Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

problem konsumenta-help!


piwosz1

Recommended Posts

Kupiłam w sklepie internetowym płytki. Zamówiłam ich 2 rodzaje i za kazdy z nich dałam zadatek. Potem zrezygnowałam z jednych i napisałam e-mail,że zadatek z tych drugich niech bedzie dopłata do całości tych pierwszych. Różnica miała mi zostac zwrócona na konto. Czekałam dosc długo bez zadnej informacji ze sklepu dlaczego dostawa płytek się opóżnia. Po wystosowaniu kolejnego maila pan raczył odpisać ,że to przez nieuwage i w tymże samym dniu płytki zostana wysłane. dzis pod moja NIEOBECNOSC w domu kurir przywiózł płytki. Nie wiem KTo je odebrała w moim imieniu. Ja niczego nie podpisywałam, nie posiadam zadnego dokumentu potwierdzajacego odbiór a co najgorsze zawartośc 1 z 3 kartonów płytek jest zupełnie potłuczona - nawet nie pęknięta . Do niczego się nie nadaje. I teraz: jakie ja mam prawa i czy KURIER miał prawo zostawic towar bez mojej wiedzy . A kurat cały dzień miałam wyładowany telefon. Chyba powinien był poczekac do jutra albo juz nawet odesłać te płytki z powrotem a nie tak je pier..nać za przeproszeniem. Poradzcie - co ja mam teraz zrobic. A żeby było smieszniej to koszt tego 1 kartonu jest dośc spory! dODAM JESZCZE ŻE RZECZONEJ RÓZNICY W CENIE PŁYTEK NA KONCIE NIE MAM..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w miedzy czasie udało mi sie ustalić, że paczkę odebrał za mnie sąsiad i podpisał swoim nazwiskiem, noż kurde kto go upoważnił do odbierania za mnie takiej przesyłki! to nie za przeproszeniem majtki z Allegro tylko widać, że coś dużego , ba ! nawet bardzo -bo to płytki 30/100cm i ciężkie jak cholera. No ale co-uderzać do tego kuriera czy do sklepu inter czy tu i tu?? A do tych konsumentów to gdzie sie pisze czy dzwoni?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, kurier postąpił nie tak jak powinien - bo to do CIEBIE była paczka, ty byłaś ODBIORCĄ, a nie sąsiad. W regulaminie chyba każdej firmy kurierskiej jest napisane (tu podaje z regulaminu DHL, paragraf 12): "Zasadą DHL Express jest doręczenie przesyłek Odbiorcy pod adres wskazany na Liście Przewozowym" , 3. W przypadku nieobecności Odbiorcy, Kurier pozostawia awizo z zaznaczonym terminem ponownej próby doręczenia przesyłki oraz ze wskazaniem gdzie i kiedy Odbiorca może osobiście odebrać przesyłkę, jeśli podany przez Kuriera termin Odbiorcy nie odpowiada." Więcej w paragrafach 12, 13 i dalej na http://www.dhl.com.pl/pl/express/centrum_informacji/regulaminy.html

Podobnie jest u innych kurierów.

 

Gdyby na liście było napisane upoważnienie do odbioru dla sąsiada, to ok, ale nie bylo. Kurier popełnił BŁĄD!

 

Rozwiązania:

1. Masz 7 dni na wezwanie ponowne kuriera i spisanie protokołu szkody (najlepiej z datą dostarczenia), powiadamiasz sklep, odbiera on, towar wraca do dostawcy / sklepu i oni starają się o odszkodowanie. Ty możesz albo chcieć kasy, albo nowego towaru. Kasa w takim przypadku powinna wrócić w całości z kosztami przesyłki.

 

2. Możesz odesłać do sklepu towar zgodnie z zasadą zwrotu w ciągu 10 dni od otrzymania przesylki (której teoretycznie nie otrzymałaś). Ty ponosisz koszty przesyłki do nich, kasa wróci do ciebie pomniejszona o koszty przesyłki do Ciebie. Niech ci sklep udowodni, że do ciebie dotarły takie a nie inne. Ty masz w tej sytuacji być w pełni zła na nich, za to, że wysłali nie to co trzeba i to dość długim czasie. Zdenerwowałaś się, kupiłaś gdzie indziej, do nich wraca przesyłka.

 

3. Faktycznie możesz domagać się od kuriera przesyłki, bo jej nie dostałaś. Sąsiadowi jak się pogrozi, że bedzie ponosił koszty uszkodzonej paczki od razu odechce się przyjmowania paczek dla kogoś. Jednocześnie pewnie przed kurierem będzie się zapierał, że to nie on odebrał paczkę. Kto podpisał odbiór? Nie wiadomo... Tym można "postraszyć" kuriera, jak nie będzie chciał spisać protokołu szkody (zaznaczam - koniecznie z datą dostarczenia). Zresztą, jak napisałam, kurier popełnił błąd. I jak nie chce ponosić za to odpowiedzialności, to szybko się zgodzi na wszystko.

 

4. Możesz zgłosic sprawe do Rzecznika Praw Konsumenta, który powinien być w każdym strarostwie - tu masz namiary http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php , on podopowie Tobie rozwiązanie, a nawet w twoim imieniu będzie się upominał o Twoje prawa. To myślę jednak użyj w ostateczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...