sadm2 30.03.2011 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 (edytowane) Ciśnienie udało się ustabilizować. Wystarczyło pozakręcać odpowietrzniki automatyczne:) Wiemy przynajmniej o co chodzi;) Znalazłem małe sączenie na o-ringu uszczelniającym odpowietrznik w grzejniku. Drugi grzejnik. Kupię większe o-ringi i powymieniam. Nie może być tak, że w takim miejscu przesączy się kieliszek wody a wskazówka spadnie na manometrze:) Coś tu mają niedopracowane:) Odkręcę odpowietrznik i zobaczę o co chodzi z gniazdami montażowymi. Jak trzeba to pilnik pójdzie w ruch:) Edytowane 30 Marca 2011 przez sadm2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 30.03.2011 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Poniżej zdjęcia instalacji po założeniu izolacji. Cz 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 30.03.2011 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Cz 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 30.03.2011 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Cz 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 30.03.2011 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Cz 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 30.03.2011 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Cz 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 30.03.2011 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Cz 6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 30.03.2011 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Cz 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 30.03.2011 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Cz 8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 30.03.2011 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Cz 9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 31.03.2011 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 Zamieszczone powyżej zdjęcia pokazują piętro oraz parter domu. Piwnica zostanie na później:) Podłączenia hydrauliczne grzejników są wykonane w całości. W chwili obecnej kleję dziury w ścianach, które sam osobiście wykułem:) Realizacja instalacji co i cwu w moim domu trwa już dłuższą chwilę. Nie wywieram jednak wielkiego nacisku na instalatora. Zależy mi na dokładności wykonania i dbałości o szczegóły. W tym wszystkim zmieniłbym jedno - grubsze otuliny na rury:) Nie wszędzie jednak jest możliwe założenie otulin o ściance 20mm. Piony zasilające rozdzielacze są w otulinie 9mm do tego zostaną docieplone pianką i wełną. Sporym problemem przy budowie domów piętrowych jest montaż mechaniczny rur. Jesteśmy zmuszeni montować rury w niektórych miejscach obejmą z gumą na rurze. Niestety... Nie wszędzie można zamontować obejmę na otulinie. Rury pex zasilające grzejniki mają otuline 18/6. Dla ułatwienia montażu otuliny cięliśmy na krótsze fragmenty. Następnie dokładnie sklejaliśmy na łączeniu taśmą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 31.03.2011 06:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 Wczoraj przygotowałem przewody do podłączenia pomp, siłownika, czujników temperatury wewnętrznej i zewnętrznej. Wszystko jest wsadzone w rurę peszel:) Tutaj moja uwaga:) Samemu łatwiej wsadzić przewód w peszel bez pilota:) Więc pilota musiałem wyjąć Zresztą w peszel zawsze potrafiłem włożyć nawet bardzo długie odcinki przewodów;) Dzisiaj troszkę lutowania przewodów:) Oblutowanie końcówek:) Potem instalator będzie mógł wszystko podłączyć do kociołka:) Rury z kwasówki do odprowadzenia spalin kupiłem wiecie gdzie;) Raptem dwa kolana regulowane 90 stopni i metr rury:) Mam nadzieję, że do jutra dojdzie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 04.04.2011 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 Sukces drodzy forumowicze!! Sukces:) W sobotę 2 kwietnia uruchomiliśmy kocioł i instalację Wszystko ruszyło z kopyta jak silnik V6 24V. Pompy są świetne. WILO Stratos były dobrym wyborem. Kocioł pięknie gra:) Jest cichy:) Melodia dla ucha:) Dla przypomnienia kociołek jest kotłem atmosferycznym z palnikiem jednostopniowym. Podczas próby stopniowo rozpędzaliśmy instalację zaczynając od 60 stopni na zasilaniu, następnie 70 i 80. Instalacja pracowała z temperaturą 80 stopni około godziny czasu. Mogliśmy wówczas poobserwować jak zachowują się grzejniki. Mamy następujące spostrzeżenie... Folia fabryczna, w którą grzejniki są nadal zawinięte nie pozwoliła na poznanie ich pełnych właściwości grzewczych ale grzanie przez radiację było mocno odczuwalne. Instalator ma w swoim mieszkaniu różne grzejniki również i convectory. Stwierdził, że w przypadku convectorów nie ma uczucia oddawania ciepła przez radiację. Punkt dla regulusów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 05.04.2011 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 Dlaczego kocioł żeliwny BUDERUS G-144 (następca G-124) - dlatego:)http://www.buderus.pl/files/200802051757440.Oszcz%C4%99dne%20%20i%20%20efektywne%20%20ogrzewanie.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 05.04.2011 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 (edytowane) Główne powody dla, których zdecydowałem się na ten kocioł: - brak ograniczenia minimalnej temperatury wody powracającej do kotła; nie trzeba jej podwyższać, a więc zbyteczny jest zawór 3-drogowy oraz pompa w obiegu kotłowym - - brak ograniczenia co do minimalnego przepływu wody przez kocioł, zbędna pompa bypass`owa - w kondenastach zapomnijcie:) Jeszcze jedno jeżeli nie macie sprzęgła w instalacji z kondensatem a jest większych rozmiarów to ładny babol:) Musimy sobie zdawać sprawę z tego, że cały uzysk z kondensacji z pewnością stracimy w sprzęgle hydraulicznym:) - niższe koszty inwestycyjne oraz eksploatacyjne (mniejsze zużycie energii elektrycznej) - w moim przypadku z pewnością niższe koszty za prąd ze względu na zastosowanie pomp WILO STRATOS, brak wentylatora. Edytowane 6 Kwietnia 2011 przez sadm2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 06.04.2011 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 (edytowane) Zachęcam inwestorów do świadomego dokonywania wyborów podczas budowy każdego elementu ich domu. Ponieważ większość z nas nie jest budowlańcami musi więc posiąść tajniki wiedzy budowlanej w oparciu o doświadczenie rodzin, znajomych i forumowiczów. Ważne aby każdy z nas wiedział na co się decyduje i jakie są tego konsekwencje. Do wielu dziedzin życia jesteśmy w stanie zastosować rachunek opłacalności inwestycji. Za pomocą takiej analizy bylibyśmy w stanie stwierdzić czy budowa domu normowego jest opłacalna czy też bardziej opłaca się budowa domu pasywnego. Z wielką chęcią dokonałbym takiej analizy stosują techniki oceny opłacalności inwestycji ale musiałbym najpierw wybudować po swojemu dom pasywny:) Pomijając filozofię budowania każdy z nas stara się chronić to co w każdym domu jest najdroższe czyli - ciepło. Zachęcam do dalszego śledzenia mojego dziennika. Post odwiedziło już ponad 5 tys. czytelników forum muratora. Mam nadzieję, że nadal wątek będzie się cieszył tak dużym zainteresowaniem.Miłej lektury.sadm Edytowane 6 Kwietnia 2011 przez sadm2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 17.04.2011 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 (edytowane) Ostatnio zaszło sporo zmian na budowie. Z braku czasu nie zamieściłem żadnych nowych zdjęć i opisów. Dzisiaj nadrobimy zaległości. Przygotowania do wylania posadzek były żmudne i długotrwałe. Na pierwszy rzut poszły posadzki na piętrze i półpiętrach. Na piętrze łazienka i korytarz miały otrzymać podłogówkę. Zanim jednak otrzymały zwoje rur należało w odpowiedni sposób zabezpieczyć rury kanalizacyjne tak aby miały właściwe podparcie i nie musiały przenosić obciążenia. Na zdjęciach rury podpianowane pianami montażowymi. Cz 1. Edytowane 17 Kwietnia 2011 przez sadm2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 17.04.2011 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 Cz 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 17.04.2011 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 Poniżej styropian na posadzkach w trzech pokojach. Cz 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sadm2 17.04.2011 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 Masakryczne było układanie styropianu na korytarzu... Masa łuków... Wszystkie rury jakoś musiały dotrzeć do rozdzielacza:) Łazienka była już łatwiejsza w ułożeniu. Cz 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.