Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Robimy zabudowę kominka samemu


zerocool

Recommended Posts

Gość grend
Pomysł ze złączką dwa kielichy bez sensu akurat w newralgicznym punkcie, silikon chyba też. Nie wiem czy dobrze rozumiem ale ta akumulacja ma być wentylowana i ładowana powietrzem? No nie wiem, czarno to widzę by wystarczyło na 12 godzin ale ja się mało znam na tym temacie. Akumulacja jest w większości ładowana bezpośredni spalinami inaczej wyjdzie coś ala ciepła obudowa, może fachowcy mnie poprawią;-)

 

nie znam innego rozwiazania, chyba ze coś jeszcze znajde innego w necie....

 

Ja wogóle się nie znam na temacie - albo będzie działac albo nie :) Zawsze to będzie cos lepszego niż zabudowa z izolacji,.... a powietrze wokół wkładu ma z 300 stopni wiec jakas baza jest.

Napewno co odda rura kominowa na pietrze to bedzie musiało oddać "akumulacyjnie" bo zadnych kratek tam nie będzie

Edytowane przez grend
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

"ryję" teraz w necie szukając złaczki fi 180 na 2 kielichy - Laczenie z czopuchem uszczelnie silikonem i moze skrpoliny nie będę mi wpływać na zewnątrzną strone wkładu - innego rozwiazania nie widze....

 

 

http://askot.krakow.pl/environment/cache/images/300_0_productGfx_e463ae2ac5cba6a192b3fadaef126432.jpg

 

Ja bym raczej tego nie stosował .;)

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metr rury (stal stopowa - nie czarna!) waży kilka kilogramów. Podczas montażu (od dołu), unoszę cały siedmiometrowy wkład jedną ręką. Redukcja ma mieć stożek. Jak nie ma redukcji, są spawarki....Jak nie ma spawarki, podaj wymiary redukcji producentowi rur...Coś jeszcze?;) Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
Metr rury waży kilka kilogramów. Podczas montażu (od dołu), unoszę cały siedmiometrowy wkład jedną ręką. Redukcja ma stożek. Coś jeszcze?;)

 

no własnie o to pytałem czy to bedzie stabilne...

 

Dzieki juz coś wiem... W tym momencie stabilnoś będzie taka ze na przestrzeni 4 metrów nie trzeba mocować w jakimś miejscu komina ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


... ale czopuch miales 150 a dymowy 180 ? Jak robiłes na wcisk to dawałeś jakis sznur tudziez jakąś masę uszczelniającą. ?

 

Czopuch 150, komin 180.

Czopuch lekko zmniejszał swoją średnicę w kierunku wkładu, albo przejściówka sie rozszerzała, bo im dalej, tym trudniej wchodziła - dlatego sznur nie miał szans wejść.

Masa uszczelniająca też nie była użyta.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie o to pytałem czy to bedzie stabilne...

 

Dzieki juz coś wiem... W tym momencie stabilnoś będzie taka ze na przestrzeni 4 metrów nie trzeba mocować w jakimś miejscu komina ?

 

Gdzieś "czeba"...Ale na pewno nie dlatego, że się przewróci...To zależy od konstrukcji, którą planujesz na pietrze. Oklejając rury akumulacją, to będzie lepiej niż dobrze. Ja zwykle stabilizuję 8 mb na dole (wkład kominkowy) i na górze (kryza kominowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend

 

Czopuch 150, komin 180.

Czopuch lekko zmniejszał swoją średnicę w kierunku wkładu, albo przejściówka sie rozszerzała, bo im dalej, tym trudniej wchodziła - dlatego sznur nie miał szans wejść.

Masa uszczelniająca też nie była użyta.

 

..no właśnie taki czopuch likwiduje wszelkie problemy, a u mnie komin ma być fi 180 a wejscie do czopucha jakies 176

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..no właśnie taki czopuch likwiduje wszelkie problemy, a u mnie komin ma być fi 180 a wejscie do czopucha jakies 176

 

Można dać przetłoczenie, albo coś przyspawać jako ogranicznik....Wtedy nie wpadnie do środka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam, od kilku dni czytam ten wątek i przyszła pora napisać kilka słów i poprosić o pomoc. Kominek będę robił sam, choć przyznam, że na początku planowałem zlecić wykonanie firmie/fachowcowi. Na szczęście nie zrobiłem tego :). W połowie tego wątku przypomniałem sobie oferty od trzech firm zajmujących się sprzedażą kominków oraz ich montażem. Nie wiem czy to talk moje parszywe szczęście, ale wszyscy oferowali mi kominek wykonany w technologii KG + wełna. Tyle tytułem wstępu.

 

Do rzeczy. Kupiłem kominek kratki Maja jak na zdjęciu. Kominek został zamontowany przez firmę. Z ciekawości zapytałem o montaż zabudowy i odpowiedź jakoś mnie nie wcale zdziwiła :p.

 

Po lekturze forum moje mieszane uczucia budzi odległość od komina, wspomniałem Panom monterom o konieczności izolacji, co skwitowali zdawkowym “tak, tak”. Od ścian do żeber jest 5 cm, po doklejeniu płyty 3cm zostanie tylko 2cm.

 

Kilka założeń po lekturze wątku:

1. Izolacja komina

2. Komora dekompresyjna – na chwilę obecną największa zagwozdka- strop jest z betonu, a nad rurą mam zabudowę z KG (ognioodporne). Montażysta kominka, obejrzał to Iipowiedział, że będzie to funkcjonowało jak komora dekompresyjna , ale jakoś nie przekonuje mnie opinia tego Pana. Nie wiem czy zostawić tak jak jest, zamontować kratkę, czy może rozebrać cześć sufitu podwieszanego I coś przerobić ?? Co o tym sądzicie?

3. Obudowa prosta do sufitu, do wysokości rury wykonana z cegieł szamotowych/płyt szamotowych, powyżej z płyt kominkowych. Widziałem, że od początku wątku przewijają się “dwie szkoły” klejenia cegieł szamotowych – na klej do płytek (CM17 na podłogówkę??) i na zaprawę specjalistyczną. Osobiście jeszcze nie wiem co wybiorę.

4. Belka – nie wiem jak to ugryźć. Czy można pominąć belkę przez odpowiednie wycięcie płyty kominkowej ? Tak żeby był to jeden element opierający się o cegły szamotowe ? Mogę wykonać jakiś stelaż wzmacniający płyty kominkowe.

 

Będę wdzięczny za waszą opinie :)

WP_20160124_15_10_56_Pro (1).jpg

WP_20160124_15_11_09_Pro (1).jpg

Edytowane przez tomek860
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej planowałem kupić specjalistyczny, ale kilka osób obeznanych w dziedzinie wspominało o możliwości wykorzystania kleju do płytek ( nie będę wytykał palcem kto, bo można to samemu znaleźć na pierwszych stronach wątku ;) ) CM17 został mi po zakończeniu prac łazienkowych, więc jeśli jest możliwość to z niej skorzystam, jak klej się nie nadaje to będzie leżał dalej w garażu.

 

Najbardziej nurtuje mnie kwestia komory dekompresyjnej/zabudowy z KG i belki. Bez tego nie chciałbym zaczynać projektu, nie lubię zmienić koncepcji w połowie budowy :)

 

Czy jak odizoluję sufit z KG płytą kominkową 2,5 cm to będzie OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cm17 to klej do płytek, nie do kominków, przy tego typu rozwiązaniach technicznych powinno się korzystać z materiałów zgodnym ze swoim przeznaczeniem

nie ma nic gorszego jak naprawa pękniętej już wykończonej obudowy

Komorę nad kominkiem robi się przy stropach drewnianych, aby nie spalić chałupy.

jak przykręcisz do GK płytę krzem. wapnia izolacyjną będzie ok, po bokach kominka zrób dwie duże kratki

dla uwolnienia energii i dobrej wentylacji obudowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się korzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów z tego forum. Znalazłem info dotyczące zastosowania kleju do glazury w łączeniu cegieł szamotowych, żeby nie być gołosłownym cytat poniżej ....

 

Stare zduństwo - moczyć . Nowoczesne - nie daj Boże ! :)

 

 

Nowoczesne - to kleje systemowe : Ortner, Brulla, Ganz ,Bohuszklajster , itp :D,

ale też , uwaga, klej do płytek .

 

 

Jeśli technologia zmieniła się od 2012 roku i kleje do glazury są bee to koniec tematu, kupię sklej specjalistyczny :)

 

Co do kratek to ten temat mam obcykany :) Będę montował "kratki" narożne. Żona się uparła.

 

Pytanie odnośnie sufitu - zabudowa będzie pełniła rolę jakby komory dekompresyjnej (chcąc, nie chcąc) . Pojemność jest dosyć spora bo jest to podwieszana półka po obwodzie całego salonu, nad kominkiem jest wysunięta do przodu o dodatkowe 60cm. Czy mam tam dać jakąś kratkę wentylacyjną ? ( Tak mi doradzał jeden z pseudo-monterów zabudów z KG)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej do szamotu Ali 1250 [ wiaderka 6 kg] .

Oprócz tego w ofercie posiadamy;

- tynki ,

- fugi zduńskie

- kleje do kafli

- płyty szamotowe np 300x400x30 mm

- kanały akumulacyjne SZAMOTOWE wypalane w temperaturze 1150 st. C.

- produkty marki ROMOTOP

- produkty marki Hein

- kafle ceramiczne z 9 kaflarni

 

Wszystkie wymienione produkty oferujemy w cenach detalicznych lub hurtowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr zapewne ma rację odnośnie kleju do płytek, tylko że wie gdzie, z czym i jak i do czego go użyć. Nie wszędzie jest to możliwe, Nie wszędzie się nadaje.

Jak nie masz doświadczenia to nie ryzykuj. Kupisz ze trzy worki i ogarniesz całą obudowę. tzw. ciepła ściana w kominkach zawsze wychodzi troszkę drożej. A spieprzyć zawsze można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli dobrze pamiętam , to Piotr pisał o najtańszym kleju do płytek , bez żadnych ulepszeń , i na wzmocnienie siatka do ocieplania elewacji - jeśli nie ma różnicy to po co przepłacać (klej do podłogówki ma jakieś ulepszacze - więc z niego bym zrezygnował)

Tomek - piszę to jako laik kominkowy napakowany wiedzą z forum i nie tylko ....:):rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...