aregh24 18.04.2017 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Ostatecznie mogę zrezygnować z wełny i zrobić odcięcie pomiędzy dwoma luftami. Dolny luft można przerobić powiększając otwór by uzyskać wiekszą powierzchnię czynną kratki. Górny będzie w tej pseudokomorze. Czy takie coś jest do zaakceptowania, czy koniecznie muszą być 2 kratki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DUNTE 19.04.2017 05:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Jak najbardziej. Luftów bym nie przerabiał lecz wybrał możliwie największe. Przy rozprowadzeniu jeden luft na górze powinien wystarczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 19.04.2017 05:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Ostatecznie mogę zrezygnować z wełny i zrobić odcięcie pomiędzy dwoma luftami. Dolny luft można przerobić powiększając otwór by uzyskać wiekszą powierzchnię czynną kratki. Górny będzie w tej pseudokomorze. Czy takie coś jest do zaakceptowania, czy koniecznie muszą być 2 kratki? Luft, kratka, dziura...bez różnicy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aregh24 19.04.2017 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Jak najbardziej. Luftów bym nie przerabiał lecz wybrał możliwie największe. Przy rozprowadzeniu jeden luft na górze powinien wystarczyć. Sęk w tym, że te są już największe, a ze względów estetycznych nie chcę dokładać kolejnych. Powiększenie powierzchni czynnej kratki nie jest chyba takie trudne. W tym wypadku wiąże się jedynie z poszerzeniem otworu wewnątrz luftu o 1cm. Uzyskam wtedy wymaganą powierzchnię 700cm2. https://kratkiportal.s3.eu-central-1.amazonaws.com/2016/08/25/07-31-26/www-kratka-luft-nl-90-c-3-960-960-1-0.png Luft, kratka, dziura...bez różnicy.... Niby tak, ale przepływ powietrza praktycznie żaden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DUNTE 20.04.2017 04:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Jaki tam będzie wkład? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aregh24 20.04.2017 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Kratki mbm szyba boczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DUNTE 20.04.2017 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Osobiście nie zwiększałbym luftu przy tej mocy wkładu i dodatkowym rozprowadzeniu dgp. Domyślam się że to luft http://kratki.com/sklep/pl/produkt/2004/luft-sf-narozny-prawy-bialy-54-7x76-6x9Ewentualnie wersja standardowa - wydłużona prawdopodobnie ma odrobinę większą szczelinę (sprawdzić na rys. tech producenta). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qumaczek 23.04.2017 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Witam, mam szybkie pytanie. Przyznaję szczerze, że nie przeczytałem 102 stron wątku, ponieważ zajęłoby mi to wieki przy obecnym trybie życia. Moje pytanie jest takie. Czy dla oszczędności mogę zastosować taki trik? Kominek mam w pozycji narożnej, także dwie ściany są zabudowane a dwie trzeba zabudować. Wszystkie 4 ściany obudowy kominka powinny być izolowane. Mój pomysł jest taki, że zewnętrzne dwie ściany zbuduję z płyt krzemianowo-wapiennych a wewnętrzne (przy scianie gazobeton/komin leier tynkowany MP75) chciałem wyizolować wełną mineralną z powłoką aluminium i je przykryć od strony wkładu płytą GK ognioodporną. Oszczędność na materiale, tzn na płytach K-W ok 500zł. Jednak nie jestem pewien czy płyty ognioodporne GK wytrzymają temperaturę wkładu kominkowego (będzie oddalony jakies 7cm). Nie chcę dawać samej wełny, ponieważ wiem że na łączeniach zawsze "rozszczelnia" się warstwa aluminium i pokazuje się goła wełna a tego chciałbym uniknąć. Taką szczelność zapewniłaby mi płyta GK od strony wkładu. Teraz mam prowizoryczną zabudowę ze zwykłej płyty GK i strasznie się kruszy, nie wytrzymuje temperatury. Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 23.04.2017 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Nawet tu nie pisz o wełnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 23.04.2017 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Witam, mam szybkie pytanie. Czy dla oszczędności mogę zastosować taki trik? wewnętrzne (przy scianie gazobeton/komin leier tynkowany MP75) chciałem wyizolować wełną mineralną z powłoką aluminium i je przykryć od strony wkładu płytą GK ognioodporną. Oszczędność na materiale, tzn na płytach K-W ok 500zł. Jednak nie jestem pewien czy płyty ognioodporne GK wytrzymają temperaturę wkładu kominkowego (będzie oddalony jakies 7cm). Nie chcę dawać samej wełny, ponieważ wiem że na łączeniach zawsze "rozszczelnia" się warstwa aluminium i pokazuje się goła wełna a tego chciałbym uniknąć. Taką szczelność zapewniłaby mi płyta GK od strony wkładu. Teraz mam prowizoryczną zabudowę ze zwykłej płyty GK i strasznie się kruszy, nie wytrzymuje temperatury. Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam. Zapomnij o ognioodpornej GK jak chcesz to poczytaj czym ona się różni od zwykłej, efekt będzie jeszcze gorszy niż z tą prowizoryczną zabudową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qumaczek 23.04.2017 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Czyli nie ma szansy na tego typu oszczędność? Czy może jest jakiś inny sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 23.04.2017 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 A czy to jest w ogóle oszczędność. Policzyłeś ile ktore materialy będą kosztować? Ile pracy trzeba wlożyć przy tych twoich kombinacjach? I czy rezultat wart tej pracy? No, i zastanow się – zmniejszasz przestrzeń wokół wkładu = skracasz mu życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 23.04.2017 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Czyli nie ma szansy na tego typu oszczędność? Czy może jest jakiś inny sposób? A jak to niby oszczędność, wełna stelaż, płyta GK, robocizna i najtańsza płyta krzemianowa na ściane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 23.04.2017 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Witam, mam szybkie pytanie. Przyznaję szczerze, że nie przeczytałem 102 stron wątku, ponieważ zajęłoby mi to wieki przy obecnym trybie życia. Moje pytanie jest takie. Czy dla oszczędności mogę zastosować taki trik? Kominek mam w pozycji narożnej, także dwie ściany są zabudowane a dwie trzeba zabudować. Wszystkie 4 ściany obudowy kominka powinny być izolowane. Mój pomysł jest taki, że zewnętrzne dwie ściany zbuduję z płyt krzemianowo-wapiennych a wewnętrzne (przy scianie gazobeton/komin leier tynkowany MP75) chciałem wyizolować wełną mineralną z powłoką aluminium i je przykryć od strony wkładu płytą GK ognioodporną. Oszczędność na materiale, tzn na płytach K-W ok 500zł. Jednak nie jestem pewien czy płyty ognioodporne GK wytrzymają temperaturę wkładu kominkowego (będzie oddalony jakies 7cm). Nie chcę dawać samej wełny, ponieważ wiem że na łączeniach zawsze "rozszczelnia" się warstwa aluminium i pokazuje się goła wełna a tego chciałbym uniknąć. Taką szczelność zapewniłaby mi płyta GK od strony wkładu. Teraz mam prowizoryczną zabudowę ze zwykłej płyty GK i strasznie się kruszy, nie wytrzymuje temperatury. Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.Oderwij kawałek powłoki papierowej z tej swojej "ognioodpornej" płyty i przyłóż do niej zapalniczkę (włączoną)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lech Stanisław 03.05.2017 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Witam szanowne grono pozwólcie że podepnę się pod ten obszerny temat studiowanie którego niestety nie rozwiało moich wszystkich dylematów. Posiadam wkład kratki nadia 12 który mam zamiar wykorzystać do powietrznego grawitacyjnego ogrzewania domu o kubaturze ok. 250 m3 ponadto chcę za pomocą nasady wodnej ogrzać grawitacyjnie CWU. W związku z tym mam kilka pytań. Powyższe zdjęcie przedstawia miejsce gdzie będzie zabudowa. Pomiędzy zielonymi belkami będzie ścianka z siporeksu 5cm. za nią poziomo przymocowany do sufitu boiler. Na zdjęciu miejsce zabudowy od frontu wkładu podczas próbnego rozpalenia. Obudowa będzie z płyt krzem-wap i będzie przechodziła przez strop gdzie następnie kanałami płaskimi 200x90 i 150x50 (w zalezności od odległości) ogrzane powietrze dostarczone będzie do trzech pokoi na poddaszu i łazienki na parterze (najdalszy punkt około 5m). Tu pierwsze pytanie. Myślę o płaskich kanałach z racji małego pola do popisu w stropie nad parterem. Lecz może lepiej kanały które mają być na piętrze dać okrągłe i puścić je pionowo do góry i poziomo strychem? W miejscu gdzie obudowa mogłaby stykać się z elementami drewnianymi chcę zostawić centymetr dylatacji i podwójną płytę 3cm. I tu kolejne pytanie: czy nie lepiej dać jedna płytę na styk do drewna wtedy dylatację po której byłaby już tylko obudowa jak na rzucie poniżej? I pytanie zasadnicze: Czy kleić płyty krzemianowe do komina systemowego czy lepiej jednak zbudować obudowę jako konstrukcję zupełnie wolnostojącą ? Jeśli ktoś z większym doświadczeniem byłby łaskaw rzucić okiem na moje plany będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 03.05.2017 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Witam szanowne grono pozwólcie że podepnę się pod ten obszerny temat studiowanie którego niestety nie rozwiało moich wszystkich dylematów. Posiadam wkład kratki nadia 12 który mam zamiar wykorzystać do powietrznego grawitacyjnego ogrzewania domu o kubaturze ok. 250 m3 ponadto chcę za pomocą nasady wodnej ogrzać grawitacyjnie CWU. W związku z tym mam kilka pytań. [ATTACH=CONFIG]388037[/ATTACH] Powyższe zdjęcie przedstawia miejsce gdzie będzie zabudowa. Pomiędzy zielonymi belkami będzie ścianka z siporeksu 5cm. za nią poziomo przymocowany do sufitu boiler. [ATTACH=CONFIG]388038[/ATTACH] Na zdjęciu miejsce zabudowy od frontu wkładu podczas próbnego rozpalenia. Obudowa będzie z płyt krzem-wap i będzie przechodziła przez strop gdzie następnie kanałami płaskimi 200x90 i 150x50 (w zalezności od odległości) ogrzane powietrze dostarczone będzie do trzech pokoi na poddaszu i łazienki na parterze (najdalszy punkt około 5m). Tu pierwsze pytanie. Myślę o płaskich kanałach z racji małego pola do popisu w stropie nad parterem. Lecz może lepiej kanały które mają być na piętrze dać okrągłe i puścić je pionowo do góry i poziomo strychem? W miejscu gdzie obudowa mogłaby stykać się z elementami drewnianymi chcę zostawić centymetr dylatacji i podwójną płytę 3cm. I tu kolejne pytanie: czy nie lepiej dać jedna płytę na styk do drewna wtedy dylatację po której byłaby już tylko obudowa jak na rzucie poniżej? [ATTACH=CONFIG]388039[/ATTACH] I pytanie zasadnicze: Czy kleić płyty krzemianowe do komina systemowego czy lepiej jednak zbudować obudowę jako konstrukcję zupełnie wolnostojącą ? Jeśli ktoś z większym doświadczeniem byłby łaskaw rzucić okiem na moje plany będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.Masz możliwość zmierzyć temperaturę, jaką emituje wkład do komina? Moim zdaniem to jest zasadnicze pytanie i od niego bym zaczął... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lech Stanisław 03.05.2017 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2017 Masz możliwość zmierzyć temperaturę, jaką emituje wkład do komina? Moim zdaniem to jest zasadnicze pytanie i od niego bym zaczął... Nie mam. Rozumiem że to z troski o jakość ceramiki "systemowej" ? Coś mi się obiło o uszy. Producent deklaruje 245 stopni. Paliłem w nim kilka razy tak porządnie i da się dotknąć ręką trójnika ceramicznego ,może dlatego że ma deflektor? Po demontażu rur które widać na zdjęciach nie stwierdziłem uszkodzenia komina no i dojdzie "ustrojstwo" schładzające spaliny zwane nasadą wodną... Rozumiem że aby zmierzyć efektywnie temperaturę trzeba by było wsadzić sondę na trójniku ? Jakie są koszta takiej operacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 04.05.2017 05:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 Jeśli będzie nasada, pewnie nie ma się o co troszczyć. Nie wykończ tylko ceramiki komina przedtem. Deklaracje producenta dotyczą określonych warunków w laboratorium. Zmierzyć można pirometrem albo chińskim urządzonkiem za 30 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lech Stanisław 24.05.2017 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2017 Mój lokalny mgr. inż. dostawca płyt varmsen po krótkim nakreśleniu mej wizji zasugerował dystrybutor z blachy do grawitacyjnego DGP. Intuicja jednak nie daje za wygraną... Zastanawiam się jednak poważnie nad wykonaniem obudowy z zachowaniem 8 cm od wkładu i zastosowania 3 wyjść DGP: jedno mniejsze o średnicy 125 cm ( na dwa pokoje na górze gdzie kanał będzie miał 2m i dwa o średnicy 200 mm z zastosowaniem stożkowej redukcji na 150 mm tego typu: i takim oto przejściu w stropie na kanał płaski 90x200 do dwóch pomieszczeń na dole i dwóch na górze oddalonych od kominka jakieś 4-5m. Ma to sens czy dać sobie "siana" i wybrać blachę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 29.05.2017 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 lokalny mgr inż. mógłby podpowiedzieć również prawidłowe podpięcie do komina ceramicznego, to wygląda średnio co najwyżej.Założenie nasady wodnej i schłodzenie nadmiernie spalin, też niestety nie zawsze jest dobre, chyba , że powierzchnie gdzie rozprowadza się ciepło z kominka są na tyle duże ,że nie będziesz palił zbyt często na zredukowanej mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.