Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wybór posadzki - miksokret czy anhydryt????


TOMEKUN

Recommended Posts

Gość TwojPan
PF to calkiem co innego, ja nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania i nikomu go nie polecam. Oczywiscie ze nie da sie inaczej przymocowac jak do zbrojenia a czasem do siatki.

 

Czy nam się podoba czy nie, zjawisko rozszerzalności temperaturowej zachodzi pod naszymi posadzkami w OP. w odróżnieniu od "odbijania" ciepła przez folię aluminiową pod rurkami OP :)

Biorąc powyższe pod uwagę, daję wiarę tym co wiedzieli przetarte rury OP o zbrojenie czy tez siatkę stalową. Nigdy bym tak nie zrobił, aby rury OP stykały się ze zbrojeniem czy siatką.

Na szczęście, Panowie, którzy montowali moją podłogówkę bez styropianu, nie mieli problemu ani kiedy kazałem im zastosować zwykłą czarną folię budowlaną pod rurki, ani tez kiedy do mocowania rur kazałem im użyć specjalnych listew PCV. Powiem więcej, byliśmy zgodni że zastosowanie styropianu przy izolacji PF od spodu przy wodnej podłogówce, to zwykły idiotyzm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 450
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Oki, termostat. Ale to oznacza, że takowy ma być umieszczony w danej sypialni / pokoju ? Czyli w tym przypadku sterowanie elektrozaworem ? A pozostałe pomieszczenia ? Nie będzie się to gryzło ? Dobrze myślę ? I powiedzcie mi, po kiego wymyślono anhydryt skoro jak pisze Marcin34_Śl wahania temp w takim domku są znikome .. ?

 

"TwójPan" Jaką masz temp w pomieszczeniach sypialnianych ?

 

No tak... ale jak przyjdzie Teściowa i powie, że masz za zimno w domu, to podłogówkę anhydrytową podgrzejesz 3-4 razy szybciej niż beton ;)

Nie wspomnę już o tym, że po niektórych fachowcach od miksokreta posadzka w narożnikach bywa sporo wyżej bo się przecież przy zacieraniu maszynowym talerzem w róg nie wjedzie a ręcznie się nie chce. Niech się inni przy płytkach czy panelach męczą... tak więc, przy wybraniu tej opcji to sprawdzaj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację, w sumie dowiedziałem się wszystko i nic. Pewnie dopóki sam nie będę miał podłogówki, dopóty nic nie będę wiedział. Do wykonawców posadzek nawet nie dzwonie, bo da się zauważyć, że każdy chwali swoje.

 

Zadam Wam jeszcze jedno pytanie. Daje Wam dziś po 700 000zł. Macie za to wybudować nowe domy (z kupnem działki :cool:) Jaki rodzaj ogrzewania stosujecie? Jak to sterujecie ? Każdy z Was jest pewny, że niczego by nie zmienił .. ? Pomińcie proszę źródło ogrzewania, jeśli moglibyście.

 

Ja od początku założyłem, że będę miał sterowanie strefowe. Regulatory temperatury mam we wszystkich pomieszczeniach oprócz łazienek i korytarza/komunikacji. W sumie ok 70m2 chodzi na wolnych pętlach- pozostałe 270m2 na regulatorach. Jestem zadowolony i nie przekonają mnie osoby od samoregulacji, że to zbędny wydatek. Sypialnia- utrzymuję cały czas temperaturę 20,5* +/- 0,2*, a obok łazienka- temperatura ok 24*. Kuchnia- temp 22*C, z kuchni wejście do spiżarni- temp ok 16 * w zimę. Oba pomieszczenia oddziela tylko ściana 24 cm i drzwi wejściowe. jak widać róznica temperatur w sąsiadujących pomieszczeniach spora- zamierzona. Przy samoregulacji chyba nie do osiągnięcia (ale są tacy, co zrobili regulację ręcznie na rotametrach i podobno działa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wylewki. Jeżeli ktoś chce grzać głównie z wykorzystaniem taniej taryfy, to anhydryt odpada. Ja mam inwertera i od początku zamierzałem grzać 24/7, mimo taryfy G12W (i tak się opłaca). Wylewka u mnie ma 6-7cm i małe niewielkie zdolności akumulacji (ale na pewno większe, niż anhydryt). Nie widziałem sensu przepłacać. Nie twierdzę również, że moje rozwiązanie jest jedynie słuszne. Jest to rozwiązanie jedno z wielu możliwych. Każdy ten dylemat musi rozkminić w swojej głowie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Nie zawsze regulacją na rotametrach da się ustawić pożądaną różnicę temp w sąsiadujących, i nie tylko, pomieszczeniach...czasami zasilanie musi zostać odcięte. Temu właśnie służy u mnie regulator. Każdy zrobi, jak chce...

 

Kaizen tego nie zrozumie.

Wystarczy mieć spore przeszklenia, dom podzielony na strefy, zamieszkały przez osoby z różnymi preferencjami cieplnymi itd. i samoregulacja nic nie zdziała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
No tak... ale jak przyjdzie Teściowa i powie, że masz za zimno w domu, to podłogówkę anhydrytową podgrzejesz 3-4 razy szybciej niż beton ;)

Nie wspomnę już o tym, że po niektórych fachowcach od miksokreta posadzka w narożnikach bywa sporo wyżej bo się przecież przy zacieraniu maszynowym talerzem w róg nie wjedzie a ręcznie się nie chce. Niech się inni przy płytkach czy panelach męczą... tak więc, przy wybraniu tej opcji to sprawdzaj!

 

Sprawa jest prosta. Anhydryt tylko kiedy nie potrzebujemy akumulacji ciepła w podłodze np.przy ogrzewaniu gazem, prądem. Wtedy hamburger w postaci przekładańca ze styro i voila!

Tam gdzie jest płyta fundamentowa i izolacja od gruntu i chęć grzania np. PC (nawet w 2T) , wtedy największym idiotyzmem jest hamburger ze styropianu na którym wylana jest wylewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze regulacją na rotametrach da się ustawić pożądaną różnicę temp w sąsiadujących, i nie tylko, pomieszczeniach...czasami zasilanie musi zostać odcięte. Temu właśnie służy u mnie regulator. Każdy zrobi, jak chce...

 

To by dowodziło, że zmienia się obciążenie cieplne/K w pomieszczeniach. A jest stałe. Więc jak na zewnątrz temperatura spada o 1*, to każde pomieszczenie wymaga tak samo proporcjonalnego podniesienia TZ przy stałym przepływie w każdej pętli.

 

Kaizen tego nie zrozumie.

Wystarczy mieć spore przeszklenia, dom podzielony na strefy, zamieszkały przez osoby z różnymi preferencjami cieplnymi itd. i samoregulacja nic nie zdziała...

 

Nie pisałem o samoregulacji, a o regulacji na kotle.

Przeszklenie wpłynie na temperaturę powietrza a podłogi tylko lokalnie. Jak odetniesz zasilanie na podstawie temperatury powietrza - to potem podłoga musi gonić, jak uda jej się wystygnąć w głębi. A że robi to powoli, to nie uzyska potrzebnej mocy jak słonko się schowa i podłoga nie dostarczy dość mocy.

Tak czy inaczej bezwładność podłogi i akumulacyjność całego, dobrze ocieplonego domu spowoduje, że nie będzie widać różnicy w temperaturze powietrza. Więc po co komplikować układ i przepłacać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
A dlaczego zakładasz, że przeszklenie wpływa jedynie na temp powietrza w pomieszczeniu? Może u ciebie tak jest...u mnie wpływa również na temperaturę podłogi, dziwne co?

:)

To pod jakim kątem wpadają do ciebie promienie słoneczne, że potrafią ogrzać równomiernie posadzkę w całym, nawet jednym pomieszczeniu, co?

Posadzka nagrzewa się najmocniej tam, gdzie padają bezpośrednio promienie słoneczne. To co powierzchniowo ogrzewa cieplejsze wtedy powietrze, pomijam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego zakładasz, że przeszklenie wpływa jedynie na temp powietrza w pomieszczeniu? Może u ciebie tak jest...u mnie wpływa również na temperaturę podłogi, dziwne co?

 

Napisałem, że wpływa. Punktowo - tam gdzie świeci. I nie powinno się tam montować czujnika właśnie dlatego, że nie jest miarodajna. Więc nie wpływa na odczyt temperatury podłogi z prawidłowo zamontowanago czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta. Anhydryt tylko kiedy nie potrzebujemy akumulacji ciepła w podłodze np.przy ogrzewaniu gazem, prądem. Wtedy hamburger w postaci przekładańca ze styro i voila!

Tam gdzie jest płyta fundamentowa i izolacja od gruntu i chęć grzania np. PC (nawet w 2T) , wtedy największym idiotyzmem jest hamburger ze styropianu na którym wylana jest wylewka.

 

Największym idiotyzmem jest robienie wylewki bezpośrednio na płycie fundamentowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Największym idiotyzmem jest robienie wylewki bezpośrednio na płycie fundamentowej

Nie filozofujmy.

Używasz przed napisaniem takich farmazonów, jakiegoś programu do przedstawienia swoich twierdzeń. Czy może "wiedza" wyłącznie z forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Panowie dyskusja trwa czy wylewka na płycie czy na styro a są osoby które mają "hamburgera" a mimo to i tak uzyskują dość wysoki procent grzania w 2T. Dodam że jestem na etapie wyboru któregoś rozwiązania.Przekonuje mnie akumulacji wylewki bo chce zastosować 10 cm ale w czym tak naprawdę ten styropian przeszkadza ? W tym że akumulacja będzie tylko w wylewce a bez styro bedzie jeszcze trochę w płycie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dyskusja trwa czy wylewka na płycie czy na styro a są osoby które mają "hamburgera" a mimo to i tak uzyskują dość wysoki procent grzania w 2T. Dodam że jestem na etapie wyboru któregoś rozwiązania.Przekonuje mnie akumulacji wylewki bo chce zastosować 10 cm ale w czym tak naprawdę ten styropian przeszkadza ? W tym że akumulacja będzie tylko w wylewce a bez styro bedzie jeszcze trochę w płycie?
Co to znaczy trochę w płycie? W tym układzie masz co najmniej 3 razy więcej zakumulowanej energii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Panowie dyskusja trwa czy wylewka na płycie czy na styro a są osoby które mają "hamburgera" a mimo to i tak uzyskują dość wysoki procent grzania w 2T. Dodam że jestem na etapie wyboru któregoś rozwiązania.Przekonuje mnie akumulacji wylewki bo chce zastosować 10 cm ale w czym tak naprawdę ten styropian przeszkadza ? W tym że akumulacja będzie tylko w wylewce a bez styro bedzie jeszcze trochę w płycie?

Napisałeś na priv, ale odpowiem ci tutaj.

Na tym forum, jedynym słusznym rozwiązaniem jest podłoga typu hamburger (przekładaniec ze styro na PF) i raczej ciężko będzie o konstruktywną dyskusję, czy jest to dobre rozwiązanie czy złe. Puenta będzie taka, że ten kto już tak zrobił, a jest tu takich kilkunastu- zawsze pochwalą swoje. Jak na wątku pojawi się temat akumulacji, to powiedzą, że celowali właśnie w akumulację. A jak pojawi się temat, że ta akumulacja to taka jakąś nie zawsze potrzebna, to powiedzą, że dlatego izolowali się od PF przekładką ze styro.

 

Ja podszedłem do tematu nieco inaczej. Po kilku godzinach czytania takich forumowych wypocin, zadałem sobie pytanie czy grzejąc PC potrzebuję akumulacji, a jeśli tak to gdzie.

Podejdź do tematu z rozsądkiem, a przy znajomości fizyki na poziomie szkoły podstawowej, na swoje pytanie odpowiesz sobie sam.

Ja powiem tylko tyle. Jedyną wadą rozwiązania jakie zastosowałem, jest akustyka. Choć często bywam w domach, gdzie jest przekładaniec na PF i tam wcale nie jest lepiej.

W obu przypadkach (ze styro lub bez) energia cieplna przedostanie się do PF. Nie mając styropianu, możesz ją wykorzystać w lepszy sposób. Unikniesz także niepotrzebnego przekładańca a w nim niepotrzebnej "zimnej strefy".

Wybór należy do ciebie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...