Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Porównanie betonów komórkowych


nodan

Recommended Posts

no na to by wychodziło :lol2: i chyba na tym ostatecznie stanie. tylko teraz z czego te ściany:wiggle:

 

A na tym prostym wydawałoby się pytaniu wieeeelu połamało sobie zęby :yes: bo nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Tak jak wcześniej pisałem, przy ścianie dwuwarstwowej ściany konstrukcyjne stanowią tylko element nośny więc wybór jest ogromny. Zależy też w dużym stopniu od obciążeń jakie będą musiały przenosić ściany. My zdecydowaliśmy się na dom parterowy najprawdopodobniej z więźbą prefabrykowaną. W związku z tym że np. nie będzie ciężkiego stropu możemy zastosować materiały cieńsze i mniej odporne a to już sie przelicza na konkretne oszczędności :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 220
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

A na tym prostym wydawałoby się pytaniu wieeeelu połamało sobie zęby :yes: bo nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Tak jak wcześniej pisałem, przy ścianie dwuwarstwowej ściany konstrukcyjne stanowią tylko element nośny więc wybór jest ogromny. Zależy też w dużym stopniu od obciążeń jakie będą musiały przenosić ściany. My zdecydowaliśmy się na dom parterowy najprawdopodobniej z więźbą prefabrykowaną. W związku z tym że np. nie będzie ciężkiego stropu możemy zastosować materiały cieńsze i mniej odporne a to już sie przelicza na konkretne oszczędności :lol:

 

My wstępnie wybraliśmy ten projekt http://projektydomow.gazetadom.pl/hr_ewa_a_z_garazem_na_paliwo_stale.htm ze względu na prostą bryłę, jeśli ten kupimy ostatecznie to zlikwidujemy jeszcze balkon. Ale przed kupnem projektu chcę wiedzieć co z czego będę budował. Dobrze, że są fora, na których można powymieniać doświadczenia, bo to wiele ułatwia, choć ostateczny wybór i tak jest trudny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciany naszego domu juz stoją. budowaliśmy z h+h p+w. bloczki super równe, w porównaniu do solbetu było ponad 1zł różnicy na szt. teoretycznie do solbetu dawali klej gratis, ale my późno zaczęliśmy i budowaliśmy na zimowy klej ytonga więc ten zwykły solbetu by sie nie przydał

 

a jakiej gestosci mieliscie te bloczki? i jaka grubosc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks później...
ja się zastrzelę ;) czytam o tym z czego te ściany stawiać i jestem jeszcze bardziej skołowany niż wcześniej, kiedy nic nie wiedziałem :p jedni piszą, że zamontowanie wiszących szafek na ytongu to masakra, drudzy że w ceramice to samo, bo jak trafisz na pustkę w pustaku to lipa, itd. Ja się zdecydowałem na ścianę dwuwarstwową, ale nie wiem czy od razu będę ją ocieplał ( w sensie kolejności na budowie) a tu piszą, że ytongi i jemu podobne trzeba od razu bo wodę chłoną i słabe na mróz i już w mordę sam nie wiem co robić. w każdym poście co innego a dobrego porównania materiałów nie znalazłem. HELP!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ytong wkręcasz porządną śrubę i trzyma każdą szafkę. Wilgoć i tak wyganiasz od momentu postawienia dachu. Ocieplenie kładłem przed samą zimą i przy gazobetonie na nadmiar wilgoci w domu nie narzekałem. Wręcz odwrotnie, szybko spadła do 40-45 i niżej, a dom mam zacieniony drzewami. Nie bierz do głowy tak drobnych problemów bo tracisz czas. Jest przy budowie domu sporo więcej zagadnień wartych uwagi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie macie rację z tymi pierdołami, ale jak człowiek jeszcze jest przed wkopaniem pierwszej łopaty to szuka, czyta, kombinuje a przecież rozwiązań idealnych nie ma. W projekcie oryginalnie mam ściany z betonu komórkowego przewidziane. Jaki wybrać żeby dobrze z ociepleniem ze styro się uzupełniało, jaką grubość jednego i drugiego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazobeton spełnia tylko rolę konstrukcyjną a nie izolacyjną. W większości wypadków wystarczy spokojnie 24, czasem 30, ale to już zależy od twoich warunków, rozmawiaj o tym z architektem adaptującym projekt. Natomiast nie schodź z ociepleniem poniżej 15 cm, jeśli możesz, stać cię zrób więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
ja się zastrzelę ;) czytam o tym z czego te ściany stawiać i jestem jeszcze bardziej skołowany niż wcześniej, kiedy nic nie wiedziałem :p jedni piszą, że zamontowanie wiszących szafek na ytongu to masakra, drudzy że w ceramice to samo, bo jak trafisz na pustkę w pustaku to lipa, itd. Ja się zdecydowałem na ścianę dwuwarstwową, ale nie wiem czy od razu będę ją ocieplał ( w sensie kolejności na budowie) a tu piszą, że ytongi i jemu podobne trzeba od razu bo wodę chłoną i słabe na mróz i już w mordę sam nie wiem co robić. w każdym poście co innego a dobrego porównania materiałów nie znalazłem. HELP!!!

 

Doskonale Cię rozumiem, sam niedawno miałem taki kociokwik z decyzja o materiale na budowę. W końcu zdecydowałem się na bloczki silikatowe ale nie ze względu na niską nasiąkliwość (ok.16 %) tylko z powodu wysokiej wytrzymałości na ściskanie. Dzięki temu architekt zaprojektował domek, w którym nie ma ani jednej nośnej ściany działowej :D. Co do innych materiałów budowlanych to każdy producent podaje inne dane, ale można przyjąć, że nasiąkliwość ceramiki wynosi do 24%-26%, a betonów komórkowych nawet znacznie powyżej 40%. Oczywiście dotyczy to sytuacji stałego kontaktu z wodą tak więc opadów deszczu nie obawiałbym się aż tak bardzo. Natomiast jeśli chodzi o wieszanie szafek to można je zawiesić na każdym materiale - ważne aby użyć odpowiednich materiałów mocujących. Trzeba pamiętać, że w przypadku zwykle mocno obciążonych szafek kuchennych kołki pracują głównie na ścinanie. Przykładowe parametry obciążeniowe typowego kołka nylonowego karbowanego masz w tym linku

http://test.arvex.pl/com_product_info/task,product_view/catid,75/gid,23/pid,88/Itemid,71/

 

Tak więc jak proponował compi nie martw się tylko bierz do roboty:yes:

Edytowane przez syper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie macie rację z tymi pierdołami, ale jak człowiek jeszcze jest przed wkopaniem pierwszej łopaty to szuka, czyta, kombinuje a przecież rozwiązań idealnych nie ma. W projekcie oryginalnie mam ściany z betonu komórkowego przewidziane. Jaki wybrać żeby dobrze z ociepleniem ze styro się uzupełniało, jaką grubość jednego i drugiego?

 

U mnie w projekcie bloczek silikatowy 24 cm i 2 x 8cm styropianu układanego na mijankę (zminimalizowanie mostków termicznych). W przypadku ścian dwuwarstwowych materiał na ściany stanowi tylko element nośny więc to zależy od obliczeń konstrukcyjnych, ale z ociepleniem nie schodź poniżej 15 cm. To pozwoli uzyskać współczynnik przenikalności cieplnej ok. 0,25 W/(m2K) - czyli wartości zalecana dla ścian warstwowych (dane dla zwykłego styropianu [λ = 0,04 (W/mK)] ).

Edytowane przez syper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ostatecznie stanęło na silce 24 cm plus 20 cm ocieplenia

 

Doskonale Cię rozumiem, sam niedawno miałem taki kociokwik z decyzja o materiale na budowę. W końcu zdecydowałem się na bloczki silikatowe ale nie ze względu na niską nasiąkliwość (ok.16 %) tylko z powodu wysokiej wytrzymałości na ściskanie. Dzięki temu architekt zaprojektował domek, w którym nie ma ani jednej nośnej ściany działowej :D. Co do innych materiałów budowlanych to każdy producent podaje inne dane, ale można przyjąć, że nasiąkliwość ceramiki wynosi do 24%-26%, a betonów komórkowych nawet znacznie powyżej 40%. Oczywiście dotyczy to sytuacji stałego kontaktu z wodą tak więc opadów deszczu nie obawiałbym się aż tak bardzo. Natomiast jeśli chodzi o wieszanie szafek to można je zawiesić na każdym materiale - ważne aby użyć odpowiednich materiałów mocujących. Trzeba pamiętać, że w przypadku zwykle mocno obciążonych szafek kuchennych kołki pracują głównie na ścinanie. Przykładowe parametry obciążeniowe typowego kołka nylonowego karbowanego masz w tym linku

http://test.arvex.pl/com_product_info/task,product_view/catid,75/gid,23/pid,88/Itemid,71/

 

Tak więc jak proponował compi nie martw się tylko bierz do roboty:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Polecam H+H. Właśnie skończyłem stan surowy. P+W TLMB kl 500.

Cena może nie jest na pierwszy rzut oka konkurencyjna ale po przeliczeniu na większą długość bloczka 240x250x625mm wychodzi dobrze.

Polecam przyjrzeć się twardości bloczków w tej samej klasie gęstości............. wystarczy próba skrobania narożnika bloczka paznokciem i wychodzi co jest piaskiem a co kredą do pisania po tablicy w szkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...