odyseuszek 16.01.2016 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 a może spróbuj zrobić jak ci napisałem - jak nie ma przepływu to skąd rurka ma być ciepła ? górna jest ciepława bo pewnie jest albo minimalny przepływ i poczatek obwodu jest letni albo nagrzewa się od rozdzielacza na początkowym odcinku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aishabg 09.02.2016 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Witam, ja również chciałam podzielić się problemem i poprosić o jakieś wskazówki. Mamy ogrzewanie mieszane podłogowo-grzejnikowe. Piec Viessmanna Vitodens 200-W z regulatorem pogody.Podłogówka i kaloryfery są na osobnych rozdzielaczach. Podłogówka z mieszaczem i rotametrami. Sytuacja wygląda tak, że jak włączona jest podłogówka to kaloryfer położony najdalej, w niestety najzimniejszym pokoju, nie grzeje. Jak wyłączymy podłogówkę to zaczyna grzać, choć i tak temperatura pozostawia wiele do życzenia. Szumi podłogówka tzn. gdzieś przy rozdzielaczu (słychać jakby był wentylator włączony ), ale to pewnie kwestia odpowietrzenia, jak już tutaj wyczytałam. Druga sprawa, która mnie niepokoi bo jestem dość ciepłolubna, to zawirowania w nagrzewaniu pomieszczeń tzn. na piecu zadaję jakąś tam temperaturę, choć jak mi się wydaje jest to tylko kwestia umowna, bo piec chyba sam sobie to jakoś reguluje w oparciu o temperaturę zewnętrzną, tak? Tak skrótowo, jakbym chciała mieć temp. 23 stopnie to jak jest chłodniej na dworze piec więcej pracuje a jak cieplej to mniej ale temperatura wewnątrz constans? Niestety tak nie jest. Jak jest zimno to kaloryfery zaczynają tak rąbać, ze nie da się wysiedzieć, a jak tylko trochę słońce zaświeci to od razu robią się chłodne i musiałabym wtedy podnosić temperaturę wpisywaną na piecu, choć mam wrażenie że to jakoś tak nie działa. Byś może wpływ ma na to brak termostatów na kaloryferach, ale to raczej zrozumiałabym przy za dużym nagrzewaniu, bo termostaty nie odcinają, a nie że grzejniki nie grzeją. Z podłogówką podobnie, tylko trochę cieplej i robi się zimna, a co jeśli chciałabym, mimo ciepła na dworze, stąpać po ciepławych płytkach? A co z latem? Czy jest możliwość włączenia podłogówki w lato skoro piec działa w oparciu o temperaturę zewnętrzna? Zaobserwowałam też coś takiego, ze mimo wyłączenia ogrzewania w zimie, bo grzaliśmy kominkiem, a nie było aż tak chłodno i to wystarczało, to kaloryfery działały. Nie da się tego kompletnie wyłączyć? Albo żeby tylko utrzymywały temperaturę, żeby nie zamarznąć, bo mniemam ze o to chodzi, a one grzały mocno. To jakiś bezsens , jak chcę żeby grzały to nie grzeją, a jak nie chcę to grzeją ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 10.02.2016 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 (edytowane) aishbag: Jak jest zimno to kaloryfery zaczynają rąbać tak że nie idzie wysiedzieć.....powody mogą być dwa w zależności co uważasz pod pojęciem rąbać.Jeśli są to odgłosy przelewającej się wody i bąbelków powietrza to jest to kwestia dobrego odpowietrzenia instalacji. Jeśli jednak masz na myśli przegrzewanie pomieszczenia to problem leży w ustawieniach Krzywej Grzewczej na piecu lub jego regulatorze według której grzejniki są zasilane odpowiednią temperaturą.Wyłączenie ogrzewania w zimie zależy od tego w jaki sposób się to wykonuje. Jeśli wyłączymy je nie umiejętnie to w zimie może uruchamiać się ochrona przeciw-zamarzaniu która chroni instalację i piec przed uszkodzeniemJeśli masz regulator pogodowy to gdzie on jest umieszczony...... w pokoju czy przy piecu ?Czy w jakimkolwiek pomieszczeniu masz jakikolwiek regulator z czujnikiem do ustawiania temperatury pomieszczenia? Edytowane 10 Lutego 2016 przez Mareks77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aishabg 10.02.2016 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 (edytowane) "rąbać" miałam na myśli za dużą ilość dostarczanego ciepła. Regulator pogodowy: czujnik temperatury na zewnątrz i to co w piecu. Nie mamy nigdzie w pomieszczeniach czujników temperatury ani regulatorów. Docelowo instalacja miała być całkowicie zelektronizowana, ale jeszcze do tego nie doszliśmy i daleka droga przed nami Co do tych odgłosów, szumów, to dotyczą one jedynie podłogówki, bo jak wyłączę pompę to szumy znikają. Kwestia regulowania temperatur w pokojach jest na razie drugorzędna. Niepokoi mnie globalne zachowanie ogrzewania, że przy zadanej temperaturze wewnętrznej przy mrozach jest bardzo ciepło, a jak tylko na dworze robi się cieplej to wewnątrz następuje drastyczny spadek temperatury a kaloryfery z gorących w momencie stają się letnie. Ale to może faktycznie kwestia krzywej, u nas wg instalatora 1,1. Bardziej niepokojące jest inne zjawisko, o którym pisałam wcześniej że jak włączona jest podłogówka to kaloryfer położony najdalej, w niestety najzimniejszym pokoju, nie grzeje i pozostałe grzejniki też słabiej grzeją. Jak wyłączymy podłogówkę to zaczyna grzać, choć i tak niezbyt mocno, natomiast pozostałe są gorące. Czy powinnam sądzić że coś jest nie tak z instalacją? Czy może to tylko kwestia regulacji. Edytowane 10 Lutego 2016 przez aishabg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sys20 17.02.2016 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Witam, próbuje jeszcze raz tym razem tutaj Kocioł jednofunkcyjny 100% podłogówka parter i poddasze (osobne zestawy pompowe) + dwie drabinki góra i dół. Drabinki zasilone z pionu górnej podłogówki. I tu sie pojawia problem otóż , gdy pozakręcam drabinki wartość temperatur na zasilaniu podłogówek (góra i dół) przyjmijmy np. 34 stopnie. Po odkręceniu jednego bądz obu grzejników drabinkowych (zasilanych z pionu górnej podłogówki) temperatuja na górnej podłogówce spada o 4 stopnie i jest 30 zamiast 34 a drabinki i tak nie grzeją albo grzeją z temp 22 st. Jeżeli zamkne podłogówke górną grzejniki grzeją prawidłowo czyli z temperaturą zadaną na kotle. Cały układ jest na pewno poprawnie odpowietrzony nie słychać powietrza , odpowietrzany pompą każda petla z osobna przez kilkanaście minut . Podsumowując dlaczego tak jest ze : - zeby drabinki grzały prawidłowo musze zamknąć górną podłogówke - jak odkęce wszystko (podłogówki i drabinki) to podłogówka na górze ma o 4 stopnie mniej niż zadana na kotle (a drabinki i tak nie osiągają zadanej temperatury) Ktoś coś podpowie ? Zdjęcia zestawów pompowych góra i dół taki sam zestaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 18.02.2016 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Witam, próbuje jeszcze raz tym razem tutaj Podsumowując dlaczego tak jest ze : - zeby drabinki grzały prawidłowo musze zamknąć górną podłogówke - jak odkęce wszystko (podłogówki i drabinki) to podłogówka na górze ma o 4 stopnie mniej niż zadana na kotle (a drabinki i tak nie osiągają zadanej temperatury) Ktoś coś podpowie ? Zdjęcia zestawów pompowych góra i dół taki sam zestaw. Rozumiem że dwie drabinki są podłaczone wprost do pieca. Prawdopodobnie pompa przy piecu nie wyrabia. Rada jest taka: Skręć na rotametrach przepływ we wszystkich pętlach podłogówki do poziomu 1,5 - 1,7l/h Mieszacze przy rozdzielaczach podłogówek powinny mieć zawór termostatyczny utrzymujący stałą maksymalną temperaturę w pętlach a ja nie widzę czujnika temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sys20 18.02.2016 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Skręć na rotametrach przepływ we wszystkich pętlach podłogówki do poziomu 1,5 - 1,7l/h Mieszacze przy rozdzielaczach podłogówek powinny mieć zawór termostatyczny utrzymujący stałą maksymalną temperaturę w pętlach a ja nie widzę czujnika temperatury. Przepływy na rotametrach ustawione od 0,8 do 1.6 max Ten zawór o którym piszesz to chyba ten tzw. RTL ten na którym pisze TECE nim sie ustanawia stałą maxymalną temperature. Ale to wszystko i tak nie rozwiązuje mojego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 18.02.2016 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Przepływy na rotametrach ustawione od 0,8 do 1.6 max Ten zawór o którym piszesz to chyba ten tzw. RTL ten na którym pisze TECE nim sie ustanawia stałą maxymalną temperature. Ale to wszystko i tak nie rozwiązuje mojego problemu To ze kaloryfery grzeją jak szalone gdy zamkniesz podłogówkę to norma. Wydajność pompy nie jest współmierna do instalacji na dwóch rozdzielaczach po 8 pętli i jeszcze drabinki Albo założysz dodatkową pompę na obiegu samych kaloryferów która wymusi pzrepływ albo rozdzielisz podłogówkę i grzejniki poprzez zastosowanie zaworu czterodrogowego z siłownikiem którym będziesz mógł ustawić przepływy w podłogówce i grzejnikach. Dla dwóch drabinek pierwsze rozwiązanie będzie chyba odpowiedniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubalka 05.10.2016 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2016 (edytowane) Cześć, Sezon na grzanie się zbliża, czas odświeżyć temat Dom ogrzewany pompą ciepła, całość na podłogówce, którą zasilają dwa rozdzielacze Roth HKV (każdy po 12 sekcji): http://www.roth-polska.com/files/instrukcja_rozdzielacz_obwodow_HKV.pdf Ogrzewanie zainstalowane/odpalone 2 sezony temu, wprowadziliśmy się jednak w zeszłym roku, a że prac 'innych' było dużo to i brak czasu na przyglądanie się. To co zdążyłem zauważyć - to fakt, że podłogówka nie była dobrze wyregulowana (niektóre sekcje cieplejsze niż inne, różnica temperatur między pomieszczeniami, itd ...). No i rotametry, które po pierwszym, 'zerowym' sezonie były tak brudne, że nie było możliwe odczytanie jakiegokolwiek przepływu (oczywiście teraz jest tylko gorzej). Obecnie wychodzi mi, że instalacja nie jest wcale wyregulowana - rotametry wszystkie 'rozkręcone' na max (co zresztą jest zgodne z instrukcją rozdzielacza, która do regulacji nakazuje wykorzystywać zawory na belce powrotu; a przepływomierze używać tylko do całkowitego odcinania poszczególnego obwodu). Rozkręcone na max są niestety również wszystkie zawory na belce powrotu! Gwarancji chyba już nie mam, nie ułatwia fakt, iż podłogówka z rozdzielaczami montowana była przez jedną ekipę, kotłownia z PC prze drugą, więc odpowiedzialność się rozmyła ... Jak podejść do tematu? Czy da się wyregulować instalację nie mogąc polegać na wskazaniach przepływomierzy? Może pójść w stronę policzenia strat ciśnienia na sekcji (długości na szczęście znam) i skorzystania z diagramu strat ciśnienia/ustawienia zaworów dostępnego w instrukcji? Tylko teoria hydrauliki i dziesiątki wzorów mnie przerażają... Czy rotametry, które posiadam (zdjęcie poniżej) da się rozkręcić i wyczyścić? Wolę zapytać zanim zrobię im krzywdę i zostanę bez ogrzewania Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki! Dołączam zdjęcie rozdzielacza i nieszczęsnych rotametrów. Edytowane 5 Października 2016 przez kubalka niepełny post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maryjanee 07.10.2016 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Hej,Panowie powiedzcie mi w jaki sposób wykręcić rotametry tak aby nie zrobić powodzi?,Trzeba zakręcić zasilanie?,Kręcić fiolką aż wykręci sie rotametr czy razem z tym samym pierścieniem co jest pod fiolką, on chyba pełni rolę ogranicznika jeśli się nie mylę. https://esterownik.pl/forum/posty,1637/silownik-do-termostatycznego-zaworu-3d?m=73056#73056 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 07.10.2016 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Hej, Panowie powiedzcie mi w jaki sposób wykręcić rotametry tak aby nie zrobić powodzi?,Trzeba zakręcić zasilanie?,Kręcić fiolką aż wykręci sie rotametr czy razem z tym samym pierścieniem co jest pod fiolką, on chyba pełni rolę ogranicznika jeśli się nie mylę. https://esterownik.pl/forum/posty,1637/silownik-do-termostatycznego-zaworu-3d?m=73056#73056 Zakrec zasilanie i powrot a potem https://www.youtube.com/watch?v=6F_sNhZ6e1Q. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maryjanee 09.10.2016 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Jak ustawie przepływ na rotametrze np.1,5 to on będzie widoczny cały czas czy tylko w momencie grzania a później woda opadnie do zera?Czy w moim przypadku jest możliwość zapowietrzenia pętli jeśli odpowietrznik jest na zasilaniu i powrocie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KAN-therm 10.10.2016 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Przepływ na przepływomierzach będzie widoczny tylko po uruchomieniu pompy obiegowej instalacji ogrzewania podłogowego, czyli w chwili gdy woda rzeczywiście będzie krążyć w rurach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pinokio_a 10.10.2016 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Jeżeli w domu jest 100% podłogówki to czy jest potrzebny mieszacz i pompy? Hydraulik mi mówi, że trzeba. Przecież w kotle kondensacyjnym chyba można ustawić niską temperaturę, np 30 st. To po co ten mieszacz? I jeszcze jedno. Czy we wszystkich kotłach można samemu ustalić temperaturę wody do ogrzewania podłogowego (te 30 st), czy można ustawić żeby kocioł grzał z minimalną mocą te 30 st? np z mocą 1,9 KW? Czy też kocioł sam dobiera sobie te parametry i nie można samemu nic ustawiać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 10.10.2016 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Mieszacz nie jest potrzebny, ewentualnie dodatkowa pompa ze sprzęgłem w rozbudowanej instalacji. Temperaturę możesz ustawić sztywno, możesz wybrać krzywą grzewczą, wtedy kocioł (jeśli ma automatykę pogodową) dobiera temperaturę zasilania wg tej krzywej i temperatury na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 12.10.2016 23:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Mieszacza nie potrzebujesz. Jeśli masz rozbudowaną instalację, to pompa z kotła nie da rady przepompować tak dużej ilości wody. Wtedy potrzebujesz sprzęgło + osobna pompa do sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maryjanee 13.10.2016 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Pompa obiegowa działa cały czas(umieszczona w kotle). Rozumiem,że przepływ będzie widoczny jak siłownik termoelektryczny otworzy obieg w danej pętli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KAN-therm 13.10.2016 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Powinien być widoczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarysiaMarysia 14.10.2016 05:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2016 A jeżeli w każdym pomieszczeniu ustawię taką samą temperaturę powietrza, a jedno pomieszczenie to jedna pętla ale o rożnej długości, to czy na rotametrach przepływ będzie taki sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 14.10.2016 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2016 A jeżeli w każdym pomieszczeniu ustawię taką samą temperaturę powietrza, a jedno pomieszczenie to jedna pętla ale o rożnej długości, to czy na rotametrach przepływ będzie taki sam? Nie, kazde pomieszczenie ma inne straty i wymaga innego rozstawu a tym samym ma inne opory hydrauliczne, przepływy bedą rózne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.