robur-wro 21.04.2012 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 (edytowane) czy poniższy sposób zamontowania rury do DGP będzie OK - bo zastanawiam się jeszcze nad zmniejszeniem jej aby ciągnęła powietrze z górnej części radiatora rury spalinowej Rura DGP jest 150 mm i przechodzi przed stropem w przewód izolowany TERMOFLEX 150 / 250*C Oczywiście u góry będzie jeszcze kratka typu luft 60x600 http://twain.pl/jeep/K1.jpg http://twain.pl/jeep/K2.jpg Edytowane 21 Kwietnia 2012 przez robur-wro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 21.04.2012 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 (edytowane) Którędy doprowadzisz powietrze do tej rury, skoro tak szczelnie zabudowałeś te drzwiczki do wkładu? I gdzie (i czy) będzie dystrybutor Edytowane 21 Kwietnia 2012 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robur-wro 21.04.2012 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 - w dolnym cokole jest 300 cm2 wlotu powietrza do ogrzania - turbina jest 4 m wyżej na poddaszu (w pionie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bader 22.04.2012 00:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 - w dolnym cokole jest 300 cm2 wlotu powietrza do ogrzania - turbina jest 4 m wyżej na poddaszu (w pionie) Mały dolot powietrza- pomyśl raczej x2. Skróć rurę do dgp - inaczej przegrzejesz dół a na górze będzie wiało chłodem. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robur-wro 22.04.2012 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 W instrukcji pieca jest opis, że min wlot/wylot to po 350 cm2. Ja mam na dole w cokole 300 cm2 oraz szparę dookoła drzwiczek do 5mm. No ale jak trzeba będzie to mogę jeszcze kratkę na ścianie lewej dodać i będzie pobierać dodatkowe powietrze z kotłowni, która jest za ścianą.-, bo od strony salonu już nie chcę nic dodawać ze względów estetycznych. Jeśli chodzi o górę to tam jest- rura DGP 150 mm- kratka luft 60/600 lub 60/800 - bo sie jeszcze zastanawiam- rura 100 mm do garażu - grawitacyjnie (jej nie widać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 22.04.2012 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 DGP mieszane (turbina + grawitacja) Jak chcesz zapanować nad przepływami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robur-wro 22.04.2012 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2012 rura do garazu ma być tylko takim wyjściem awaryjnym, aby zapobiec ewentualnemu zbyt dużemu wpływowi ciepłego powietrza do salonu - normalnie będzie tam zamknieta przepustnica. Chciałem tak zrobić, gdyż bywam u znajomych gdzie jak zapali się w kominku to jest w salonie za ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bisbau 23.04.2012 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 Podczepie się z pytaniem o bloczki, bo widzę że temat bardzo kontrowersyjny, a wyjaśnienia nie znalazłem.Ja będe w długi weekend budował obudowę i najwygodniej mi użyć na dół właśnie bloczków. Wkład jest trójstronny, więc siłą rzeczy obudowa dzieli się na część zimną i ciepłą. Jakie są przeciwksazania, żeby użyć komórkowca na dole, w zasadzie tylko do zasłonięcia stelaża kominka? Mogę zaciągnąć je od wewnątrz zaprawą klejową od płytek - tak ktoś tudoradzał. Jedyne obciążenie jakie będą przenosiły bloczki to ciężar marmurowego ozdobnego "wieńca", temperaturapanująca pod kominkiem raczej nie przekroczy 50stC - czy muszę iść w cegły albo bloczki betonowe? Plecy i góra obudowy oczywiście z płyty IZOL (czy jak tam ona się nazywa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 23.04.2012 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 No i dobrze . Tak buduj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robur-wro 24.04.2012 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 Eniu - czy mógłbyś luknąć na fotki wstawione wyżej, czy wszystko jest OK ? no i ile mam zmniejszyć rurę od DGP aby było właściwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bisbau 27.04.2012 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 A ja mam pytanie (może banalne, ale ja pewności nie mam). Czy płytę krzemianowo-wapniową o gr.3cm można traktować jak zwykłą K/G i mocować ją dodatkowo wkrętami to płyt KG? Nie popęka/pokruszy się? Oczywiście w 99% będzie klejona odpowiednim klejem, ale są 4 miejsca gdzie dla bezpieczeństwa chciałbym dać profil i punktowo przyłapać najbardziej obciążoną krawędź... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 27.04.2012 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Eniu - czy mógłbyś luknąć na fotki wstawione wyżej, czy wszystko jest OK ? no i ile mam zmniejszyć rurę od DGP aby było właściwie. Z tego co widać (a widać niewiele) skróciłbym rurę DGP o 2/3. Wlot/wylot powietrza w instrukcji 350 cm2 powiadasz. Albo się ktoś pomylił, albo mu odbiło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 27.04.2012 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 A ja mam pytanie (może banalne, ale ja pewności nie mam). Czy płytę krzemianowo-wapniową o gr.3cm można traktować jak zwykłą K/G i mocować ją dodatkowo wkrętami to płyt KG? Nie popęka/pokruszy się? Oczywiście w 99% będzie klejona odpowiednim klejem, ale są 4 miejsca gdzie dla bezpieczeństwa chciałbym dać profil i punktowo przyłapać najbardziej obciążoną krawędź... Naszkicuj o co chodzi, bo profile to raczej zbędny element, choć czasem uzasadniony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 27.04.2012 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 są 4 miejsca gdzie dla bezpieczeństwa chciałbym dać profil i punktowo przyłapać najbardziej obciążoną krawędź... Płyty krzemianowo-wapniowe nie są zbyt mocne, więc u siebie (na wszelki wypadek) daję 4 słupki metalowe na obudowę i do nich będę "kręcił" te płyty, choć wkład kominkowy mam prosty, bez bocznych szyb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bisbau 27.04.2012 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Naszkicuj o co chodzi, bo profile to raczej zbędny element, choć czasem uzasadniony... Tak na szybko dorysowałem miejksce gdzie (chyba) warto byłoby wzmocnić komorę - ona ma w zasadzie wisieć i jeżeli ma się trzymac tylko na kleju to nie będę spał spokojnie... Takie 3 profile (niebieskie) powinny znacząco wzmocnić konstrukcję - pytanie tylko czy nie pokruszę płyty wkrętami - nigdy nie pracowałem z tym materiałem. http://img684.imageshack.us/img684/9580/wzmocnienia.png Więcej o moim proejkcie piszę tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?202360-Pro%C5%9Bba-o-weryfikacj%C4%99-projektu&p=5349727#post5349727 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 27.04.2012 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 witam, też wkrótce zaczynam robić obudowę kominka i pytania nasuwają mi się podobne:- czy płyty izolacyjne kleimy ze sobą na zakładkę jak cegły?- czy warto je skręcać ze sobą wkrętami jak do gk dla wzmocnienia konstrukcji, a może też warto dorzucić CD i zrobić konstrukcję usztywniającą- czy silke może zastosować do zabudowy kominka (do pewnej wysokości potem płyty izolacyjne), jaka odległość silka kominek będzie bezpieczna (20cm ?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 27.04.2012 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 Tak na szybko dorysowałem miejksce gdzie (chyba) warto byłoby wzmocnić komorę - ona ma w zasadzie wisieć i jeżeli ma się trzymac tylko na kleju to nie będę spał spokojnie... Takie 3 profile (niebieskie) powinny znacząco wzmocnić konstrukcję - pytanie tylko czy nie pokruszę płyty wkrętami - nigdy nie pracowałem z tym materiałem. http://img684.imageshack.us/img684/9580/wzmocnienia.png Więcej o moim proejkcie piszę tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?202360-Pro%C5%9Bba-o-weryfikacj%C4%99-projektu&p=5349727#post5349727 Płyt nie musisz przykręcać do profili. Wymyśl taką konstrukcję, że będzie się tylko opierać na stali, skoro nie możesz bez niej żyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 03.05.2012 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 Wlot/wylot powietrza w instrukcji 350 cm2 powiadasz. Albo się ktoś pomylił, albo mu odbiło... O co chodzi z tą powierzchnią? U mnie w instrukcji jest to samo, minimum 350cm2, kupiłem zatem kratkę wymiar 17x30 (wlotowa), będzie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 11.05.2012 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 mam jeszcze pytanko, z czego nadproże? Planuje zakupić płytę szamotowa 50x100x3, przeciąć na pół i skleić czyli będę miał około 25x100x6. Stawiam z cegły na sztorc czyli grubość ścianki będzie ok. Zastanawia mnie tylko czy to nie będzie pękać, wkład ma szerokość 88 cm, czyli podparcie nadproża będzie miało z każdej strony około 6 cm. Będzie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 11.05.2012 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 Sklejając daj między płyty dwie warstwy siatki (najpierw zatop w klejujedną siatkę na pierwsza płytę, tak samo postępuj z drugą). Potemosiatkuj to z zewnątrz, zgodnie z zasadą o której już pisaliśmy. GdybyCi przyszło siatkować od środka, ostrzegam, byś tego nie robił! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.