Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ja za adaptację płaciłam 2 lata temu ok 2 000 zł.

Podobno bardziej się opłaca projekt indywidualny zrobić, bo projekt

+ adaptacja wychodzi drożej. :???:

 

Zależy... mi w pierwszym biurze projektowym krzyknęli 10 tys za projekt indywidualny, za adaptację gotowego 1500 + za ewentualne zmiany. Znalazłem projektanta, który poza etatem dorabia sobie i zrobił projekt indywidualny na gotowo za cenę tego gotowca. Poza tym pracuje w Starostwie i PnB załatwił dosyć sprawnie i od paru miesięcy buduję się. Zatem jak z wieloma rzeczami ceny to wielka rozbierzność, i albo idziesz do biura projektowego i poza pracą nad projektem musisz dorzucić się na utrzymanie biura, pensję i Mercedesa szefa, albo idziesz tak jak ja do osoby która sobie wieczorami dorabia i zrobi to za dużo mniejszą kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt gotowy + adaptacja może wyjść drożej jeżeli w gotowcu inwestor chce wprowadzić dużo zmian (szczególnie konstrukcyjnych - przestawiać ściany nosne, zmieniać strop czy kąt nachylenia dachu, przerabiać mocno wnętrza. Wtedy faktycznie będzie taniej od razu zlecić wykonanie projektu indywidualnego, a architektowi powiedzieć lub pokazać co się nam w takim czy innym gotowcu podobało.

Jeżeli akceptujemy projekt gotowy jako całość, dobrze wpisuje się on w posiadaną działkę, a zmiany są drobne (typu inne okno, jakaś korekta drzwi, jedno czy dwa przesunięcia działówek) to jednak gotowiec + adaptacja wyjdzie taniej. Zwykle da się wyszukać uprawnioną osobę, która zrobi to w kwocie do 2000 zł. Ja płaciłam trochę mniej, ale to już parę lat minęło. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luna podoba mi się z zewnątrz - bardzo zgrabna całość. Bardzo słoneczny salon przy założeniu, że północ będzie tam, gdzie boczna ściana garażu.

Moje wątpliwości są takie. Czym ma być ogrzewana? Może coś dałoby się zrobić z liczbą kominów? Kominek wolałabym nie przy zewnętrznej ścianie (jeżeli w ogóle ma być).

Połączenie garażu z domem bez rewelacji, ale tego typu rozkład budynku takie właśnie wymusza - tu już się nic nie wymyśli.

Wolałabym dwa pokoje dzieci po jednej stronie, czyli od frontu i zbliżonej wielkości, a sypialnię rodziców po przeciwnej stronie korytarza.

Tyle. :)

 

I jeszcze mała prośba do wszystkich Dwusetkowiczów. :)

Jest sobie mała szkoła, dla której taki budżet na budowę boiska to marzenie. Kasy w powiecie brak, ale szansą dla nich jest konkurs, w którym sponsor właśnie wielofunkcyjne boisko ustanowił nagrodą główną. Jeśli możecie pomóżcie w głosowaniu.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?238982-Boisko-dla-szko%C5%82y&p=6885245#post6885245

Edytowane przez bowess
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wkleiłam zły link chodzi mi o wersje bez garażu (http://www.domdlaciebie.com.pl/projekty-domow-parterowych/luna-bez-garazu,472.html)- czy jest szansa zmieścić się w 200 tys., najlepiej jakby jeszcze zostało ;). Bardzo dziękuje za informację zaczynam szukać architekta w lubelskim-może ktoś poleci kogoś?Jeżeli chodzi o zmiany to chciałam tylko :wiggle: zwiększyć powierzchnie domu, aby zwiększyć kotłownie, bo chyba musi mieć min. 6m2 jeżeli na paliwo stałe. Rozkład pomieszczeń jak dla mnie idealny. Balkon od południa, wejście od zachodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wkleiłam zły link chodzi mi o wersje bez garażu (http://www.domdlaciebie.com.pl/projekty-domow-parterowych/luna-bez-garazu,472.html)- czy jest szansa zmieścić się w 200 tys., najlepiej jakby jeszcze zostało ;). Bardzo dziękuje za informację zaczynam szukać architekta w lubelskim-może ktoś poleci kogoś?Jeżeli chodzi o zmiany to chciałam tylko :wiggle: zwiększyć powierzchnie domu, aby zwiększyć kotłownie, bo chyba musi mieć min. 6m2 jeżeli na paliwo stałe. Rozkład pomieszczeń jak dla mnie idealny. Balkon od południa, wejście od zachodu.

 

Fajny domek do samorobnego budowania. Żeby zejść z kosztów zmieniłbym drzwi tarasowe na pojedyncze+fix. Być może przy wykonaniu zamiast stropu teriva- drewnianego wyszłoby taniej. Należałoby też coś zrobić z kominami- 3 w takim domu to "za dużo szczęścia". Dziwnie wygląda na stronie www przekrój tego budynku- nie ma żadnego odniesienia do rzeczywistości, dopiero na rzutach elewacji jest dobrze. Generalnie w kosztach można zejść, tylko oferując własną pracę na budowie. Ekipami nie wyjdzie bardzo tanio, a do tego trzeba ich pilnować na budowie, żeby sobie za bardzo nie ułatwiali pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam,

jestem nowa na forum i chciałam się poradzić w paru kwestiach. Mamy już działkę z prądem i wodą ze studni (będziemy doprowadzać miejską i kanalizację). Projekt wstępnie wybrany Z 34 DGL, była o nim mowa niedawno, oczywiście idealny nie jest więc kilka zmian wprowadzimy m.in. likwidacja drugiego komina i przeniesienie kotłowni za kominek (wejście do kotłowni od wiatrołapu), co niesie za sobę przesunięcie wejścia, reszta kosmetyka.

Wstępnie wybraliśmy rodzaj ogrzewania- bedzie kominek z płaszczem i ogrz podłogowym, kolektor słoneczny do ogrzania wody i na wszelki w razie wyjazdu czy wielkich mrozów jakieś elektryczne wspomaganie i rekurperator.

I teraz mam pytanka: z czego budować? czy zostawić kanadyjczyka? czy jakieś inne bardziej energooszczędne rozwiązanie, czytałam o jakiś bloczkach styropianowych zalewanych betonem, czy ktoś z was w takim czymś mieszkał i czy rzeczywiście jest ciepło?

 

jaki dach? dachówka czy raczej blacha

obijać deską czy raczej tynk (wizualnie wszystko mi jedno)

czy ktoś z was ma doświadczenie z ociepleniem poddasza pianką czy raczej wełna mineralna, czy jakieś inne rozwiązania

jakie fundamenty z czego, jakie grube sprawdzają się najlepiej?

 

Sami zrobimy taras drewniany (już robiliśmy), elektrykę i całą wykończenówkę, biały montaż, drzwi wewn, moze tez okna (mąż się kiedyś tym zajmował). Tylko wiecie jak to jest jak się samemu robi to to sie ciągnie i ciagnie i jeszcze sie nie zarabia w normalnej pracy

 

sorki że tak zasypuje pytaniami, ale jest tego tyle że zgłupieć można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłupieć to można od porad tych, co budują DOM za 200 tys. i jeszcze nie wybudowali, i jeszcze długo nie wybudują...

 

Ty chcesz radzić czy szerzyć defetyzm.To drugie już zrobiłeś w tym poście.Wybudowałeś dom za 200 tyś ???. Masz jakieś doświadczenia??? Co możesz doradzić koleżance ale to z twojego podwórka??? .Nie piernicz głupot jeśli nie mieścisz się w tych podstawach.:mad:

Edytowane przez niktspecjalny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Zgłupieć to można od porad tych, co budują DOM za 200 tys. i jeszcze nie wybudowali, i jeszcze długo nie wybudują...

Sporo jest inwestorów,którzy wybudowali swoje domy w tym koszcie i już nawet trochę czasu w nich mieszkają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Witam,

jestem nowa na forum i chciałam się poradzić w paru kwestiach. Mamy już działkę z prądem i wodą ze studni (będziemy doprowadzać miejską i kanalizację). Projekt wstępnie wybrany Z 34 DGL, była o nim mowa niedawno, oczywiście idealny nie jest więc kilka zmian wprowadzimy m.in. likwidacja drugiego komina i przeniesienie kotłowni za kominek (wejście do kotłowni od wiatrołapu), co niesie za sobę przesunięcie wejścia, reszta kosmetyka.

Wstępnie wybraliśmy rodzaj ogrzewania- bedzie kominek z płaszczem i ogrz podłogowym, kolektor słoneczny do ogrzania wody i na wszelki w razie wyjazdu czy wielkich mrozów jakieś elektryczne wspomaganie i rekurperator.

I teraz mam pytanka: z czego budować? czy zostawić kanadyjczyka? czy jakieś inne bardziej energooszczędne rozwiązanie, czytałam o jakiś bloczkach styropianowych zalewanych betonem, czy ktoś z was w takim czymś mieszkał i czy rzeczywiście jest ciepło?

 

jaki dach? dachówka czy raczej blacha

obijać deską czy raczej tynk (wizualnie wszystko mi jedno)

czy ktoś z was ma doświadczenie z ociepleniem poddasza pianką czy raczej wełna mineralna, czy jakieś inne rozwiązania

jakie fundamenty z czego, jakie grube sprawdzają się najlepiej?

 

Sami zrobimy taras drewniany (już robiliśmy), elektrykę i całą wykończenówkę, biały montaż, drzwi wewn, moze tez okna (mąż się kiedyś tym zajmował). Tylko wiecie jak to jest jak się samemu robi to to sie ciągnie i ciagnie i jeszcze sie nie zarabia w normalnej pracy

 

sorki że tak zasypuje pytaniami, ale jest tego tyle że zgłupieć można

Podstawowe pytanie ile jesteście sami zrobić lub niskim kosztem biorąc tanich czy tam znajomych fachowców.

Szkieletora nikt raczej we własnym zakresie nie postawi czyli musicie bazować na firmie skąd szkielet a to wiadomo drogo i już ładnych kilka czy nawet dziesiat tys.zł pójdzie dlatego proponowałbym murowany.

Druga sprawa ogrzewanie,kolektory i kominek z PW to także kosztowna sprawa.Jeśli chcecie kominek a wraz z nim komin to zwykły bez PW ewentualnie z DGP bo to o wiele tańsze rozwiązanie.

Pod podlogowke podpiąć jedynie kociołek elektryczny za jakieś 2,5tys.zł jako podstawowy system grzewczy a do tego bojler.

Pianka natryskowa do izolacji poddasza jest drogą sprawą,nie jestem zwolennikiem wełny w domu i osobiście izolowalbym poddasze styro.

Jeśli chodzi o thermomur jest to bardzo fajna sprawa i tania pod warunkiem,że jesteście w stanie sami to poskładać,wynajmując ekipy będzie drogo.

Wg mnie najtaniej jest tadycyjnie murowany z najtanszego aczkolwiek dobrego materiału konstrukcyjnego a na to spora ilość izolacji i będzie tanio i ciepło.

Co do WM z reku,można zastosować tani reku Luna lub pokusić się o wykonanie GWC rurowego w zamian rekuperatora ale tutaj trzeba operować kalkulatorem ;)

Co do fundamentow to jest tam mała pow.zabudowy i dlatego pokusilbym się o wykonanie izolowanej płyty fundamentowej,przy odpowiednich warunkach płyta może wyjść taniej niż tradycyjne fundamenty a jak przy okazji umieści się w niej podlogowke to nie trzeba już wykonywać wylewki co też obniży znacznie koszt budowy.

 

Pod hejt,budowa od 2011r a zamieszkanie od 2013r.

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybudowaliśmy szkielet z rodziną, ALE dwóch szwagrów buduje domy w Norwegii. Bez ich pomocy raczej bym się nie zabierał za to, choć przed budową myślałem, że dam radę. Jeżeli nie chcesz budować z firmą możesz poszukać cieśli którzy zrobią to pewnie taniej. Dwóch kumatych a nawet jeden plus dwóch pomocników i szkielet stanie w kilkanaście dni. Skomplikowane to nie jest, natomiast wiele rzeczy, takich drobiazgów, wychodzi w trakcie.

 

Wybudowałem za 210tysięcy podobny dom, bez garażu. Ale płaciłem tylko za koparkę, hydraulika i tynkarzy (płyty kręciłem sam). Dawałem jednak sporo izolacji o dobrym współczynniku (35cm w ścianie i na elewacji). Jeśli chcesz mieć kotłownię, to śmiało można by zadowolić się nawet 15cm w konstrukcji. Wtedy będzie taniej. Także dach można ocieplić mniej niż u nas.

 

Długość salonu w tym projekcie będzie implikowała zrobienie belki pod stropem i słupa w salonie, nam to nie przeszkadza, nie wiem jak Tobie.

 

Co do muru - są tu mądrzejsi.

Edytowane przez CodeSnipper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedź (budującą, że da się).

Tak jak napisałam sami będziemy robić wykończeniówkę, elektrykę, pewnie okna i drzwi, może i hydraulikę, no i taras. Mamy znajomego który robi elewacje, ale nie wiem czy będzie mu sie chciało do Warszawy jechać.

co do kominka to podpytywałam i podobno te z płaszczem lepsze, bo jednak to ciepło w betonie dłużej się utrzymuje, a dodatkowo chcielibyśmy piec elektryczny.(jak klimat będzie sie tak ocieplał to pewnie nie skorzystam;);)

 

co do pianki to wychodzi ok 60 zł/m2 i unikamy mostków termicznych, ale czy ktos z was korzystał? jak się sprawdza i czy jest ciepło rzeczywiście.

Wysłałam zapytanie w sprawie tego termomuru- zobaczymy ile to cudo to dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
jeszcze pytanko czy 12 tys za podłogowe z ułożeniem i automatyką to dużo?

Automatyka do podłogówki jest całkowicie zbędna,jeśli proponują to chcą naciągnąć.

Realna cena za podłogówkę na dobrych rurkach to 60-70zł/m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Cześć, dostałem ofertę z firmy, że wybudują mi dom 87m2 w stanie deweloperskim za 175 tys brutto pod Poznaniem, dom budowany metodą tradycyjną o bardzo prostej bryle, zwykła stodoła bez żadnych "bajerków". Co o tym myślicie? Są w stanie? Jest to generalny wykonawca.

Zbyt mało info,stan deweloperski może być z zapotrzebowaniem 30kWh/m2/rok lub 80kWh/m2/rok a to diametralna różnica jeśli chodzi o twoje przyszłe rachunki za ogrzewanie a nie wiem na co się godzisz.

Jaki system grzewczy,jeśli ekosyf,to można taniej i urwać kilkanascie tys.zł zeby było bez syfu w domu no chyba,że jesteś maniakiem syfu i lubisz się w nim babrać to zapłacisz wiecej za to jak za szczególne zboczenia ;)

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką informację otrzymałem:

 

-prace geodezyjne

- prace ziemne

- budowa stanu surowego otwartego

- wykonanie konstrukcji dachu i ułożenie dachówki

- montaż stolarki okiennej

- wykonanie elewacji, parapety zewnętrzne i cokołu tynk mozaikowy

- instalacja elektryczna 60 punktów w cenie

- tynki maszynowe gipsowe

- instalacja Wod kan plus co

- parapety wewnętrzne konglomerat marmurowy

-sufit podwieszany z KG PLUS wełna mineralna

- wykonanie posadzki plus wszystkie izolacje

 

Materiały użyte do budowy są nowe z atestami spełniające polskie normy budowlane które na koniec budowy sa przekazywane inwestorowi

 

W cenie jest policzony pustak ceramiczny oraz dachówka ceramiczna, okna białe pięcio komorowe potrójna szyba profil aluplast okucia roto ,za kolor dopłata 25%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś uwagi do odchudzenia kosztów Domu w jabłonkach 4 ?

http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-jablonkach-4/m52ea4801dc444

[...]

Czy jest choć minimalna szansa na zbliżenie się do granicy 200-220tys ? Zakładam większość prac wykonać samodzielnie (fundamenty, ściany, strop, więźba dachowa i pokrycie, większa część instalacji). Ewentualne tynki byłyby robione przez wynajętą ekipę.

[...]

 

Nie wiem, czy powinienem się odzywać, bo buduję dom z innym budżetem i bez własnego wkładu pracy, ale do finansów podszedłem starannie i jak na razie idę zgodnie z planem (pomału doprowadzam dom do stanu deweloperskiego, przy czym wszystkie istotne prace mam już abo zrobione, albo umówione). Kilka wniosków:

 

- koszt wybudowania mojego domu do stanu deweloperskiego (całkowite wykończenie z zewnątrz, w środku wylewki i gładzie, wszystkie instalacje, piec, rekuperator etc.) powinien wynieść około 1850 zł za m2 powierzchni wszystkich pomieszczeń liczonej po podłodze. Szacuję, że około 10% tej kwoty pochłonęła i pochłonie "architektura", czyli jakbym budował prostszą bryłę i oszczędził na wykończeniach zewnętrznych, to o tyle taniej bym wybudował. Mimo, że dom jest stodołowaty, ma dość skomplikowaną konstrukcję i rozrzeźbiony parter. Przekłada się to na więcej metrów bieżących fundamentów, dodatkowe 100 m2 elewacji do ocieplenia w stosunku do domów o podobnej wielkości 300 m2, zamiast 200 m2), 120 m2 elewacji pokrytej drewnem, bardzo droga bramę garażową (na zamówienie, do samodzielnego obłożenia drewnem), duży taras drewniany, 12 ton stali na zbrojenia, mnóstwo betonu itp.

 

- na podstawie swoich doświadczeń mogę powiedzieć jedno - mniejsze koszty generują tego rodzaju komplikacje, a większe metry kwadratowe. Dążenie za wszelką cenę do uproszczenia bryły nie zawsze ma sens. Jeżeli masz takie wymogi planistyczne, że musisz budować dom z poddaszem i relatywnie niską ścianką kolankową, to wprowadzenie np. lukarn na dachu czy jaskółek może mieć sens, jeżeli w ten sposób zmniejszysz powierzchnię po podłodze, pozostawiając bez zmian powierzchnię użytkową. Po prostu tego typu ustrojstwa znacząco podwyższają walory użytkowe poddasza i pozwalają zaoszczędzić na metrach. Oczywiście we wszystkim trzeba zachować umiar. Popularny "grzybek" (czyli dom na planie kwadratu z kopertowym dachem i lukarną na każdej połaci) nie jest ani funkcjonalny, ani tani. Ale cięcie za wszelką cenę każdej lukarny i każdego załomu muru nie ma sensu, bo później okazuje się, że są to koszty mikroskopijne w porównaniu z innymi

 

- okna dachowe są drogie, a okna w ścianach tanie. Mam 8 okien dachowych (w większości to najprostsze okna Fakro). Kosztowały tyle, co 1/3 reszty stolarki okiennej, mimo że mam sporo przeszkleń i są to okna aluminiowe, na ciepłym profilu, z potrójnymi szybami, a największa przesuwka ma 5,4 m długości i 2,6 m wysokości. Moim zdaniem przy obecnych cenach nie ma się co spinać i oszczędzać na przeszkleniach. Natomiast okna dachowe rzeczywiście warto ograniczyć (patrz temat lukarn).

 

- pewne koszty w niewielkim zakresie zależą od wielkości domu. Dlatego cena za m2 mniejszego domu jest nieco wyższa, niż większego. Obstawiałbym że ten projekt przy założeniu budowania ekipami dało by się wybudować do stanu deweloperskiego jakieś 1600-1650 zł przyjmując ceny funkcjonujące pod Krakowem i nie cudując z instalacjami i ociepleniem. Ponieważ metrów do wybudowania jest 137, daje to 220-230 tys. za stan deweloperski. Wykonując samemu prace, o których wspomniałeś, zaoszczędzisz jakieś 60 tys. i tyle mniej więcej będzie można wydać na wykończenie. Bez kuchni i umeblowania powinno się udać (strzelam: 14 tys. okładziny podłóg, 7 tys. stolarka wewnętrzna, 20 tys. łazienki, 2 tys. kontakty i przełączniki, 6 tys. malowanie, 5 tys. lampy, 2 tys. karnisze i inne takie). Mała kuchnia z IKEA + osprzęt to jakieś 12 tys., duża jak prosta, to 20 tys., jak z buzerami (narożne szafki, oświetlenie szuflad itp.) to więcej.

 

To jednak sam dom. Do tego trzeba dodać:

 

- koszty doprowadzenia mediów (w tym projekty przyłączy) od kilku (bliżej 8-10 tys. przy super uzbrojonej działce) do kilkudziesięciu tysięcy, jak media daleko

- koszty ogrodzenia (od około 50 zł za mb ogrodzenia z siatki panelowej + 5 tys. za bramę i furtkę)

- podjazd (100 zł za m2 kostki z ułożeniem)

- plantowanie, odwodnienie itp. (zależy od warunków na działce).

 

W sumie trzeba założyć od 20-30 tys. na tego rodzaju koszty dodatkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...