Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Taki sobie piecyk ceramiczny...


eniu

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam.

Używam kominka z wbudowaną właśnie taką cegłą jest tego około tony.

Emituje wyczuwalne przyjemne ciepło przez mniej wiecej 12 godzin.

Pozdrawiam

 

 

 

Ja mam zwykły szamot. Też ok tony. Przez 12 godzin grzeje jako jedyne źródło ciepła. "Wyczuwalne przyjemne ciepło" ma po 24 h....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animus. Przyznam się, że mnie zadziwiłeś. Po takich dyskusjach i wymianie poglądów, myślałem, że dotarło do Ciebie co nieco. Tłumaczyłem Ci historię mojego siostrzeńca z Bydgoszczy, który też ma Stila Brunnera, i czym to się skończyło...Potem zaloty do paleniska szamotowego z gilotyną, tez Brunnera...I nagle STIL! Odniosłem wrażenie, że decydując się na ten wkład, odpuszczasz kwestie wydajnej akumulacji, na rzecz widzimisię żony...Teraz okazuje się, że masz chyba rękę w nocniku. Możesz mi to wytłumaczyć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba niezbyt trafiony pomysł, nawet gdyby to było technicznie ok to taka warstwa nie zablokuje zgromadzonego ciepła w magnetycie po zakończeniu palenia wymiennik będzie grzał komin). Jak masz zamiar zrealizować pomysł grzania przez wymiennik następnego dnia, tak jest w grzejnikach z dynamicznym rozładowaniem ale one mają magnetyt zaizolowany i nie mają wewnątrz kanału dymowego;-)

I pewnie wymiennik z paleniskiem połączony jakimś kawałkiem rury metalowej właśnie tam gdzie najwyższe temperatury i co na wejściu na wymiennik wyjdzie w porywach 300 stopni.

 

Mam zamiar zamykać kanał dymowy wymiennika, grzanie pomieszczenia przez wymiennik będzie realizowane w grawitacji, jeżeli to nie zda egzaminu, to będzie nawiew wymuszany.

Nie da się przeskoczyć podłączenia wkładu kominkowego kawałkiem rury. Mogę jedynie ograniczyć trochę stratę, stosując rurę z nierdzewki.

 

Animus. Przyznam się, że mnie zadziwiłeś. Po takich dyskusjach i wymianie poglądów, myślałem, że dotarło do Ciebie co nieco. Tłumaczyłem Ci historię mojego siostrzeńca z Bydgoszczy, który też ma Stila Brunnera, i czym to się skończyło...Potem zaloty do paleniska szamotowego z gilotyną, tez Brunnera...I nagle STIL! Odniosłem wrażenie, że decydując się na ten wkład, odpuszczasz kwestie wydajnej akumulacji, na rzecz widzimisię żony...Teraz okazuje się, że masz chyba rękę w nocniku. Możesz mi to wytłumaczyć?

 

Akumulacja mnie interesuje tylko ze spalin, wkład będzie oddzielony i prawidłowo przewietrzany.

 

Jeżeli macie lepsze pomysły to słucham.

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar zamykać kanał dymowy wymiennika, grzanie pomieszczenia przez wymiennik będzie realizowane w grawitacji, jeżeli to nie zda egzaminu, to będzie nawiew wymuszany.

Nie da się przeskoczyć podłączenia wkładu kominkowego kawałkiem rury. Mogę jedynie ograniczyć trochę stratę, stosując rurę z nierdzewki.

 

 

 

Akumulacja mnie interesuje tylko ze spalin, wkład będzie oddzielony i prawidłowo przewietrzany.

 

Wytłumacz mi w jaki sposób nierdzewka ogranicza straty?! Ale to przy okazji...

.

 

Spaliny skąd będziesz brać?!...Tym wkładem nie nagrzejesz akumulacji, bo do tego nie służy. Jeśli będziesz tego próbował, zniszczysz go po 1 - 2 sezonach. Akumulacja potrzebuje palenia, wysokich temperatur i sporej dawki energii. Ta energia wytwarzana jest w palenisku, nie w kanałach akumulacyjnych. Stil się do tego nie nadaje i do tego nie służy...Po to się buduje paleniska i wkłady piecowe. Pól roku próbowałem Ci to wytłumaczyć i robiłeś wrażenie, że skumałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumacz mi w jaki sposób nierdzewka ogranicza straty?! Ale to przy okazji...

.

 

Spaliny skąd będziesz brać?!...Tym wkładem nie nagrzejesz akumulacji, bo do tego nie służy. Jeśli będziesz tego próbował, zniszczysz go po 1 - 2 sezonach. Akumulacja potrzebuje palenia, wysokich temperatur i sporej dawki energii. Ta energia wytwarzana jest w palenisku, nie w kanałach akumulacyjnych. Stil się do tego nie nadaje i do tego nie służy...Po to się buduje paleniska i wkłady piecowe. Pól roku próbowałem Ci to wytłumaczyć i robiłeś wrażenie, że skumałeś...

 

Nie mam zamiaru zajeżdżać Brunnera dużym wsadami drewna, mam inne ogrzewanie w domu, poco mi to, interesuje mnie tylko 120-150*C na wejściu w komin, jeżeli wkład kominkowy już teraz to gwarantuje to zrezygnuję z wymiennika.

 

Te cegiełki lepiej akumulują na niższych t. spalin.

 

http://www.stalenierdzewne.pl/sites/default/files/Pytania/Rysunek2.jpg

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru zajeżdżać Brunnera dużym wsadami drewna, mam inne ogrzewanie w domu, poco mi to, interesuje mnie tylko 120-150*C na wejściu w komin, jeżeli wkład kominkowy już teraz to gwarantuje to zrezygnuję z wymiennika.

 

Te cegiełki lepiej akumulują na niższych spalinach.

 

 

 

http://www.stalenierdzewne.pl/sites/default/files/Pytania/Rysunek2.jpg

Ok. Wygląda na to, że wiesz lepiej...;)

 

Z tą stalą chodziło mi nie o teorię, tylko praktykę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Z tą stalą zasadnicza różnica nie polega na jej przewodności, bo przy cienkiej blasze to ma minimalny wpływ (pomijalnie mały), tylko na znacząco innej emisji ciepła przez jej powierzchnię.

Wystarczy postawić obie rury latem na słońcu, aby się przekonać - czarna będzie znacznie cieplejsza.

A zdolność do pochłaniania równa się zdolności do emisji ciepła (ich stosunek jest stały - prawo Kirchhoffa).

 

Jak się to liczy, to nawet rodzaj farby na blasze ma duże znaczenie.

Kurczę, znów zapomniałem, że nie mam żadnych podstaw.

 

No ale jak rura jest w domu, to emitowaną przez nią energię nie można nazwać stratą.

 

Zastanawiając się nad odbiornikiem ciepła ze spalin trzeba przede wszystkim zajrzeć do danych paleniska i zwrócić uwagę na podawaną sprawność. Odzyskać teoretycznie można tylko to, co brakuje do 100% - właściwie do około 95, bo około 5% musimy stracić na ciąg (do tego też pobierana jest energia z paliwa).

Strata kominowa też nie wyraża się w st. C tylko w dżulach. Trzeba jeszcze znać ilość spalin. Często okazuje się, że panoramiczny wkład emitujący spaliny o temp. 220 st. ma sporo większą stratę niż pionowy wysyłający 350 (bo pierwszy tych spalin produkuje ilościowo dwa razy tyle).

 

Sam materiał akumulacyjny to jeszcze nie wszystko. Dyskutować można nad konstrukcją.

Magnetyt z ceramiki jest najlepszy, bo jest najcięższy i ma dobrą przewodność (można robić grubsze ściany). Ze spalinami kontaktu rzeczywiście mieć nie może, no ale wystarczy oddzielić go np. blachą.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że jednak sobie co nieco przemyślałeś...Będziemy więc "kroić" taki materiał, jaki mamy ;)

 

Dzięki, tego mi było trzeba, od razu mi ciśnienie spadło.:)

 

To mnie martwi.

http://i.imgur.com/r0sLWWJ.jpg

Praktycznie od wkładu może osiągać taką temperaturę, są uszy metalowe, na których są kółka a po środku czopuch stalowy.W

starych Brunner-ach nie ma łożyskowania są rolki ślizgowe i kółko jest zamknięte w osłonie stalowej nie kurzy się tak.

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animus

 

Ten stil jest wodny?

 

Ja miałem podobne dylematy, zależało mi na połączeniu akumulacji wodnej i ceramicznej. Po wielu rozmowach i szukaniu informacji doszedłem do wniosku, że w zwykłym kominku wodnym (nawet brunnera) inny rodzaj akumulacji jest niemożliwy do osiągnięcia bez szkody dla kominka i komina. Szczególnie w przypadku brunnera, który ma dosyć dobrą sprawność odzysku ciepła. Efekt jest taki, że aby akumulacja ceramiczna miała jakikolwiek sens i logikę, musiało to być jednak palenisko piecowe a nie zwykły kominek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animus

 

Ten stil jest wodny?

 

Ja miałem podobne dylematy, zależało mi na połączeniu akumulacji wodnej i ceramicznej. Po wielu rozmowach i szukaniu informacji doszedłem do wniosku, że w zwykłym kominku wodnym (nawet brunnera) inny rodzaj akumulacji jest niemożliwy do osiągnięcia bez szkody dla kominka i komina. Szczególnie w przypadku brunnera, który ma dosyć dobrą sprawność odzysku ciepła. Efekt jest taki, że aby akumulacja ceramiczna miała jakikolwiek sens i logikę, musiało to być jednak palenisko piecowe a nie zwykły kominek.

 

Powietrzny, bez tych zachwalanych radiatorów na czopuchu:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?311267-Brunner-Stil-Kamin-53-88-drzwi-unoszone-(easy-lift)&p=7286092#post7286092

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się do końca na technicznej stronie kominków nie znam więc nie wiem jak to jest z połączeniem akumulacji z kominkiem powietrznym. Ja wiem, że prawdziwa akumulacja potrzebuje prawdziwego pieca :) Ale jeśli nie zależy Ci na akumulacji to w najgorszym wypadku sobie jej nie zrobisz :) Sterowanie będziesz miał EASem czy czymś innym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Z tą stalą zasadnicza różnica nie polega na jej przewodności, bo przy cienkiej blasze to ma minimalny wpływ (pomijalnie mały), tylko na znacząco innej emisji ciepła przez jej powierzchnię.

Wystarczy postawić obie rury latem na słońcu, aby się przekonać - czarna będzie znacznie cieplejsza.

A zdolność do pochłaniania równa się zdolności do emisji ciepła (ich stosunek jest stały - prawo Kirchhoffa).

 

Jak się to liczy, to nawet rodzaj farby na blasze ma duże znaczenie.

Kurczę, znów zapomniałem, że nie mam żadnych podstaw.

 

No ale jak rura jest w domu, to emitowaną przez nią energię nie można nazwać stratą.

 

Zastanawiając się nad odbiornikiem ciepła ze spalin trzeba przede wszystkim zajrzeć do danych paleniska i zwrócić uwagę na podawaną sprawność. Odzyskać teoretycznie można tylko to, co brakuje do 100% - właściwie do około 95, bo około 5% musimy stracić na ciąg (do tego też pobierana jest energia z paliwa).

Strata kominowa też nie wyraża się w st. C tylko w dżulach. Trzeba jeszcze znać ilość spalin. Często okazuje się, że panoramiczny wkład emitujący spaliny o temp. 220 st. ma sporo większą stratę niż pionowy wysyłający 350 (bo pierwszy tych spalin produkuje ilościowo dwa razy tyle).

 

Sam materiał akumulacyjny to jeszcze nie wszystko. Dyskutować można nad konstrukcją.

Magnetyt z ceramiki jest najlepszy, bo jest najcięższy i ma dobrą przewodność (można robić grubsze ściany). Ze spalinami kontaktu rzeczywiście mieć nie może, no ale wystarczy oddzielić go np. blachą.

 

Pozdrawiam

 

Mógłby ją jeszcze zrobić rura w rurze z izolacją powietrzną.

Ja się do końca na technicznej stronie kominków nie znam więc nie wiem jak to jest z połączeniem akumulacji z kominkiem powietrznym. Ja wiem, że prawdziwa akumulacja potrzebuje prawdziwego pieca :) Ale jeśli nie zależy Ci na akumulacji to w najgorszym wypadku sobie jej nie zrobisz :) Sterowanie będziesz miał EASem czy czymś innym?

 

Nie, EAS to już za drogi gips ster wezmę nasz zTatarka.

http://tatarek.com.pl/automatyka/sterowniki-do-kominkow-tradycyjnych-i-palenisk-z-systemem-akumulacji-ciepla/rt8os-gii

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ją jeszcze zrobić rura w rurze z izolacją powietrzną.

 

 

Nie, EAS to już za drogi gips ster wezmę nasz zTatarka.

http://tatarek.com.pl/automatyka/sterowniki-do-kominkow-tradycyjnych-i-palenisk-z-systemem-akumulacji-ciepla/rt8os-gii

 

Z tym sterownikiem Ci nie pomogę. Nie bawi mnie jego zmyślność! :D Zwykły RT o8 Sac, owszem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykresik za ponad tysiaka fajna fanaberia;-)

Co do połaczenia wymiennika z paleniskiem bez rury a i owszem da się tylko to nie to palenisko;-) (wkład).

 

Można rułłę z nierdzewki ogacić taką szmatą ?

http://sklep.vitcas.pl/pl/p/Tkanina-Ceramiczna-Zbrojona-Inconelem/316

Kupić przyłącze MSS z masy akumulacyjnej i założyć zamiast czopucha stalowego na uszczelkę, dalej gotową prostką modułową jechać do wymiennika.

 

Jest oryginał ceramiczna pokrywa z odejściem bocznym od tego modelu.Wystarczy kupić dwie ostatnie kształtki od góry.

 

http://www.kominki-godzic.pl/wp-content/uploads/2015/03/Masa-akumulacyjna-MAS.jpg

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można rułłę z nierdzewki ogacić taką szmatą ?

http://sklep.vitcas.pl/pl/p/Tkanina-Ceramiczna-Zbrojona-Inconelem/316

Kupić przyłącze MSS z masy akumulacyjnej i założyć zamiast czopucha stalowego na uszczelkę, dalej gotową prostką modułową jechać do wymiennika.

 

Jest nawet oryginał ceramiczna pokrywa z odejściem bocznym od tego modelu.

Mnie nie pytaj ja się znam tylko na jednym palenisku, swoim;-) Piotra raczej pytaj, ale z tego co pamiętam to te maty ceramiczne do wentylowanej obudowy nie bardzo, sam podobnych materiałów używałem ale w troszkę innych miejscach, temperaturowo na pewno dadzą radę.

Ps. A Piotr pisał że do akumulacji się nie nadaje;-)

Edytowane przez Remiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...