Radosław Krasowski 08.11.2014 05:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 Witam, panie Radoslawie prosze o pomoc. W jaki sposob najlepiej zabezpieczyc murlate. W tej chwili mam uskok na murlacie w stosunku do wienca okolo 4cm. Pozdrawiam Witam. Szkoda ,że tylko 4cm bo nie ma miejsca żeby podmurować to miejsce suporexem z castoramy o grubości 5cm, ja zawsze to tak robię a na łączenie siatka. Jeśli jest tylko 4 cm a ścianka kolankowa nie ma więcej niż 1m wysokości to proponuję na całej długości przykleić płytę kg ale jeśli musi być otynkowana to jedynym rozwiązaniem jest przybicie styropianu do murłaty następnie nałożyć nią siatkę i klej i podczas tynkowania ponownie wkleić siatkę w warstwę tynku,murłata strasznie mocno "pracuje" podczas schnięcia więc nie ma pewności, że kiedyś gdzieś nie pojawi się jakieś malutkie pęknięcie:) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Snake8 19.11.2014 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 witam zamierzam wynająć ekipę do tynków tylko nie wiem jakie czy gipsowe czy cementowo wapienne dom zbudowany jest z porotermu30 Garaż plus kotłowni cementowo wapienne ale resztę domu nie wiem Czym się różni zaprawa gipsowa Dolina Nidy ZETA zaprawa Knauf MP 75 Diamant.i zaprawa Knauf MP 75L. Która będzie lepsza na sciany z porotermu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 19.11.2014 20:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 witam zamierzam wynająć ekipę do tynków tylko nie wiem jakie czy gipsowe czy cementowo wapienne dom zbudowany jest z porotermu30 Garaż plus kotłowni cementowo wapienne ale resztę domu nie wiem Czym się różni zaprawa gipsowa Dolina Nidy ZETA zaprawa Knauf MP 75 Diamant.i zaprawa Knauf MP 75L. Która będzie lepsza na sciany z porotermu Witam:) Jeśli uważnie przeczyta Pan wcześniejsze strony tego tematu to będzie tam moja opinia dot tynku c-w i gipsowego,. knauf mp 75L to materiał lekki i bardzo wydajny, stosuje się go raczej tylko na sufity gdyż jest bardzo mało odporny na uszkodzenia, natomiast zeta i diamant to materiały ciężkie czyli twarde i ich największą zaletą jest to, że po wyschnięciu można je szlifować podobnie jak szlifowana jest gładź szpachlowa, ja używam zety gdyż zawsze mam pewność że materiał który przyjedzie na budowę z każdej palety będzie taki sam. Materiał z jakiego wymurowane są ściany nie ma żadnego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Snake8 20.11.2014 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 czyli na sufity knauf mp 75L a na ściany lepszy ten zeta i z niego robić??? a jesli chodzi o łazienki postanowiłem robic z zaprawy cementowo wapienej a sufit tam lepiej z tego zeta zrobic czy z zaprawy cementowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 20.11.2014 15:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 czyli na sufity knauf mp 75L a na ściany lepszy ten zeta i z niego robić??? a jesli chodzi o łazienki postanowiłem robic z zaprawy cementowo wapienej a sufit tam lepiej z tego zeta zrobic czy z zaprawy cementowej Jeśli o mnie chodzi to radziłbym zrobic wszystko zetą łazienki sufity garaż a nawet piwnice jeśli jest. W łazienkach i tak prawdopodobnie będą płytki a pod nią izolacja przeciw wilgociowa. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Snake8 20.11.2014 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 no tylko w garażu nie bedzie grzane wiec z tego co pan pisal to lepiej c-w a łazienki wlasnie słyszałem ze pod płytki lepiej nie dawac gipsu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Snake8 20.11.2014 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 a mozna pełnom nazwe tej Dolina Nidy ZETA bo wyskakuja mi cos innego to jest to http://allegro.pl/obrzutka-cementowa-30kg-dolina-nidy-i4725561579.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiupl 20.11.2014 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 http://www.dolina-nidy.com.pl/en/tynki-gipsowe/267-tynk-gipsowy-maszynowy-zeta.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 21.11.2014 05:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 (edytowane) no tylko w garażu nie bedzie grzane wiec z tego co pan pisal to lepiej c-w a łazienki wlasnie słyszałem ze pod płytki lepiej nie dawac gipsu Kiiedyś faktycznie pisałem, że do garaży i łazienek c-w ale teraz po przetestowaniu we własnym domu w którym mam nie ogrzewany garaż mało tego nawet bez wentylacji stwierdzam że spokojnie można robić w garażu tynku gipsowy utwardzany tym bardziej jeśli strop lub ściana przylegająca ma być ocieplona styropianem to w żadnym wypadku proszę nie nakładać później na niego zaprawy c-w bo popęka... W łazienkach pod płytki zdecydowanie gips (dużo lepiej prostuje się nim ściany i wyprowadza kąty) a na niego folia w płynie a jeżeli płytek nie będzie to pomalować farba przeznaczoną do kuchni i łazienek najważniejsze aby wyprowadzić kąty i wypoziomować sufit a jeśli jest zbyt krzywy na prostowanie tynkiem to podwiesić go płytą k-g Pozdrawiam. R.K. Edytowane 21 Listopada 2014 przez Radosław Krasowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 21.11.2014 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 Z troszke innej beczki: czy jak sciany sa "proste" to czy pod plytki mozna pominac tynk ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Snake8 21.11.2014 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 ok juz wiem a jeśli ze skosów lanych widac zbrojenie jaki użyć preparat żeby zabezpieczyc te pręty ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 21.11.2014 15:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 Z troszke innej beczki: czy jak sciany sa "proste" to czy pod plytki mozna pominac tynk ? Jeśli naprawdę są idealnie proste i są zachowane kąty to wystarczy wkuć kable i można kłaść płytki jeśli jednak zajdzie potrzeba wyrównywania ścian klejem to gwarantuję że wyjdzie to dużo drożej niż położenie tynku. Klej jest drogi i jego zużycie jest bardzo duże więc trzeba dobrze to przemyśleć nie mówię tego po to aby mieć więcej łazienek do tynkowania:) ale na jednej z budów inwestor po położeniu płytek na jednej ze ścian w kotłowni stwierdził żebyśmy jednak otynkowali łazienki i resztę kotłowni.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 07.12.2014 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 zrobiłem tynki gipsowe w maju. W międzyczasie próbowałem lekko zaszpachlować ryski i drobne nierówności, a potem zeszlifować. Zrobiłem to dwa razy, straciłem na to 4 soboty. Efekt pod halogenem - totalna porażka!. Mój gość od wykończeniówki właśnie kładzie na to gładź bo się patrzeć na to nie da. Mówi, że tynkarze spartolili robotę i wygląda to tak jakby brakło im ostatniego etapu, czyli zatarcie tynków w odpowiednim momencie. Nie wiem co Pan na to powie Panie Radku, ale jeśli to faktycznie była przyczyna to w tym miejscu chciałbym ostrzec innych, żeby pilnować ekipy od początku do końca albo chociaż dowiedzieć się jak to sprawdzić przy odbiorze roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 08.12.2014 05:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 zrobiłem tynki gipsowe w maju. W międzyczasie próbowałem lekko zaszpachlować ryski i drobne nierówności, a potem zeszlifować. Zrobiłem to dwa razy, straciłem na to 4 soboty. Efekt pod halogenem - totalna porażka!. Mój gość od wykończeniówki właśnie kładzie na to gładź bo się patrzeć na to nie da. Mówi, że tynkarze spartolili robotę i wygląda to tak jakby brakło im ostatniego etapu, czyli zatarcie tynków w odpowiednim momencie. Nie wiem co Pan na to powie Panie Radku, ale jeśli to faktycznie była przyczyna to w tym miejscu chciałbym ostrzec innych, żeby pilnować ekipy od początku do końca albo chociaż dowiedzieć się jak to sprawdzić przy odbiorze roboty. Witam. Jakim materiałem robione były tynki? Jeśli były utwardzane to ciężko jest mi sobie wyobrazić, że nie dało się ich zeszlifować. Jeśli były utwardzane to jakim papierem były szlifowane i czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 08.12.2014 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 Tynki były robione na Kreislu. Po ok. 3 miesiącach zacząłem uzupełniać nierówności i ryski gotową gładzią Śmig, później szlifowanie drobnym papierem (nie pamiętam ziarnistosci). Przelecialem pomieszczenia 3 razy bo dużo było niedociągnięć. Efekt i tak beznadziejny i trzeba gładźić.Nie krytykuje tynkow gipsowych, ale uważam że trzeba przypilnowac wykonawcow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 08.12.2014 15:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 Tynki były robione na Kreislu. Po ok. 3 miesiącach zacząłem uzupełniać nierówności i ryski gotową gładzią Śmig, później szlifowanie drobnym papierem (nie pamiętam ziarnistosci). Przelecialem pomieszczenia 3 razy bo dużo było niedociągnięć. Efekt i tak beznadziejny i trzeba gładźić. Nie krytykuje tynkow gipsowych, ale uważam że trzeba przypilnowac wykonawcow. Ale jeśli nie były to tynki utwardzane to nie da się ich wyszlifować, śmig też nie za bardzo nadaje się do zarabiania ubytków w tynku gipsowym bo jest zbyt miękki. Szkoda że trzeba nakładać gładź ale jeśli już trzeba to tym razem lepiej lepiej żeby zrobił to dobry wykonawca bo szpachlowanie też można spartolić... Pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 10.12.2014 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Witam, widzę że pisze Pan tylko o tynkach gipsowych i c-w a co Pan powie o tynkach wapiennych? planuję dom z silikatu raczej z xelli a z tego wychodzi ściana równa jak stół. Wiem że pisał Pan że nie ma znaczenia z czego jest ściana ale czy na pewno to nie ma znaczenia? Przykładowo ceramika jest taka jakby falista a z silki czy BK równa więc mniej trzeba na to tynku. Ponoć nie ma lepszych materiałów jak naturalnych czyli przykładowo silka (wapno,piasek i woda) a na to tynk wapienny. U mnie zdarzały się małe podtopienia typu że potok w rowie melioracyjnym wylał i przez działkę płynęła rzeczka o wysokości 20-50cm i woda też wchodziła do domu. Co Pan w tym przypadku by mi polecił? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 10.12.2014 21:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Witam, widzę że pisze Pan tylko o tynkach gipsowych i c-w a co Pan powie o tynkach wapiennych? planuję dom z silikatu raczej z xelli a z tego wychodzi ściana równa jak stół. Wiem że pisał Pan że nie ma znaczenia z czego jest ściana ale czy na pewno to nie ma znaczenia? Przykładowo ceramika jest taka jakby falista a z silki czy BK równa więc mniej trzeba na to tynku. Ponoć nie ma lepszych materiałów jak naturalnych czyli przykładowo silka (wapno,piasek i woda) a na to tynk wapienny. U mnie zdarzały się małe podtopienia typu że potok w rowie melioracyjnym wylał i przez działkę płynęła rzeczka o wysokości 20-50cm i woda też wchodziła do domu. Co Pan w tym przypadku by mi polecił? pozdrawiam Witam:) Może i ściany są równe( to się weryfikuje przy osadzaniu listw narożnikowych) ale dochodzą przewody instalacji elektrycznej i wtedy trzeba nakładać tyle tynku żeby nic nie wystawało,. O tynku wapiennym nigdy nie piszę bo w obecnych czasach nie stosuję się go ze względu na to, że jest bardzo miękki i sypię się natomiast jego największą zaletą jest to, że po nagrzaniu długo trzyma ciepło podobnie jak gips ale jeśli dom zostanie zalany to nie ma znaczenia jaki materiał będzie na ścianach bo i tak zalany tynk trzeba skuć aby osuszyć ściany i pozbyć się niechcianych zapachów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 10.12.2014 23:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Witam:) Może i ściany są równe( to się weryfikuje przy osadzaniu listw narożnikowych) ale dochodzą przewody instalacji elektrycznej i wtedy trzeba nakładać tyle tynku żeby nic nie wystawało,. O tynku wapiennym nigdy nie piszę bo w obecnych czasach nie stosuję się go ze względu na to, że jest bardzo miękki i sypię się natomiast jego największą zaletą jest to, że po nagrzaniu długo trzyma ciepło podobnie jak gips ale jeśli dom zostanie zalany to nie ma znaczenia jaki materiał będzie na ścianach bo i tak zalany tynk trzeba skuć aby osuszyć ściany i pozbyć się niechcianych zapachów. Instalację schowam w murze temu działówki zrobię z silki o grubości 12cm i na to tynk. Sąsiad który robi wykończeniówki mówił że proste ściany to nawet klejem można zaciągnąć czy szpachlówką i wystarczy, o ile są faktycznie równe. O co chodzi z tymi sypiącymi się tynkami wapiennymi? Co do cudownych właściwości akumulacyjnych paru milimetrów tynku to ja bym tak nie powiedział ale w połączeniu z silką na ścianach to mam nadzieję że bardzo długo będzie trzymać ciepło. Jakby wody weszło przypuśćmy na 10cm to tez trzeba byłoby kuc tynk? Bez tego się nie wysuszy? W silce raczej nie powinien robić się grzyb i przy dobrej wentylacji i ogrzewaniu to powinno pomóc ale tylko mi się tak wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 11.12.2014 05:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 Instalację schowam w murze temu działówki zrobię z silki o grubości 12cm i na to tynk. Sąsiad który robi wykończeniówki mówił że proste ściany to nawet klejem można zaciągnąć czy szpachlówką i wystarczy, o ile są faktycznie równe. O co chodzi z tymi sypiącymi się tynkami wapiennymi? Co do cudownych właściwości akumulacyjnych paru milimetrów tynku to ja bym tak nie powiedział ale w połączeniu z silką na ścianach to mam nadzieję że bardzo długo będzie trzymać ciepło. Jakby wody weszło przypuśćmy na 10cm to tez trzeba byłoby kuc tynk? Bez tego się nie wysuszy? W silce raczej nie powinien robić się grzyb i przy dobrej wentylacji i ogrzewaniu to powinno pomóc ale tylko mi się tak wydaje. Proszę uważać na te działówki 12 bo one zazwyczaj są najbardziej krzywe bo przekrzywiają się pod własnym ciężarem jeśli sa szybko murowane, jeżeli przewody będą w bruzdach to można nakładac klej ale nie sądzę żeby to było oszczędniejsze rozwiązanie bo klej jest drogi jego zużycie jest spore a i tak trzeba na niego nałożyć gładź. Im mniej cementu w tynku tym bardziej będzie się sypał, po zatarciu tynku wapiennego jego powierzchnia będzie się sypać po zagruntowaniu powinno być ok. Widziałem już pleśń na mokrych ścianach z silki i suporexu więc materiał nie ma tu znaczenia, tynki po zalaniu niestety trzeba skuwać a jeśli istnieje duże ryzyko zalania to chyba najlepsze są płyty kg bo najłatwiej je usunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.