Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

Próbowałem znaleźć informację odnośnie używania kotłów na słomę, ale dotarłem jedynie do ogólnych informacji o takich kotłach. A mnie interesuje opinia kogoś kto posiada taki kocił i jak wygląda jego użytkowanie. Może ktoś sam nie posiada, ale zna kogoś kto to ma, albo może ktoś w ogóle ma większa wiedzę w tym zakresie popartą doświadczeniem?

Szukam takich informacji ponieważ chcę obecny i stary już kocioł węglowy zastąpić na kocioł opalany słomą. Jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość przy czytaniu moich innych pytań związanych z tym remontem ;)

1. Piec ma służyć do ogrzewania domu jednorodzinnego o powierzchni 180m2 (przy czym na chwilę obecną poddasze czyli około połowy powierzchni to poddasze, niewykończone i nie podłączone do CO, ale piec chcę mieć wystarczająco mocny oby ogrzać cały dom). Dom jest nieocieplony. Zastanawiam się czy kocioł Biowat S4 byłby wystarczający. Kwestia pozyskania i przechowywania słomy nie jest problemem gdyż mam gospodarstwo rolne.

2. Czy kocioł taki musi być w kotłowni w domu, czy np mógłbym urządzić kotłownię w budynku gospodarczym a rury do domu poprowadzić pod ziemią? Jeśli tak to jaka mogłaby być maksymalna odległość? A może piec taki mógłby stać na powietrzu, osłonięty przed wiatrem i deszczem?

3. O ile się zorientowałem do takiego kotła potrzebowałbym zbiornika akumulacyjnego o pojemności około 2000 l. Ile kosztuje taki zbiornik, tak orientacyjnie?

Na chwilę obecną to chyba wszystko. W każdym razie nic mi więcej do głowy nie przychodzi. liczę na Waszą pomoc i opinie.

Pozdrawiam

https://forum.murator.pl/topic/153541-kocio%C5%82-na-s%C5%82om%C4%99-szukam-porady/

• 4 years później...
stary już kocioł węglowy zastąpić na kocioł opalany słomą.

Kotły na biomasę BIOWAT ładuje się paliwem dwa, trzy razy na dobę - to znaczy na okrągło trzeba zaglądać do kotłowni. Do kotła na pellety, czy ekogroszek wystarczy że zajrzysz raz na tydzień.