tomo244 07.07.2013 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 Właśnie skończyłem ocieplać dom. styropian Swisspor grafitowy 15 cm klejony klejem Mapei Mapetherm do siatki . Nie kołkowany . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WiesiuS 08.07.2013 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 (edytowane) a no wlasnie i tu jest pies pogrzebany.... Zapis w umowie bardzo sluszny... i bardzo poprawny. Bo 100 razy bedzie ok, a ten 1 raz moze styropian spasc... i bedzie problem. Prywatnie - wiem ze czesto kolkowanie jest zbedne Sluzbowo - nie moge wyrazic takiej opinii Koszt kolkow i zatyczek jest tak niewielki ze nie ma o czym wogole mowic, patrzac na koszty i wlasnie zapis wykonawcy ze na wyrazne zyczenie nie stosowano lacznikow mechanicznych praktycznie wykonawce zwalnia z odpowiedzialnosci. A dlaczego niby wymyslono te kolki? a dlaczego w AT systemow jest zapis o stosowaniu lacznikow mechanicznych zgodnie z projektem z uwzglednieniem sily ssacej wiatru? O Piotrek bierze sie za swoja elewacje... bedzie Carbon Panowie pozwólcie że dołącze się do rozmowy. Oczywiście, zagwarantowanie sobie w umowie przałożenia odpowiedzialności na inwestora prywatnego w niczym nie zwalnia wykonawcy od wykonywania swojej pracy zgodnie z technologią termoizolacji budynków. Natomiast, inwestor jako podmiot gospodarczy stawia na równi partnerskiej wykonawcę i klienta. Tu odpowiedzialność ciąży po obu stronach. Sąd zawsze wezmię w obrone słabszą stronę klienta Kowalskiego, który podpisał, ale i tak zaufał wykonawcy, że to co robi , robi to zgodnie ze sztuką. Drugim nakładającym sie tematem, są kołki, a raczej zasadność ich stosowania. Kolega poruszył, iż powinny być stosowane zgodnie zprojektem. Tak to prawda. ITB określa to jednoznacznie w swych instrukcjach technologicznych. Ilość łaczników mechanicznych określa projektant. Czy jest zasadne ich nie stosowanie? Tak , jesli projektant to określi lub ich nie poda. Ale na Helu lub Kasprowym Wierchu bez takich wyliczeń nie mozemy dowolnie interpretować zapisów technologicznych. Iż, do 12 m nie ma obowiązku ztosowania kołków. Zapominamy tutaj panowie jeszcze o jednym aspekcie. Otóż, ITB w swych instrukcjach i ETIKS , określa dwa techniki montażu materiałów termoizolacyjnych. 1. klejenie pełnopowierzchniowe (pacą zębatą) matoda glazurnicza. 2. obwodowo punktowe, przy czym pow. kleju ok60%. Dlaczego to poruszyłem. Bo w 50% sukces leży po stronie materiału, a w 50% wykonawcy. Tylko połączenie tych dwóch procentów daje należyty sukces, lub udziela porażki. Większość zapraw klejowych do styropianu powinna być stosowana w grubości nie przekraczającej, o niektórych 5mm, u niktórych 10mm, a żadko kiedy 15mm. Ma to natomiast wielkie znaczenie podczas klejenia materiałów styro-pochodnych w momencie czynności dociskających do podłoża, czyli uzyskanie sił athezyjnych - przyczepnosciowych. W tym przypadku styropianu grafitowego jako materiału o zwiększonej antyadhezji Edytowane 8 Lipca 2013 przez WiesiuS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drool 19.07.2013 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Styropian grafitowy i biały różnią sie, abstaruchując od przewodności cieplnej czy tez tzw hydrofobowości grafitu poniżej wklejam zdjęcie z kamery termowizyjnej styropian grafitowy i biały tego samego producenta płyty 15 cm grubości przyklejone do ściany w tym samy czasie ściana południowo-zachodnia godzina 14:00 lipiec 2013 http://files.tinypic.pl/i/00418/9n5drq6uzbyq_t.jpgJak widać powierzchnia białego epsu jest chłodniejsza niż powierzchnia podłoża natomiast grafit ma temperaturę dwukrotnie wyższą (właściwie nie sama płyta, kamera termowizyjna widzi nawet silnie nagrzane powietrze tuż przy powierzchni płyty które natychmiast znika jeśli pojawia sie wiatr lub zanika bezpośrednie nasłonecznienie)Płyty grafitowe nagrzewając się ulegają powszechnemu zjawisku rozszerzalności cieplnej co możne powodować zniekształcenia płyt dlatego ekipy stosujące dobrej jakości siatki na rusztowaniach nie maja większych problemów z klejeniem płyt typu EPS Grafit - ograniczają wpływ nasłonecznienie dzięki czemu klej pod nimi możne związać bez obciążeń wynikających z pracy termicznej samych płyt które przecież układa sie bez spoinowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cuuube 07.10.2013 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2013 ocieplałem graftem 12tka , w hurtowni zasugerowano że klej nadajacy się do tego to kreisel styrlep 22o , owszem trzyma sie , jednak dokupowałem na szybko z braku laku w markecie niby tańszego atlasa prestige'a trzyma napewno lepiej a i chyba łatwiej sie na nim pracuje-dobija do sciany gdy nałoży się zbyt dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flisiu 28.05.2014 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Troche odkurze temat. Uzywal ktos moze kleju Knaufa do klejenia styro ? chcialbym go uzyc ale bez kolkowania. mam dom parterowy, styro Knauf grafit 20cm. Z tego co przeczytalem w watku przed polozeniem plyty bede przejezdzal papierem sciernym od strony klejacej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okobar 03.06.2014 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 grafit 20 cm z Jaworzna z frezemklej Majsterpol Styrolep Zkołkowane tylko szczyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ptx 03.06.2014 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Jaki jest wasze zdanie na temat klejow RIMIX do styropianu grafitowego, w sieci niewiele na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 03.06.2014 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 W nastepnym tygodniu rozpoczynam ocieplac swoj dom. Styro grafitowe ze Swisspora, bedzie kolkowane do sciany. Przed klejeniem styro zamierzam zagruntowac Putzgruntem sciany. Plyty beda klejone bialym klejem 190 od Caparola. Czy po gruntowaniu scian potrzebne bedzie tarowanie styropianu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 04.06.2014 14:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 W nastepnym tygodniu rozpoczynam ocieplac swoj dom. Styro grafitowe ze Swisspora, bedzie kolkowane do sciany. Przed klejeniem styro zamierzam zagruntowac Putzgruntem sciany. Plyty beda klejone bialym klejem 190 od Caparola. Czy po gruntowaniu scian potrzebne bedzie tarowanie styropianu? A dlaczego zamierzasz gruntowac Putzgruntem przed klejeniem? A dlaczego chcesz kleic bialym klejem? Cos tu jest mocno nie tak... Grunt antyodparzeniowy w Caparolu: Sylitol Konzentrat 111 rozcienczany woda w stosunku 2:1 koszt za 10L - 105 netto.... zuzycie 0,2-0,3 rozcienczonego, wiec wyjdzie znacznie taniej niz PG610.... stosuje sie na podlozach chlonnych gazobeton/ytong/silka. Na ceramice mozna nie gruntowac. Klejnie - Caparol 190S wg wytycznych: 0,69zl netto/kg .... a za bialy placisz pewnie kolo 1zl netto/kg.... Za duzo kasy masz ... A przed wykonaniem w.zbrojacej - oczywiscie ze nalezy przetrzec styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 04.06.2014 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 (edytowane) fighter1989 Przepraszam ale nie chcacy wprowadzilem wszystkich w blad. Sprawdzilem fakture i kupilem 54 worki kleju 190S i tylez samo 190 bialego, 6 × 610PTZ putzgrunt po 25 kg kazdy. Myslisz, ze lepiej wymienic 3 opakowania putzgruntu na sylitol? Edytowane 4 Czerwca 2014 przez Tomaszs131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 05.06.2014 02:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 policz... skoro masz 6op. PG610 na 2x gruntowanie: to masz ok 210-230m2 elewacji. za PG zaplaciles pewnie z 200zl brutto za szt ... wiec warto wymienic. Nie palic hajsu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okobar 05.06.2014 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 koszt za 10L - 105 netto.... : 0,69zl netto/kg QUOTE] zawsze mnie bawi jak fachowcy podają ceny netto jak mi jakiś fachman podaje netto to ja mu mówię - ze taką cene jak poda to ja zapłacę, ale ani grosza więcej... więc niech mi powie brutto - a nie netto którego na oczy nie będę widzieć.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 05.06.2014 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 (edytowane) policz... skoro masz 6op. PG610 na 2x gruntowanie: to masz ok 210-230m2 elewacji. za PG zaplaciles pewnie z 200zl brutto za szt ... wiec warto wymienic. Nie palic hajsu Dzieki, napewno wymienie Elewacji mam prawie 300m2 wiec gruntu bedzie troche malo. Wole dokupic brakujaca ilosc gdy bedzie potrzebna, niz pozniej sie martwic czy w sklepie przyjma mi zwrot. Edytowane 5 Czerwca 2014 przez Tomaszs131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 05.06.2014 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 No i nie ma Pana z Atlasa. A tak fajnie się czytało. Zwolnili go czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 05.06.2014 21:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 koszt za 10L - 105 netto.... : 0,69zl netto/kg QUOTE] zawsze mnie bawi jak fachowcy podają ceny netto jak mi jakiś fachman podaje netto to ja mu mówię - ze taką cene jak poda to ja zapłacę, ale ani grosza więcej... więc niech mi powie brutto - a nie netto którego na oczy nie będę widzieć.... Bo nie rozumiesz dlaczego my operujemy w cenach netto. I chyba nie chce mi się tego tłumaczyć. Ja poeiem Ci tak, jeżeli mnie Firma pyta o cenę brutto to jest to dla mnie malo profesjonalne i pewnie jest to szemrana firemka. Przygotowuje się do napisania obszernego postu z prosta matematyka pokazująca jak to jest kiedy bierzemy wykonawcę bez faktury. I dlaczego każda normalna firma operuje w netto. Zalinkuje. Chociaż jak Ty masz takie podejście pewnie i tak nic to nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gall86 05.06.2014 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 Bo nie rozumiesz dlaczego my operujemy w cenach netto. I chyba nie chce mi się tego tłumaczyć. Ja poeiem Ci tak, jeżeli mnie Firma pyta o cenę brutto to jest to dla mnie malo profesjonalne i pewnie jest to szemrana firemka. Przygotowuje się do napisania obszernego postu z prosta matematyka pokazująca jak to jest kiedy bierzemy wykonawcę bez faktury. I dlaczego każda normalna firma operuje w netto. Zalinkuje. Chociaż jak Ty masz takie podejście pewnie i tak nic to nie da. Ja tez nie rozumiem i malo mnie to interesuje. Jestem zwyklym czlowiekiem i pytam o cene, a firma podaje mi cene netto. Jaki to ma sens? Czy w sklepie podawane sa ceny netto? Uwazam, ze firma, ktora wysyla mi jakas oferte i jest podana w niej cena netto to mam wrazenie, ze chce mnie naciagnac na kase, bo moze nie zauwaze, ze jest netto, a cena dobra. dlatego w pelni podzielam zdanie kolegi okobar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 05.06.2014 22:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 Dobra napisze jutro. Może to rzuci nowevswiatlo na ten temat. Wrzuce linka i powaznie pisze juz teraz. Naciagane i szemrane sa oferty firm oparte o brutto. Ale to szerszy temat do opisania w osobnym wątku i z użyciem laptopa a nie telefonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomekwa 06.06.2014 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 Fighter, każdy ma trochę racji jeżeli chodzi o ceny:Oczywiście generalnie dla inwestora indywidualnego kupującego towar na 23% ważna i końcowa jest cena brtto. Dla większości inwestorów przy budowie domu też jest ona finalna, ale bywają domy o pow.> 300 m. kw. i w takim przypadku podanie przez Ciebie ceny netto ma większy sens.Czy usługę wykona firma czy firemka, nie ma to większego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sturmer 08.06.2014 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Cytat z innego wątku fighter1983: ezeli sa warstwy posrednie: tynk cem, wapienny lub dom jest z materialu chlonnego (ytong, gazobeton, silka) zagruntowac Sylitol Konzentrat 111 klejenie: obwodowo plus placki klejem Capatect 190S lub Capatect 190 - przy obwodowym plus placki przyjac zuzycie miedzy 5 a 6 kg/m2, kleic styropian pod siatkami rusztowaniowymi, przechowywac styropian w cieniu, nie kleic gdy plyty styropianowe sa rozgrzane. Czekac na pochmurny dzien najlepiej. EPS: dobrej jakosci spelniajacy wymagania AT KD600 System np. Termoorganika Termonium Plus, Austrotherm 0,031, Knauf 0,031, przy 20cm - bez frezu bo to bez sensu. Nie popelniac powaznego bledu stosowania w ukladzie 10+10... bo to proszenie sie o klopoty Kołkować !!! generalnie kołkować, rzadko kiedy można nie kołkować, Jezeli chodzi o koszty i mostki: zrobić termodyble, albo skompensować straty ciepła pogrubiając o 1cm grubość styropianu. Kołki dobrac odpowiednie dla podloza. warstwa zbrojaca: siatka z zakladami min 10cm 165g/m2 Caparol 650/110 zatopiona w kleju Capatect 190 bialy lub szary: 4,5kg/m2, pamietac o zbrojeniach diagonalnych przy otworach. Bialy: gdy to ma sobie postac do jesieni tylko, szary zagruntowany (putzgrunt610) jezeli ma postac do nastepnego sezonu. Gruntowanie: w zaleznosci jak sie rozlozy w czasie wyprawa Tynk: Cienkowarstwowy, mineralny malowany farba NQG, lub silikonowy, lub NQG. I to jest porzadny system elewacyjny Caparola za rozsadne pieniadze. Dom z silki, ocieplenie w tym roku, tynk chyba na wiosnę, powierzchnia ścian konstrukcyjnych zewnętrznych 164 m2 Chciałbym tak zrobić, do tego styropian grafitowy 0,031 20 cm raczej Knauff lub podobny polecany to podliczając to, ile wychodzi orientacyjnie cena końcowa z robocizną za m2. Oczywiście mówimy o porządnym wykonaniu i z fakturami. VAT przy tym to 8 czy 23%? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_olo 09.06.2014 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 Troche odkurze temat. Uzywal ktos moze kleju Knaufa do klejenia styro ? chcialbym go uzyc ale bez kolkowania. mam dom parterowy, styro Knauf grafit 20cm. Z tego co przeczytalem w watku przed polozeniem plyty bede przejezdzal papierem sciernym od strony klejacej. Sam będę ocieplał 20cm Knaufem 032 i miałem podobny dylemat. Ponieważ Knauf Industries (nie mylić z Knauf Bauprodukte od chemii budowlanej) na stronach poleca swoją piankę do klejenia zadzwoniłem do firmy zapytać czy po przyklejeniu ta pianką styropianu grafitowego będę musiał go jeszcze kołkować. Przedstawiciel handlowy Knauf Industries podał mi następujący 'przepis' na dobre przyklejenie styropianu: 1. Zagruntować ścianę (bo u mnie z betonu komórkowego). 2. Przetrzeć styropian po obu stronach 3. Przykleić klejem z włókniną (nawet nie polecał specjalnie Knaufa) 4. Możliwie jak najszybciej położyć siatkę (chodzi aby nie wystawiać długo na promieniowanie UV). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.