ale nie wolno by dostał się do wnętrza obudowy bo capi... 4.Nie używam impregnatów do wnętrza. Omieść, odkurzyć, przetrzeć wilgotna ścierką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radzio- 30.09.2015 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2015 1. Ja tylko kleję, bez kołków ... 2.Jak na filmiku 3.Pył omieć, impregnat tak, ale nie wolno by dostał się do wnętrza obudowy bo capi... 4.Nie używam impregnatów do wnętrza. Omieść, odkurzyć, przetrzeć wilgotna ścierką... no i piękniście o to mi właśnie chodziło, generalnie tak to sobie mniej więcej wyobrażałem ale chciałem sie utwierdzić w takim przekonaniu i usłyszeć to od speca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gug 30.09.2015 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2015 jak kolega rozwali obudowe i zrobi druga z za malym przeplywem powietrza, problem wcale nie musi zniknac. mozna probowac ratowac to co jest, montujac odpowiednia ilosc kratek. ryzyko zadne, w razie czego przydadza sie w nowej obudowie. gdyby jak postulowal ktotaki, kolega gug zrobil kilka zdjec z zewnatrz i wewnatrz, moze udalo by sie jak to mawia pb "syfa przypudrowac" uwaga poboczna: przy rozpaleniu pierwszym po sezonie letnim zawsze smierdzi kurzem , ktory zebral sie w obudowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.