Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Najkorzystniej mieć gaz przy płocie, wówczas koszt inwestycji w gaz nie wzrasta drastycznie.

Co do pokazywania R&K, jako przykladu, to nie jest to dom, ktory nadaje sie do watku o domach za 200tys. 30cm styroduru,na tym plyta...

Dla 100m2 zabudowy to 40tys za stan 0...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dom będę budował na wsi, tuż przy niewielkim miasteczku, w pobliżu lasu. Nie występują tam częste awarie prądu, ale mimo wszystko zdarza się dobrych kilka godzin bez prądu i to zwykle zimą, czasem jesienią czy też wiosną. Jeśli chodzi o mały domek i kotłownie w nim to jak najbardziej jestem skłonny opał przechowywać gdzie indziej, w kotłowni trzymać jedynie niewielką ilość (kilkanaście worków). W kotłowni chciałbym również mieć pralkę. Łazienka musi być łazienką. Co do czyjeś uwagi odnośnie wyglądu elewacji czy bryły, moim zdaniem ten murek w tylnej części przy tarasie jest jak najbardziej ok, ponieważ stodoła wygląda nieco mniej jak stodoła.

 

Ponadto jeśli chodzi o domy parterowe to podobają mi się jedynie te których elewacje są raczej nowoczesne aniżeli tradycyjne, a tej z AR-1 moim zdaniem bliżej do nowoczesności niż tradycyjności.

 

EDIT//

Jeśli chodzi o nośniki energii to co jak co, ale produkcja energii elektrycznej w naszym kraju opiera się w około 85% na węglu kamiennym i brunatnym. Dalej Oleje opałowy i napędowy, wiatr, woda, biomasa i biogaz stanowią niemal 11%. Gaz ziemny to zaledwie 3,6%. Wydaje mi się, że koszt energii elektrycznej jest bezpośrednio powiązany z ceną węgli. Także co prawda nie sprawdzałem tego, ale uważam, że jeśli cena węgla rośnie to i tym bardziej prądu.

AMEN

Edytowane przez dawiddur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wspomniałam. Byłoby ok, pod warunkiem, że chcesz ścianę jednowarstwową jak w projekcie. Dla dwuwarstwowej byłoby trudne do ocieplenia przejście przez dach. Mógłby to być mostek termiczny.

 

Co do wielkości kotłowni są pewne przepisy o odległościach od ścian dla kotłów na paliwo stałe. Nie możesz go przytulic do ściany jak jest na rzutach. Sprawdź, czy zmieści się tam piec, który chciałbyś mieć (z podajnikiem czy bez) i zasobnik cwu - wymiary pieców podaje każdy producent na swojej stronie.

Nie wiem, czy pralka w kotłowni to dobry pomysł. Może się wypowie ktoś kto używa ekogroszku. W moim rodzinnym domu jest piec na węgiel, w którym można też palić drewnem i w kotłowni niestety wszystko się brudzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wspomniałam. Byłoby ok, pod warunkiem, że chcesz ścianę jednowarstwową jak w projekcie. Dla dwuwarstwowej byłoby trudne do ocieplenia przejście przez dach. Mógłby to być mostek termiczny.

 

Co do wielkości kotłowni są pewne przepisy o odległościach od ścian dla kotłów na paliwo stałe. Nie możesz go przytulic do ściany jak jest na rzutach. Sprawdź, czy zmieści się tam piec, który chciałbyś mieć (z podajnikiem czy bez) i zasobnik cwu - wymiary pieców podaje każdy producent na swojej stronie.

Nie wiem, czy pralka w kotłowni to dobry pomysł. Może się wypowie ktoś kto używa ekogroszku. W moim rodzinnym domu jest piec na węgiel, w którym można też palić drewnem i w kotłowni niestety wszystko się brudzi.

 

Po pierwsze jeśli ma byc piec na ekogroszek - mała kotłownia odpada. Piec - na ekogroszek - musi byc troche odstawiony od ściany (jest ocieplony więc sam piec nie grzeje) dodatkowo już na etapie budowy trzeba wiedzieć jaki model pieca chciałoby się mieć i pod ten piec ustawic komin i samą jego lokalizację. Bo potem okazuje się że niestety podajnik stoi nam na drodze do przejścia np do garażu lub nasz wybrany piec ma wylot nie z tej strony co trzeba, nie na tej wysokości co trzeba itd.

 

Moja kotłownia ma 10 m2 - i mniejszej sobie nie wyobrażam. Dlaczego? Bo oprócz pieca mam tam umywalkę, skład ekogroszku, regały na narzędzia i inne tego typu rzeczy.

 

Po drugie - pralka? Odpada. Kotłownia to kotłownia (pomijamy tu kotłownie na prad gaz itp) - sama jej nazwa wskazuje na średnio czyste pomieszczenie. :)

Kurzy się przy uzupełnianu opału, przy czyszczeniu itp. Nie jest to miejsce dobre dla jakiegokolwiek sprzetu zwiazanego z elektroniką (w tym pralki). Pomimo że mam wszystko wykafelkowane po sufit - i tak kurz siada na wszystkim co się da - łacznie z tymi płytkami (ale dzięki nim łatwiej utrzymac to w czystości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najkorzystniej mieć gaz przy płocie, wówczas koszt inwestycji w gaz nie wzrasta drastycznie.

Co do pokazywania R&K, jako przykladu, to nie jest to dom, ktory nadaje sie do watku o domach za 200tys. 30cm styroduru,na tym plyta...

Dla 100m2 zabudowy to 40tys za stan 0...

 

Dokładnie. Strasznie mnie irytuje gdy ktoś - aby udowodnic swoją teorie - porównuje skrajne przypadki ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi ile energii trzeba dostarczyć żeby ośiągnąć określona temperaturę) dla takich domów do 100-120m2 ocieplonych mniej więcej 20cm styropianu, przy prostych dachach itp. wychodzi rocznie około 6-7 tysięcy kWh na CO I CWU.. ( cały czas piszę o prostych, energooszczędnych konstrukcjach, nierzadko na płycie fundamentowej ocieplonych od spodu - mój też tak robię). i jak będziesz grzał w taniej taryfie to przy 0,25 pln za kWh 7000x0,31 co daje niecałe 2200 złotych ROCZNIE.. pokaż gdzie ta eksploatacja jest droga?

 

Dawno tego nie robiłem więc ukażę dlaczego mam taki avatar w tym poście :D Już był tu na forum (pomimo wtopy chyba nawet dalej się udziela) kiedyś taki jeden co to miał niskie rachunki, same zalety z pompy ciepła , mega oszczędności, wielki krytykant wegla itd - a potem się okazało że nawet domu nie miał wybudowanego. Kolego fakty - nie wyliczenia, marzenia itp - wybuduj, uruchom, a potem napisz nam o efektach - bo papier przyjmie wszystko - a realia potrafią być dużo inne od założeń.

 

niech będzie 3000 rocznie.. ekogroszkowcy płacą więćej bo oni wiedzą lepiej jak twój kolega.. mam tez paru takich kolegów - rocznie najmniej 3500-4000 na grzanie wydają.. jak im liczę co i jak to nie wierzą.. ale jak pytam jakie mają ocieplenie to okazuje się że 10cm styro bo przecież więćej nie trzeba.. do tego 2 czy 3 balkony (zajebiste mostki) nie mówiąc o nie działającej wentylacji grawitacyjnej..

 

Hm mam ogrzewanie na ekogroszek - nie bronię tego rodzaju ogrzewania i nie krytukuje innych pomysłów (o ile są realne a nie teoretyczne) jednakże ogrzewałem w tamtym roku ekogroszkiem dom o powierzchni 180 m2 - na ekogroszek - mało kaloryczny - pech chciał że mnie skład wykręcił - straciłem na ogrzewanie jakieś 2000 zł ( po 880 zł tona)- temperatura 18 C. Teraz już mieszkam i po tym sezonie będe wiedział ile mi pódzie w warunkach mieszkaniowych - ale powiedzmy że pomnożymy ta kwotę x 2 - przy tym metrażu - kwota do zaakceptowania. Powstaje pytanie - czy przy takim ociepleniu jakie mam (nie jest to dom pasywny, nie ma WM - jest krytykowana przez wielu grawitacja, mam balkon - bo mi sie podoba i budowałem dom który ma mi sie podobać, mam sporo okien, garaż przy budynku itd) ta kwota jest przerażająca i ile bym zapłacił za prąd ??- (pomijam aspekt nocnej taryfy taniej - droższej dziennej i jakie są z tego różnice przy wykorzystywaniu sprzętów AGD RTV itd)

 

taki dom który ma być tani zwłaszcza w eksploatacji trzeba przemyśleć od początku do końca.. zamiast kabli za te same pieniądze mozna mieć wodną podłogówkę napędzaną prądem (kotłem i buforem do magazynowania wody nagrzanej w taniej taryfie) za podobne jak kable pieniądze..

jak ktoś ma parę zł więcej to jeszcze pompa ciepła powietrze-powoetrze za około 4-5 tysięcy i jest jeszcze mniej..

 

Tak przemyśleć trzeba - święte słowa - nawet nieenergooszczędny trzeba przemyśleć - nie mniej z pompą ciepła za 4 tysiące to Cię troche poniosło :)

 

ja u sebie włożyłem rurki, jak kiedyś będzie gaz to zastanowię zię czy mi się oplaca poec z zamkniętą komorą wieszać.. na razie mimo rurek w płycie będą kable grzejne.. zobaczymy jak wyjdzie ale jak wyjdzie mi za CAŁY prąd rocznie (ze wszystkim) poniżej 5tys. to nawet nie będe rozwazał zmian..

 

edit. oczywiśnie nie jest tak że tylko prąd bo moze ktoś ma prywatny las.. ale przy małych domach to rzecz do przemyślenia i poważnego zastanowienia bo kazdy m2 to konkretna kasa a i później to może być różnie z cenami nośników energii (sprawdźcie jak zmieniały się ceny oleju opałowego.. ) prąd w jednej taryfie tani nie jest, ale w nocnej owszem, do tego z prądu korzystają wszyscy i cena nie poszybuje do góry 1500% jak rzeczony olej czy kilkaset jak gaz od ruskich.. zauwazcie że 5m2 na kotłownię przy 100m to 5% a z 5m2 to całkiem spora garderoba czy spizarnia będzie.. do tego można zrobic WM z odzyskiem ciepła i kolejne parę złotych zostanie..

 

A teraz po tym wszystkim przelicz sobie tą kwotą dla Twojego metrażu - powiększ razy dwa (np tak jak u mnie) - i zweryfikuj jeszcze - że wyznacznikiem ogrzewania nie sa m2 lecz m3. (bo ja np mam wysokość prawie 2,86 m na parterze a to juz zupełnie inny przelicznik niż standardowe 2,5 czy 2,6 m) i dopiero zacznij krytykować inne systemu ogrzewania. To po pierwsze. Po drugie zauważ że wykonanie dobrego ocieplenia kosztuje - i materiał i wykonawstwo. I nikt mi nie powie że sam wykonana poprawnie ocieplenie bo sie naczytał na necie. Jeśli sie okaże że dom budujesz z kredytu (a kto dzisiaj nie buduje :) ) to stawkę za to ekstra ocieplenie musisz pomnożyć razy 2 (styropian, wełna, styrodur, WM ,okna, montaż w wartsiwe ocieplenia robocizna itp - bo dojdzie koszt kredytu) moze sie okazać żę to wcale nie jest tak do końca z tym tanim domem, tanim ogrzewaniem . Dlatego krytykowanie kogoś że ma 10 cm styropianu - bez dodania dlaczego tyle ma , jaka powierzcnie ogrzewa itd uważam za conajmniej złośliwe i pokazuje brak Twojego doświadczenia w tych sprawach. Bez urazy ale tak uważam.

Edytowane przez Xerses
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w aktualnych cenach dom 100m2 za 200 tysięcy to tylko z własną robotą od kopania fundamentów poprzez dach, instalacje wszelkie aż po malowanie.. nie każdy chce, umie, ma czas i możliwości.. ale za 250 już można myśleć.. jak pisałem wczesniej - za około 160 tysięcy mam SSZ na płycie fundmentowej, z dachówką ceramiczną, oknami 3 szybowymi itp. i do wprowadzenia się mam zamiar wydać jeszcze maksymalnie 70 tysięcy.. tyle że właśnie sam kładę kable, rurki już ułożyłem, z ekim zastanawiam sie tylko nad tynkarzami i wylewką.. resztę własnoręcznie.. lepiej żeby ktoś od razu zszedł na ziemię niż napalił się jak szczerbaty na suchary i spadł z wysoka tłukąc sobie tyłek i zostając np. z kredytem.. tu chodzi o to żeby pewne rzeczy uświadomić komuś kto dopiero się przymierza do budowy.. to tak jak na początku nie wierzyłem że te koszty dodatkowe, takie pierdółki typu szwarc, mydło i powidło (gwoździe, podkładki, folie, druty, blaszki, pianki i co tam jeszcze) może tyle kosztować.. tyle czyli minimum jakieś 10% bo przy cegle liczymy z całości, a trzeba połówki, klej czy zaprawę, często zbyt optymistycznie.. desek na szalunki nie bo zapominamy a okazuje się że parę stówek pójdzie, stepmle na stropy, rusztowania i co tam jeszcze (wiadomo że ekipy powinny mieć swoje ale jest różnie..) to tylko kwestia że się da niektóre rzeczy zrobić ale nie ot tak..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto jeśli chodzi o domy parterowe to podobają mi się jedynie te których elewacje są raczej nowoczesne aniżeli tradycyjne, a tej z AR-1 moim zdaniem bliżej do nowoczesności niż tradycyjności.

 

Nie wybiera się książki po okładce, a domu po elewacji. :)

To wnętrze ma Ci odpowiadać, bo likwidacja rustykalnego ganeczku i kolory, materiały na elewacji to są pierdoły w porównaniu z suwaniem ścian nośnych, czy poszerzaniem budynku o metr (co wielu inwestorom wydaje się drobną zmianą).

http://www.archeton.net/RESOURCES/WIDOKI/mikro/mikro-256-a0-p.jpg http://www.archeton.net/RESOURCES/WIDOKI/mikro_eko/mikro_eko-256-a0-p.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w aktualnych cenach dom 100m2 za 200 tysięcy to tylko z własną robotą od kopania fundamentów poprzez dach, instalacje wszelkie aż po malowanie.. nie każdy chce, umie, ma czas i możliwości.. ale za 250 już można myśleć.. jak pisałem wczesniej - za około 160 tysięcy mam SSZ na płycie fundmentowej, z dachówką ceramiczną, oknami 3 szybowymi itp. i do wprowadzenia się mam zamiar wydać jeszcze maksymalnie 70 tysięcy.. tyle że właśnie sam kładę kable, rurki już ułożyłem, z ekim zastanawiam sie tylko nad tynkarzami i wylewką.. resztę własnoręcznie.. lepiej żeby ktoś od razu zszedł na ziemię niż napalił się jak szczerbaty na suchary i spadł z wysoka tłukąc sobie tyłek i zostając np. z kredytem.. tu chodzi o to żeby pewne rzeczy uświadomić komuś kto dopiero się przymierza do budowy.. to tak jak na początku nie wierzyłem że te koszty dodatkowe, takie pierdółki typu szwarc, mydło i powidło (gwoździe, podkładki, folie, druty, blaszki, pianki i co tam jeszcze) może tyle kosztować.. tyle czyli minimum jakieś 10% bo przy cegle liczymy z całości, a trzeba połówki, klej czy zaprawę, często zbyt optymistycznie.. desek na szalunki nie bo zapominamy a okazuje się że parę stówek pójdzie, stepmle na stropy, rusztowania i co tam jeszcze (wiadomo że ekipy powinny mieć swoje ale jest różnie..) to tylko kwestia że się da niektóre rzeczy zrobić ale nie ot tak..

 

No i z tym postem zgodzę się w 100 %. Niestyety nie kazdy ma taką możliwość aby wszystko wykonac samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno tego nie robiłem więc ukażę dlaczego mam taki avatar w tym poście :D Już był tu na forum (pomimo wtopy chyba nawet dalej się udziela) kiedyś taki jeden co to miał niskie rachunki, same zalety z pompy ciepła , mega oszczędności, wielki krytykant wegla itd - a potem się okazało że nawet domu nie miał wybudowanego. Kolego fakty - nie wyliczenia, marzenia itp - wybuduj, uruchom, a potem napisz nam o efektach - bo papier przyjmie wszystko - a realia potrafią być dużo inne od założeń.

 

Z ust mi to wyjąłeś.. dokładnie taki mam plan.. licznik prądu będę miał "dziewiczy" i na pewno nie będę go ukrywał..

W końcu własnymi pieniędzmi ryzykuję a nie cudzymi, jak mi się uda to będę się puszył i chwalił :lol2: a jak nie to będę ostrzegał i zmienię sobie avatar na podobny jak Twój ;)

 

Hm mam ogrzewanie na ekogroszek - nie bronię tego rodzaju ogrzewania i nie krytukuje innych pomysłów (o ile są realne a nie teoretyczne) jednakże ogrzewałem w tamtym roku ekogroszkiem dom o powierzchni 180 m2 - na ekogroszek - mało kaloryczny - pech chciał że mnie skład wykręcił - straciłem na ogrzewanie jakieś 2000 zł ( po 880 zł tona)- temperatura 18 C. Teraz już mieszkam i po tym sezonie będe wiedział ile mi pódzie w warunkach mieszkaniowych - ale powiedzmy że pomnożymy ta kwotę x 2 - przy tym metrażu - kwota do zaakceptowania. Powstaje pytanie - czy przy takim ociepleniu jakie mam (nie jest to dom pasywny, nie ma WM - jest krytykowana przez wielu grawitacja, mam balkon - bo mi sie podoba i budowałem dom który ma mi sie podobać, mam sporo okien, garaż przy budynku itd) ta kwota jest przerażająca i ile bym zapłacił za prąd ??- (pomijam aspekt nocnej taryfy taniej - droższej dziennej i jakie są z tego różnice przy wykorzystywaniu sprzętów AGD RTV itd)

o widzisz.. i tu dochodzimy do meritum.. gdybym miał dom piętrowy o takiej powierzchni, z balkonem, garażem i styropianem 10cm to wcale bym się w prąd nie pchał.. i tu jestem zgodny w 101% z tobą.. to się opłaca ale w określonych warunkach o czym pisałem wcześniej..przy domu 180m3 czy większym powiedzmy 12 metrowa kotłownia to jakieś 5% całości, masz w tym garaż na szpeje itp. ale już w domu 100m2 bez garazu w bryle 12m2 to daje już 12% i to już robi różnicę.. i budowa tych metrów kwadratowych nie jest za darmo.. tyle chciałem uświadomić..

na marginesie ktoś tu podrzucił fajny argument odnośnie garażu w domu - że ktoś bardziej swoje auta kocha niż dzieci bo auto ma pokój 20m lub więcej a dziecko połowę mniejszy ;)

 

 

Tak przemyśleć trzeba - święte słowa - nawet nieenergooszczędny trzeba przemyśleć - nie mniej z pompą ciepła za 4 tysiące to Cię troche poniosło :)

 

Wpadnij do wątku pompiarzy to zobaczysz..

 

A teraz po tym wszystkim przelicz sobie tą kwotą dla Twojego metrażu - powiększ razy dwa (np tak jak u mnie) - i zweryfikuj jeszcze - że wyznacznikiem ogrzewania nie sa m2 lecz m3. (bo ja np mam wysokość prawie 2,86 m na parterze a to juz zupełnie inny przelicznik niż standardowe 2,5 czy 2,6 m) i dopiero zacznij krytykować inne systemu ogrzewania. To po pierwsze.

Nie krytykuję, zauważ że nie napisałem że Ci którzy mają inne zdanie to głupki i debile.. tak piszą niektórzy, ja nie..

na pewno nie zaprzeczysz że każdy sposób ogrzewania ma swoje wady i zalety, na pewno do zalet pieców na paliwo stałe wygody obsługi zaliczyć nie można.. ale to są raczej ich CECHY na które wybierając określony sposób grzania się godzimy.. co do powierzchni grzanej napisałem wyżej że należy przeliczyć sobie indywidualne co i jak, mnie wyszło że do 120m taki sposób ogrzewania mi dopowiada i będzie się opłacał przy okreslonych założeniach i parametrach domu.. bo z tym się chyba też zgodzisz że każdy teraz pyta o dom energooszczędny, dobrze ocieplony, żeby za dużo nie płacić itp. załóż wątek gdzie napiszesz że chcesz mieć 5cm styropianu to zobaczysz ;)

Przy takiej powierzchni jak podajesz wyżej na taki sposób grzania bym się chyba nie zdecydował.. a jeśli już to poszedłbym w PC gruntową..

 

Po drugie zauważ że wykonanie dobrego ocieplenia kosztuje - i materiał i wykonawstwo. I nikt mi nie powie że sam wykonana poprawnie ocieplenie bo sie naczytał na necie.

 

To wszystko zależy jak ktoś dokładnie zrobi.. jak umie to sobie zrobi, jak nie umie to albo się nauczy albo zleci ekipie.. jak widać po dziennikach "samorobów" da się.. kwestia tego co napisałem wcześniej.. czasu, chęci, możliwości..

 

Jeśli sie okaże że dom budujesz z kredytu (a kto dzisiaj nie buduje :) ) to stawkę za to ekstra ocieplenie musisz pomnożyć razy 2 (styropian, wełna, styrodur, WM ,okna, montaż w wartsiwe ocieplenia robocizna itp - bo dojdzie koszt kredytu) moze sie okazać żę to wcale nie jest tak do końca z tym tanim domem, tanim ogrzewaniem .

 

owszem, buduję z kredytu ale po przeprowadzce spłacę jego lwią część..

 

Dlatego krytykowanie kogoś że ma 10 cm styropianu - bez dodania dlaczego tyle ma , jaka powierzcnie ogrzewa itd uważam za conajmniej złośliwe i pokazuje brak Twojego doświadczenia w tych sprawach. Bez urazy ale tak uważam.

 

słusznie, nie obrażam się.. to napisz czemu tak masz, po to w końcu służy to forum.. każdy może mieć swoje zdanie i nie jest to powód do obrażania kogoś za to że ten ktoś myśli inaczej (tzn. są tu tacy którzy wiedza najlepiej ale chyba każdy już wie którzy to..)

 

No i z tym postem zgodzę się w 100 %. Niestety nie każdy ma taką możliwość aby wszystko wykonać samemu.

no właśnie.. zwłaszcza że niektórzy myślą że to będzie tak fajnie i szybko, przykład co to położyć parę kabelków.. - kładę już te kabelki 3 tygodnie popołudniami i jeszcze ze 2 tygodnie mi zejdzie..parę metrów rurek - tydzień.. mnie się nie spieszy i robię spokojnie ale trzeba pomyśleć że niektórym się spieszy i ekipa kable robiłaby 4-5 dni a nie 4-5 tygodni, ale tak mam taniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa "tymi ręcami" niestety idzie powoli. Gdy się nie ma po co spieszyć, czas nie gra roli, gorzej, gdy ktoś wynajmuje mieszkanie i płaci niejako podwójnie (najem i kredyt). Rodzaj ogrzewania zależy od warunków lokalnych, jednak brak prądu skutecznie unieruchomi prawie wszystko:pompę ciepła, piec gazowy, czy ten na paliwo stałe ze sterowaniem oraz kable grzejne.

Sam jestem ciekaw ile będę zużywał gazu u siebie- wiadomo chciałbym jak najmniej, a to wiąże się z lepszą izolacją. Myślę, że warto zrobić grubszą, bo jest to element, którego potem nie da się poprawić. Zrobić raz a dobrze, zapomnieć i ... cieszyć się niskimi rachunkami;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pow. całkowita to 166 m2, użytkowa 127m2

podłoga 20 cm styropianu

ściany 20 cm styropianu grafitowego, tynk mineralny, farba silikatowa

strop od 32 do 60 cm styropianu + pustaki styropianowe Teriva

rekuperacja

okna U =0,9 (tylko przesuwne niskoprogowe U =1,1)

Drzwi U =1,2

 

Budowany ekipami (my mamy zerowe pojęcie i umiejętności, i czasu też nie :)) tyle, że materiały kupowane samodzielnie, wyszukiwane, wynegocjowane.

 

Myślę, że stan deweloperski osiągnę za 250-260 tyś

 

W kilku miejscach zaszaleliśmy ponad kosztorys (np. okno przesuwne - jakieś 5 tyś więcej, ścianka z klinkieru 2 tyś. więcej)

 

Biorąc pod uwagę pow. całkowitą i koszt docelowy stanu deweloperskiego 260tyś. to wyjdzie 1566 zł/m2

Edytowane przez Elfir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie na taki projekt? realnie jest zrobić stan developerski poniżej 200k???

Jak się pytasz ... to znaczy że tego sam nie policzyłeś wcześniej.

I sam tego nie zbudujesz, sam nie będziesz wiedział gdzie możesz zrobić inne rozwiązanie ... stąd odpowiedź .... na to pytanie ... się oddala ...

możesz być skazany na "ekipy" ... i przeciętność :(

Pierwsze projekt ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powoli kończę budowę domu z91: http://z500.pl/projekt/88/Z91,maly-dom-parterowy-z-dachem-dwuspadowym-3-sypialniami-i-duza-kuchnia.html

z małymi zmianami i dobudowaną wiatą. Dom z silki 24cm, 20cm styropian grafitowy 031 na ściany, w podłogę też 031 i 20cm. Na stropie 40cm wełny, wm luna 200, wszystkie okna łącznie z przesuwnym 0,7 - 3 szybowe. Do tej pory wydałem ok 234000zł i nie wszystko poszło na budowę domu:

 

- ogrodzenie siatka + płyty na podmurówkę 135mb

- garaż blaszany 1500zł

- wynajem toitoi'a miesięcznie 220zł, co daje ok 1800zł

- brama z furtką - 1178zł

- podłączenia woda i prąd

- napęd do bramy 1200zł

- zaliczka na kuchnie 5000zł

...pewnie jeszcze trochę rzeczy by się znalazło.

 

 

 

To co zostało mi do zrobienia i kupienia z większych wydatków to: panele, płytki na ścianę w łazience i wc, farby i malowanie, podbitka, kolor fasady (teraz jest zagruntowana), szyba prysznicowa, kontakty, dwie pompki do c.o.

 

Mam nadzieję zmieścić się w 270000zł z kuchnią i sprzętami...pożyjemy zobaczymy...:rolleyes:

 

Do SSO dom budowała mi ekipa, okna, tynki, wylewki i drzwi wejściowe również ekipy. Reszta z pomocą rodziny.

 

Na wszystko mam faktury i każdy nawet najmniejszy wydatek zapisywałem. Na kilku rzeczach mógłbym sporo zaoszczędzić i teraz wiem, że da się wybudować dom podobny do mojego za 200000zł

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Malcolm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...