Kominki Piotr Batura 18.11.2016 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 Dlaczego dziwny? Teriva plus sufit podwieszany, co troszkę widać na zdjęciach. Gdzieniegdzie wyczytałem, że przy takim stropie komora dekompresyjna niepotrzebna, ale nie mogę tego tak po prostu zamknąć, rury które idą na górę mimo ocieplenia oddają trochę ciepła, tak więc jakoś trzeba to wietrzyć. Dzięki za odpowiedziPrzy takim stropie wystarczy dekompresja. Przewiew raczej przy drewnianym. Jako p.-poż.......Wermikulit ma żółtą barwę. Nie jest to krzemian wapnia? Chyba, że fotki kompletnie odbarwione... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkub 18.11.2016 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2016 Na pewno nie jest to krzemian wapnia, jest to wermikulit, miałem w ręcę to i to i dwa zupełnie różne materiały, nie sposób pomylić Zdjęcia są odbarwione to fakt, w rzeczywistości są bardziej żółte, brązowe, coś pomiędzy tym, ciężko ze mną dyskutować o kolorach:-) na pewno nie jest to płyta gk, chyba że ktoś spotkał płytę 3cm bez kartonu;-) Czyli można podsumować, że robić przewiewu w komorze nie trzeba, ale jak się zrobi to nie zaszkodzi, czyli wiem niewiele więcej, ale dzięki:-) Jak pisałem przewiew zrobić chcę i w sumie już zrobiłem, czyli wychodzi na to, że kratki takiej wielkości i w takich miejscach są ok, skoro mogłoby ich nie być Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartus01 26.11.2016 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2016 Witam, Zauważyłem dziś takie oto lekkie przetarcie na sznurze drzwiczek paleniska. Czy jest jakiś sposób żeby to naprawić, a może nie ruszać tego? nie chce mi się wymieniać sznura jest on całkowicie szczelny tylko tak jakby ten splot w tym miejscu nie był ciagły.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 27.11.2016 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Witam, Zauważyłem dziś takie oto lekkie przetarcie na sznurze drzwiczek paleniska. Czy jest jakiś sposób żeby to naprawić, a może nie ruszać tego? nie chce mi się wymieniać sznura jest on całkowicie szczelny tylko tak jakby ten splot w tym miejscu nie był ciagły.. Jak się nie sypie (pyli), nie ruszać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miczak 29.11.2016 01:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Witam wszystkich. Wykonałem zabudowę wkładu kominkowego 16kW. Wkład obłożony wełną na stelaży. Wszystkie połączenia wewnętrzne pokryte taśmą aluminiową. Do stelażu, przed izolacją, przykręcone profile, do których montuję płyty karton-gips typ DF. Profile się nagrzewają, ale to chyba normalne. Mam problem z płytą frontową przylegającą do wkładu - zachowałem niewielki odstęp od wkładu. Płyta ta, podczas pierwszego palenia 'spaliła się' od wewnętrznej strony. Z zewnątrz widać było niewielkie zaczernienie papieru. Zapach spalenizny skłonił nas do zdjęcia płyty - zauważyliśmy popękanie/zwęglenie papieru. Załączam zdjęcie. Może błędem było to, że wycięliśmy otwór frontowy na wkład z jednej płyty pozostawiając niezakończone jej krawędzie bezpośrednio przy wkładzie? Może należałoby zabezpieczyć krawędzie takiego otworu taśmą aluminiową? Gorące powietrze z kominka rozprowadzam po domu nawiewnicą. Czy powinienem zrobić kratkę wentylacyjną na obudowie kominka? Z góry dziękuję za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 29.11.2016 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Witam wszystkich. Wykonałem zabudowę wkładu kominkowego 16kW. Wkład obłożony wełną na stelaży. Wszystkie połączenia wewnętrzne pokryte taśmą aluminiową. Do stelażu, przed izolacją, przykręcone profile, do których montuję płyty karton-gips typ DF. Profile się nagrzewają, ale to chyba normalne. Mam problem z płytą frontową przylegającą do wkładu - zachowałem niewielki odstęp od wkładu. Płyta ta, podczas pierwszego palenia 'spaliła się' od wewnętrznej strony. Z zewnątrz widać było niewielkie zaczernienie papieru. Zapach spalenizny skłonił nas do zdjęcia płyty - zauważyliśmy popękanie/zwęglenie papieru. Załączam zdjęcie.[ATTACH=CONFIG]374594[/ATTACH] Może błędem było to, że wycięliśmy otwór frontowy na wkład z jednej płyty pozostawiając niezakończone jej krawędzie bezpośrednio przy wkładzie? Może należałoby zabezpieczyć krawędzie takiego otworu taśmą aluminiową? Gorące powietrze z kominka rozprowadzam po domu nawiewnicą. Czy powinienem zrobić kratkę wentylacyjną na obudowie kominka? Z góry dziękuję za odpowiedź. Nie pomogę bo kominkarzem nie jestem ale jak widać, jest to kolejny przykład przecenienia swoich możliwości. Kominkarz zrobiłby to tak jak należy, no ale jemu trzeba zapłacić. Zleć naprawę fachowcowi zanim puścisz chałupę z dymem. Bez urazy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 29.11.2016 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 (edytowane) Kominek to ; - ogień który widzimy - ciepło konwekcyjne "wylatuje prze kratki" - ciepło poprzez promieniowanie , tego nie widzimy , grzejące jak słońce Samo czytanie na FM nie wystarczy aby bezpiecznie pobudować kominek... że o systemach akumulacyjnych nie wspomnę . Kominki powinny budować firmy wyspecjalizowane . Piece i inne kaflowe to zadanie dla ZDUNA . Edytowane 29 Listopada 2016 przez Zdun Darek B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 29.11.2016 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 No, nawet ja, baba w końcu tylko, mało techniczna , nie wpadłabym na to, że można uwierzyć w ogniochronność czegoś co jest obłożone kartonem. Poczytałam, trochę, nie dużo, bo mi to osobiście do niczego, ale piszą, że taka płyta może wytrzymać zależnie od swojej grubości od 30 do max 180 minut w ogniu. Gips zawiera ok. 20% chemicznie związanej wody krystalicznej, dzięki czemu do momentu całkowitej dehydratyzacji temperatura na zabudowie z gipsu nie przekracza 100-140°C. A ile to wytrzyma takiej temperatury jaka wydobywa się po otwarciu drzwiczek z paleniska, gdzie hula żywy ogień. Tzn. jakim cudem, bo ten karton to spłonie po pierwszych kilku minutach, a gips... czy on się przypadkiem w ogniu nie rozkrusza. Tak czy siak są płyty krzemianowo-wapniowe. Dlaczego ludzie z uporem maniaka stosują jako izolację okołokominkową wełnę mineralną i karton-gipsy ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 29.11.2016 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 No, nawet ja, baba w końcu tylko, mało techniczna , nie wpadłabym na to, że można uwierzyć w ogniochronność czegoś co jest obłożone kartonem. Poczytałam, trochę, nie dużo, bo mi to osobiście do niczego, ale piszą, że taka płyta może wytrzymać zależnie od swojej grubości od 30 do max 180 minut w ogniu. Gips zawiera ok. 20% chemicznie związanej wody krystalicznej, dzięki czemu do momentu całkowitej dehydratyzacji temperatura na zabudowie z gipsu nie przekracza 100-140°C. A ile to wytrzyma takiej temperatury jaka wydobywa się po otwarciu drzwiczek z paleniska, gdzie hula żywy ogień. Tzn. jakim cudem, bo ten karton to spłonie po pierwszych kilku minutach, a gips... czy on się przypadkiem w ogniu nie rozkrusza. Tak czy siak są płyty krzemianowo-wapniowe. Dlaczego ludzie z uporem maniaka stosują jako izolację okołokominkową wełnę mineralną i karton-gipsy ??? Kominkarz zaproponował mi właśnie płyty krzemianowo - wapniowe i z takowych wykonał zabudowę. Nie znałem się na tym zupełnie ale teraz widzę, że nie wpuścił mnie w maliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gramm 29.11.2016 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Szanowni, bardzo proszę o pomoc w konfiguracji Tatarka RT-08 OM, który steruje Nadią 12. Wkład jest zamontowany w ciepłej zabudowie z płyt z brulaporu oraz posiada masę akumulacyjną. Sterownik skonfigurowałem eksperymentując z różnymi wartościami, ponieważ domyślne powodowały fatalne działanie wkładu - pozwalały na rozpalenie się opału do danej temperatury, a po małym przekroczeniu przygaszały ogień przymnięciem przepustnicy do 5% - owocowało to brakiem wypalania się opału i kompletnie czarną szybą. Panel sterownika wygląda następująco: http://i.imgur.com/vbY8GVL.jpg Krótka legenda: F1 - Faza startu F2 - Faza rozpalania F3 - Faza spalania F4 - Faza obniżania temperatury F5 - Faza żaru F6 - Faza usuwania gazów spalinowych Parametry z którymi potrzebuję pomocy: Temperatura zakończenia fazy rozpalania F2 Temperatura Fazy F3 (spalania) Spadek temperatury w stosunku F3 oznaczający rozpoczęcie Fazy F4 Czas trwania warunku „dT.F3-F4” konieczny do zakończenia F3 i przejścia do F4 Temperatura rozpoczęcia Fazy F5 Czas trwania Fazy F5 Maksymalny stopień otwarcia przepustnicy Fazy F3 Minimalny stopień otwarcia przepustnicy Fazy F3 Stopień otwarcia przepustnicy na początku fazy F5 Z góry dziękuję za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 29.11.2016 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Kominki powinny budować firmy wyspecjalizowane . Piece i inne kaflowe to zadanie dla ZDUNA . A skąd wiesz czy miczak to nie taki "miszcz" z firmy "wyspecjalizowanej";-) Ostatnio u kogoś widziałem takie cudo zrobione przez firmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 30.11.2016 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 [..] ale piszą, że taka płyta może wytrzymać zależnie od swojej grubości od 30 do max 180 minut w ogniu. Witam! Tu jest właśnie pies pogrzebany. Bo trzeba najpierw zdefiniować termin "wytrzyma" - co to znaczy. W przypadku materiałów stricte ogniotrwałych jest to ściśle określone. W przypadku tego typu elementów jest duże pole do interpretacji (i naciągania rzeczywistości). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 30.11.2016 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Szanowni, bardzo proszę o pomoc w konfiguracji Tatarka RT-08 OM, który steruje Nadią 12. Wkład jest zamontowany w ciepłej zabudowie z płyt z brulaporu oraz posiada masę akumulacyjną. Sterownik skonfigurowałem eksperymentując z różnymi wartościami, ponieważ domyślne powodowały fatalne działanie wkładu - pozwalały na rozpalenie się opału do danej temperatury, a po małym przekroczeniu przygaszały ogień przymnięciem przepustnicy do 5% - owocowało to brakiem wypalania się opału i kompletnie czarną szybą. Panel sterownika wygląda następująco: http://i.imgur.com/vbY8GVL.jpg Krótka legenda: F1 - Faza startu F2 - Faza rozpalania F3 - Faza spalania F4 - Faza obniżania temperatury F5 - Faza żaru F6 - Faza usuwania gazów spalinowych Parametry z którymi potrzebuję pomocy: Temperatura zakończenia fazy rozpalania F2 Temperatura Fazy F3 (spalania) Spadek temperatury w stosunku F3 oznaczający rozpoczęcie Fazy F4 Czas trwania warunku „dT.F3-F4” konieczny do zakończenia F3 i przejścia do F4 Temperatura rozpoczęcia Fazy F5 Czas trwania Fazy F5 Maksymalny stopień otwarcia przepustnicy Fazy F3 Minimalny stopień otwarcia przepustnicy Fazy F3 Stopień otwarcia przepustnicy na początku fazy F5 Z góry dziękuję za pomoc!Zdemontuj to "cudo" i pal jak Ci intuicja podpowiada.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 30.11.2016 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 (edytowane) Szanowni, bardzo proszę o pomoc w konfiguracji Tatarka RT-08 OM, który steruje Nadią 12. A wybrałeś jeden z trzech programów mocowych paleniska 1,2,3 ? Zdemontuj to "cudo" i pal jak Ci intuicja podpowiada.... To jest aż tak dobrze. "W stanie wyłączenia (również zaniku zasilania) proces spalania nie jest kontrolowany. Aby zapobiec możliwości wzrostu stężenia CO (trujący czad) w przypadku niepełnego spalania przed osiągnięciem fazy żaru, przepustnica jest całkowicie otwierana." Czyli jak się nie pali w kominku to zimne p. ma możliwość włazić do kominka a on kondensować? Edytowane 2 Grudnia 2016 przez animuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 01.12.2016 05:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 A wybrałeś jeden z trzech programów mocowych paleniska 1,2,3 ? To jest aż tak dobrze. "W stanie wyłączenia (również zaniku zasilania) proces spalania nie jest kontrolowany. Abyzapobiec możliwości wzrostu stężenia CO (trujący czad) w przypadku niepełnego spalania przed osiągnięciem fazy żaru, przepustnica jest całkowicie otwierana." Czyli jak się nie pali w kominku to zimne p. ma możliwość włazić do kominka a on kondensować?Nie wiem jak jest w tych wszystkich idiotycznych sterownikach powymyślanych przez ignorantów nie mających pojęcia o paleniu drewnem. Prawdę powiedziawszy również nie chcę wiedzieć, by sobie nie blokować niepotrzebnymi informacjami miejsca w mózgu. Sterownik Tatarka nadający moim zdaniem do użytku, zaproponowałem Ci w pierwszej naszej rozmowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 01.12.2016 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Też jestem zdania, że wszelkie sterowniki do kominków to czysty marketing. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 01.12.2016 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Interesuje mnie, czego oczekiwać po takim sterowniku? Jeśli zwykly użytkownik kominka chce mieć z głowy problem z dostarczaniem odpowiedniej ilości powietrza do paleniska, by drewno nie wypalało się w tempie ekspresowym, czy taki szyber ze strownikiem może być pomocny?Nie jakaś wyższa szkoła jazdy, ot przymykanie dolotu powietrza, gdy ogień się rozbuzuje, a dopuszczanie większej ilości, gdy zaczyna przygasać. Taki sterownik reaguje na wskazania czujki temperaturowej umieszczonej w obudowie wkładu. Jak się więc ma to do możliwości sterowania powietrzem stygnięcie przestrzeni w obudowie i samego wkładu? Co jeśli ktoś ma tę obudowę wykonaną z materiałów kumulujących ciepło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 01.12.2016 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 Też jestem zdania, że wszelkie sterowniki do kominków to czysty marketing. Trzeba wiedzieć co i czym sterować , samo kupienia " jakiejś tam " automatyki niewiele załatwia . Można mieć automatykę która włącza/ wyłącza obieg na ; kanały akumulacyjne , 1 lub dwa bufory itd. Sterując praca wkładu wodnego też trzeba uwzględnić jego specyfikę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 01.12.2016 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 (edytowane) Sterownik Tatarka nadający moim zdaniem do użytku, zaproponowałem Ci w pierwszej naszej rozmowie. To prawda, jak pamiętam to RT-08 Sac, ale nadal nie wiem ja zachowuje się przepustnica z siłownikiem po wygaśnięciu i nie używaniu kominka, czyli wyłączam sterownik na kila dni tygodni itd.. Obojętnie jaki model z Tatarkowa. Jeżeli jest tak jak myślę, czyli jakaś sprężyna otwiera ją po zaniku prądu, lub wyłączeniu sterownika wyłącznikiem przez użytkownika, to lipa. A może można ją zamykać ręcznie, tą z siłownikiem na czas nie używania kominka? Może inne firmy mają inaczej. Albo trzeba brać z linką i wajchaować. Edytowane 1 Grudnia 2016 przez animuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 01.12.2016 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2016 (edytowane) To prawda, jak pamiętam to RT-08 Sac, ale nadal nie wiem ja zachowuje się przepustnica z siłownikiem po wygaśnięciu i nie używaniu kominka, czyli wyłączam sterownik na kila dni tygodni itd.. Obojętnie jaki model z Tatarkowa. Jeżeli jest tak jak myślę, czyli jakaś sprężyna otwiera ją po zaniku prądu, lub wyłączeniu sterownika wyłącznikiem przez użytkownika, to lipa. A może można ją zamykać ręcznie, tą z siłownikiem na czas nie używania kominka? Może inne firmy mają inaczej. Albo trzeba brać z linką i wajchaować. U mnie w tatarku RT-08 BUF jest tak, że jak przez 30 minut temperatura w płaszczu wodnym jest poniżej zadanej o X stopni (w zależności jaką histerezę sobie ustawimy) to sterownik zamyka przepustnicę. Efekt jest taki, że przepustnica jest zamknięta wtedy gdy się nie pali w kominku. Przy zaniku zasilania przepustnica również się zamyka. Brak możliwości ręcznego sterowania przepustnicą ale jest wajcha w samym kominku do zamykania powietrza. W brunerze jest tak, że jak w kominku się nie pali to przepustnica jest zamknięta. Gdy nie ma zasilania przepustnica automatycznie się otwiera po czym znów zamyka gdy zasilanie wraca (pod warunkiem, że w kominku się nie pali). W kominku brak wajchy do sterowania powietrzem ale jest kluczyk do przepustnicy, którą można ręcznie zamykać/otwierać. Edytowane 1 Grudnia 2016 przez MD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.