Rav20 09.10.2017 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Rav20, sprawdź 2 rzeczy: Jaka jest średnica dolotu powietrza wymagana przez producenta wkładu (Przemo dobrze radzi). Jeśli masz zbyt mały, ale rażąco małą srednicę rury, to może to przeszkadzać i do rozpałki zawsze będziesz musiał lekko uchylić drzwiczki. Długość tej rury i jej miejsce wylotu na zewnątrz budynku nie ma znaczenia, chyba, że śnieg zasypie. Czy szyber na doprowadzeniu powietrza do wnętrza wkładu nie jest zamknięty. Mógł się zablokować w pozycji zamknięte, a cięgło np. spadło. wg Pana z infolinii z kratki.pl minimum fi 125 ja mam rure 110 a wygląda to tak jakby kompletnie powietrza nie zasysało z szybrem wszystko OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rav20 09.10.2017 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Rav20, sprawdź 2 rzeczy: Jaka jest średnica dolotu powietrza wymagana przez producenta wkładu (Przemo dobrze radzi). Jeśli masz zbyt mały, ale rażąco małą srednicę rury, to może to przeszkadzać i do rozpałki zawsze będziesz musiał lekko uchylić drzwiczki. Długość tej rury i jej miejsce wylotu na zewnątrz budynku nie ma znaczenia, chyba, że śnieg zasypie. Powietrze to powietze po prostu jest wszędzie, gdzie nie ma próżni. Jakie może mieć znaczenie, że pobór jest wyżej niż dolot w kominku. U mnie tak jest i znam kilka innych kominków, gdzie tak jest, a działają jak burza.Dolot powietrza w Nadia 14 to 123 mm. Ty masz śednicę ryru doprowadzającej mniejszą o 13 mm. Sam pomyśl, jakie to może mieć znaczenie. Czy szyber na doprowadzeniu powietrza do wnętrza wkładu nie jest zamknięty. Mógł się zablokować w pozycji zamknięte, a cięgło np. spadło. Nadia czyli kratki – ich słaba strona, to te cięgła od dolotu. Sprawdź jak chodzi to pociągadło poniżej szyby. Ma opór lekki, czy mocny, albo w ogóle luźno lata. Popatrz sobie tu na rysunki. Trochę widać jak to jest zrobione. Ma prawo spadać jeśli się zbyt zdecydowanie porusza dźwignią. http://www.kominek-kominki.pl/kominki-kratki-wklady-kominkowe-kratki/wklad-kominkowy-kratki-nadia-14-kw-kominek-kratki Szwagier mówił że z szybrem raczej wszystko ok oprócz tego ze mógłby się bardziej otwierać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 09.10.2017 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Szwagier mówił że z szybrem raczej wszystko ok oprócz tego ze mógłby się bardziej otwierać I tu może być przyczyna - zwężenie przekroju ze 125mm (tyle też jest podane na schemacie ze strony Kratek-link od Pestki) do 110 oraz niepełne otwarcie szybra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 09.10.2017 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2017 A jak się rozpala? Masz zamknięte drzwiczki, czy uchylone przy rozpalaniu? Zrób eksperyment: Rozpal – szyber owarty na max, a drzwiczki zamknięte. Co dzieje się z ogniem? Jest ciąg, dym w palenisku się nie zbiera? Jeśli rozpala się dobrze i nie ma dymu, a potem płomień zaczyna zanikać, to możesz mieć problem nie koniecznie dolotem, ale z kominem. Nie wiem, jak długo masz ten wkład, jaki masz komin. Gorzej, bo nie wiem, czy masz szyber na rurze dymowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojciog 09.10.2017 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Cześć wszystkim i proszę o pomoc w kwestii doprowadzenia ciepłego powietrza z wkładu kominka do turbiny. Problem polega na tym, że turbina nie załącza się automatycznie, chyba nie dociera do niej ciepłe powietrze, aby ją załączyć. Odległość pomiędzy wkładem kominkowym, a turbiną na strychu to ok 4,5m. Wcześniej było dobrze. Instalacja wykonana była na rurach 120mm. Wkład z turbiną 400 połączony był rurą flex. Zadana temperatura na turbinie, załączała ją po osiągnięciu temperatury i wyłączała po jej utraceniu. Postanowiłem zmienić turbinę na 600, aby zwiększyć przepływ powietrza. Wraz z turbiną powstał nowy problem, przekroju rur 150. Rura 150 nie weszła do komina 140x140. Założyłem rurę alufol (pompowana w kominie, aby dopasować się do jego rozmiaru). Jeden jej koniec znajduje się nad wkładem kominowym, aby zasysać ciepłe powietrze, drugi kończy się na strychu i połączony jest flexem z turbiną w odległości ok 30cm. Jaki może być powód nie załączania się turbiny po ustawieniu startu na ok 30stopni C. Oczywiście jak zmniejszę termostat do 20stopni C, turbina się załącza i pompuje powietrze, ale co z tego, jak w nocy kominek przestaje grzać, a turbina nadal dmucha, tyle że zimnym powietrzem. Z góry dziękuję za pomoc. Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 09.10.2017 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Piszę do Was Specjalistów w dziedzinie z pytaniem o dolot powietrza. A komin jaki? Średnica, wysokość, producent/model? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 10.10.2017 05:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Za późno na sprawdzanie, muszę ogarnąć to tak żeby rurą 110 było dobrze. Szwagier ma kominek i mówi że nie ma takiej możliwości żeby tak słabo zasysało powietrze tą 110 jak u mnie i strzela właśnie w tą różnicę poziomu czerpni a paleniska, będę robił test jak się trochu podlecze. Mogę jeszcze przerobić dolot na zewnątrz i dać go niżej jeśli to ma znaczenie ale pod ziemią już nic nie zrobię chyba że przewiert sterowany . Producent kratki.pl kominek Nadia 14 narożna - instrukcja słabaTrudno mi uwierzyć, by dolot 110 był przyczyną opisanych problemów, z dymieniem włącznie. Teoria o różnicy poziomów to bzdura....Wykonaj prosty test. Spróbuj napalić nie zamykając drzwi wkładu. Mają być uchylone. Klamka jak na zamkniętym i dopchnięta do futryny. Po tym teście opisz wrażenia, powiem Ci jak wykonać następny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 10.10.2017 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Cześć wszystkim i proszę o pomoc w kwestii doprowadzenia ciepłego powietrza z wkładu kominka do turbiny. Problem polega na tym, że turbina nie załącza się automatycznie, chyba nie dociera do niej ciepłe powietrze, aby ją załączyć. Odległość pomiędzy wkładem kominkowym, a turbiną na strychu to ok 4,5m. Wcześniej było dobrze. Instalacja wykonana była na rurach 120mm. Wkład z turbiną 400 połączony był rurą flex. Zadana temperatura na turbinie, załączała ją po osiągnięciu temperatury i wyłączała po jej utraceniu. Postanowiłem zmienić turbinę na 600, aby zwiększyć przepływ powietrza. Wraz z turbiną powstał nowy problem, przekroju rur 150. Rura 150 nie weszła do komina 140x140. Założyłem rurę alufol (pompowana w kominie, aby dopasować się do jego rozmiaru). Jeden jej koniec znajduje się nad wkładem kominowym, aby zasysać ciepłe powietrze, drugi kończy się na strychu i połączony jest flexem z turbiną w odległości ok 30cm. Jaki może być powód nie załączania się turbiny po ustawieniu startu na ok 30stopni C. Oczywiście jak zmniejszę termostat do 20stopni C, turbina się załącza i pompuje powietrze, ale co z tego, jak w nocy kominek przestaje grzać, a turbina nadal dmucha, tyle że zimnym powietrzem. Z góry dziękuję za pomoc. WojtekAlufol nie nadaje się do DGP. Pod wpływem temperatury, wydziela toksyny, którymi oddychasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drza 10.10.2017 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Mam pytanie: jak przyciąć rurę czarną do odprowadzania spalin? Grubość tej blachy to ok 2mm. Gumówka będzie odpowiednia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 10.10.2017 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Tak - szlifierka kątowa da radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drza 10.10.2017 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Tak - szlifierka kątowa da radę Ok dzięki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drza 11.10.2017 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Mam pytanie. Te rury czarne spalinowe do podłączenia kominka do komina można przyciąć? Ciężko to się tnie czy normalnie gumówką? Muszę dokładnie policzyć, bo zamiast kupić rurę metrową to lepiej wziąć 50 cm + 25 cm i wtedy bez cięcia, ale trochę drożej. Tak to u mnie wygląda: [ATTACH=CONFIG]397730[/ATTACH] Odświeżę trochę mój wątek. Mam już wszystkie elementy potrzebne do podłączenia wkładu. Proszę o poradę w kwestii miejsca umieszczenia wkładu. Na zdjęciu widać dokładnie miejsce gdzie chcę umieścić wkład. Czy muszę zrobić jakąś szczelinę (5 cm) pomiędzy kominem po prawej a wkładem? Czy na komin muszę przykleić płytę z wełny mineralnej z okładziną z folii aluminiowej, czy nie trzeba nic izolować? Za jakiś czas będę chciał zabudować wkład płytami regipsowymi czerwonymi. Wiem, że te płyty też się obkleja od środka płytami z wełny mineralnej. Tą ścianę za wkładem też należy obkleić płytami? Czy redukcję do komina ceramicznego 180/200 w miejscu sznura też trzeba dodatkowo uszczelnić uszczelniaczem do łączenia rur, czy zostawić bez uszczelniacza żeby sobie pracowało? [ATTACH=CONFIG]397730[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 11.10.2017 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Tylko nie wełna, drza, PLEASE. Tyle tu było na ten temat, że już nie powinieneś w ogóle w kontekście kominka wspominać o tym materiale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drza 11.10.2017 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Tylko nie wełna, drza, PLEASE. Tyle tu było na ten temat, że już nie powinieneś w ogóle w kontekście kominka wspominać o tym materiale Ok to co zamiast wełny i czy na komin też trzeba nakładać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 11.10.2017 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Są płyty wapniowo-krzemianowe Wewnątrz komory – obudowy wkładu temperatura może być dosyć wysoka. Standardem jest, że ściany, także komin są okładane płytami izolacyjnymi. Jeśli chodzi o obudowę to masz wybór zależnie, czy chcesz by ona oddawała ciepło do pomieszczenia, czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drza 11.10.2017 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Są płyty wapniowo-krzemianowe Wewnątrz komory – obudowy wkładu temperatura może być dosyć wysoka. Standardem jest, że ściany, także komin są okładane płytami izolacyjnymi. Jeśli chodzi o obudowę to masz wybór zależnie, czy chcesz by ona oddawała ciepło do pomieszczenia, czy nie. Dzięki. Poczytam sobie jeszcze o tych płytach. Ja bym chciał, żeby jak najwięcej ciepła zostawało w pomieszczeniu ogrzewanym wkładem więc obudowa powinna oddawać ciepło do pomieszczenia. W takim wypadku nie potrzeba płyt izolacyjnych. Nie będę wkładu umieszczał na styk z kominem tylko zostawię ok 5 cm odstępu na płytę i powinno być dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 11.10.2017 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2017 obudowa powinna oddawać ciepło do pomieszczenia. I dlatego ją robisz z badziewnego karton-gipsu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 11.10.2017 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Dzięki. Poczytam sobie jeszcze o tych płytach. Ja bym chciał, żeby jak najwięcej ciepła zostawało w pomieszczeniu ogrzewanym wkładem więc obudowa powinna oddawać ciepło do pomieszczenia. W takim wypadku nie potrzeba płyt izolacyjnych. Nie będę wkładu umieszczał na styk z kominem tylko zostawię ok 5 cm odstępu na płytę i powinno być dobrze. W temacie min odstępu od ściany /komina najlepiej poczytaj instrukcję lub zapytaj producenta wkładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drza 11.10.2017 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2017 I dlatego ją robisz z badziewnego karton-gipsu? Dlatego pytam w tym temacie bo jak rozmawiam z fachowcami z mojego miasta to właśnie o tych regipsach mówią. Teraz już wiem żeby omijać regips. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 11.10.2017 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Jak chcesz robić zimną obudowę, a grzanie ma odbywać się tylko luftami to zrób to z płyt, o których napisała pestka. One zastępują wełną i jednocześnie karton-gips. Te płyty od zewnątrz możesz pokryć tynkiem zduńskim i pomalować na dowolny kolor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.