Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KOMINKI - Pomoge i doradze we wszystkim co dotyczy kominków.


alterm

Recommended Posts

Rekuperator "nie rozgoni".

Owszem, temperatura na nawiewach wzrośnie o jakieś 0.2-0.3 °C, ale wątpię, żeby o to ci chodziło.

 

Gdybyś w suficie nad kratką wylotową miał wyciąg WM, efekt byłby lepszy, ale tez bez szaleństw. Poza tym ,ten anemostat trzeba byłoby otwierać przed i zamykać po ustaniu palenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam,

 

Czy ktoś biegły w sztuce budowy kominków mógłby mi pomóc w rozwiązaniu następującego problemu?

Na początek zastrzegam nie jestem biegły w sztuce kominkowej, ale ....

Chciałbym kominek akumulacyjny lub podobny, w znaczeniu ciepła obudowa + ewentualnie jakaś masa akumulacyjna.

Zakładam, że palił będę minimum 2 razy w tygodniu w okresie jesień-zima (cała szopa drewna owocowego w zapasie), chyba że czarna szyba mnie zniechęci ;)

Ciepła obudowa i jakaś masa akumulacyjna to żaden kominek akumulacyjny. Do plenia dwa razy w tygodniu nie ma sensu budowa kominka akumulacyjny z prawdziwego zdarzenia.

 

Podoba mi się jedynie jego rozmiar, czyli dłuższa szyba ok. 1000 mm i z chęcią zainstalowałbym podobny rozmiarowo ale... jaki?? Na co zwrócić uwagę wybierając wkład? Czego unikać?

1mb szyby fajnie wygląda na zdjęciach zwłaszcza z wklejonych płomieni w znanym programie graficznym ;-) Płomienie mają układ pionowy a nie poziomy i z reguły w takich wkładach pali się na środku, poza tym powierzchnia szyby im większa tym więcej wypromieniuje na salon a dom chyba nieźle ocieplony. By nie przegrzewać będziesz wędził a nie palił i czarna szyba murowana.

Czy budując ciepłą obudowę powinienem mieć takie nakładki czy niekoniecznie? Wiem że ich nadmiar może wychłodzić spaliny na tyle że nie będzie ciągu.
Nakładki możesz mieć, będzie koszt dodatkowy a efekt mizerny, akumulacja to masa materiału tak powiedzmy powyżej tony. Nakładki na pewno nie wychłodzą spalin na tyle by przy solidnym kominie mieć problem z ciągiem.

 

Na ile rekuperator rozgoni ciepłe powietrze po mieszkaniu aby temperatura był mniej więcej podobna? W tej chwili już za późno na jakieś DGP, chyba że w ramach salonu i okolic. Sufit jest podniesiony o ok 25 cm, więc można jakieś kanały zainstalować, otworów w stropach już jednak robił nie będę (podłogówka).

Na reku specjalnie bym nie liczył, rozgoni na tyle na ile powoduje ruch powietrza ale jeśli kominek będzie w centralnym miejscu do tego blisko otwartej klatki schodowej to otwarte drzwi w pomieszczeniach pomogą.

Edytowane przez Remiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przymierzam się już od dłuższego czasu do budowy kominka w nowym domu (parter + użytkowe poddasze) o powierzchni ok 200 m kw. (mierzone po podłogach). Na całości ogrzewanie podłogowe z pompy ciepła + rekuperator.

Chciałbym kominek akumulacyjny lub podobny, w znaczeniu ciepła obudowa + ewentualnie jakaś masa akumulacyjna.

To raczej trzeba sobie odpuścić przy pompie ciepła , WM+reku. W takim domu są za male dobowe straty .

Tu się nadaje raczej duży bio-kominek z szybą .

 

Może jeszcze piecokominek ,ale to raczej ryzykowne kominki akumulacyjne z masą to do domów z bali brak tam akumulacji ścian i sufitów, można płynniej sterować dwoma układami o większej bezwładności .

Mniejsza szyba odda mniej ciepła do pomieszczenia ,resztę energii będzie chłonął szamot a w tym czasie może "stygnąć" płyta ogrzewania podłogowego po kilku godzinach piecokominek przejmie inicjatywę .

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem na etapie układania styropianu pod wylewki. W miejscu między drzwiami tarasowymi będzie znajdował się kominek. Podwyższenie widoczne na zdjęciach to fundament pod ściany nośne wraz z poszerzeniem pod kominek. Na podłogę na parterze układam styropian 20cm, wszędzie podłogówka, wylewka 7cm. Dawać styropian także pod wkładem kominkowym?

IMG_20151016_120621.jpg

IMG_20151016_120749.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od konstrukcji i wagi kominka. Zwykle pod piecokominek lepiej nie dawać, lub dać jakiś wytrzymalszy na obciążanie. Napisz coś o swoim kominku, to Ci powiemy więcej. Samo miejsce przygotowałeś bardzo profesjonalnie!:) Powiedz tez coś o kominie....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Widzę, że tak jak poprzednio i teraz mogę liczyć na Twoją pomoc :) Opisuje po krótce:

Komin na ścianie zewnętrznej. Wysokość 6,11m. Murowany z cegły pełnej.

 

IMG_20151016_120426.jpg

 

Cegły w środku komina tworzą 3 kanały: dymny pośrodku 21cmx~25cm i po obu stronach kanały "wentylacyjne", które nie będą używane i nie mają wyjść na zewnątrz (powód: wentylacja mechaniczna). W kanale dymnym umieściłem wkład ze stali żaro i kwaso odpornej fi 200. Ostatni dolny odcinek rury czeka na swój czas w piwnicy.

 

IMG_20151021_111935.jpg

 

Chciałem uniknąć zbytniego wysunięcia kominka do środka salonu. Kominek w założeni od początku ma wyglądać tak:

 

http://studiokrajobrazy.pl/media/projects/0/759/5331830365f25.jpg

 

Idąc za Twoją i Pestki radą wykonuję go jako bezwyczystkowy (wyczystką jest sam wkład) i wkład kominkowy ma stać bezpośrednio pod kominem. Na tylnej ścianie komina muszę wykonać jeszcze dopływ powietrza z zewnątrz. Planuję to wykonać bezpośrednio przez ścianę.

 

Wstępnie jestem zdecydowany na wkład spartherma VARIA 1V-4S ale to nie ostateczna decyzja. Salon jest duży 66m + otwarta kuchnia. Dodatkowo salon jest z antresolą. Myślę, że z tego powodu raczej nikłe szanse na przegrzanie salonu. Lubię ogień, chcę używać kominka latem często, zimą bardzo często.

 

Gdybym układał styropian także pod wkładem to byłoby tam go około 10cm grubości w miejscu fundamentu pod komin oraz 20cm poza nim. Wylewka 7cm. Dać ten styropian? Jeśli tak to czy dozbroić to miejsce siatką? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Widzę, że tak jak poprzednio i teraz mogę liczyć na Twoją pomoc :) Opisuje po krótce:

Komin na ścianie zewnętrznej. Wysokość 6,11m. Murowany z cegły pełnej.

 

IMG_20151016_120426.jpg

 

Cegły w środku komina tworzą 3 kanały: dymny pośrodku 21cmx~25cm i po obu stronach kanały "wentylacyjne", które nie będą używane i nie mają wyjść na zewnątrz (powód: wentylacja mechaniczna). W kanale dymnym umieściłem wkład ze stali żaro i kwaso odpornej fi 200. Ostatni dolny odcinek rury czeka na swój czas w piwnicy.

 

IMG_20151021_111935.jpg

 

Chciałem uniknąć zbytniego wysunięcia kominka do środka salonu. Kominek w założeni od początku ma wyglądać tak:

 

http://studiokrajobrazy.pl/media/projects/0/759/5331830365f25.jpg

 

Idąc za Twoją i Pestki radą wykonuję go jako bezwyczystkowy (wyczystką jest sam wkład) i wkład kominkowy ma stać bezpośrednio pod kominem. Na tylnej ścianie komina muszę wykonać jeszcze dopływ powietrza z zewnątrz. Planuję to wykonać bezpośrednio przez ścianę.

 

Wstępnie jestem zdecydowany na wkład spartherma VARIA 1V-4S ale to nie ostateczna decyzja. Salon jest duży 66m + otwarta kuchnia. Dodatkowo salon jest z antresolą. Myślę, że z tego powodu raczej nikłe szanse na przegrzanie salonu. Lubię ogień, chcę używać kominka latem często, zimą bardzo często.

 

Gdybym układał styropian także pod wkładem to byłoby tam go około 10cm grubości w miejscu fundamentu pod komin oraz 20cm poza nim. Wylewka 7cm. Dać ten styropian? Jeśli tak to czy dozbroić to miejsce siatką? Pozdrawiam.

 

To Twoja indywidualna decyzja. Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy ten kawałeczek podłogi bez izolacji będzie miał istotne znaczenie w bilansie energetycznym budynku. Z drugiej strony sam wkład nie jest jakimś ciężarem "ponad siły" dla warstwy styropianu, obudowę zaś można zakotwić na ścianach nośnych budynku. VARIA 1V, czy 1Vh ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawię tą cześć podłogi bez styropianu. Nie buduję pasywnego domu ;) Varia 1V ale na pewno będę szukał czegoś innego tej klasy, ceny, wymiarów i wtedy podejmę decyzję. Muszę trochę poczytać i poznać głębiej rynek. Pozdrawiam

 

Jeśli Varia 1Vh, to tylko Spartherm (lub lepszy;)). Gilotynowe otwieranie drzwi zobowiązuje, a kupowanie naśladowców obarczone jest zawsze ryzykiem, choćby niewielkim...Natomiast otwierany na bok, można kupić za 2/3 ceny Spartherma, z lepszymi rozwiązaniami i parametrami spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie mam odnośnie rozwiązania z wkładem kominkowym jako wyczystką. Zdjęcie zrobione po większych opadach deszczu. Ewidentnie widać, że jakaś woda w tym wkładzie od czasu do czasu się pojawi. Stanowi to jakiś problem? Należy coś z tym zrobić? Dodam, że nie ma żadnego daszku etc. na kominie.

IMG_20151021_111925.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zwracam się z prośbą o pomoc. Od roku użytkuję kominek (Amelia 21 kW) z podłączoną DGP. (turbina DOSPEL 600). Kominek zainstalowany w salonie, rura ok 3m flex ocieplana podłączona do turbiny na poddaszu nieużytkowym. Na dzień dzisiejsze poddasze jest nie ocieplone. Na strychu rury również fex ocieplone. Od turbiny do dwóch trójników połączonych szeregowo ok 4m (fi 125). Od trójników idą fi 110 do trzech pokoi (ok 2, 3 i 5 m). W pokojach zainstalowane anemostaty ok 1m od okien. W kominku palę brzozą i dębem sezonowanym. W salonie jest b. ciepło. Wg mnie kominek prawidłowo reaguje na regulację dolotu powietrza z zewnątrz. Problem stanowi ocieplenie pokoi na piętrze poprzez DGP. Mimo palenia intensywnego (w salonie gorąco) w pokojach na piętrze jest po prostu zimno. Wg mnie z anemostatów nie dmucha na tyle by ogrzać pokoje (same anemostaty są ciepłe). Pokoje które ma odsłużyć DGP mają powierzchnię ok 22, 20, 12m i ok 2,5m wysokości. Turbina za słaba? należy dodatkowo ocieplić flexy na poddaszu? ewentualnie jak? (poddasze planuję ocieplić wełną jeszcze w tym sezonie). Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?

pozdrawiam

g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - zrozumiano :)

Jeszcze małe sprostowanie do moich informacji.

Turbina to DOSPEL KOM II 400 by-pass - nie 600. Przewody izolowane M0 śr 127 i 102 mm.

Zdaje sobie sprawę że ocieplenie poddasza jest kluczowe w kwestii strat ciepła z DGP natomiast czy ocieplenie poddasza wpłynie również na ilość dmuchanego powietrza do pokoi?

W kwestii ocieplenia poddasza chwilę mi to zajmie :) więc pytanie czy są skuteczne, sprawdzone sposoby żeby dodatkowo zaizolować zainstalowane flexy. Taka izolacja pozostała by również po ocieleniu poddasza.

 

dzięki i pozdrawiam

g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - zrozumiano :)

Jeszcze małe sprostowanie do moich informacji.

Turbina to DOSPEL KOM II 400 by-pass - nie 600. Przewody izolowane M0 śr 127 i 102 mm.

Zdaje sobie sprawę że ocieplenie poddasza jest kluczowe w kwestii strat ciepła z DGP natomiast czy ocieplenie poddasza wpłynie również na ilość dmuchanego powietrza do pokoi?

W kwestii ocieplenia poddasza chwilę mi to zajmie :) więc pytanie czy są skuteczne, sprawdzone sposoby żeby dodatkowo zaizolować zainstalowane flexy. Taka izolacja pozostała by również po ocieleniu poddasza.

 

dzięki i pozdrawiam

g

 

Jak ja mialem tylko izolowane rure to od najblizszego anemostatu do najdalszego od turbiny to roznica w temp powietrza wydmuchiwanego byla ponad 5 st, rozwinalem na calosci rur welne 15 cm i roznica jest w granicsch 0,1-0,2 stopnia. Takze zrob ocieplenie a pozniej bedziesz mial cieplo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...