Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Robimy zabudowę kominka samemu


zerocool

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ostatecznie mogę zrezygnować z wełny i zrobić odcięcie pomiędzy dwoma luftami. Dolny luft można przerobić powiększając otwór by uzyskać wiekszą powierzchnię czynną kratki. Górny będzie w tej pseudokomorze. Czy takie coś jest do zaakceptowania, czy koniecznie muszą być 2 kratki?

 

 

Luft, kratka, dziura...bez różnicy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej.

Luftów bym nie przerabiał lecz wybrał możliwie największe. Przy rozprowadzeniu jeden luft na górze powinien wystarczyć.

 

Sęk w tym, że te są już największe, a ze względów estetycznych nie chcę dokładać kolejnych. Powiększenie powierzchni czynnej kratki nie jest chyba takie trudne. W tym wypadku wiąże się jedynie z poszerzeniem otworu wewnątrz luftu o 1cm. Uzyskam wtedy wymaganą powierzchnię 700cm2.

 

https://kratkiportal.s3.eu-central-1.amazonaws.com/2016/08/25/07-31-26/www-kratka-luft-nl-90-c-3-960-960-1-0.png

 

 

Luft, kratka, dziura...bez różnicy....

 

Niby tak, ale przepływ powietrza praktycznie żaden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie zwiększałbym luftu przy tej mocy wkładu i dodatkowym rozprowadzeniu dgp.

Domyślam się że to luft http://kratki.com/sklep/pl/produkt/2004/luft-sf-narozny-prawy-bialy-54-7x76-6x9

Ewentualnie wersja standardowa - wydłużona prawdopodobnie ma odrobinę większą szczelinę (sprawdzić na rys. tech producenta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam szybkie pytanie.

 

Przyznaję szczerze, że nie przeczytałem 102 stron wątku, ponieważ zajęłoby mi to wieki przy obecnym trybie życia.

 

Moje pytanie jest takie.

 

Czy dla oszczędności mogę zastosować taki trik? Kominek mam w pozycji narożnej, także dwie ściany są zabudowane a dwie trzeba zabudować. Wszystkie 4 ściany obudowy kominka powinny być izolowane. Mój pomysł jest taki, że zewnętrzne dwie ściany zbuduję z płyt krzemianowo-wapiennych a wewnętrzne (przy

scianie gazobeton/komin leier tynkowany MP75) chciałem wyizolować wełną mineralną z powłoką aluminium i je przykryć od strony wkładu płytą GK ognioodporną. Oszczędność na materiale, tzn na płytach K-W ok 500zł.

 

Jednak nie jestem pewien czy płyty ognioodporne GK wytrzymają temperaturę wkładu kominkowego (będzie oddalony jakies 7cm). Nie chcę dawać samej wełny, ponieważ wiem że na łączeniach zawsze "rozszczelnia" się warstwa aluminium i pokazuje się goła wełna a tego chciałbym uniknąć. Taką szczelność zapewniłaby mi płyta GK od strony wkładu.

 

Teraz mam prowizoryczną zabudowę ze zwykłej płyty GK i strasznie się kruszy, nie wytrzymuje temperatury.

 

Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam szybkie pytanie.

 

Czy dla oszczędności mogę zastosować taki trik? wewnętrzne (przy scianie gazobeton/komin leier tynkowany MP75) chciałem wyizolować wełną mineralną z powłoką aluminium i je przykryć od strony wkładu płytą GK ognioodporną. Oszczędność na materiale, tzn na płytach K-W ok 500zł.

 

Jednak nie jestem pewien czy płyty ognioodporne GK wytrzymają temperaturę wkładu kominkowego (będzie oddalony jakies 7cm). Nie chcę dawać samej wełny, ponieważ wiem że na łączeniach zawsze "rozszczelnia" się warstwa aluminium i pokazuje się goła wełna a tego chciałbym uniknąć. Taką szczelność zapewniłaby mi płyta GK od strony wkładu.

 

Teraz mam prowizoryczną zabudowę ze zwykłej płyty GK i strasznie się kruszy, nie wytrzymuje temperatury.

 

Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

Zapomnij o ognioodpornej GK jak chcesz to poczytaj czym ona się różni od zwykłej, efekt będzie jeszcze gorszy niż z tą prowizoryczną zabudową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to jest w ogóle oszczędność. Policzyłeś ile ktore materialy będą kosztować? Ile pracy trzeba wlożyć przy tych twoich kombinacjach? I czy rezultat wart tej pracy? No, i zastanow się – zmniejszasz przestrzeń wokół wkładu = skracasz mu życie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam szybkie pytanie.

 

Przyznaję szczerze, że nie przeczytałem 102 stron wątku, ponieważ zajęłoby mi to wieki przy obecnym trybie życia.

 

Moje pytanie jest takie.

 

Czy dla oszczędności mogę zastosować taki trik? Kominek mam w pozycji narożnej, także dwie ściany są zabudowane a dwie trzeba zabudować. Wszystkie 4 ściany obudowy kominka powinny być izolowane. Mój pomysł jest taki, że zewnętrzne dwie ściany zbuduję z płyt krzemianowo-wapiennych a wewnętrzne (przy

scianie gazobeton/komin leier tynkowany MP75) chciałem wyizolować wełną mineralną z powłoką aluminium i je przykryć od strony wkładu płytą GK ognioodporną. Oszczędność na materiale, tzn na płytach K-W ok 500zł.

 

Jednak nie jestem pewien czy płyty ognioodporne GK wytrzymają temperaturę wkładu kominkowego (będzie oddalony jakies 7cm). Nie chcę dawać samej wełny, ponieważ wiem że na łączeniach zawsze "rozszczelnia" się warstwa aluminium i pokazuje się goła wełna a tego chciałbym uniknąć. Taką szczelność zapewniłaby mi płyta GK od strony wkładu.

 

Teraz mam prowizoryczną zabudowę ze zwykłej płyty GK i strasznie się kruszy, nie wytrzymuje temperatury.

 

Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

Oderwij kawałek powłoki papierowej z tej swojej "ognioodpornej" płyty i przyłóż do niej zapalniczkę (włączoną)...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam szanowne grono pozwólcie że podepnę się pod ten obszerny temat studiowanie którego niestety nie rozwiało moich wszystkich dylematów.

Posiadam wkład kratki nadia 12 który mam zamiar wykorzystać do powietrznego grawitacyjnego ogrzewania domu o kubaturze ok. 250 m3 ponadto chcę za pomocą nasady wodnej ogrzać grawitacyjnie CWU. W związku z tym mam kilka pytań.

 

20170128_175146.jpg

Powyższe zdjęcie przedstawia miejsce gdzie będzie zabudowa. Pomiędzy zielonymi belkami będzie ścianka z siporeksu 5cm. za nią poziomo przymocowany do sufitu boiler.

 

20170128_175103.jpg

Na zdjęciu miejsce zabudowy od frontu wkładu podczas próbnego rozpalenia.

Obudowa będzie z płyt krzem-wap i będzie przechodziła przez strop gdzie następnie kanałami płaskimi 200x90 i 150x50 (w zalezności od odległości) ogrzane powietrze dostarczone będzie do trzech pokoi na poddaszu i łazienki na parterze (najdalszy punkt około 5m). Tu pierwsze pytanie. Myślę o płaskich kanałach z racji małego pola do popisu w stropie nad parterem. Lecz może lepiej kanały które mają być na piętrze dać okrągłe i puścić je pionowo do góry i poziomo strychem?

 

W miejscu gdzie obudowa mogłaby stykać się z elementami drewnianymi chcę zostawić centymetr dylatacji i podwójną płytę 3cm.

I tu kolejne pytanie: czy nie lepiej dać jedna płytę na styk do drewna wtedy dylatację po której byłaby już tylko obudowa jak na rzucie poniżej?

obudowa rzut poziomy.jpg

 

I pytanie zasadnicze: Czy kleić płyty krzemianowe do komina systemowego czy lepiej jednak zbudować obudowę jako konstrukcję zupełnie wolnostojącą ?

Jeśli ktoś z większym doświadczeniem byłby łaskaw rzucić okiem na moje plany będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono pozwólcie że podepnę się pod ten obszerny temat studiowanie którego niestety nie rozwiało moich wszystkich dylematów.

Posiadam wkład kratki nadia 12 który mam zamiar wykorzystać do powietrznego grawitacyjnego ogrzewania domu o kubaturze ok. 250 m3 ponadto chcę za pomocą nasady wodnej ogrzać grawitacyjnie CWU. W związku z tym mam kilka pytań.

 

[ATTACH=CONFIG]388037[/ATTACH]

Powyższe zdjęcie przedstawia miejsce gdzie będzie zabudowa. Pomiędzy zielonymi belkami będzie ścianka z siporeksu 5cm. za nią poziomo przymocowany do sufitu boiler.

 

[ATTACH=CONFIG]388038[/ATTACH]

Na zdjęciu miejsce zabudowy od frontu wkładu podczas próbnego rozpalenia.

Obudowa będzie z płyt krzem-wap i będzie przechodziła przez strop gdzie następnie kanałami płaskimi 200x90 i 150x50 (w zalezności od odległości) ogrzane powietrze dostarczone będzie do trzech pokoi na poddaszu i łazienki na parterze (najdalszy punkt około 5m). Tu pierwsze pytanie. Myślę o płaskich kanałach z racji małego pola do popisu w stropie nad parterem. Lecz może lepiej kanały które mają być na piętrze dać okrągłe i puścić je pionowo do góry i poziomo strychem?

 

W miejscu gdzie obudowa mogłaby stykać się z elementami drewnianymi chcę zostawić centymetr dylatacji i podwójną płytę 3cm.

I tu kolejne pytanie: czy nie lepiej dać jedna płytę na styk do drewna wtedy dylatację po której byłaby już tylko obudowa jak na rzucie poniżej?

[ATTACH=CONFIG]388039[/ATTACH]

 

I pytanie zasadnicze: Czy kleić płyty krzemianowe do komina systemowego czy lepiej jednak zbudować obudowę jako konstrukcję zupełnie wolnostojącą ?

Jeśli ktoś z większym doświadczeniem byłby łaskaw rzucić okiem na moje plany będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.

Masz możliwość zmierzyć temperaturę, jaką emituje wkład do komina? Moim zdaniem to jest zasadnicze pytanie i od niego bym zaczął...:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz możliwość zmierzyć temperaturę, jaką emituje wkład do komina? Moim zdaniem to jest zasadnicze pytanie i od niego bym zaczął...:)

 

Nie mam. Rozumiem że to z troski o jakość ceramiki "systemowej" ? Coś mi się obiło o uszy. Producent deklaruje 245 stopni. Paliłem w nim kilka razy tak porządnie i da się dotknąć ręką trójnika ceramicznego ,może dlatego że ma deflektor? Po demontażu rur które widać na zdjęciach nie stwierdziłem uszkodzenia komina no i dojdzie "ustrojstwo" schładzające spaliny zwane nasadą wodną... Rozumiem że aby zmierzyć efektywnie temperaturę trzeba by było wsadzić sondę na trójniku ? Jakie są koszta takiej operacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie nasada, pewnie nie ma się o co troszczyć. Nie wykończ tylko ceramiki komina przedtem. Deklaracje producenta dotyczą określonych warunków w laboratorium. Zmierzyć można pirometrem albo chińskim urządzonkiem za 30 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Mój lokalny mgr. inż. dostawca płyt varmsen po krótkim nakreśleniu mej wizji zasugerował dystrybutor z blachy do grawitacyjnego DGP.

Intuicja jednak nie daje za wygraną... Zastanawiam się jednak poważnie nad wykonaniem obudowy z zachowaniem 8 cm od wkładu i zastosowania 3 wyjść DGP: jedno mniejsze o średnicy 125 cm ( na dwa pokoje na górze gdzie kanał będzie miał 2m i dwa o średnicy 200 mm z zastosowaniem stożkowej redukcji na 150 mm tego typu:

116319_0_f.jpg

i takim oto przejściu

1014931656 (1).jpg w stropie na kanał płaski 90x200 do dwóch pomieszczeń na dole i dwóch na górze oddalonych od kominka jakieś 4-5m. Ma to sens czy dać sobie "siana" i wybrać blachę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lokalny mgr inż. mógłby podpowiedzieć również prawidłowe podpięcie do komina ceramicznego, to wygląda średnio co najwyżej.

Założenie nasady wodnej i schłodzenie nadmiernie spalin, też niestety nie zawsze jest dobre, chyba , że powierzchnie gdzie rozprowadza się ciepło z kominka są na tyle duże ,że nie będziesz palił zbyt często na zredukowanej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...