Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

izolacja poddasza pianką


maluk

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

nooo... raczej musiało być uzgodnione szybciej, jeśli dobry wykonawca, to po prostu nie załuje materiału, zależy jeszcze o jakiej powierzchni mówisza, bo generalnie 5-10 cm przy powierzchni 100m2 to pewnie z pół beczki materiału, także ukryć się za bardzo raczej tego nie dało.

 

5cm na 100m2 to około 40kg materiału, czyli jakieś 8,5% ze standardowego zestawu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Szanowni

 

Macie u mnie dług bo po przerzuceniu kilkunastu stron widzę sporo logiki.

Pomożecie mi wybrać stosowne rozwiązanie?

 

Dach dwuspadowy, piętro ze skosami oraz mini strych.

Obecnie na poziomie stropu.

 

1.Budowlańcy zasugerowali odeskowanie oraz założenie papy (w domyśle potem wełna)

2. Sprzedawca drewna na więźbę (będzie std świeże) zasugerował zmontować więźbę, zakryć papą i odczekać żeby konstrukcja przeschła 2-3 mies a potem pianować

 

Pytania do Was:

 

1. Czy kryć papą czy może dac folię (a konto przyszłej piany) i czy taka folia moze leżeć sobie swobodnie na deskach przez 2-3 mies ?

2. Piana bezpośrednio pod deski ?

3. Jak docieplić pianę w pomiędzy KG/piana (skosy piętra)

4. Czy po zakryciu krokwi pianą należy to jeszcze jakoś przykrywać?

5. Jak docieplić przestrzeń międzyjetkową przy założeniu że na podłodze stryszku daję OSB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym schnięciem desek/ więźby to w sumie zabiłeś mi ćwieka jak to mówią. Może powrócę do tematu piany ale tylko między krokwie i wszelkie niedostępne miejsca a od wysokości krokwi dalej 15cm bardzo dobrej wełny - pianka się nie umywa ze swoją lambdą.

 

Co do pytań to z całą pewnością potrafię odpowiedzieć na ostatnie:

5) - połóż płyty OSB i normalnie pianuj :)

1) - folię? Masz na myśli membranę wysokoparoprzepuszczlną? jeśli tak (a tak zakładam) to zdecydowanie nie może ona leżeć sobie kilku miesięcy. Jest taka fajna membrana ventia neo czy jakoś tak i ona dość długo może być narażona na UV ale działa to tak, że z każdym dniem wystawionym na UV zmniejsza się jej żywotność (a nie działa to tak, że jest sobie 1-2-3 dni, dalej 3x30dni => wciąż jest ok a kolejnego dnia szlak ją trafia. Po prostu z każdym dniem traci swoje właściwości).

2). Nie zrobił bym tak na pewno mając papę na deskach. Przy membranie może bym zaryzykował ale się bałem - za dużo mnie dach kosztuje by ryzykować. Jesli wrócę do pomysłu piany między krokwie to nabiję sobie listewki dystansowe 3cm w trzech pasach między krokwiami a na to najtańsza membranę by zostawić szczelinę wentylacyjną dla deskowania/ więźby.

3). ale że co? docieplić pianę?

4) Z tego co mi wiadomo nie, popatrz na fotki realizacji natrysku paiany.

 

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym schnięciem desek/ więźby to w sumie zabiłeś mi ćwieka jak to mówią. Może powrócę do tematu piany ale tylko między krokwie i wszelkie niedostępne miejsca a od wysokości krokwi dalej 15cm bardzo dobrej wełny - pianka się nie umywa ze swoją lambdą.

 

Co do pytań to z całą pewnością potrafię odpowiedzieć na ostatnie:

5) - połóż płyty OSB i normalnie pianuj :)

1) - folię? Masz na myśli membranę wysokoparoprzepuszczlną? jeśli tak (a tak zakładam) to zdecydowanie nie może ona leżeć sobie kilku miesięcy. Jest taka fajna membrana ventia neo czy jakoś tak i ona dość długo może być narażona na UV ale działa to tak, że z każdym dniem wystawionym na UV zmniejsza się jej żywotność (a nie działa to tak, że jest sobie 1-2-3 dni, dalej 3x30dni => wciąż jest ok a kolejnego dnia szlak ją trafia. Po prostu z każdym dniem traci swoje właściwości).

2). Nie zrobił bym tak na pewno mając papę na deskach. Przy membranie może bym zaryzykował ale się bałem - za dużo mnie dach kosztuje by ryzykować. Jesli wrócę do pomysłu piany między krokwie to nabiję sobie listewki dystansowe 3cm w trzech pasach między krokwiami a na to najtańsza membranę by zostawić szczelinę wentylacyjną dla deskowania/ więźby.

3). ale że co? docieplić pianę?

4) Z tego co mi wiadomo nie, popatrz na fotki realizacji natrysku paiany.

 

 

Pozdrawiam

Karol

 

Karol

Dzięki za pomoc

 

Z tego co czytam na forum to opcje są 2.

 

Opcja 1 - tańsza:

Krokiew

Piana

Membrana

Kontrłata (tu wentylacja)

Łata

Dachówka

 

Opcja 2 - droższa

 

Krokiew

Piana

Membrana

"Kontrłata" (coś na wzór tworzące wentylację pod deski)

Deski

Papa

Kontrłata

Łata

Papa

 

- Pierwsze rozwiązanie wydaje się wystarczające

- Druga opcja - wygląda na przerost formy

 

Pytanie za 100punktów o fizykę pianki....

 

Gdy natryskujemy pianę na mambranę to czy ta mambrana nie jest wpychana w kierunku dachu? Chodzi mi oto czy rozpieranie piany tak na prawdę może zniszczyć membranę i wypełnić też szczelinę wentylacyjną która jest albo pod dachówką albo pod deskami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.......

Pytanie za 100punktów o fizykę pianki....

 

Gdy natryskujemy pianę na mambranę to czy ta mambrana nie jest wpychana w kierunku dachu? Chodzi mi oto czy rozpieranie piany tak na prawdę może zniszczyć membranę i wypełnić też szczelinę wentylacyjną która jest albo pod dachówką albo pod deskami ?

a czy piana jest podparta/ograniczona/zatrzymana od strony poddasza? Czy siły fizyki działają tylko w jedna stronę? Słyszałeś o czymś takim jak akcja i reakcja?

 

W/g Twojego rozumowania, powietrze od strony poddasza ma większą siłę oporu niż naciągnięta membrana na dachu. Możesz to sprawdzić doświadczalnie. Oprzyj się o tą napiętą i przyczepioną do krokwi membranę i zobacz co się stanie, a później oprzyj się o powietrze. Porównaj efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy piana jest podparta/ograniczona/zatrzymana od strony poddasza? Czy siły fizyki działają tylko w jedna stronę? Słyszałeś o czymś takim jak akcja i reakcja?

 

W/g Twojego rozumowania, powietrze od strony poddasza ma większą siłę oporu niż naciągnięta membrana na dachu. Możesz to sprawdzić doświadczalnie. Oprzyj się o tą napiętą i przyczepioną do krokwi membranę i zobacz co się stanie, a później oprzyj się o powietrze. Porównaj efekty.

 

Sławku

Wiem że to mogło być dość trywialne pytanie ale patrząc na filmy YT i energię z jaką rozpręża się piana, a także na działanie zwykłej piany która wciska się między szczeliny i potrafi wypierać elementy uszczelniane nabrałem wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Szanowne grono,

 

mam dylemat i to spory, ale od początku: plan był na ocieplenie skosów do jętek 2x15 wełna i 2x15 na strop między jętki. Wełna zanabyta w promo. I trafił się taki, co mi namieszał, że mieszkamy blisko lasu i kuny mogą być problemem. Dobra - to może piana? Argumenty za: kuny nie lubią, 1 dzień i gotowe (wełna ze 3 tygodnie i co najgorsze :D samemu), wypełnienie szczelin i ciasnych przestrzeni, których u mnie sporo (dach koperta + 2-spad). Przeciw: cena, lambda (akurat jak moja średnia wełna), cena i cena. Oferta na 22cm skosy do kalenicy + strop ok 15cm.

 

No średnio!i to pasowało, bo strych ma być graciarnią, gdzie w zimie mam nadzieję nie zaglądać. Więc pomysł na 30cm na skosach do jętek i tyle samo na stropie. Potencjalny wykonawca odradza i sugeruje, że jak już muszę po swojemu to może 25cm na skosach do jętek i tyle samo na stropie, a od stropu na skosach do kalenicy między krokwie, czyli tak z 15cm.

 

I bądź tu mądry...

 

O właśnie, szukam mądrego co doradzi :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo skąd ja znam Twój ból ;)

 

Powiem tak, o kunach nic nie wiem, nie wiem jaki to problem (a mój dom jest o 3m od mega zarośniętych wielkimi drzewami działek. Las niedaleko)

 

Ty nie masz deskowania więc faktycznie możesz jeszcze się zastanawiać - ja chciałem mieć deskowanie a ono jest jakoś w konflikcie z pianą (gdy na deskach leży papa). Nie chcę by mi deski zgniły więc ich nie opianuję od spodu. Ocieplę pewnie sam wełną jedną z lepszych (np 033) więc pianka pod tym względem wypadnie słabiej. Do tego zrobię to dokładnie (zupełnie inaczej niż tragiczna firma Budmax od okien/ bram - odradzam tych partaczy z okolic Torunia - będę to pisał w wielu różnych miejscach by ludzi przed nimi ostrzegać!).

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • 2 weeks później...

Kilka pytań :

 

Poddasze użytkowe nad nim jętki 16cm i stryszek.

 

Jak to ocieplić ?

 

Fachowiec1:

20cm po całości aż do kalenicy i dodatkowo 16cm na jetkach.

Fachowiec2:

20cm do jetek i po jętkach (odcinamy pomieszczenia mieszkalne) oraz 10cm na strychu (do kalenicy) co by w zimie nie było super mroźno.

 

 

Pianowanie na szczytach i murłacie

Zasugerowano mi żeby od zewnątrz budynku wstawić "zastawki lub kawałki stryropianu" które stworzyły by opór dla piany natryskiwanej od wewnątrz - czy Waszym zdaniem jest to potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka pytań :

 

Poddasze użytkowe nad nim jętki 16cm i stryszek.

 

Jak to ocieplić ?

 

Fachowiec1:

20cm po całości aż do kalenicy i dodatkowo 16cm na jetkach.

Fachowiec2:

20cm do jetek i po jętkach (odcinamy pomieszczenia mieszkalne) oraz 10cm na strychu (do kalenicy) co by w zimie nie było super mroźno.

 

 

Pianowanie na szczytach i murłacie

Zasugerowano mi żeby od zewnątrz budynku wstawić "zastawki lub kawałki stryropianu" które stworzyły by opór dla piany natryskiwanej od wewnątrz - czy Waszym zdaniem jest to potrzebne?

 

Bardziej prawidłowa jest druga opcja, czyli "20cm do jętek i po jętkach (odcinamy pomieszczenia mieszkalne) oraz 10cm na strychu (do kalenicy) co by w zimie nie było super mroźno." Chodzi o to, żeby całą energię zamknąć w jak największej kubaturze. Jeżeli nie ma elewacji zewnętrznej, pomiędzy murłatą, a połacią dachu wstawia się styropian np. 2cm na którym opiera się izolację pianą. W momencie wykonywania elewacji łączy się ten styropian ze styropianem elewacyjnym, dzięki czemu mamy ciągłość izolacji. Można to zobaczyć m.in. na filmach, które publikujemy na naszym profilu pod adresem fb.com/sainbudownictwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej prawidłowa jest druga opcja, czyli "20cm do jętek i po jętkach (odcinamy pomieszczenia mieszkalne) oraz 10cm na strychu (do kalenicy) co by w zimie nie było super mroźno." Chodzi o to, żeby całą energię zamknąć w jak największej kubaturze. Jeżeli nie ma elewacji zewnętrznej, pomiędzy murłatą, a połacią dachu wstawia się styropian np. 2cm na którym opiera się izolację pianą. W momencie wykonywania elewacji łączy się ten styropian ze styropianem elewacyjnym, dzięki czemu mamy ciągłość izolacji. Można to zobaczyć m.in. na filmach, które publikujemy na naszym profilu pod adresem fb.com/sainbudownictwo

 

Hubert

Skoro mam jętki 16cm to chyba nie ma opcji położyć tam 20 cm - od góry osb a od dołu płyta GK.. czy zatem te 16 cm nad głowami a potem 10cm na stryszku będzie rozwiązaniem ?

 

W kwestii stryropianów - moja murłata jest cofnięta względem lica muru o ok 2cm - rozumiem że własnie tam wstawiać styropiany w pionie aż do membrany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubert

Skoro mam jętki 16cm to chyba nie ma opcji położyć tam 20 cm - od góry osb a od dołu płyta GK.. czy zatem te 16 cm nad głowami a potem 10cm na stryszku będzie rozwiązaniem ?

 

W kwestii stryropianów - moja murłata jest cofnięta względem lica muru o ok 2cm - rozumiem że własnie tam wstawiać styropiany w pionie aż do membrany?

Wysokość jętek nie ma nic do rzeczy. Piankę można zrobić i 30cm. Jest w dużym stopniu samonośna i ma dobrą adhezję. Należy wcześniej zamontować ES-y lub wieszaki. Na jętkach absolutnie nie OSB tylko solidne deski 1,5 cala, najlepiej zakonserwowane. Zwrócić dużą uwagę na właściwe ocieplenie trzonów wentylacyjnych i kominów oraz klapy włazu. To co można kupić , z wkładką 3cm styropianu to pomaga jak świni kokarda. Nad włazem zrobić ramę na piankę o grubości min.22cm.

Układ izolacji optymalny w Kolegi przypadku to: skosy: 20-22cm pianki, stropik 22-25, stryszek 15-18. Zależnie od możliwości finansowych ale nie wybierać po tzw. taniości. Taniego mięsa i pies się nie chwyci. To dlaczego ma być inaczej i w tym przypadku. miałem w rękach wiele próbek "majonej" pianki. To zły materiał pod względem izolacyjności, tstabilności wymiarowej a i o trwałość też bym się nie założył.

Należy prowadzić właściwą izolację termiczną jak najbliżej pomieszczeń ogrzewanych. Zostawianie dużych pustek za płytami jest dużym błędem.

Pilnujcie piankarzy i każcie wycinać im próbki z natryśniętej pianki. Nie próbkę którą da z samochodu do ręki tylko 3-5 próbek 20x20x20 wyciętych w różnych miejscach. Żądajcie zważenia i określenia gęstości. NA MIEJSCU roboty. Jest mnóstwo "modyfikatorów" zwłaszcza o zadziwiająco niskich cenach. Ale to przecież Wasze domy. Przypilnujcie!

Na stronach aplikatorów jest mnóstwa niewiedzy, bzdetów z ulotek i bełkotu marketingowego. Niewiele jest stron (jak i firm) rzeczywiście kompetentnych, uczciwych i solidnych.

Wiel z zaleceń z rynku amerykańskiego się nie sprawdza a nawet można je określić jako bzdury. Sprawdźcie kompetencje w zakresie wiedzy (najlepiej opartej na wykształceniu i doświadczeniu).

Pozdrav

SM

Edytowane przez mat3006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubert

Skoro mam jętki 16cm to chyba nie ma opcji położyć tam 20 cm - od góry osb a od dołu płyta GK.. czy zatem te 16 cm nad głowami a potem 10cm na stryszku będzie rozwiązaniem ?

 

W kwestii stryropianów - moja murłata jest cofnięta względem lica muru o ok 2cm - rozumiem że własnie tam wstawiać styropiany w pionie aż do membrany?

To rozwiązanie powinno być stosowane w ostateczności. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest nawiązanie, podczas natrysku do wykonanego wcześniej ETICSa. Tylko wtedy macie gwarantowaną szczelność połączenia izolacji. Diabeł tkwi w szczegółach. A dobre wykonanie ETICSa też wymaga nadzoru kompetencyjnego. To co widuję na budowach to jeży resztki włosów.

Pozdrav

SM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Witam, jestem nowy. Spier......mi ocieplenie poddasza i stropu pianą otwartokomorkowa polychemu. Miał być fachowiec wyszedł poligon doświadczalny, z nieskończoną robotą. Piana nałożona niedokładnie, raz za dużo , w innym miejscu braki, esy i grzybki zarzygane. Co zrobić, przesuwaja mi sie poprzez to inne prace.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Mat

 

Twoje porady mają na prawdę wiele sensu, choć przyznaję że są w opozycji do tego co mówią piankarze, teraz mam nawet piankarza po znajomości i zalecał mi także pianę do kalenicy - nie wiem co z tym robić bo wszyscy "ci na miejscu" zalecają do kalenicy a potem 10cm pomiędzy jętki..

 

Stoję przed wyborem 2-óch producentów obie od murłaty do kalenicy w tej samej cenie:

 

1. ICYNENE:

https://cels.pl/ocieplanie-piana/ocieplanie-pianka-dokumentacja/

20cm (bo tyle mają krokwie) + jakas drobna grubośc na krokwiach (1-2cm)

 

 

2.

Tecnofoam G2008

https://www.tecnopolgroup.com/ckfinder/userfiles/files/datasheets/EN/TDS_EN_TECNOFOAM_G_2008.pdf

20cm (bo tyle mają krokwie) + 3cm na krokwiach

 

w obu wypadkach wykonawcy moga wykonac ok 16cm wastwę pomiędzy jetkami w porównywalnej cenie.

 

Czy w ogóle brac takie rozwiązanie pod uwagę , czy mimo wszystko uprzeć się przy trapezie 20-22cm oraz stryszku ok 16cm ?

 

Która piana z Waszego punktu widzenia jest warta inwestycji?

 

 

 

 

 

 

 

Wysokość jętek nie ma nic do rzeczy. Piankę można zrobić i 30cm. Jest w dużym stopniu samonośna i ma dobrą adhezję. Należy wcześniej zamontować ES-y lub wieszaki. Na jętkach absolutnie nie OSB tylko solidne deski 1,5 cala, najlepiej zakonserwowane. Zwrócić dużą uwagę na właściwe ocieplenie trzonów wentylacyjnych i kominów oraz klapy włazu. To co można kupić , z wkładką 3cm styropianu to pomaga jak świni kokarda. Nad włazem zrobić ramę na piankę o grubości min.22cm.

Układ izolacji optymalny w Kolegi przypadku to: skosy: 20-22cm pianki, stropik 22-25, stryszek 15-18. Zależnie od możliwości finansowych ale nie wybierać po tzw. taniości. Taniego mięsa i pies się nie chwyci. To dlaczego ma być inaczej i w tym przypadku. miałem w rękach wiele próbek "majonej" pianki. To zły materiał pod względem izolacyjności, tstabilności wymiarowej a i o trwałość też bym się nie założył.

Należy prowadzić właściwą izolację termiczną jak najbliżej pomieszczeń ogrzewanych. Zostawianie dużych pustek za płytami jest dużym błędem.

Pilnujcie piankarzy i każcie wycinać im próbki z natryśniętej pianki. Nie próbkę którą da z samochodu do ręki tylko 3-5 próbek 20x20x20 wyciętych w różnych miejscach. Żądajcie zważenia i określenia gęstości. NA MIEJSCU roboty. Jest mnóstwo "modyfikatorów" zwłaszcza o zadziwiająco niskich cenach. Ale to przecież Wasze domy. Przypilnujcie!

Na stronach aplikatorów jest mnóstwa niewiedzy, bzdetów z ulotek i bełkotu marketingowego. Niewiele jest stron (jak i firm) rzeczywiście kompetentnych, uczciwych i solidnych.

Wiel z zaleceń z rynku amerykańskiego się nie sprawdza a nawet można je określić jako bzdury. Sprawdźcie kompetencje w zakresie wiedzy (najlepiej opartej na wykształceniu i doświadczeniu).

Pozdrav

SM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...