Kominki Piotr Batura 31.07.2013 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Raz do radę, innym razem nie. Na budowie taki pomysł może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 31.07.2013 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Raz do radę, innym razem nie. Na budowie taki pomysł może być. Mistrzostwo. Nic nie napiszę poza tym, że śmiałem się kwadrans! Idealny tekst! A przy piecyku majstry pijący kawę... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmur7 01.08.2013 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam. Nasz kominek nie przylega do żadnej ze ścian - usytuowany jest przy wolnostojącym kominie a jego obudowa będzie oddzielać salon od aneksu kuchennego. Problemem dla nas jest obudowa czopucha. Chcielibysmy by była to kostrukcja lekka, jednocześnie nie może ona sięgać stropu ( ze wzgl na osiadanie budynku). Czy jest sposób na uzyskanie sztywnej konstrukcji ( np na profilach) w sytuacji gdy profile stelaża nie mogą być mocowane do sufitu ? Edytowane 1 Sierpnia 2013 przez marmur7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 01.08.2013 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 oczywiście. Proszę użyć płyt wermikulitowych bądź krzemianowych. Są sztywne, proste w montażu, nie wymagają stelaża i są jednocześnie izolacją. Oczywiście na te płyty od strony zewnętrznej można kłaść tynk, gładź, strukturę, okleić płytkami....pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmur7 02.08.2013 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 (edytowane) Dziękuję za odpowiedź. Przy okazji jeszcze jedno pytanie. Gdziekolwiek nie spojrzeć, mowa zwykle o 5 cm odstępu między wkładem kominkowym a jego obudową. Rozumiem, że dylatacja ta służy głównie poprawie cyrkulacji powietrza wewnątrz obudowy ? Pytanie wzieło się w związku lekturą jednej z kart technicznych wkładów kominkowych. Była tam mowa o potrzebie przewiewu powietrza by wkład kominkowy niepotrzebnie się "nie przegrzewał". Skonfrontowałem tę informację u innego producenta , który jednoznacznie zaprzeczył by ściślejsza obudowa mogła wpływać na trwałość wkładu kominkowego. Co więcej, zasugerował, że np dokładna izolacja wkładu kominkowego z płaszczem wodnym może poprawić jego sprawność. No i teraz to wiem, że nic nie wiem Edytowane 2 Sierpnia 2013 przez marmur7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sterowiec40 02.08.2013 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 WitamWe wkładzie "powietrznym" czynnikiem chłodzącym wkład jest powietrze więc musi ono mieć miejsce do swobodnego przepływu, we wkładzie "wodnym" tym czynnikiem jest płyn. To tak na mój "chłopski rozum"Ale poczekaj na rady fachowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 02.08.2013 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Witam We wkładzie "powietrznym" czynnikiem chłodzącym wkład jest powietrze więc musi ono mieć miejsce do swobodnego przepływu, we wkładzie "wodnym" tym czynnikiem jest płyn. To tak na mój "chłopski rozum" Ale poczekaj na rady fachowców W skrócie, bardzo dobrze (siadaj dwója:D...). W samych powietrznych jeszcze, są takie które wytrzymają prawie wszystko(stalowo szamotowe), i takie, które muszą być wentylowane by nie pękły (prawie wszystkie żeliwne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrip 02.08.2013 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 (edytowane) oczywiście. Proszę użyć płyt wermikulitowych bądź krzemianowych. Są sztywne, proste w montażu, nie wymagają stelaża i są jednocześnie izolacją. Oczywiście na te płyty od strony zewnętrznej można kłaść tynk, gładź, strukturę, okleić płytkami.... pzdr Potwierdzam. Ja budowałem z płyt Super ISOL (5 cm). Fajnie się buduje (robiłem pierwsza obudowę w życiu ). Konstrukcja sztywna. Niestety, coś za coś. Płyty te są droższe od standardowej obudowy z GK. Ale moim zdaniem warto. Edytowane 5 Sierpnia 2013 przez skrip literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sterowiec40 02.08.2013 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 W skrócie, bardzo dobrze (siadaj dwója...).eniu dał chociaż trzy minus:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmur7 02.08.2013 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Czy płyty super-isol da sie kupić w sklepach stacjonarnych czy tylko w necie ? W dwóch hurtowniach w mojej okolicy, na pytanie o płyty krzemianowe, obsługa zastanawiała się czy przypadkiem ich nie obrażam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 02.08.2013 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Da się...Szukaj w salonach kominkowych albo w Cascie....Hurtownie budowlane się na tym nie znają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 03.08.2013 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 albo w necie. Dużo jest firm kominkowych tak sprzedających towary kominkowe, o które gdzie indziej zapytasz to patrzą jak na wariata:o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrip 05.08.2013 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Czy płyty super-isol da sie kupić w sklepach stacjonarnych czy tylko w necie ? W dwóch hurtowniach w mojej okolicy, na pytanie o płyty krzemianowe, obsługa zastanawiała się czy przypadkiem ich nie obrażam Ja akurat kupiłem w necie (na ICMARKET), ale widziałem też w Castoramie (plyty, klej, grunt). Płyty z netu miałem po 2 dniach w domu kurierem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aerandir 11.08.2013 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Witam,Powoli się przymierzam do zrobienia obudowy kominka narożnego Arysto. Mam pytanie, czy ktoś mógłby mi doradzić, co zrobić z tymi rurami (dwie w otulinie są miedziane, ta jedna jest od zbiornika przelewowego z pp), które będą bezpośrednio za kominkiem. Wiem, że trzeba zrobić izolację ściany. Sama obudowa miałaby być z płyt Silca. Mój plan jest taki, aby obudować te rury (ominąć je płytą). Czy takie rozwiązanie będzie dobrze i jakiej grubośi płyty użyć (3cm wystarczy na obudowę?) Pozdrawiam,Dawid. [ATTACH=CONFIG]205574[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 12.08.2013 06:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 dobrze kombinujesz. 3 cm płyty izolacyjnej Silca wystarczy z powodzeniem jako izolacji a jednocześnie śmiało można z tego robić obudowę.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrip 12.08.2013 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam, Powoli się przymierzam do zrobienia obudowy kominka narożnego Arysto. Mam pytanie, czy ktoś mógłby mi doradzić, co zrobić z tymi rurami (dwie w otulinie są miedziane, ta jedna jest od zbiornika przelewowego z pp), które będą bezpośrednio za kominkiem. Wiem, że trzeba zrobić izolację ściany. Sama obudowa miałaby być z płyt Silca. Mój plan jest taki, aby obudować te rury (ominąć je płytą). Czy takie rozwiązanie będzie dobrze i jakiej grubośi płyty użyć (3cm wystarczy na obudowę?) Pozdrawiam, Dawid. David, Miałem ten sam problem (kilka postów powyżej). Po pierwsze usunąłem otuliny na ruchach PEX (nie wytrzymałyby kilkuset stopni) i zastosowałem Flexorock (Rockwool) bo ta wytrzymuje do 400 st. Droga, ale solidna i elastyczna, daje się łatwo układać na wygiętych PEX'ach - to ważne, dla zachowania szczelności. Potem zabudowałem (to co się dało) ISOL'em (3 cm). Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez skrip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teel 26.08.2013 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 To kolejne pytanie, jaki wkład, piec zaproponujecie do kąta o wymiarach 50 cm x 80 cm. Zależy mi głównie na dużym przeszkleniu, kominek/piec będzie używany sporadycznie. Zastanawiałem się też nad szybą podnoszoną (odpadł ze względu na cenę i wymiary) ew. kominkiem otwartym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teel 28.08.2013 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Dalszy ciąg pytania, znalazłem piec żeliwny Invicta Carolo, ma wymiary 44 cm x 62 cm, ale powinien być odsunięty od ściany, żeby miał właściwą wentylację, czy mogę np. wyłożyć go w środku szamotem, lub ew. jakieś inne pomysły?Kolejna opcja to czeski piec Romotop Tala, lub wkład Unico Hermes 1- co byście wybrali??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slyjusi 29.08.2013 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Witam Serdecznie! Przeczytałem cały ten wątek i pare jeszcze innych z działu „Kominki” i również postanowiłem samodzielnie po raz pierwszy zbudować kominek. Wkład jaki zakupiłem to: KFD ECO 5172R 12kW. Jest to wkład zamknięty, przeznaczony do ogrzewania konwekcyjnego. Planuję dodatkowo zrobić DGP (grawitacyjnie) na 2 pokoje, które znajdują się tuż nad docelowym miejscem kominka. Obudowę planuję zrobić z płyt krzemianowo-wapiennych SUPER ISOL firmy VARMSEN. A oto co piszą w dołączonej instrukcji: Przepływ powietrza konwekcyjnego od spodu musi być swobodny. Odstęp pomiędzy wkładem, a boczną i tylnią obudową ma wynieść 5cm; i tu się zastanawiam czy jest to wartość minimalna czy deklarowana? Dylatacje(szczeliny) pomiędzy wkładem kominkowym a obudową maja wynosić: -boczne: 2mm - górna: 5mm Minimum 30 cm od sufitu powinna być półka rozdzielająca (dekompresyjna- izolowana). Pola powierzchni wlotów i wylotów powietrza konwekcyjnego są dokładnie przedstawione i bez siatek mają wynosić: - wlot: 500cm2 - wylot 600cm2 Wlot powietrza z zewnątrz bezpośrednio do paleniska ma wynosić min: 200cm2 lub 10m3/h/1kW. Rury od dystrybucji gorącego powietrza powinny mieć minimum 15cm średnicy i jeżeli planujemy rozprowadzenie za pomocą naturalnego ciągu grawitacyjnego, to rury powinny zaczynać się bezpośrednio w półce dekompresyjnej. Powinny być one starannie uszczelnione w tym miejscu. Wyjscie z wkładu mam 20cmm i wejscie w komin ceramiczny 20cm. Jeżeli chodzi o podłączenie wkładu do komina(7) to pisze, że mój wkład wymaga dodatkowej redukcji(2) na króćcu wkładu kominkowego(1), Rozumiem, że chodzi tu o zwykłą redukcję(2). Redukcję(2) tą należy zamontować mniejszym wymiarem wewnątrz króćca wkładu kominkowego(1); (redukcja nie może opierać się na osi szybra!) Nastepnie rurę przyłączeniową(3) należy umieścić wewnątrz górnej części króćca(2). Ponoć najlepiej uzyć elastyczną rurę przyłączeniową z atestem, bo niweluje możliwość przesuwania się wkładu pod wpływem temp. Nr5 to przejście ze sznurem uszczelniającym pomiędzy rurą spalinową(3) a czopuchem ceramicznym komina(6). Należy pamiętać, aby rura spalinowa(3) została zamontowana na zewnętrznej części przejścia(5) lub kolanka(4). Kolanko 45stopni(4), które trzeba użyć, jeżeli z komina wychodzi wejście 90stopni. Poniżej rozrysowałem jak to powinno wyglądać według instrukcji: No i mam małe dylematy, bo sprzedawca w sklepie kominkowym uważa, że powinno być to inaczej zrobione. Mianowicie, brak redukcji na wkładzie, przewód dymny koniecznie nieelastyczny z blachy 2mm, przyłączenie przewodu dymnego na zewnątrz króćca z wkłądu. jak to w końcu ma być? A oto moj projekcik kominka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
conraddo4 30.08.2013 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Stwierdziłem, że robiłem w domu dużo rzeczy sam, więc obudowę tez mogę zrobić. Trochę się przy tym pomęczyłem ale wyszło całkiem spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.