Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompy ciepła powietrze woda


hydraulik_

Recommended Posts

  • 6 months później...
  • Odpowiedzi 18,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • malux20

    1045

  • miki121

    1020

  • Pyxis

    1002

  • hydraulik_

    766

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Cześć, co prawda mam dopiero dom na etapie fundamentów. Byłem mocno zdecydowany na gruntowke jednak pierwsze wyceny i niepewność gruntu trochę mnie sprowadziły na ziemię. Dom prawie 300m2 z poddaszem użytkowym spełnia wt21 wszędzie podłogowka pod plytkami. Jestem już raczej zdecydowany na t-capa dostałem rozsądną wycenę na 12kw ale mam kilka pytań, które jeśli udałoby wam się rozwiać było by super.

 

1. Z ciepłą właściwego wychodzi 8kw co(-20) plus 3kw cwu. Czy 12cto dobry wybór żeby było z zapasem?

2. Czy powietrzna pompa ciepla da radę w rozsądnych pieniądzach ogrzać tak duży dom na Śląsku?

3. Jak tym sterować. Dostałem wycene ponad 12k na sterowanie pokojowe podlogowka, nawet jakby zrobić to samemu to sam materiał z 6-7k czyli droche drogo za taki Bajer. Czytałem forum i większość z Was ma wysterowane na rotometrach, czyli rozumiem że się da. Widzialem również że wczesc używa termostatów pokojowych z eurostera. I kilka pytań mam do tego właśnie sterowania.

3.1 czy przy sterowaniu termostatem zewnętrznym działa harmonogram? To znaczy czy termostat może tylko włączyć grzebie gdy akurat w harmonogramie jest włączone co?

3.2 nawet na termostacie grzeje przy użyciu kg?

3.3 nie jestem przekonany do jednego termostatu na tak duży dom, czy jest mozliwosc bez żadnego dodatkowego sprzętu by pompa obsłużyła dwa obiegi, piętro i parter i wtedy każdy miał swój termostat?

3.4 czy wiedzielibyście sens by działać na np 4 termostatach i na jakimś mikroprocku uwspolnic im logikę, że obojętnie który załącza, ale każdy musi być rozwarty żeby wyłączyć grzanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z ciepłą właściwego

 

Chcesz dziesiątki tysięcy wydawać na podstawie wróżby internetowej?

Zrób porządne OZC.

 

Sterowanie pokojowe przy podłogówce nie ma sensu - za wolno reaguje więc raz ustawiasz proporcje dostarczania ciepła między obwody, a temperaturę zasilania dobiera PC/kocioł. Jak otworzysz obwód, to temperatura w pomieszczeniu zacznie się podnosić po godzinie-dwóch grzania. Jak zamkniesz, to jeszcze dłużej będzie rosła.

 

Jeden termostat (bez sterowania strefowego) działa tylko on/off. Nie steruje temperaturą zasilania, tylko wyłącza pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby to ? Widziałem to wcześniej ale nie miałem odwagi grzebać ;)

No i to 30 STOP to oznacza ?

I opóźnienie włączenie grzałki 1440 ? W jakich jednostkach to jest ?

e2888e49cddee9ecmed.jpg

 

W minutach.

Jakieś gówniate urządzenie?

A może dupochron producenta...

 

Jednofazówki nie wystartują jak róznica ciśnień na ich wejściu i wyjściu jest większa jak 1 bar.

Sporo trzeba czekać na wyrównanie ciśnień...

No, ale to jakaś popierdółka jest.

 

Wpadłem przypadkiem, bo o pompach w tytule było.

Juz nie mieszam...

Bawcie się dobrze!

Pozdrawiam

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem.

Od początku zamontowania pompy podczas grzania CWU cieknie mi lekko woda z zaworu bezpieczeństwa.

Ciśnienie z rurociągów miałem zawsze 4 bary, zmniejszyłem na reduktorze poniżej 3 i nadal cieknie woda.

Mam grupę bezpieczeństwa z naczyniem 8 l

Już demontowałem naczynie przeponowe, wylewałem z niego wodę, pompowałem na nowo, na początek 3,5 bar, potem zmniejszałem i nic to nie pomaga, nadal cieknie woda.

Doszedłem do wniosku że ono jest chyba za małe, bo mam zbiornik CWU 250 l.

Czy to może być powodem, czy te naczynia po prostu nie spełniają do końca swojego zadania i są awaryjne ?

Edytowane przez OTTO123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem.

Od początku zamontowania pompy podczas grzania CWU cieknie mi lekko woda z zaworu bezpieczeństwa.

Ciśnienie z rurociągów miałem zawsze 4 bary, zmniejszyłem na reduktorze poniżej 3 i nadal cieknie woda.

Mam grupę bezpieczeństwa z naczyniem 8 l

Już demontowałem naczynie przeponowe, wylewałem z niego wodę, pompowałem na nowo, na początek 3,5 bar, potem zmniejszałem i nic to nie pomaga, nadal cieknie woda.

Doszedłem do wniosku że ono jest chyba za małe, bo mam zbiornik CWU 250 l.

Czy to może być powodem, czy te naczynia po prostu nie spełniają do końca swojego zadania i są awaryjne ?

 

Na moje oko jest za mały. http://www.reflex.pl/program-doboru.html Tu masz program do doboru wielkości potrzebnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policzyłem i wychodzi podobnie: https://cieplowlasciwie.pl/wynik/8a3h . nie napisałem że ledwo spełnia wt21, jest w miarę energooszczędny.

 

Idę o zakład, że w historii nie znajdziesz doby, gdy średnia temperatura była minus 18*. A chwilowa taka będzie pewnie po kilka kwadransów co kilka lat. Więc CW już znacząco zawyża obciążenie. Do tego drastycznie zawyża zapotrzebowanie, bo nie uwzględnia zysków bytowych i słonecznych, które w domu spełniającym WT2021 pokryją zdecydowaną większość zapotrzebowania na ciepło do CO. A to z kolei powoduje, że całe oszczędności na ogrzewaniu oddasz serwisantowi PC a jak się zepsuje, to jeszcze do interesu dopłacisz.

 

BTW. Cztery okna na 150m2... to chyba są pomieszczenia bez okien?

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z ciepłą właściwego wychodzi 8 kW co(- 20) plus 3 kW cwu. Czy 12cto dobry wybór żeby było z zapasem?

2. Czy powietrzna pompa ciepla da radę w rozsądnych pieniądzach ogrzać tak duży dom na Śląsku?

3.1 czy przy sterowaniu termostatem zewnętrznym działa harmonogram?

To znaczy czy termostat może tylko włączyć grzebie gdy akurat w harmonogramie jest włączone co?

3.2 nawet na termostacie grzeje przy użyciu kg?

3.3 nie jestem przekonany do jednego termostatu na tak duży dom,

czy jest mozliwosc bez żadnego dodatkowego sprzętu by pompa obsłużyła dwa obiegi, piętro i parter i wtedy każdy miał swój termostat?

3.4 czy wiedzielibyście sens by działać na np 4 termostatach i na jakimś mikroprocku uwspolnic im logikę,

że obojętnie który załącza, ale każdy musi być rozwarty żeby wyłączyć grzanie?

 

ad1/ Przy doborze mocy pompy nie dodaje się mocy na CWU,

.......Zrób profesjonalne OZC budynku,możliwe że 9 kW/TCap wystarczy,

ad2/ Jeżeli prawidłowo dobierzesz moc pompy - to tak,

ad3/ Możesz grzać wg;

..... krzywej grzewczej,

..... a termostaty góra/dół pilnują tylko minimum i maximum temperatury,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Cześć, podepnę się pod temat żeby nie śmiecić.

 

Planuję zmienić kocioł węglowy na pompę ciepła PW, w domu głównie podłogówka+1grzejnik garaż, 1grzejnik pomieszczenie w piwnicy, 2grzejniki na strychu. Grzejniki raczej zmienię na coś co bardziej odpowiada pompie. Więcej danych: https://cieplowlasciwie.pl/wynik/8ctz

 

Chcę zrobić OZC, ale na śląsku chyba brakuje firm, bo nie mogę nikogo znaleźć, jeśli macie kogoś zaufanego od OZC to chętnie poznam.

Pytanie czy pompa ciepła 14kW sugerowana przez ciepłowłaściwie będzie dobrym wyborem ? no i jakiej marki pompę wybrać.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kresus!

Cholera... Pałac posiada...

Albo?

Dom dziurawy jak sito?

 

Średnio z m2 potrzebna jest w DOBRYM domu moc grzewcza w mrozy rzedu 35W

14000/35 = 400

Masz 400m2 do ogrzania i chcesz to pompką powietrzną zrobić?

Rezygnujesz z mądrego kotła w tym pałacu na rzecz czegoś co drozej działa?

 

Ja na start pomyślałbym o termomodernizacji tego szałasu (jak to jest dom a nie pałac).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kresus!

Cholera... Pałac posiada...

Albo?

Dom dziurawy jak sito?

 

Średnio z m2 potrzebna jest w DOBRYM domu moc grzewcza w mrozy rzedu 35W

14000/35 = 400

Masz 400m2 do ogrzania i chcesz to pompką powietrzną zrobić?

Rezygnujesz z mądrego kotła w tym pałacu na rzecz czegoś co drozej działa?

 

Ja na start pomyślałbym o termomodernizacji tego szałasu (jak to jest dom a nie pałac).

 

Adam M.

 

Nie czytałeś tego https://cieplowlasciwie.pl/wynik/8ctz ze zrozumieniem?

Tabelka podaje

Ile ciepła potrzebuje twój dom

 

Średnia dobowa temperatura w domu przez cały sezon grzewczy to 23,0°C.

8,7kW – maksymalna potrzebna moc grzewcza

 

W "najmroźniejszy" dzień zimy, tj. przy średniej dobowej -20°C.

4,4kW – przeciętna moc grzewcza

 

Tyle będzie potrzebne w przeciętny dzień zimy, przy średniej dobowej 1,6°C.

37W/m2 wskaźnik zapotrzebowania na moc

 

Powierzchnia domu to 234m2.

Na ogrzewanie 8,7 kW - maksymalna moc grzewcza.

Teraz podziel 8.700 W / 37 W/m2 = 235m2 a nie pałac 400m2.

4 kW potrzebne jest dla cwu.

Razem 12,7 kW.

 

Ocieplenie może mogło być lepsze ale 49% o straty na wentylacji, ściany zewnętrzne 12%, dach 10% a okna 17%.

Czy raczej potrzebna jest rekuperacja.

 

Coś słabo idzie Tobie liczenie ale złośliwość w najwyższej formie. :D

 

PS Krezus a nie kresus.

Edytowane przez d7d
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę zrobić OZC, ale na śląsku chyba brakuje firm, bo nie mogę nikogo znaleźć, jeśli macie kogoś zaufanego od OZC to chętnie poznam.

Pytanie czy pompa ciepła 14kW sugerowana przez ciepłowłaściwie będzie dobrym wyborem ? no i jakiej marki pompę wybrać.

Z góry dzięki za pomoc.

Dużo za mocna.

Adam M. poleca https://konceptus.com.pl/ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy podłogówce olałbym dodatkowe kw na CWU , podłoga nie wyziębi się za 1 godz w czasie grzania bojlera .

 

Dokładnośc obliczeń zapotrzebowania ciepła jest mała ,Dodawanie czy nie dodawanie mocy nie ma znaczenia . Moc pompy nigdy nie jest trafiona na 100% .Wynika z typoszeregu . Pompę mozna dobierać na -8 C albo na -20 C i tu popełniane sa najwieksze błedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy podłogówce olałbym dodatkowe kw na CWU , podłoga nie wyziębi się za 1 godz w czasie grzania bojlera .

 

A jak doliczysz 10% na CWU to skrócenie czasu grzania do 54 minut poprawi sytuację przy kaloryferach? O ile w ogóle wężownica ma zapas mocy i czas się skróci.

 

Przy grzejnikach i tak trzeba bufor a mocy policzonej wg stref i tak będzie z zapasem, bo temperatura obliczenowa występuje po kilka kwadransów i to nie każdego sezonu. A do tego zazwyczaj mamy zyski, które obniżają moc potrzebną z systemu grzewczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...