Remiks 04.10.2018 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2018 ogólnie chodzi mi o to żeby wytrzymało 1 zimę i nie zasmrodziło mi domu przy okazji Wytrzyma nie jedną A nie zasmrodzisz jak komin będzie ok i nauczysz się palić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marjucha 04.10.2018 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2018 O przykłady realizacji na Romotop H2Q01 - Heat 2g 42.50.01 napisz na [email protected] Aby powiększyć optycznie zastosuj ramy z kodem 04 . Jeśli chcesz zobaczyć ten model wkładu przyjedź do nas. Dziękuję za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam B 08.10.2018 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2018 (edytowane) Witam, Panowie mam pytanie natury technicznej. Mam takie oto miejsce na kominek: Średnica otworu komina: Średnica do doprowadzenia powietrza: Mam zakupiony piec wolnostojący (czy tam kozę - zwał jak zwał ) Thorma Falun Keramik: Wymiary kominka: No i teraz pora na pytanie - pora go podłączyć i chcę się dowiedzieć jakich elementów potrzebuję i żebyście ewentualnie rozwiali moje wątpliwości jeżeli się mylę 1.Pierwszym elementem jest przejście do komina ceramicznego 200/150 (wrzucam pierwsze lepsze linki z alledrogo): https://allegro.pl/przejscie-do-komina-ceramicznego-200-150-mm-darco-i7590032532.html Tylko tu jest pierwszy problem - chciałbym żeby elementy były grafitowe, bo kominek jest szary, i znalazłem wszystko w kolorze grafitu oprócz przejścia. Czy nie istnieją grafitowe? A no i na to jeszcze rozeta (dopisuję to na końcu, więc przypisuję do numeru 1): https://allegro.pl/rozeta-spalinowa-dymowa-szary-grafit-150-mm-i7407064806.html Rozeta już jest grafitowa 2.Teraz druga sprawa - nie chcę odciągać kozy daleko od ściany to czy teraz muszę do przejścia podłączyć najkrótszą rurę 250mm - o taką: https://allegro.pl/rura-spalinowa-dymowa-szary-grafit-150-250-mm-i7406628783.html No i ten element już jest szary. 3. Teraz pora na kolanko z rewizją i tu mam pytanie czy nie muszę użyć dwóch kolan jedno skręcone w bok, drugie w dół, bo otwór w ścianie jest strasznie blisko ściany (~otwór zaczyna się około 10 cm od ścianki) https://allegro.pl/kolano-z-rewizja-150mm-90-stopni-grafit-antracyt-i6729035409.html Coś w ten deseń i tu też już mam szary 4. No i na koniec rura spalinowa. Kominek ma ~103,5 cm wysokości, otwór w ścianie zaczyna się mniej więcej 194 cm od ziemi, więc zostaje te około 90 cm, więc mam kupić rurę 100 cm? https://allegro.pl/rura-spalinowa-dymowa-szary-grafit-150-1000-mm-i7406944736.html Czyli mniej więcej wszystko jest grafit, oprócz przejścia. W ogóle dobrze myślę? Elementy łączyć na ścisk bez żadnej żaroodpornej masy uszczelniającej (widziałem w internecie przeważnie, że wszystko na ścisk, ale gdzieś też widziałem, że w miejscach łączeń ktoś smarował). A i jakimi rurami podłączyć powietrze z zewnątrz? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi Edytowane 8 Października 2018 przez Adam B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 09.10.2018 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2018 Zadajesz dużo ciekawych, logicznych i drobiazgowych pytań. Nie jestem pewny, czy powinieneś to sam robić....Zacznij od naprawy montażu komina systemowego (zamurowany trójnik). Potem ustaw kozę i pomierz sobie odległości przed zakupem elementów przyłączeniowych. O farbę pytaj u producenta lub sprzedawcy systemu który kupujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam B 09.10.2018 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2018 Witam, Panie Piotrze dziękuję za odpowiedź. Co jest do naprawy w tym trójniku, oprócz tego, że muszę go wyczyścić z tynku? Ja zawsze zadaję dużo pytań, bo lubię być dobrze przygotowany, a z montażem poradzę sobie bez problemu, tylko muszę poznać część teoretyczną. Nieskromnie mówiąc, że w mieszkaniu wszystko robię sam i wiem, że za pieniądze nikt by mi tak dokładnie tego nie zrobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 09.10.2018 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2018 Sprawdź rury dymowe i powietrzne w Kratki.pl. Oni mają o ile pamiętam wszystkie czarne. Tę rurę powietrzną podłoga-palenisko, też u nich kupisz, to taka srebrna flex rozciągająca się i do niej taśmę samoprzylepną też srebrną , bo tam trzeba uszczelnić i przytrzymać. Będziesz mieć wsio w jednej paczce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam B 09.10.2018 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2018 A ta rura to już wiem, że zwykła z amelinium, w casto niecałe 20 zł. Właśnie w tym problem, że ja chcę szare, a nie czarne. Czarne to i w leroy leżą od ręki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 09.10.2018 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2018 Piotrze, i nie dotarłam na targi Zamierzaliśmy najpierw pojechać do szkółki Godlewskich pod Serock. Zaprosili po raz pierwszy na spotkanie ogrodnicze połączone z prezentacją paproci. Od nas to prawie 80 km na drugą stronę Warszawy. No, i wsiąkłam w te szkółkę i przesympatycznych ludzi. Miałam tylko oblecieć, pofotografować i na targi. A tu skończyło się na domowych naleweczkach i toastach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 09.10.2018 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2018 A ta rura to już wiem, że zwykła z amelinium, w casto niecałe 20 zł. Właśnie w tym problem, że ja chcę szare, a nie czarne. Czarne to i w leroy leżą od ręki Są spec farby u tych, którzy sprzedają ognioodporne materiały do wykończeniówki kominkowej np. Vitcas może mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 09.10.2018 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2018 Piotrze, i nie dotarłam na targi Zamierzaliśmy najpierw pojechać do szkółki Godlewskich pod Serock. Zaprosili po raz pierwszy na spotkanie ogrodnicze połączone z prezentacją paproci. Od nas to prawie 80 km na drugą stronę Warszawy. No, i wsiąkłam w te szkółkę i przesympatycznych ludzi. Miałam tylko oblecieć, pofotografować i na targi. A tu skończyło się na domowych naleweczkach i toastach Życie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marjucha 10.10.2018 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2018 Ostatecznie zdecydowałem się na Romotop heat 2G 59.44.13.Zastanawiam się nad zakupem zestawów akumulacyjnych. Czy rzeczywiście spełnia swoja rolę i pozwolą na pewna kumulację ciepła i jego późniejsze oddawanie?Zależy mi na uniknięciu efektu przegrzania salonu, a nie chcę "wędzić" w kominku.Inna wątpliwość to masa zestawów akumulacyjnych. Gdyby użyć dwóch zestawów bocznych i jednego górnego to na wkładzie zawisłoby ponad 150kg.Nie będzie to prowadziło do uszkodzenia wkładu, jakiś deformacji?Możecie wspomóc opiniami zanim zamówię wkład? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 11.10.2018 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2018 Ja bym się nie nad masą zestawu głowił, tylko jego ceną. 150 kg = 30 cegieł szamotowych wartości 100 zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marjucha 13.10.2018 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2018 Koncepcja uległa modyfikacji.Wybrany wkład pozostaje ale nie zdecyduję się na nakładki akumulacyjne. Zastanawiam się nad zrobieniem obudowy kominka z cegły szamotowej, ale tutaj mam kilka pytań.Wstępnie wyliczona przez mnie masa takiej obudowy to około 1300kg (lekko zawyżona ale zostawiam sobie jakiś margines). W miejscu pod kominek jest wylewka grubości ok. 25cm (łącznie z chudziakiem). Czy tak przygotowane podłoże wystarczy dla takiego ciężaru(ok. 1,5tony) w jednym miejscu? Pytanie nr dwa dotyczy wykończenia obudowy z zewnętrznej strony tzn. czym można by taką obudowę obłożyć?Pytanie nr trzy to co zastosować u góry obudowy tj. zabezpieczyć strop przed gorącym powietrzem w obudowie kominka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 13.10.2018 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2018 A strop masz drewniany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marjucha 13.10.2018 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2018 A strop masz drewniany? Nie, teriva. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 13.10.2018 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2018 To problem z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 14.10.2018 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2018 Nie, teriva.Podwójna izolacja, lub komora dekompresyjna. To drugie rozwiązanie zdecydowanie lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zdrojka 20.10.2018 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Witam wszystkich Mam kilka pytań o kominek ze sterownikiem i turbiną do rozprowadzania gorącego powietrza. Zielona jestem kompletnie, a chciałabym, żeby to poprawnie działało. Wkład kominkowy KFD ECO max 7 Sterownik MSK fi 100 mm W związku z tym, że sterownik ma w instrukcji napisane, że w przypadku braku prądu przepustnica się zamyka (a na działce niestety często się to zdarza), zrobiliśmy pod kominkiem na dolocie powietrza dwie drogi - jedna idzie przez przepustnicę podłączoną do sterownika, a druga przez przepustnicę ręcznie otwieraną wyciąganą linką. Obie mają gumowe uszczelki. Rury doprowadzające powietrze zrobione są z harmonijkowych rur aluminiowych "spiro", przypięte cybantami do wylotu rury doprowadzającej powietrze z zewnątrz i do wlotu do kominka. Na wylocie spalin z kominka zamontowany jest radiator 0,5 metra. Strop między parterem a poddaszem jest z płyt OSB leżących na belkach drewnianych, jedna z nich wchodzi w obudowę kominka. Nad kominkiem są dwie komory, przez górną przechodzi właśnie ta belka, zabezpieczona wełną mineralną ze sreberkiem, górna komora pod płytą OSB też jest pokryta tą wełną. I teraz pytania: 1. Jaką mogę ustawić temperaturę alarmu w sterowniku? Fabrycznie było chyba 95 stopni, ale rosła znacznie ponad tę wartość i piszczało strasznie. Chodzi mi o maksymalną bezpieczną temperaturę zarówno dla kominka jak i dla belki, stropu oraz turbiny, która stoi nad kominkiem na strychu i nie ma filtra z zabezpieczeniem. Ile to może być, 100, 125, 150 stopni? Bo trochę się boję, czy coś się nie stanie. 2. Czujnik temperatury jest zamontowany w komorze nad samym kominkiem, ale w jej górnej części, ponad kratką wentylacyjną. Czy to jest dobre miejsce? 3. Ustawiona w sterowniku temperatura 90 stopni, którą powinien utrzymywać sterując przepustnicą, niestety się nie trzyma. Gdy przesuwam ręcznie kratkę pod kominkiem efekt jest natychmiast widoczny, płomień przygasa albo się rozpala. Ale zmieniając przyciskami położenie przepustnicy w sterowniku niestety nie ma prawie żadnej różnicy. Szukaliśmy pod kominkiem jakiejś nieszczelności, miejsca przez które mogłoby się dostawać "obce" powietrze, ale wszystko wygląda na szczelne. Sprawdziliśmy przepustnicę przed zamontowaniem nagrzewając czujnik temperatury i działa, zamknęła się momentalnie. Czemu tak się dzieje? Czy muszę szukać nieszczelności, a może czegoś nie wiem? A może po prostu tę temperaturę mam ustawić wyższą i przestać się przejmować? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie Anna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 20.10.2018 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Koncepcja uległa modyfikacji. Wybrany wkład pozostaje ale nie zdecyduję się na nakładki akumulacyjne. Zastanawiam się nad zrobieniem obudowy kominka z cegły szamotowej, ale tutaj mam kilka pytań. Cegła szamotowa grubości 6,0-6,5cm ? W obudowach stosuje się płytki szamotowe ale grubości 25-35mm. Niech fachowcy wypowiedzą się czy 60-65mm nie jest za "grubo"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 20.10.2018 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Witam wszystkich Mam kilka pytań o kominek ze sterownikiem i turbiną do rozprowadzania gorącego powietrza. Zielona jestem kompletnie, a chciałabym, żeby to poprawnie działało. Wkład kominkowy KFD ECO max 7 Sterownik MSK fi 100 mm W związku z tym, że sterownik ma w instrukcji napisane, że w przypadku braku prądu przepustnica się zamyka (a na działce niestety często się to zdarza), zrobiliśmy pod kominkiem na dolocie powietrza dwie drogi - jedna idzie przez przepustnicę podłączoną do sterownika, a druga przez przepustnicę ręcznie otwieraną wyciąganą linką. Obie mają gumowe uszczelki. Rury doprowadzające powietrze zrobione są z harmonijkowych rur aluminiowych "spiro", przypięte cybantami do wylotu rury doprowadzającej powietrze z zewnątrz i do wlotu do kominka. Na wylocie spalin z kominka zamontowany jest radiator 0,5 metra. Strop między parterem a poddaszem jest z płyt OSB leżących na belkach drewnianych, jedna z nich wchodzi w obudowę kominka. Nad kominkiem są dwie komory, przez górną przechodzi właśnie ta belka, zabezpieczona wełną mineralną ze sreberkiem, górna komora pod płytą OSB też jest pokryta tą wełną. I teraz pytania: 1. Jaką mogę ustawić temperaturę alarmu w sterowniku? Fabrycznie było chyba 95 stopni, ale rosła znacznie ponad tę wartość i piszczało strasznie. Chodzi mi o maksymalną bezpieczną temperaturę zarówno dla kominka jak i dla belki, stropu oraz turbiny, która stoi nad kominkiem na strychu i nie ma filtra z zabezpieczeniem. Ile to może być, 100, 125, 150 stopni? Bo trochę się boję, czy coś się nie stanie. 2. Czujnik temperatury jest zamontowany w komorze nad samym kominkiem, ale w jej górnej części, ponad kratką wentylacyjną. Czy to jest dobre miejsce? 3. Ustawiona w sterowniku temperatura 90 stopni, którą powinien utrzymywać sterując przepustnicą, niestety się nie trzyma. Gdy przesuwam ręcznie kratkę pod kominkiem efekt jest natychmiast widoczny, płomień przygasa albo się rozpala. Ale zmieniając przyciskami położenie przepustnicy w sterowniku niestety nie ma prawie żadnej różnicy. Szukaliśmy pod kominkiem jakiejś nieszczelności, miejsca przez które mogłoby się dostawać "obce" powietrze, ale wszystko wygląda na szczelne. Sprawdziliśmy przepustnicę przed zamontowaniem nagrzewając czujnik temperatury i działa, zamknęła się momentalnie. Czemu tak się dzieje? Czy muszę szukać nieszczelności, a może czegoś nie wiem? A może po prostu tę temperaturę mam ustawić wyższą i przestać się przejmować? [ATTACH=CONFIG]420479[/ATTACH] Z góry dziękuję za wszelkie sugestie Anna Ad 1. Jest duża szansa że się stanie. 2 i 3 czy ja dobrze rozumiem ustawiono temperaturę w komorze dekompresyjnej jako graniczną sterującą kominkiem? Jeśli tak to paranoja jakaś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.