an-bud 25.05.2011 00:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 ponawiam pytanie "Wszystko zasypane (50 cm) granulatem poliuretanowym, całkowity koszt materiału na ściany i dach (ocieplone) to około 15 tyś /100m2 - więcej można wydać na sam betonowy strop w średniej wielkości domu." o jakim całkowitym koszcie mowa? ściany na gotowo z elewacją? jak ma sie to do dachu, dach też w tej cenie? jaka konstrukcja dachu? mało danych, więc nie dziw się że podchodze co najmniej sceptycznie. Po drugie nadal uważam że uzytkowanie ścian z granulatem wewnatrz jest kłopotliwe, i ma mało tłumiennośc akustyczną. Wymień mi zalety tego rozwiązania. Skoro na strop chcesz wydać 15tyś, to powierzchnia domu jest spora więc twoje sciany to 100m2? Witam. Porównałem to rozwiązanie do kosztu stropu betonowego:cool:. Jest to całkowity koszt materiałow (drewno, płyty OSB,polliuretan) na konstrukcję (kratownice / wiązary deskowe) ścian zewnętrznych i stropodachu domu 100m2 (wewnętrznie i zewnętrznie obite płytami OSB) Jednym słowem ocieplony stan surowy (bez fundamentu) Dla mnie tekst był dość zrozumiały;) zmieliłeś tekst i zamieszałeś Obmyślony mam cały domek : kominek , rolety schowane w podbitce dachu, rekuperator (2 tyś materiał) okna raczej 4- szybowe. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amorphis 25.05.2011 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Może zacznijmy od początku. Dom ma być tani w budowie i w eksploatacji. An-bud niejednokrotnie już przedstawiał technologię, ( http://forum.budujemydom.pl/lofiversion/index.php/t13367.html ), a namawiałem go do stworzenia tego tematu tu aby dopracować, uprościć i dobrać najlepiej co i jak się da aby taki domek zbudować. Dom ma być postawiony raczej na płycie fundamentowej ocieplonej od spodu, standardowo jak większość teraźniejszych płyt, które dobrze znamy wylanych w misce styropianowej. Ściany i dach mają być zrobione z wiązarów. Wiązary wykonane (można samodzielnie lub prefabrykowane) z desek/belek, np takie jak w poniższym artykule opisane jako płaski,http://muratordom.pl/budowa/dachy-i-stropy/dach-z-wiazarow-kratowych,17_2122.htmllub takie, jakie są określane mianem muru pruskiego z lat dawnych a stojące do dzisiaj. Ocieplenie granulatem pianki poliuretanowej stosuje się już w kilku tutejszych konstrukcjach. Prekursorem był chyba pigeon, który również za symboliczny koszt worków i piwko oddawał gratis każde ilości pianki, byle mu ten odpad zabrać z placu. Pomagał też z transpotrem, ale to już odpłatnie. Podobnie robią inni wytwórcy pianek poliuretanowych, znajdź takiego najbliżej siebie i masz za free (lub za koszt pakowania i odbioru) gotowe ocieplenie. Pianka poliuretanowa w proszku ma parametry mniej więcej λ - 0 ,025 W/(m2K) czyli lepiej od styropianu czy wełny, więc proponowane 50cm na ścianach i 1m w stropodachu wystarczy do izolacji domu i wentylacji mechanicznej w zupełności na wieki. Choć łatwo można zwiększyć grubość jak komuś mało, to raczej tylko na etapie projektu. Dodatkowe info w dzienniku pigeona i w komentarzach:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?86885-Pigeon-buduje-quot-PASYWNY-quot-dom&p=1786778#post1786778http://forum.muratordom.pl/showthread.php?86897-kometarze-do-dziennika-Pigeon-a&p=3633419&viewfull=1#post3633419 Akumulacyjność jest prosto zrobić, jeśli dojdzie do budowy u mnie, to na płytę fundamentową (już akumulacja w betonie, płyta z grzaniem prądem i w razie czego wodą) działówki stawiam z silki czy cegły i kominek z grubą obudową i ... koniec. Ciepło nie ucieka, zewnętrzne ściany tylko po to, aby trzymały poliuretan. Dodatkowo taka ściana działowa jaka by nie była może trochę odciążyć strop, więc mogę ją niejako traktować jako nośną, ale wtedy układ pomieszczeń raczej na stałe zostanie (a kto zmienia układ pomieszczeń co chwilę???) Płyta fundamentowa dla mnie nie budzi już żadnych wątpliwości, same wiązary też, ale mam do rozwiązania na sam start kilka "problemów" i tu szukam porady:1. Połączenie ocieplenia styropianowego płyty fundamentowej z granulatem aby zachować ciągłość. - Jeśli miska styropianowa ma 20-30cm grubości, a ocieplenie granulatem ma mieć 50cm, to jedna ściana trzymająca ocieplenie w proszku wewnętrzna stoi na płycie a druga? Na styropianie z obudowy płyty? Jak to zamocować, aby się nie rozsypało i nie rozpadło? Jak zamocować wewnętrzną ściankę do płyty? Od razu pionowe druty wystające z fundamentu i na to "nabić" dechy?2. An-bud wspominał o obiciu ścian płytą OSB tak jak na dachach, czyli przez łaty. Nie widzę zasadności tego za bardzo. Łaty dla łat, czy a to znaczenie konstrukcyjne? Nie wystarczy OSB nabić na wiązary? Zastanawiam się nad folią sklejoną lub zgrzaną w worek pod płytę OSB pomiędzy ścianki tworzące ścianę zewnętrzną.3. Kolejny zamysł An-buda to przesypanie pianki poliuretanowej wapnem? Co wlezie przez folię lub otynkowaną płytę OSB do środka ścian? wprawdzie to nie problem, czy wielka niedogodność, ale może jakiś szkodliwy (żrący?) wpływ wapna na piankę jest? Może przesypać też kryształkami z borem i z miedzią jak w moim pomyśle z ekofibrem własnej roboty.4. Okna, drzwi, przejścia rurek, kominów itp przez zewnętrzne ściany z proszkiem. Mamy dwie ściany, pomiędzy proszek, więc czy okna, czy drzwi to zabudowujemy otwory tak jak ościeżnicę płytą OSB i w to wkręcamy okna, dodatkowo robiąc np. węgarki styropianowe zachodzące na ramę okien i drzwi? Jak prowadzić otwory pod wentylację mechaniczną, komin do kominka (chcę mieć) elektrykę itp?5. Pękanie, rysy na łączeniu płyt OSB. Nie budowałem niczego wielkiego poza moim akwarium ze sklejki ale widzę ile to problemów i fakultetów trzeba mieć na takie "wbijanie setek gwoździ" , dom mam tradycyjny z tynkami na murach, ale widzę wszędzie u ludzi pękające regipsy, rysy na terrivie, itp. wady płytowego budowania. Czy da się to OSB zbić sztywno aby nie pękało z ruchomością całej konstrukcji domu pod wichurą lub śniegiem?6. Zagęszczanie pianki. Jak nie zagęścimy, to lekko osiądzie, jak osiądzie, to trzeba dosypać albo zapomnieć, czyli albo wzierniki w dachu (bleee... może zaciekać itp) albo nie wiem jak. Zagęszczanie zasypu miedzy gotowymi ścianami raczej niewykonalne.7. Łazienka/kuchnia/zewnętrzna ściana domu, jak najlepiej chronić konstrukcję drewnianą przed wodą, wilgocią i innymi warunkami.8. Dach, co i jak na wierzch, aby się nie odróżniać od otoczenia i było sucho pod nim? Połać z płaskich samorobnych solarów do CWU na lato mile widziana. No i prośba do An-buda, masz projekty, masz rysunki, zamieść je, albo prześlij mi, a ja zamieszczę, jak masz problem z rysunkami na forum. Ja ten dom naprawdę chcę tanio, dobrze, szybko zbudowany, tani w exploatacji ale solidny aż do śmierci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 25.05.2011 17:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 (edytowane) Może zacznijmy od początku. Dom ma być tani w budowie i w eksploatacji. An-bud niejednokrotnie już przedstawiał technologię, ( http://forum.budujemydom.pl/lofiversion/index.php/t13367.html ), a namawiałem go do stworzenia tego tematu tu aby dopracować, uprościć i dobrać najlepiej co i jak się da aby taki domek zbudować. Dom ma być postawiony raczej na płycie fundamentowej ocieplonej od spodu, standardowo jak większość teraźniejszych płyt, które dobrze znamy wylanych w misce styropianowej. Ściany i dach mają być zrobione z wiązarów. Wiązary wykonane (można samodzielnie lub prefabrykowane) z desek/belek, np takie jak w poniższym artykule opisane jako płaski, http://muratordom.pl/budowa/dachy-i-stropy/dach-z-wiazarow-kratowych,17_2122.html lub takie, jakie są określane mianem muru pruskiego z lat dawnych a stojące do dzisiaj. Ocieplenie granulatem pianki poliuretanowej stosuje się już w kilku tutejszych konstrukcjach. Prekursorem był chyba pigeon, który również za symboliczny koszt worków i piwko oddawał gratis każde ilości pianki, byle mu ten odpad zabrać z placu. Pomagał też z transpotrem, ale to już odpłatnie. Podobnie robią inni wytwórcy pianek poliuretanowych, znajdź takiego najbliżej siebie i masz za free (lub za koszt pakowania i odbioru) gotowe ocieplenie. Pianka poliuretanowa w proszku ma parametry mniej więcej λ - 0 ,025 W/(m2K) czyli lepiej od styropianu czy wełny, więc proponowane 50cm na ścianach i 1m w stropodachu wystarczy do izolacji domu i wentylacji mechanicznej w zupełności na wieki. Choć łatwo można zwiększyć grubość jak komuś mało, to raczej tylko na etapie projektu. Dodatkowe info w dzienniku pigeona i w komentarzach: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?86885-Pigeon-buduje-quot-PASYWNY-quot-dom&p=1786778#post1786778 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?86897-kometarze-do-dziennika-Pigeon-a&p=3633419&viewfull=1#post3633419 Akumulacyjność jest prosto zrobić, jeśli dojdzie do budowy u mnie, to na płytę fundamentową (już akumulacja w betonie, płyta z grzaniem prądem i w razie czego wodą) działówki stawiam z silki czy cegły i kominek z grubą obudową i ... koniec. Ciepło nie ucieka, zewnętrzne ściany tylko po to, aby trzymały poliuretan. Dodatkowo taka ściana działowa jaka by nie była może trochę odciążyć strop, więc mogę ją niejako traktować jako nośną, ale wtedy układ pomieszczeń raczej na stałe zostanie (a kto zmienia układ pomieszczeń co chwilę???) Płyta fundamentowa dla mnie nie budzi już żadnych wątpliwości, same wiązary też, ale mam do rozwiązania na sam start kilka "problemów" i tu szukam porady: 1. Połączenie ocieplenia styropianowego płyty fundamentowej z granulatem aby zachować ciągłość. - Jeśli miska styropianowa ma 20-30cm grubości, a ocieplenie granulatem ma mieć 50cm, to jedna ściana trzymająca ocieplenie w proszku wewnętrzna stoi na płycie a druga? Na styropianie z obudowy płyty? Jak to zamocować, aby się nie rozsypało i nie rozpadło? Jak zamocować wewnętrzną ściankę do płyty? Od razu pionowe druty wystające z fundamentu i na to "nabić" dechy? 2. An-bud wspominał o obiciu ścian płytą OSB tak jak na dachach, czyli przez łaty. Nie widzę zasadności tego za bardzo. Łaty dla łat, czy a to znaczenie konstrukcyjne? Nie wystarczy OSB nabić na wiązary? Zastanawiam się nad folią sklejoną lub zgrzaną w worek pod płytę OSB pomiędzy ścianki tworzące ścianę zewnętrzną. 3. Kolejny zamysł An-buda to przesypanie pianki poliuretanowej wapnem? Co wlezie przez folię lub otynkowaną płytę OSB do środka ścian? wprawdzie to nie problem, czy wielka niedogodność, ale może jakiś szkodliwy (żrący?) wpływ wapna na piankę jest? Może przesypać też kryształkami z borem i z miedzią jak w moim pomyśle z ekofibrem własnej roboty. 4. Okna, drzwi, przejścia rurek, kominów itp przez zewnętrzne ściany z proszkiem. Mamy dwie ściany, pomiędzy proszek, więc czy okna, czy drzwi to zabudowujemy otwory tak jak ościeżnicę płytą OSB i w to wkręcamy okna, dodatkowo robiąc np. węgarki styropianowe zachodzące na ramę okien i drzwi? Jak prowadzić otwory pod wentylację mechaniczną, komin do kominka (chcę mieć) elektrykę itp? 5. Pękanie, rysy na łączeniu płyt OSB. Nie budowałem niczego wielkiego poza moim akwarium ze sklejki ale widzę ile to problemów i fakultetów trzeba mieć na takie "wbijanie setek gwoździ" , dom mam tradycyjny z tynkami na murach, ale widzę wszędzie u ludzi pękające regipsy, rysy na terrivie, itp. wady płytowego budowania. Czy da się to OSB zbić sztywno aby nie pękało z ruchomością całej konstrukcji domu pod wichurą lub śniegiem? 6. Zagęszczanie pianki. Jak nie zagęścimy, to lekko osiądzie, jak osiądzie, to trzeba dosypać albo zapomnieć, czyli albo wzierniki w dachu (bleee... może zaciekać itp) albo nie wiem jak. Zagęszczanie zasypu miedzy gotowymi ścianami raczej niewykonalne. 7. Łazienka/kuchnia/zewnętrzna ściana domu, jak najlepiej chronić konstrukcję drewnianą przed wodą, wilgocią i innymi warunkami. 8. Dach, co i jak na wierzch, aby się nie odróżniać od otoczenia i było sucho pod nim? Połać z płaskich samorobnych solarów do CWU na lato mile widziana. No i prośba do An-buda, masz projekty, masz rysunki, zamieść je, albo prześlij mi, a ja zamieszczę, jak masz problem z rysunkami na forum. Ja ten dom naprawdę chcę tanio, dobrze, szybko zbudowany, tani w exploatacji ale solidny aż do śmierci. Ale się żeś rozpisał !!! Z wiązarami jak zwykle się źle zrozumieliśmy;) to mają być wiązary deskowe z desek 25mm a nie wiązary z "Kanadyjczyka" Podaj mi na PW tel. kom. prześlę Ci zdjęcia MMS. Mam zrobiony jeden wiązar ścienny i projekt dachu, gdzieś w moim dzienniku są zdjęcia z budowy garażu krok po kroku z wykorzystaniem wiązarów deskowych. Teraz postaram się odnieść do Twoich wątplliwości 1. Tu bym zrobił troszkę inaczej tzn. styropian dać na płycie i problem z głowy, łączy się ze ścianą. Mam tak obecnie zrobione (bez wylewki - bezpośrednio na 25 cm styro panele) 2. Łaty po to aby dopasować do łączeń płyt OSB (w kanadyjczyku stosuje się rozstaw słupów co 40 lub 60 cm. rozstaw słupów (kratownic) może być większy tzn. co 1m = rozstawowi konstrukcji dachu, dzięki czemu oczep (pozioma górna deska) może być pojedyńcza, dodatkowo zastępują przewiązki. 3.Wapnem myślałem ustabilizować poliuretan, zapobiec osiadaniu. 4.Kilka pytań w jednym - tak zabudować wnęki okienne i drzwiowe płytą OSB - wentylację mechaniczną najpierw zrobić szczelnie a potem zasypać granulatem - komin do kominka - ja bym robił stalowy z kwasiaka stawiany na komiku, ocieplony wełną mineralną w obudowie z blachy. - bym dał drugi stelaż na płyty OSB, właśnie na kable, puszki lub prowadzić kable w działowych ścianach. 5.mi nic nie pęka 6. i po to wapno albo dosypać 7. paroizolacja 8. stropodach wentylowany - otwory wentylacyjne = 0,3 m2 / 100m2 dachu 9. w domu będę za jakieś 2 tygodnie i wtedy mogę zrobić zdjęcia Pozdrawiam Jurek Edytowane 25 Maja 2011 przez an-bud Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amorphis 27.05.2011 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 (edytowane) Tel i mail na priv poszedł. Dzięki. (EDIT: nie poszedł, pełna skrzynka odbiorcy :/ ) 1. Myślałem o tym rozwiązaniu ze styropianem na płycie, ale chcę wykorzystać płytę w 3 celach: ogrzewanie elektryczne kablami, zapasowe zalane rurki pex na wodę pod cokolwiek jak będzie tanio/taniej/bez prądu no i akumulacyjność. No i teraz nie wiem jak płytę z taką budą połączyć :-/ No chyba, że lać 2 razy płytę, styro i posadzkę. 2. Obejrzałem garaż, krok po kroku... za mało fotek i za duże kroki dla mnie :-/ Mam nadzieję, że schematy, projekty czytelniej do mnie przemówią. 3. Ile na oko wapna na ile pianki? Mieszanie w betoniarce czy wspólnie sypane? 4. Czyli zewnętrzna ściana z warstwy OSB3 lub nawet OSB4, natomiast wewnętrzna ściana 1x OSB1 od pomieszczenia + 1 x OSB2 lub OSB3. Pierwsza trzyma gniazdka, zawory, krany, zlewy, kible, druga konstrukcyjna, trzyma proszek, łaty. Jednocześnie robi się miejsce na kable, rury odkurzacza pomiędzy. 5. No właśnie, a wielu innym tak, gdzie sekret? Jakie gwoździe? Może lepiej wkręty, które znakomicie sprawdziły mi się w sklejce i akwarium tymi ręcami? 6. Jak w pkt 3. 7. Paroizolacja wewnątrz mokrych pomieszczeń, w suchych przy okazji też bym zrobił i całość z zewnątrz też. Myślę, że schemat na samym dole ze strony http://www.mdb.kronopol.pl/Kronopol-OSB/Zasady-montazu/Przyklady-elewacji-oraz-kladzenie-tynku-na-plycie-OSB z siatką Leduchowskiego i tekturą bitumizowaną jest tu najlepszy. (czy to sekret pkt 5-go?) Tylko, że nie chcę regipsów, czy wtedy tektura i siatka również od wewnątrz pomieszczeń? 8. Jak wygląda przekrój? 9. Koniecznie, co najmniej setkę Edytowane 27 Maja 2011 przez Amorphis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 27.05.2011 21:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Tel i mail na priv poszedł. Dzięki. (EDIT: nie poszedł, pełna skrzynka odbiorcy :/ ) 1. Myślałem o tym rozwiązaniu ze styropianem na płycie, ale chcę wykorzystać płytę w 3 celach: ogrzewanie elektryczne kablami, zapasowe zalane rurki pex na wodę pod cokolwiek jak będzie tanio/taniej/bez prądu no i akumulacyjność. No i teraz nie wiem jak płytę z taką budą połączyć :-/ No chyba, że lać 2 razy płytę, styro i posadzkę. 2. Obejrzałem garaż, krok po kroku... za mało fotek i za duże kroki dla mnie :-/ Mam nadzieję, że schematy, projekty czytelniej do mnie przemówią. 3. Ile na oko wapna na ile pianki? Mieszanie w betoniarce czy wspólnie sypane? 4. Czyli zewnętrzna ściana z warstwy OSB3 lub nawet OSB4, natomiast wewnętrzna ściana 1x OSB1 od pomieszczenia + 1 x OSB2 lub OSB3. Pierwsza trzyma gniazdka, zawory, krany, zlewy, kible, druga konstrukcyjna, trzyma proszek, łaty. Jednocześnie robi się miejsce na kable, rury odkurzacza pomiędzy. 5. No właśnie, a wielu innym tak, gdzie sekret? Jakie gwoździe? Może lepiej wkręty, które znakomicie sprawdziły mi się w sklejce i akwarium tymi ręcami? 6. Jak w pkt 3. 7. Paroizolacja wewnątrz mokrych pomieszczeń, w suchych przy okazji też bym zrobił i całość z zewnątrz też. Myślę, że schemat na samym dole ze strony http://www.mdb.kronopol.pl/Kronopol-OSB/Zasady-montazu/Przyklady-elewacji-oraz-kladzenie-tynku-na-plycie-OSB z siatką Leduchowskiego i tekturą bitumizowaną jest tu najlepszy. (czy to sekret pkt 5-go?) Tylko, że nie chcę regipsów, czy wtedy tektura i siatka również od wewnątrz pomieszczeń? 8. Jak wygląda przekrój? 9. Koniecznie, co najmniej setkę Skrzynkę troszkę wyczyściłem. 1. minimalne zapotrzebowanie na ciepło takiego domku = minimalne ogrzewanie, nawet "rezerwowe" elektryczne, umiejętnie kominek. 2.będą projekty 3.raczej mieszane w betoniarce - lekko zabielone, trzeba zrobić testy, możliwe że łopata wapna na betoniarkę wystarczy. 4.zakładam od zewnątrznej strony OSB 12mm i od wewnątrz też 12mm. Na ruszcie stg. 5.gips zbrojony włoskami (zapomniałem jak się to nazywa) + siatka, wkręty 6.? 7.trzeba przemyśleć 8.zrobię zdjęcia 9.j/w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 28.05.2011 00:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 A wiecie, ze w Polsce coraz czesciej lubi mocno zawiac;-) A ma byc jeszcze gorzej.No a duza, uzywana przyczepa campingowa taniej wyjdzie i jeszcze mozna swiat pozwiedzac he he. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 28.05.2011 05:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 A wiecie, ze w Polsce coraz czesciej lubi mocno zawiac;-) A ma byc jeszcze gorzej. No a duza, uzywana przyczepa campingowa taniej wyjdzie i jeszcze mozna swiat pozwiedzac he he. Zakotwią do kominka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 28.05.2011 22:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Zakotwią do kominka Z murowanej chaty dachy odlatują przewracając mury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 29.05.2011 04:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Z murowanej chaty dachy odlatują przewracając mury Jak mury nie sa pospinane wiencami to sie i przewracaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amorphis 11.06.2011 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2011 OK, mam nadzieję, że An-bud się nie obrazi za to, że wkleję dwie jego fotki. Małe, bo tylko takie komórką przeszły, ale czekam na ładniejsze i więcej. Do mnie one przemawiają, ale nie przemawia do mnie styropianowa "posadzka" z panelami na wierzchu. Kto ma pomysł jak zaprząc do tego domku płytę fundamentową w misce styropianowej i połączyć z nią jakieś 50cm ocieplenia ścian? Może zdjęcia pozwolą niedowiarkom uwierzyć, że wiaterek nie porwie z ziemi kilku ton drzewa z tynkiem i ciężarem ocieplenia w powietrze, a jak nie to, to może niech popatrzą sobie na domki letniskowe, które stoją od czasów głębokiej komuny, zbite są z... no właśnie z wszystkiego tylko nie z porządnych materiałów budowlanych i stoją dziesiątki lat bez ocieplenia, ogrzewania, smagane wiatrem, mrozem i przyduszane śniegiem... i nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 15.06.2011 22:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 znalazłem kabelek wyżej projekt kratownicy z czasów komuny i niżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 15.06.2011 22:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Znalazłem gotowy wiązar dachowy (deskowy) i na tej podstawie wykombinowałem wiązar ścienny szer. 40cm, dł. 2,8m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 16.06.2011 20:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 Dodam opis do powyższych zdjęć (w nocy padłem na ...)Kratownica dachowa jest z odzysku, ma ponad 50 lat, 6m długości i jest to połowa docelowej rozpiętości. kratownice ścienne - ilość potrzebna na domek to troszkę ponad 40 szt. rozstawione osiowo co 1m. tak samo rozstawione kratownice dachowe, skrajne mogą być "połówki" (podparte ścianami) wszystko obite łatami 6x4cm rozstawione pod wymiar płyt OSB PozdrawiamJurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 17.06.2011 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 Te kratownice ścienne budzą moje obawy. Będą obciązone dachem a nie wyglądają na szczególnie odporne na wyboczenia. Fakt, że osb trochę je usztywni. Dobrze byłoby gdyby w ich sprawie wypowiedział się jakiś konstruktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 17.06.2011 20:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 Te kratownice ścienne budzą moje obawy. Będą obciązone dachem a nie wyglądają na szczególnie odporne na wyboczenia. Fakt, że osb trochę je usztywni. Dobrze byłoby gdyby w ich sprawie wypowiedział się jakiś konstruktor są o wiele sztywniejsze od typowej konstrukcji ścian "kanadyjczyka" Typowe rozwiązanie stropodachu z czasów głębszej komuny, projektowane do dachów płaskich przenoszących znaczne obciążenie śniegiem. Do usztywnienia takiej konstrukcji dodaje się wiatrownice (krzyżowo deski) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amorphis 17.06.2011 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 Brawo An-bud, teraz niedowiarki przestaną żartować. 50 lat i lekko zzieleniało Niejedne ceglane mogą pozazdrościć trwałości Hmmm... ja jednak nietechniczny coś ostatnio jestem, za gorąco. Rozpatrujemy posadowienie wiązarów ścian jako wariant górny czy dolny z mojego poniższego szkicu? Cały czas główkuję jak połączyć to najlepiej z płytą fundamentową w misce styropianu. W górnym wariancie wiązar ścienny po prostu staje 30cm na płycie, 20cm na styropianie płyty i wystarczy, a w dolnym już się tak nie da. Co z tymi zastrzałami w narożnikach? Patrzę też mocno na połączenie ściana - dach. Jak to najmądrzej zrobić aby nie było nieciągłości izolacji i zacieków? O ile dobrze czytam powyższy projekt to na ściennych leci coś jakby murłata/wieniec drewniany wokół domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 17.06.2011 23:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2011 (edytowane) Zzieleniało bo od kilku lat stoi pod gołym niebem Tylko wariant górny (rozstaw co 1m, tak samo dach, w szkielecie jest deska (38mm) jako podwalina, w tym przypadku trzeba dać dwie równolegle i górna spinająca tzw. oczep też dwie sztuki. Teoretycznie zastrzały można dać tylko do montowania konstrukcji,sztywność przejmuje płyta OSB. (patrz 3 zdjęcie projektu po prawej stronie) Jedynym mostkiem jest drewniana kostrukcja zmniejszona przez łaty ocieplenie ściany dolega do ocieplenia sufitu. Patrząc na płytkę fundamentową ja bym robił pod szkieletorka (lekki) o 50 % mniejszą z minimalną ilościa styro jako wanna a większość styro dał na płytę, a potem ostatecznie wylać posadzkę. Edytowane 17 Czerwca 2011 przez an-bud Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 18.06.2011 09:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 Brawo An-bud, teraz niedowiarki przestaną żartować. 50 lat i lekko zzieleniało Niejedne ceglane mogą pozazdrościć trwałości . Niech sobie stawiają tradycyjne murowańce na kilka set lat, może lepiej piramidy na tysiące lat taki szkieletor przeżyje mnie i moje dzieciaki. ps. i tak do piachu i tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amorphis 18.06.2011 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 Fajnie! Coraz więcej wiem, poczytałem o szkieletorach, rzeczywiście sobie komplikują i zdzierają kasiorę.OSB Przejmie obciążenia? Więc jakie OSB? OSB 2 do obić, OSB 3 wzmocnione, OSB 4 konstrukcyjne?Materiał na dom? Mokry świerk świeżo ścięty, czy jednak sezonowany na górce 5 lat dąb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 18.06.2011 10:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2011 (edytowane) Fajnie! Coraz więcej wiem, poczytałem o szkieletorach, rzeczywiście sobie komplikują i zdzierają kasiorę. OSB Przejmie obciążenia? Więc jakie OSB? OSB 2 do obić, OSB 3 wzmocnione, OSB 4 konstrukcyjne? Materiał na dom? Mokry świerk świeżo ścięty, czy jednak sezonowany na górce 5 lat dąb? Co to za oznaczenia? OSB zwykłe poszyciowe 12mm Materiał to zwykła deska sosnowa kl.II na pas dolny i pas górny, a odpady deski III kl. mogą być na wewnętrzne skośne i pionowe wzmocnienia. I tu tkwi taniość tego roawiązania + prawie darmowe ocieplenie Edytowane 18 Czerwca 2011 przez an-bud Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.