Tomaszs131 14.01.2013 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Arturo moglbys przyblizyc jakie masz GWC? I dlaczego lepiej jest zinwestowc w tansza wersje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piter719 14.01.2013 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 sprawność reku w zakresie od 0 do 1 (poprawiłem było 60.00) o teraz to tak. dzięki:bye: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 15.01.2013 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 GWC mam pod płytą,w sumie są dwie nitki z fi125x20mb wykonane bez łączeń z rur drenażowych bez otworów,koszt to jakieś 300-400zł. Narazie działa,dzisiaj przy -3st.C na wyjściu z GWC było +6,7st.C,na nawiewie przy +13st.C w domu było +8,2st.C ale wg mnie jest to tylko zabezpieczenie przeciw zamarzaniu wymiennika w rekuperatorze i nic poza tym,dlatego,jeśli już ma być to wg mnie nie ma sensu pakować dużej kasy rzędu kilku tys.zł Arturo (sory, ze w tym temacie), czy probowales puscic wentylacje na full zeby zaobserwowac czy te +13 na wlocie jest w stanie cokolwiek wplynac na temp w domu ? Czy nadmuch 13 stopni np. z intensywnosci 1 kubatura/godzine cos zmieni ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 15.01.2013 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 To dobrze, ze zauwazyles ze ze wzrostem intensywnosci wymiany rosnie sprawnosc reku Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 15.01.2013 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 To dobrze, ze zauwazyles ze ze wzrostem intensywnosci wymiany rosnie sprawnosc reku Pozdrawiam lub mniej traci "po drodze"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magnolia18 15.01.2013 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Pytanie brzmi.Na 'trasie' zakopanego zasilania z jednostki zewnetrzej do domu, mam pas zielonej trawki a w okol snieg. Znaczy sie, ze mam podgrzewana murawe ( kosztem np. zasilania ) czy tez rzecz raczej normalna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 15.01.2013 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Jeżeli jest tylko standardowa izolacja rur "freonowych" to można powiedzieć że to "normalne". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mcyper 15.01.2013 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Jeżeli jest tylko standardowa izolacja rur "freonowych" to można powiedzieć że to "normalne". Nie powinno izolować się przewodów freonowych PC PW standardowymi izolacjami, one przeznaczone są tylko dla klimatyzatorów. Standardowa izolacja przewodów freonowych dla urządzeń klimatyzacyjnych małej wydajności chłodniczej posiada ścianki o grubości 9 mm. Izolacja przewidziana jest dla różnicy temperatur pomiędzy powietrzem zewnętrznym w lecie (około 35°C) a temperaturą czynnika chłodniczego na ssaniu (około 0°C). Różnica temperatur wynosi 35°C. W pompach ciepła PW dla trybu grzania temperatura na zewnątrz może wynosić -20°C, natomiast temperatura gazów na tłoczeniu może wynieść nawet 70°C. Daje to różnicę temperatur 90°C, czyli przeszło dwa razy więcej niż dla chłodzenia. W związku z powyższym, ścianka izolacji przewodów prowadzonych na zewnątrz budynku powinna być grubsza i wynosić min. 19mm ( u siebie dałem ok. 30mm). Cieńsza izolacja znacznie zwiększa straty energii cieplnej podczas przepływu freonu w rurach, zmniejsza też efektywność pompy ciepła. W przypadku zbyt cienkiej izolacji, przegrzana para freonu (około 70°C) odda energię cieplną w całości lub w części w postaci strat już w rurach freonowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 15.01.2013 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 A gdzie ja napisałem co się powinno a czego nie?Nie wiem co miki121 zastosował ale sądząc po grzaniu trawnika chyba standard (9 czy 13mm) i nie wiem czy kauczuk czy zwykłe klimatyzacyjne (takie widzę najczęściej i w pompach).Mało tego, jeśli to jest pod ziemią to koniecznie w rurach osłonowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miki121 15.01.2013 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 rury idą w oslonowej rurze fi 110mm która jest wypełniona pianką dwuskladnikowa . jakieś śladowe ubytki mogą występować w ilości kilku procent przy takiej długości rurociągu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magnolia18 15.01.2013 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Nie zebym sie czepial. Ciekawosc i poszukiwanie rozwiazan wszelakich. Niech i w ziemi beda rurki w piance, oslonie, ze zlota czy platyny, czy jakie tam sa wymagane. Winno byc tak jak u mnie, ze mam czysciutka trawke a wkolo snieg, ze nic nie widac ? Trawa oczywiscie tak jak ida rurki w ziemii co wyglada, ze 'grzeja' mi ten kawalek obejscia. Sladowe ilosci moga tak uczynic czy to raczej jakis wiekszy problem byc moze ? Ostatnie kilka dni to zuzycie dobowe ponad 90kWh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tank102 15.01.2013 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Przy takim domu jak jest przedstawiony w opisach historycznych i utrzymywanej temperaturze w domu i ogrzewaniu podłogowym to chyba nieźle.Przecież nikt nie przypuszczał że będzie ogrzewał się tylko "pier........" i ciepłem swojego ciała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magnolia18 15.01.2013 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 (edytowane) Przy takim domu jak jest przedstawiony w opisach historycznych i utrzymywanej temperaturze w domu i ogrzewaniu podłogowym to chyba nieźle. Przecież nikt nie przypuszczał że będzie ogrzewał się tylko "pier........" i ciepłem swojego ciała. Dziekuje za opinie aczkolwiek nie o to pytalem Jakbys poczytal 'opisy historyczne' to zuzycie bylo nizsze. A i temp. w domu tez obnizylem. PS. Sukces maly osiagnalem wczora/dzis. Z 32% udzialu taniej taryfy udalo mi sie 'wskoczyc' na 44% tejze. Drobne ale cieszy Edytowane 15 Stycznia 2013 przez Magnolia18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chcialbympompe 15.01.2013 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Sukces maly osiagnalem wczora/dzis. Z 32% udzialu taniej taryfy udalo mi sie 'wskoczyc' na 44% tejze. Drobne ale cieszy A jak masz ustawione temperatury i godziny komfort/eko? Bo wg mnie powinieneś dać "eko" np. 22,5 a komfort w godzinach taniej taryfy 23,5. Do tego wyłączyć "wyprzedzenie" i "przedłużenie" grzania. A z tym ogrzewaniem trawnika to wg mnie nie powinno tak być. Ja mam poprowadzoną instalację freonową na zewnątrz budynku i teraz wiem, że miki zastosował niedostateczną izolację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magnolia18 15.01.2013 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 A jak masz ustawione temperatury i godziny komfort/eko? Bo wg mnie powinieneś dać "eko" np. 22,5 a komfort w godzinach taniej taryfy 23,5. Do tego wyłączyć "wyprzedzenie" i "przedłużenie" grzania. A z tym ogrzewaniem trawnika to wg mnie nie powinno tak być. Ja mam poprowadzoną instalację freonową na zewnątrz budynku i teraz wiem, że miki zastosował niedostateczną izolację Wyprzedzenie i przedluzenie od zawsze mam na 0, na chu....steczke mi to ? Mam obecnie grzanie na 21.5 i eko na 20.5 ( ale inny pokoj, przenioslem sterownik, tam zimniej zawsze bylo ) a w domu 22* jakos jest. Uknulem jeszcze inny schemat godzinowy tyle ze ta histereza sterownika mi bruzdzi bo jak 'dochodzi' to temp. zadanej na sterowniku to automatycznie PC zadaje o wiele nizsze temp. na zasilaniu i nie daje rady b.dlugo albo i wcale dzwignac sie jeszcze o ten 1* histerezy = dalej pracuje zamiast sie wylaczyc. Musialbym znaczaco w dol przesunac temp. zeby cos zdzialac. Powoli i tak zaczynam sie ja ustawiac 'pod' PC a nie ustawiac maszyne pod nas. Co 30-40min defrosty tez nie pomagaja,nim grzejnik zacznie oddawac konkretnie cieplo leci defrost i zasilanie spada ponizej 30* ( nawet i na 25* ) po czym zaczynamy znowu gonic kroliczka. Jest dokladnie jak wczesniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chcialbympompe 15.01.2013 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Jest dokladnie jak wczesniej. Czyli co? Agregat był sprawny a po prostu PC jest za słaba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chcialbympompe 15.01.2013 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 heh, ale przecież teraz temperatura jest w okolicy 0C tylko... Ja mam średnidobową -5 a średnią z 7 dni około -1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miki121 15.01.2013 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 (edytowane) A jak masz ustawione temperatury i godziny komfort/eko? Bo wg mnie powinieneś dać "eko" np. 22,5 a komfort w godzinach taniej taryfy 23,5. Do tego wyłączyć "wyprzedzenie" i "przedłużenie" grzania. A z tym ogrzewaniem trawnika to wg mnie nie powinno tak być. Ja mam poprowadzoną instalację freonową na zewnątrz budynku i teraz wiem, że miki zastosował niedostateczną izolację A czy nie pamiętasz stwierdzenia że budynke docieplisz dodatkową warstwą izolacji??? Dodatkowo poinformowałem ciebie że na pewno będą jakieś straty jeżeli rury będą miały iść na zewnątrz budynku i to w odległości ponad 10mb. Nie pijąc do Ciebie bardzo często ludzie chcą agregat jak najdalej bo będzie im przeszkadzać a potem jak co do czego przychodzi to prowadzą wywód że są strat kilku procentowe. Trzeba wybrać jakiś środek całej instalacji. kotłownia w jednym miejscu a agregat 12 metrów dalej potem prowadzimy wywód że w skali roku tracę przez to 100zł to jak ma być??? Oczywiście idealnie jest aby pomiędzy jednostką zewnętrzną a hydroboxem było 5-6mb instalacji chłodniczej. Co do rur które stosujemy to są to rury sprzedawane przez dystrybutora pomp ciepła do montażu instalacji chłodniczej do tych pomp. Więc jeżeli rury te są niewłaściwe to wychodzi że 99% monterów w Polsce robią to źle Edytowane 15 Stycznia 2013 przez miki121 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chcialbympompe 15.01.2013 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 A czy nie pamiętasz stwierdzenia że budynke docieplisz budynek dodatkową warstwą izolacji??? Nie odwracaj kota ogonem. Prawda jest taka, że zastosowałeś zwykłą izolację od klimy nie proponując nawet innej opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miki121 15.01.2013 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 (edytowane) Zastosowałem izolację zgodną z rozwiązaniem technologicznym. A jeżeli wiem że rury będą w korytach dodatkowo doizolowane to nie ma sensu wydawać nie wiadomo jakiej kwoty aby oszczędzić kilkanaście złotych. Fakt można było wyjść z kotłowni bezpośrednio do agregatu i zniwelować straty do minimum. A tutaj masz linka do strony sprzedawcy rur chłodniczych http://www.iglotech.com.pl/produkt-warianty/rury-isopolar/1271 W której na samy wstępie piszę że jest to rura do instalacji klimatyzacji i pomp ciepła. Więc on też nie wie co produkuje - sprzedaje? Dodatkowo z doświadczenia a nie gdybania czy informacji z różnych materiałów dostępnych w necie mogę powiedzieć że izolacja tego typu: Po kilku sezonach oddziaływania czynników zewnętrznych kruszy się i nadaj się tylko do wymiany. Między innym dla tego firmy produkują izolację pokryta folia osłonną aby zabezpieczyć je przed uszkodzeniami i utratą właściwości izolacyjnych. Tak wygląda po kilku sezonach : Oczywiście izolacje taką można zastosować wewnątrz. Edytowane 15 Stycznia 2013 przez miki121 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.