gonzo93 08.05.2012 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 Nie pomyliłeś się gdzieś? Ile ty tej wody zużywasz??? Moje 5kWh na CWU to podobno bardzo dużo a ty masz 12??? Twoja pompa powinna ciągnąć jakiś 1kW prądu na godzinę pracy. Czyli pracuje 12h dziennie??? Niestety. Miernik pokazuje zużycie dobowe 12-14kWh. Zużycie wody to ok 450l/dobę. Szambo jest wybierane co 3 tygodnie, a szambo mieści 10m3. Mam też włączoną cyrkulację na w sumie ok 7 h/dobę. To moja pompa. http://t3.pixhost.org/thumbs/2124/12164445_pompa.jpg prawa duża rura jest podłączona przez trójnik do wyrzutni rekuperatora, lewa wywala powietrze na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 08.05.2012 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 Powinna ci pobierać max 4-5kWh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chcialbympompe 08.05.2012 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 Niestety. Miernik pokazuje zużycie dobowe 12-14kWh. Zużycie wody to ok 450l/dobę. Szambo jest wybierane co 3 tygodnie, a szambo mieści 10m3. Mam też włączoną cyrkulację na w sumie ok 7 h/dobę. Ja mam znacznie większe zużycie wody w domu (650-750l) a PC pożera teraz 5-6kW na dobę. Wyłącz na próbę cyrkulację i sprawdź wynik po tej operacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gonzo93 09.05.2012 05:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 Ja mam znacznie większe zużycie wody w domu (650-750l) a PC pożera teraz 5-6kW na dobę. Wyłącz na próbę cyrkulację i sprawdź wynik po tej operacji. Ok sprawdzę. Dokładnie cyrkulacja chodzi 9 h na dobę. Ponieważ dom dość duży i są 3 łazienki to całkowite wyłączenie cyrkulacji będzie mało komfortowe... Pompa grzeje zbiornik buforowy z wewnętrznym zasobnikiem na CWU. Pewnie straty buforowe też są niezerowe. Pobór mocy podczas pracy 1,3kW. Czas pracy mocno zależy od temperatury na zewnątrz. Będę też musiał zajrzeć do środka, może się wymiennik ciepła przykurzył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rudy_36 09.05.2012 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 GonzoPodaj jakie masz parametry 11, 10 i F - np po 40 minutach pracy. Ta pompa dobrze pracuje jak F jest powyżej 0 C. Jak mi to (F) wchodzi na 0 lub poniżej to odczuwam spory spadek sprawności.Ogólnie dla mnie takie podłączenie do wylotu rekuperatora jest trochę dyskusyjne.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gonzo93 09.05.2012 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 Ogólnie dla mnie takie podłączenie do wylotu rekuperatora jest trochę dyskusyjne.... Podłączenie jest przez trójnik, więc brakującą ilość powietrza (wynikającą z różnych wydatków i zapotrzebowań pompy i rekuperatora) pompa pobiera z zewnątrz (wylot jest zaraz obok). Parametry sprawdzę i napiszę wieczorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gonzo93 10.05.2012 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Gonzo Podaj jakie masz parametry 11, 10 i F - np po 40 minutach pracy. Ta pompa dobrze pracuje jak F jest powyżej 0 C. Jak mi to (F) wchodzi na 0 lub poniżej to odczuwam spory spadek sprawności. Ogólnie dla mnie takie podłączenie do wylotu rekuperatora jest trochę dyskusyjne.... Odczytałem parametry: F - 0 10 - 1 11 - 17 Okazało się, że trochę ciepłej wody uciekało do obwodu podłogówki i kaloryferów, bo były wyłączone pompy, ale nie były zakręcone zawory. Poczekam, pomierzę i napisze jak idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rudy_36 10.05.2012 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 (edytowane) GonzoJa przy 17 stopniach powietrza zasysanego praktycznie nie miewam tak niskich temperatur na parowniku - 0 C, czy powietrza wylotowego 1 C. Oczywiście to zależy od fazy włączenia pompy, ale nawet zaraz po włączeniu pompy gdy temperatura wody wynosi np 28 (parametr 12) to najczęściej jest ok 2C na parowniku. Później to rośnie do 4 - 5 C wraz z podnoszeniem się temperatury wody. 0 C na parowniku oznacza że robi się tam lód i sprawność spada.Wg mnie możesz mieć za bardzo stłumiony przepływ powietrza. Ja też mam stłumiony przepływ (filtr powietrza na wlocie, klapa zwrotna na wylocie) ale przy powietrzu o temp 17 C nigdy nie mam na parowniku 0 C.Używanie powietrza z wylotu rekuperatora jest o tyle niekorzystne, że tracisz na wilgotności zasysanego powietrza (teraz latem to pewnie jest bez znaczenia), bardzo dobrze to widać gdy w wilgotne dni przy tych samych temperaturach powietrza zasysanego występują dużo wyższe temperatury na parowniku - dużo wyższa sprawność PC.Inna sprawa, że Twój system podgrzewania wody (pośredni wyższe temperatury GZ) jest mniej sprawny niż przewidziany przez producenta - ale tak już musisz mieć.Pozdr Edytowane 10 Maja 2012 przez rudy_36 poprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 10.05.2012 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 (edytowane) rudy_36Przykładowe wartości u mnie pod koniec cyklu grzania:F: 510: 611: 16Czy wartość "F" [opisane jako temperatura parowacza] jest zbliżona lub równa temperaturze parowania? Ktoś podawał różnicę 8 stopni pomiędzy temp. powietrza a temp. parowania dla jakiejś dużej PC p-w. Edytowane 10 Maja 2012 przez Zigobar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rudy_36 10.05.2012 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 (edytowane) ZigobarMyślę że parametr F to temperatura parowacza (czyli zbliżona do temp. parowania) - jaki inny cel miałby producent aby dawać tę temperaturę do diagnostyki ?Różnica temperatur może świadczyć o sprawności pompy - im lepiej jest pobierane ciepło z powietrza tym niższa jest temperatura wyjściowa powietrza. Widać to przykładowo w cyklu grzania - poczatkowo temperatura wylotu powietrza jest niska ( niskie GZ, dużo ciepła odbierane z powietrza - wysoki COP) później temperatura powietrza rośnie (GZ rośnie, COP spada). Sprawę pogarsza jeszcze to że cały czas rośnie ciśnienie w układzie - parametr E - temperatura skraplacza i pompa dodatkowo ciągnie coraz więcej prądu - czyli COP coraz gorszy.Ale jak się robi O C to niestety już jest źle i u Gonza coś jest nie tak (długie przewody powietrzne) Edytowane 10 Maja 2012 przez rudy_36 popr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 10.05.2012 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 (edytowane) W innej tabelce, którą posiadam, parametr "F" jest opisany jako temperatura w wężownicy.Może któryś z instalatorów podpowie jakie wartości wspomnianych różnic temperatur [powietrze/parowanie] osiągają drogie PC p-w. Edytowane 10 Maja 2012 przez Zigobar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 29.07.2012 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 Planuję zakup PPC Hewalex 3,8 kW do CWU i grzanie nią także CO w okresach przejściowych [wystarczy odkręcić zawory] – a może polecicie lepszy wyrób w podobnej cenie ? Jako, że znacie się na PC mam pytanie czy dobrze to wymyśliłem:- wlot powietrza do PPC kanałem wentylacyjnym komina, - wylot do instalacji WM [trójnik za rekuperatorem i zaślepka kanału wyjściowego z reku (lub przepustnica w droższej opcji) lub na zewnątrz kanałem dolotowym powietrza do kotła (fi 160) - przełączane ręcznie w zależności od tego czy chcę chłodzić dom czy nie,- wlot zimnej wody z powrotu instalacji - wpięcie przy kotle na ekogroszek,- wylot wody ciepłej - pomiędzy kotłem na ekogroszek a pompami CWU, CO Będę mógł sterownikiem kotła na ekogroszek sterować pompami CWU, CO tak, żeby po nagrzaniu CWU włączała się pompa CO i dogrzewała dom [a termostat w salonie będzie wyłączał pompę CO gdy temperatura będzie odpowiednia]. Grzejniki mam zwykłe, ale przewymiarowane, więc powinny dawać radę przy dodatnich temperaturach - zwłaszcza, że nawet przy -25 na zewnątrz wystarcza, że mam w instalacji 52 st na zasilaniu. Czy wg Was to powinno działać czy będę żałował ? Czy warto przy okazji uruchomić 2 taryfę [grzanie zapewne będzie najbardziej potrzebne w nocy i nad ranem gdy jest najzimniej] ? Dodam, że do samego CWU latem potrzeba mi zaledwie 2 kg węgla/dobę [kupiony po 830 zł/tonę], zasobnik CWU ma 120 litrów, ale mogę PPC grzać także kocioł na ekogroszek w którym jest 80 litrów wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karolas78 16.10.2012 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2012 Witam. Koledzy jak sprawują się wasze pompy w takiej temperaturze? Można jeszcze coś z nich wycisnąć czy nie bardzo. Mam na myśli użytkowników z tańszymi pompami. Pozdrawiam moja Meeting 7KW daje rade do -6stC, przy niższych temp za bardzo sie szroni i wiecej czasu się odszranian niż grzeje. ogrzewam nią domek 70m2, latem grzeje mi ciepłą wode bijler 170l i tu sprawuje się super. podsumowując jestem zadowolony ocena 8pkt w skali 0-10pkt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mibud 02.11.2012 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 chodzi mi po głowie żeby chigo 6 KW P W przerobić na bezpośrednie odparowanie czyli wyżucić parownik a zamiast zakopać w ziemi 2 x po 60m rury miedzianej jak myślicie czy to jest wykonalne jak obliczyć ile czynnika nabić czy nie ucieknie olej i czy sterownik da sobie radę czy też to zbyt wielka ingerencja i lepiej sobie odpuścic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAFIRAFI 28.11.2012 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Panowie mam problem z METTINGIEM 5KW otóż nie załącza mi się odszranianie a wymiennik cały pokryty lodem ,jakieś pomysły?sprawdziłem wszystkie ustawienia i są ok POMOCY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mlynekg 02.12.2012 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Witam czy w waszych pompach md20 Metting często wywala błąd E06 ?Pozdrawiam Młynek Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jbloch 02.12.2012 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Witam czy w waszych pompach md20 Metting często wywala błąd E06 ? Pozdrawiam Młynek Grzegorz A co piszą w instrukcji o błędzie E06? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mlynekg 03.12.2012 06:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 E06-zakócenia w układzie niskiego ciśnienia pojawia pojawia się taki błąd w okolicach 0 stopnia a poniżej pompa to już tragedia odzszraniaie działa ustawione co 30min pompa nowa pracuje 1 miesiąc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Onken 03.05.2014 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 (edytowane) Panowie, pozwole sobie odswierzyc temat Potrzebuję zakupić pomopę ciepła ale głownie do klimatyzacji ale przy okazji mogłaby i grzac w takim okresie wodę Pytanie czy lepeij kupic meetinga 7 KW i nim głownie chłodzic dom - bo ma taką funkcję ( poprzez wentylacje i instalację z klimakonwektorami ) czy moze jednak lepiej zakupic PPC Hewalex 3,8 kW i przy okazji chłodzenia ( pytanie jakie temperatury wylotu powietrza się na nim osiąga ?? przy zasilaniu temp. pow. 24, 28, 32 stopnie ? ) i przy okazji grzać nim wodę. Pytanie tez brzmi jak długo trwa grzanie np 140 litrów lub dwóch zbiorników ? Wiem ze on "chłodzi" tylko wtedy jak grzeje wodę co moze byc dosc problematyczne czasem bo nie zawsze wode ciepłą sie całą wyleje... I apropo kosztów, mam piec gazowy do wody, to chyba wychodzi jednak taniej niz pompa ? Edytowane 3 Maja 2014 przez Onken Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k1krzysztof 23.02.2020 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 Planuję zakup PPC Hewalex 3,8 kW do CWU i grzanie nią także CO w okresach przejściowych [wystarczy odkręcić zawory] – a może polecicie lepszy wyrób w podobnej cenie ? Jako, że znacie się na PC mam pytanie czy dobrze to wymyśliłem: - wlot powietrza do PPC kanałem wentylacyjnym komina, - wylot do instalacji WM [trójnik za rekuperatorem i zaślepka kanału wyjściowego z reku (lub przepustnica w droższej opcji) lub na zewnątrz kanałem dolotowym powietrza do kotła (fi 160) - przełączane ręcznie w zależności od tego czy chcę chłodzić dom czy nie, - wlot zimnej wody z powrotu instalacji - wpięcie przy kotle na ekogroszek, - wylot wody ciepłej - pomiędzy kotłem na ekogroszek a pompami CWU, CO Będę mógł sterownikiem kotła na ekogroszek sterować pompami CWU, CO tak, żeby po nagrzaniu CWU włączała się pompa CO i dogrzewała dom [a termostat w salonie będzie wyłączał pompę CO gdy temperatura będzie odpowiednia]. Grzejniki mam zwykłe, ale przewymiarowane, więc powinny dawać radę przy dodatnich temperaturach - zwłaszcza, że nawet przy -25 na zewnątrz wystarcza, że mam w instalacji 52 st na zasilaniu. Czy wg Was to powinno działać czy będę żałował ? Czy warto przy okazji uruchomić 2 taryfę [grzanie zapewne będzie najbardziej potrzebne w nocy i nad ranem gdy jest najzimniej] ? Dodam, że do samego CWU latem potrzeba mi zaledwie 2 kg węgla/dobę [kupiony po 830 zł/tonę], zasobnik CWU ma 120 litrów, ale mogę PPC grzać także kocioł na ekogroszek w którym jest 80 litrów wody. witam coś tu cicho . ale do żeczy Supenser zaryzykowałeś , osobiście jestem zainteresowany takim rozwiazaniem w sytuacjach gdy ''ekogroszek'' się męczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.