Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompy ciepła powietrze woda


hydraulik_

Recommended Posts

Ok, chociaż jak w ost tygodniu w Gliwicach średnia była 1,3*C to możemy przyjąć 2* i cop=2,59, zatem pc pobierając 70kWh/dobę do systemu dostarcza 181,3kWh, jeśli z tego na cwu odejmiemy 15kWh to na ogrzewanie w tych warunkach idzie 166,3kWh. Po podstawieniu tej wartości do mojego kalkulatora strata domu wynosi 330W/K, niezbędna moc kotła 16,5kW (jest wyliczona bez cwu), zapotrzebowanie na co wypada 44,5k kWh/rok do tego na cwu 5,5k kWh (15*365), razem 50k kWh/rok. Z moich obliczeń wynika, że ta pc będzie miała problem z ogrzaniem domu Magnolii do 23*C (plus cwu) przy temp -12* (przy tej temp przyjmuję moc na 13kW)

 

Dlatego ma ona wsparcie w dwóch opcjach do wyboru 9kW grzałki i kocioł na ekogroszek..

Też tłumaczyłem Magnoli że przy pompie PC-PW powinien zejść z temp. w domu do 21 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • malux20

    1045

  • miki121

    1020

  • Pyxis

    1002

  • hydraulik_

    766

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

kbab

O ile dobrze pamiętam, "Magnolia18" podawał, że jego PC bez problemu utrzymywała w domu temperaturę zadaną (23*C) przy mrozach sięgających -10*C.

Nocny przymrozek do -10* nie wyznacza średniej dobowej, taką średnią najlepiej odczytać ze str meteo dla danej miejscowości (to nie jest prosta śr arytmetyczna ale mediana). Może w tym roku doczekamy się takich mrozów wtedy okaże się czy wyliczyłem prawidłowo.

Też tłumaczyłem Magnoli że przy pompie PC-PW powinien zejść z temp. w domu do 21 stopni
To nie jest takie proste w jego przypadku ponieważ ma tradycyjne grzejniki, one zapewniają komfort cieplny przy nieco wyższej temp niż podłogówka. Najprościej byłoby zmierzyć temp podłóg w pasie brzegowym domu, ale to stary budynek i nie należy się spodziewać sensacyjnych danych. Edytowane przez kbab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gwarant: Atlantic Polska i niech się tym zajmą.

A na nowej stronie www piękne hasła:

Ekipy montażowe są wspierane przez dwóch techników działu serwisowego odpwiedzialnych za uruchomienie, regulację i serwis gwarancyjny i pogwarancyjny montowanych przez Nas urządzeń.

To jak Michale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyzwyczaiłem się że często ludzie nie czytają warunków gwarancji.

A ja za omijanie procedury aby być "pro kliencki" dostałem opierdyl i powiedziano że są procedury i mają być zachowane.

Więc w przypadku kilku firm które mamy w ofercie zgłoszenie musi trafić do gwaranta a potem do Nas z wytycznymi co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyzwyczaiłem się że często ludzie nie czytają warunków gwarancji.

A ja za omijanie procedury aby być "pro kliencki" dostałem opierdyl i powiedziano że są procedury i mają być zachowane.

Więc w przypadku kilku firm które mamy w ofercie zgłoszenie musi trafić do gwaranta a potem do Nas z wytycznymi co i jak.

Ale wiesz przecież, że klient (konsument) nie ma wcale obowiązku korzystania z gwarancji producenta? Może się zwrócić przez 2 lata bezpośrednio do sprzedawcy i gwarancja nie ma tu nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież, stary dom z dużym zapotrzebowaniem... Do tego instalacja raczej nie niskotemperaturowa i na dokładkę pompa ciepła P-W...

Splot nieszczęśliwych okoliczności.

 

Dlaczego piszesz splot nieszczęśliwych okoliczności?

Firma montująca nie wiedziała tych informacji?

Na moje miało się udać i się udało.

Sprzedać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam prawo go odesłać do producenta - bo to on decyduje.

W twojej karcie gwarancyjnej też masz w miejscu gwarant: Atlantic Group.

I kazali tego przestrzegać.

Nie i jeszcze raz nie.

Sprzedawcą jesteś Ty i to ty odpowiadasz przed klientem.

Umowa Twoja z Atlantic Group klienta (konsumenta) nie interesuje. Klient pozywa Ciebie (firmę w przypadku Sp. z o.o.) i Sąd wydaje wyrok "przeciwko" lub "uniewinnia" Ciebie. Atlantic Group nie ma nic do tego. Może tobie zwrócić za naprawę lub nie, ale to wasza indywidualna umowa i Twoje ryzyko prowadzenia działalności.

 

 

Sprzedaję towar, który ma certyfikaty, atesty i wszystkie potrzebne "kwity". Ale to ja jestem "sprzedawcą" i ja ponoszę ryzyko. Producenta nie ma w Polsce, jest pośrednik importer który wystawia mi kwity. W przypadku dużego "W" to ja odpowiadam przed klientem, a kwitami które mam mogę sobie podetrzeć d..ę. Ryzyko prowadzenia działalności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co ty nie powiesz??

Jak byś nie zauważył to 5 dni spędziłem u Magnoli więc nie zarzucaj mi czegoś.

Mi na urządzenie udziela gwarancji producent.

Jeżeli urządzenie nie działa poprawnie - a w moim odczuciu defrost to nie wada tylko jeden z procesu pracy pompy powietrza - woda to przepraszam bardzo ale nie mogę z tym nic.

Jeżeli niezależnie od obciążenia pracy pompy ma defrosty co 45 minut i się utrzymują to błąd.

Jeżeli się nie utrzymują i np jutro będzie defrost co 75 a pojutrze co 52 a kiedy indziej inaczej to tak musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...