Rednaskela 09.05.2017 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2017 (edytowane) Rok temu szukałem info o zaprawie do budowania kominka z cegieł. Przeczytałem i to forum. Specjaliści proponują zaprawy po 200zł za worek:)) Albo trochę cementu i szamotu i czegoś tam. A ja poczytałem tez inne fora, podzwoniłem do firmy Atlas, Kreisel, zapytałem starszych murarzy. Wyszło, że mam murować zwyczajną ZAPRAWĄ MURARSKĄ. I wymurowałem już rok temu. Moje uwagi: Najpierw do ściany przyczepiłem kołkami białą płytę ognioodporną kupiona w Castoramie (uwaga - jest tańsza od szarej i nadaje się tylko do położenia na scianie, bo jest krucha)1. Zaprawa b. dobrze się sprawdza, ale była to moja pierwsza przygoda z murowaniem, jeśli kiedyś bedę coś murował zaprawę trzeba robić rzadszą niż na filmach, bo źle się muruje.2. Grubość spoiny miała być 0,6 cm ale wyszło 0,8 czasem 0,9 i a 1 cm też się trafił. Zupełnie tego nie widać, ale pisze żeby dodac otuchy podobnym mi murorzom amatorom.3.Murowałem po 2 warstwy na dzień, tak aby mieć pewnośc, że wszystko sie będzie trzymać.4.Odległość wkładu o d ścian z cegieł to 0,5 cm i spokojnie wystarcza i szpar nie widać.5. Belkę nad kominkiem zrobiłem następująco:- zrobiłem szalunek- w środek pręty 0,6mm (chyba 6 szt.)- na spód szalunku dałem cegły wycięte w kształcie litery L.- miedzy tak poprzycinane cegły dałem oczywiście plastikowe dystanse- całość zalałem betonem 25 (dokładnie wyszedł 1 worek)6.Po zakończeniu murowania cegieł wypiłem zimne piwko.7.Na cegły dałem płytę Varmsen czy coś o podobnej nazwie. Po bokach praktycznie nie przycinałem, wwymiary idealnie mi pasowały (szer na 60cm i wys. 120)8.Od frontu można kupić w hurtowniach dużą płytę taka jak na boki, ale 120 x 120.9.Płyty te kleiłem na klei Kreisel 17 10.W narożnikach i na łąceniach płyt oczywiście wzmocnienia kwaałkami drugiej płyty11.Na sufit dałem podwójnie płyty Varmsen ognioodporne.Po prostu przyklejałem je klejem Kreisel 17.12.Jak już całośc wymurowałem to płyty pokryłem szpachlą Goldband, na to siatka do tynku, potem Goldban.Na narożniki oczywiście dałem listwy narożnikowe.Całośc pokryłem tym Gold bandem.13.Jak goldband wyschnął to dałem na to szpachle finisz jakiejś firmy.Robiłem przy tym takie maźnięcia jak przy starych tynkach, czyli zostały wyraźne ślady po metalowej pacce.Gdzieniegdzie trzeba było poszlifować, ale to tylko nieznacznie bo zależało nam na strukturze.14. Potem 2 x farba biała akrylowa.15.Komienk wyszedł całkieł całkiem.Uwaga.Tak jak piszą niektórzy, że kominek ciepły grzeje cały.G.... prawda. Część ceglana jest ciepła tak od metra w górę, nad paleniskiem oczywiscie najbardziej.Dół kominka zawszee jest zimny choćbym nie wiem jak rozfajczył ogień. Generalnie - murujcie zwykłą zaprawą murarską i nie dajcie się naciągnąć na super i ekstra zaprawy. Szkoda kasy.ps.JAK SIĘ TUTAJ WKLEJA ZDJĘCIA??? . Edytowane 9 Maja 2017 przez Rednaskela jak się wkleja zdjęcia???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 09.05.2017 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2017 Rok temu szukałem info o zaprawie do budowania kominka z cegieł. Przeczytałem i to forum. Specjaliści proponują zaprawy po 200zł za worek:)) Albo trochę cementu i szamotu i czegoś tam. A ja poczytałem tez inne fora, podzwoniłem do firmy Atlas, Kreisel, zapytałem starszych murarzy. Wyszło, że mam murować zwyczajną ZAPRAWĄ MURARSKĄ. I wymurowałem już rok temu. Moje uwagi: Najpierw do ściany przyczepiłem kołkami białą płytę ognioodporną kupiona w Castoramie (uwaga - jest tańsza od szarej i nadaje się tylko do położenia na scianie, bo jest krucha) 1. Zaprawa b. dobrze się sprawdza, ale była to moja pierwsza przygoda z murowaniem, jeśli kiedyś bedę coś murował zaprawę trzeba robić rzadszą niż na filmach, bo źle się muruje. 2. Grubość spoiny miała być 0,6 cm ale wyszło 0,8 czasem 0,9 i a 1 cm też się trafił. Zupełnie tego nie widać, ale pisze żeby dodac otuchy podobnym mi murorzom amatorom. 3. Murowałem po 2 warstwy na dzień, tak aby mieć pewnośc, że wszystko sie będzie trzymać. 4. Odległość wkładu o d ścian z cegieł to 0,5 cm i spokojnie wystarcza i szpar nie widać. 5. Belkę nad kominkiem zrobiłem następująco: - zrobiłem szalunek - w środek pręty 0,6mm (chyba 6 szt.) - na spód szalunku dałem cegły wycięte w kształcie litery L. - miedzy tak poprzycinane cegły dałem oczywiście plastikowe dystanse - całość zalałem betonem 25 (dokładnie wyszedł 1 worek) 6. Po zakończeniu murowania cegieł wypiłem zimne piwko. 7. Na cegły dałem płytę Varmsen czy coś o podobnej nazwie. Po bokach praktycznie nie przycinałem, wwymiary idealnie mi pasowały (szer na 60cm i wys. 120) 8. Od frontu można kupić w hurtowniach dużą płytę taka jak na boki, ale 120 x 120. 9. Płyty te kleiłem na klei Kreisel 17 10. W narożnikach i na łąceniach płyt oczywiście wzmocnienia kwaałkami drugiej płyty 11. Na sufit dałem podwójnie płyty Varmsen ognioodporne. Po prostu przyklejałem je klejem Kreisel 17. 12. Jak już całośc wymurowałem to płyty pokryłem szpachlą Goldband, na to siatka do tynku, potem Goldban. Na narożniki oczywiście dałem listwy narożnikowe. Całośc pokryłem tym Gold bandem. 13. Jak goldband wyschnął to dałem na to szpachle finisz jakiejś firmy. Robiłem przy tym takie maźnięcia jak przy starych tynkach, czyli zostały wyraźne ślady po metalowej pacce. Gdzieniegdzie trzeba było poszlifować, ale to tylko nieznacznie bo zależało nam na strukturze. 14. Potem 2 x farba biała akrylowa. 15. Komienk wyszedł całkieł całkiem. Uwaga. Tak jak piszą niektórzy, że kominek ciepły grzeje cały. G.... prawda. Część ceglana jest ciepła tak od metra w górę, nad paleniskiem oczywiscie najbardziej. Dół kominka zawszee jest zimny choćbym nie wiem jak rozfajczył ogień. Generalnie - murujcie zwykłą zaprawą murarską i nie dajcie się naciągnąć na super i ekstra zaprawy. Szkoda kasy. ps. JAK SIĘ TUTAJ WKLEJA ZDJĘCIA??? .Musisz je najpierw umieścić gdzieś w necie (serwer?)...Można tu, na FM. Wtedy wchodzą nawet kopiuj wklej http://blog.kominki-batura.pl/wp-content/uploads/2017/05/IMG_6381-e1493733235842-200x300.jpg Tak jak ja to zrobiłem... A moje zdjęcie to wnętrze piecokominka, który będzie ciepły cały...Zawsze mówiłem, że wciskanie ludziskom samych ciepłych obudów to przeginka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 09.05.2017 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2017 Jest taka ikonka "dodaj zdjęcie". A co do klejenia tej cegły to w tym wypadku mogła i byc poukładana bez zaprawy też by dała radę Obudowa ciepła grzeje cała tylko nie każda;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 11.05.2017 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2017 Witam. Rednaskela ... kupiłem córce samochód za 600 zł jak zdała na prawo jazdy ... ma go już od roku i samochód jeździ ... ludzie nie kupujcie droższych samochodów - nie dajcie się naciągnąć ... Pozdrawiam. PS. - Po co Ci cegły i izolowana zabudowa ? - Ja tam umiem zrobić kominek żeby grzał cały od podstawy samej - Kilku innych doradzaczy na tym forum też "umi" - Na płyty izolacyjne, tudzież gipsokarton , tydzież inne materiały "suche a chłonne" nie daje się mokrego tynku typu "goldband" bo kiedyś to i tak spadnie (nie koniecznie po pierwszym roku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.