butynski 09.02.2017 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 A jakiego typu wkład byście polecili do kotła, w którym w większości jest palone mokrym drzewem naprzemiennie z węglem? Dodam, że wkład ma być do komina, w ktorym już 4 razy zapaliły się sadze. dwa granaty plus kilo trotylu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stnley 09.02.2017 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 To żart, czy naprawdę tak ktoś pali i wypala sadze w kominie. Do takiego komina najlepszy typ wkładu to taki ,który co kilka lat da się wymienić. Niestety ale to prawda. No i jak by nie patrzeć komin czyszczony 2-3 razy w roku. Czyli co bez zmiany nawyków najlepszy wkład nie pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stnley 09.02.2017 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 dwa granaty plus kilo trotylu Wsadź sobie w majty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 09.02.2017 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Niestety ale to prawda. No i jak by nie patrzeć komin czyszczony 2-3 razy w roku. Czyli co bez zmiany nawyków najlepszy wkład nie pomoże?Koszt zakupu dodatkowej porcji drewna, tak by zdążyło wyschnąć, zanim je będziesz palić, jest porównywalny z ceną zakupu i montażu nowego wkładu kominowego z dobrej stali... Po za tym to nie jest dodatkowy koszt, tylko niezbędny wydatek...Pisać dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
butynski 09.02.2017 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Wsadź sobie w majty... a ty w komin ! tylko głęboko żeby nie wypadło:stirthepot: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 09.02.2017 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Niestety ale to prawda. No i jak by nie patrzeć komin czyszczony 2-3 razy w roku. Czyli co bez zmiany nawyków najlepszy wkład nie pomoże? Zacznijmy od podstaw żeby mieć świadomość zjawisk i jak tu pomóc. Palenie mokrym, niesezonowanym drewnem powoduje osadzanie w kanale kominowym łatwopalnej smoły, smoła odkłada się na ściankach komina i jak uzbiera się odpowiednia ilość następuje zapłon. Tej smoły nie da się wyczyścić wyciorem, i tu się wszystko zgadza "komin czyszczony 2-3 razy w roku" nie usuwa tego nalotu, dlatego zdarza się co jakiś czas zapłon smoły w kominie. "Brudne spalanie", takie spalanie to marnowanie opału czyli większe koszty ogrzewania, podejrzewam że samo wilgotne drewno nie przyczynia się do tego, tylko masz pewnie sterownik i dmuchawę na kotle na paliwo stałe, w dodatku spalanie mokrego drewna powoduje wzrost zużycia opału przynajmniej o 30% do wytworzenia takiej samej ilości energii, czyli koszty x2 . Śmiało można przyjąć że przez brak podstawowych wiadomości, jak spalać i jak je sezonować, około 50% opału musisz kupić więcej co sezon. A w telewizorni trąbią że jest smog, stężenie pyłów + smog wytwarzany w koło własnego komina, domu, tym oddychasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stnley 10.02.2017 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Żeby nie było to nie ja tak pale. Ale ludzie "starej daty". Ja jestem tego świadomy i wiem, że za moich czasów nigdy nie było z tym kominem problemów. No ale powiedzcie jaki wkład tam najlepiej dać po za używaniem suchego drewna? Jak narazie komin wydaje się być szczelny ale nie wiem co się z nim stanie przy kolejnym razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 10.02.2017 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Żeby nie było to nie ja tak pale. Ale ludzie "starej daty". Ja jestem tego świadomy i wiem, że za moich czasów nigdy nie było z tym kominem problemów. No ale powiedzcie jaki wkład tam najlepiej dać po za używaniem suchego drewna? Jak narazie komin wydaje się być szczelny ale nie wiem co się z nim stanie przy kolejnym razie.Nie ma kominów odpornych na pożar sadzy. Nikt przy zdrowych zmysłach nie wskaże Ci rozwiązania do celów jakie Cie interesują.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stnley 10.02.2017 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Nie ma kominów odpornych na pożar sadzy. Nikt przy zdrowych zmysłach nie wskaże Ci rozwiązania do celów jakie Cie interesują.... Zdaję sobie z tego sprawę. Ale jaki wkład byłby odpowiedni do takiego pieca przy założeniu, że nie bedzie już palone mokrym drewnem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 10.02.2017 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Zdaję sobie z tego sprawę. Ale jaki wkład byłby odpowiedni do takiego pieca przy założeniu, że nie bedzie już palone mokrym drewnem.Przy takim założeniu każdy kwasiak, każdej grubości. Najlepszy jest 1.4404...Destrukcyjna jest temperatura. Ale generalnie tylko dla molibdenu, który odpowiada za nierdzewność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stnley 10.02.2017 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 A żaroodporny z gatunku 1.4828 o grubości 1mm nie będzie lepszy? Chodzi o to, że węglem też jest palone w tym piecu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 10.02.2017 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 A żaroodporny z gatunku 1.4828 o grubości 1mm nie będzie lepszy? Chodzi o to, że węglem też jest palone w tym piecu.Zwróć się z tymi pytaniami do producentów systemów ze stali stopowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 10.02.2017 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 A żaroodporny z gatunku 1.4828 o grubości 1mm nie będzie lepszy? Chodzi o to, że węglem też jest palone w tym piecu. Nie będzie lepszy bo stal 1.4828 łatwiej ulega korozji w niższych temperaturach, jest przeznaczona do pracy w zakresie temperatury do 1000°C w suchym powietrzu i dla spalin do temperatury ok 600°C, a długotrwałe stosowanie jej w zakresie wyższych temperatur ok. 900°C może prowadzić do kruchości. Dlatego napisałem że komin trzeb składać z 2-3 gatunków stali zgodnie z rozkładem temperatur, a zapłon sadzy powstaje tylko z zaniedbania . Lepsza jest stali 1.4878 stabilizowana tytanem, zalecana temperatura pracy tej stali wynosi do 800°C i wytrzyma dużo więcej w agresywnych środowiskach korozyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 10.02.2017 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Temperatury spalin w kominie 600 a nawet 900 ? Z jakiego to paleniska ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 10.02.2017 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 A żaroodporny z gatunku 1.4828 o grubości 1mm nie będzie lepszy? Chodzi o to, że węglem też jest palone w tym piecu. Na węgiel to raczej niema rur kominowych wśród opisywanych powyżej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 10.02.2017 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Temperatury spalin w kominie 600 a nawet 900 ? Z jakiego to paleniska ? Nie wiem , może jakiś niski komin, bezpośrednio nad dużym kominkiem otwartym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin55 02.09.2017 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2017 (edytowane) Jeszcze nie zbudowanego? Do kominka stawiasz szacht z cegły lub kominowych pustaków systemowych (wszystko jedno jakich). Nie robisz żadnych otworów. Dopiero wykonawca/projektant kominka decyduje co, jak i gdzie w nich umieścić (chodzi raczej o rury z kwasówki). Do kotła gazowego podobnie (chyba, że to kondensat - to można inaczej). Do węglowego komin ceramiczny. Pytanie o konkretny system na etapie budowy może być nie do końca rzeczowe. Powinien decydować o tym wykonawca (kominka lub innej instalacji) i brać za to odpowiedzialność. Pozdrawiam Załóżmy że stawiam szacht z kominowych pustaków systemowych, gdzie na późniejszym etapie będzie wkładana rura ze stali 1.4404, - dotyczy kominka. Pytanie jak wykończyć taki komin powyżej dachu. Zastosować płytę wspornikową, potem obmurówka klinkierową cegłą pełną i dać płytę przykrywającą? czy bez płyty na końcu? wydaje mi się że potem jak się da płytę to nie wprowadzi się rury ze stali fi200. Płyta przykrywająca pewnie jak dobrze myślę po wprowadzeniu rury stalowej i zakończenie daszkiem - strażakiem etc. Edytowane 2 Września 2017 przez Marcin55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 03.09.2017 05:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2017 To w jaki sposób wykończysz komin nie ma wpływu na problemy które niepotrzebnie wymyśliłeś. Zrób płytę wspornikową i czapę (betonową płytę kominową) z otworem w środku o średnicy wewnętrznej pustaka (zwykle 25 cm przy pustaku 35x35 cm), a włożysz potem co chcesz i kiedy chcesz. Na czapie dajesz potem dodatkowo płytę kominową z tej samej stali co komin, lub z blachy w kolorze obróbek blacharskich w całym domu....Ja montuję zwykle rury od spodu. W tm celu zostawić należy nieco większy otwór w okolicy kominka (zamiast 50 cm - 100...). Jak nie wiesz dokładnie w którym miejscu będzie trójnik, wycinasz otwór w pustaku później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 03.09.2017 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2017 Załóżmy że stawiam szacht z kominowych pustaków systemowych, gdzie na późniejszym etapie będzie wkładana rura ze stali 1.4404, - dotyczy kominka. Pytanie jak wykończyć taki komin powyżej dachu. Zastosować płytę wspornikową, potem obmurówka klinkierową cegłą pełną i dać płytę przykrywającą? czy bez płyty na końcu? wydaje mi się że potem jak się da płytę to nie wprowadzi się rury ze stali fi200. Płyta przykrywająca pewnie jak dobrze myślę po wprowadzeniu rury stalowej i zakończenie daszkiem - strażakiem etc. Tu raczej potrzebna jest budowa w całości od razu z wkładem stalowym, czyli pustak systemowy i wełenka, rura ze stali 1.4404 itd... Wełenka jest potrzebna bo pustak jest dobrze wentylowany i blacha szybko stygnie, będą problemy przy rozpalaniu. Na dachu wstawia się ustnik dwupłaszczowy, którego zewnętrzny płaszcz wchodzi w blaszaną płytę kominową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 03.09.2017 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2017 Przy rozpalaniu raz na dobę i tak niewiele ta wełenka da (chyba że jako stabilizacja rury) przy cienkiej stali. A cienki wkład stalowy szybko stygnie ale i szybko się nagrzewa;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.