Kominki Piotr Batura 07.02.2018 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2018 Wybierz coś tu: http://www.vitcas.pl/prd/cty/wysokotemperaturowe-uszczelniaczeNo i tu może być problem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 07.02.2018 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2018 Ale ja mam wełnę od środka, tylko ciepłe powietrze z kratki które ogrzewa pokój, ogrzewa również płytę i łączenie płyty ze ścianą.No to zmniejsz tą temperaturę na tyle, by papier wytrzymał, albo zmień tą płytę na inną, odporną na temperaturę. Skoro zbudowałeś bez sensu kominek z papieru, nie brnij w jeszcze bardziej bezsensowne "leczenie syfa pudrem".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PLnK 07.02.2018 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2018 Dziękuję Panie Piotrze za odpowiedz, przemo1 również dzięki. Biorę się za robotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 08.02.2018 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 No i tu może być problem....Co wybrać. Tam pewnie stelaż pracuje pod wpływem temperatur robią się rysy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qumaczek 17.03.2018 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2018 Zostawię tu dla potomnych, fachowcy mogą wytknąć błędy. Większość zrobiłem sam (nie wyspawałem wkładu, nie zamontowałem go, nie ulepiłem cegieł tylko je pociąłem) https://photos.app.goo.gl/JuiXJFA4pycNvgKO2 Wkład to UNICO, klej do płyt ze strony internetowej owo, płyty z OBI, wszystko posmarowane Knauf-em MP75 z zatopioną siatką, płytki klejone na klej do glazury elastyczny, boki kominka - płaskownik stalowy malowany na czarno, rama wokół kominka spawana z tego samego płaskownika, kratka spawana z mniejszego płaskownika. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bzyqq84 24.04.2018 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 Witam Wszystkich. Chciałbym się zapytać czy na obudowę kominka z płyt varmsena można położyć tynk cementowo wapienny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Popokominki 25.04.2018 05:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2018 (edytowane) Jak że ostatnio coraz więcej rzeczy w swoim domu wykonuję sam, postanowiłem również sam powalczyć z zabudową kominka. Zebrałem odpowiednie materiały i rozpocząłem wczoraj zabudowę. Będę co jakiś czas aktualizował postępy swoich prac, być może usłyszę jakieś mądre porady, a ktoś inny sam dowie się czegoś ciekawego. Zaczęło się wszystko od przetransportowania kominka z garażu do domu. Oto krótka metoda jak samemu przetransportować 130kg bez większych problemów zbicie kilku desek i dokręcenie 2 kółek do palety z kominkiem rozwiązuje sprawę. http://www.zycieposlubie.pl/wp-content/uploads/2011/06/kominek_01.jpg Złożenie stelaża na którym ma stać kominek to 10 minut pracy. http://www.zycieposlubie.pl/wp-content/uploads/2011/06/kominek_02.jpg Izolacja z płyt Silca (strasznie drogie, ale sprzedawca polecił zamiast wełny jeśli w domu są alergicy), podobno wełna może po jakimś czasie pylić, a tego moja żona by nie zniosła . Obudowa będzie wspierana przez stelaże aluminiowe w kolejności - płyta silca - stelaż - i na koniec płyta gips karton. Chcę aby między silcą a karton gipsem była pusta przestrzeń. Liczę na to że gips karton nie przypali się w tej konstrukcji. http://www.zycieposlubie.pl/wp-content/uploads/2011/06/kominek_03.jpg A tu pierwsze palenie http://www.zycieposlubie.pl/wp-content/uploads/2011/06/kominek_04.jpg Kolejny raz mam problem ze smrodem nowego kominka. Na początku miałem kozę, wydawało mi się że dym wydobywa się do pomieszczeń, ale koniec końców zrozumiałem że zewnętrzna farba mu się wygrzać i utrwalić. W kominku to samo, ten sam chemiczny smród ... rzeźnia. Wydaje mi się, że w kominku strasznie wolno się pali w porównaniu do kozy, która miała przy otwartych drzwiczkach "tryb turbo" Szyber w kominku otwarty maksymalnie, kratka w popielniczce odsłonięta, rura z powietrzem z zewnątrz pod kominkiem doprowadzona i jakoś tak się pali wolno. Dorzuciłem więcej drewna, kominek bardziej się rozgrzał i jakby dostał przyspieszenia. Po uchyleniu na szerokość 3 mm drzwiczek kominka, tempo spalania jest porównywalne z kozą myślę jak to przyspieszyć bez uchylania drzwiczek. Na chwilę obecna stan zabudowy wygląda jak na zdjęciach. Myślę jak to ładnie zabudować, żeby przestrzeń w salonie nie została pożarta przez wielki słup zabudowy. Chyba zrobię jakiś uskok nad kominkiem, jakieś pomysły ? dolot zimnego powietrza z zewnątrz, uspokoić na kominku na wysokości ok 150cm [REKLAMA NA FORUM JEST PŁATNA!] Edytowane 25 Kwietnia 2018 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Popokominki 25.04.2018 06:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2018 Witam Wszystkich. Chciałbym się zapytać czy na obudowę kominka z płyt varmsena można położyć tynk cementowo wapienny. Tak można śmiało odporność 1200stC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 25.04.2018 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2018 Tak można śmiało odporność 1200stC Po pierwsze: w tym zdaniu brak jest interpunkcji, co czyni go niezrozumiałym. Po drugie: ta odporność - nie wiadomo czego dotyczy. ...tynku czy płyt? Po trzecie: czego by nie dotyczyła, to nieprawda. A po czwarte: widzę, że gorliwość moderatorów dotyczy tylko wybranych sklepów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 25.04.2018 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2018 Dodam jeszcze, że będzie słaba przyczepność tynku do takiego podłoża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
griken 05.05.2018 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 (edytowane) Witam, proszę o poradę odnośnie zabudowy kominka. Kominek z płaszczem wodnym Lucy PW 20 (kratki.pl) jest zamontowany w rogu salonu. W rogu za wkładem jest zabudowa (rury kanalizacyjne) z profili + wełna kominkowa 3cm (wg pierwszego planu cała zabudowa miała być z wełny). Teraz wszystko będzie obudowane płytami krzemianowo-wapiennymi Varmsen 3cm, na zdjęciach widać już początek prac. Strop typu teriva otynkowany tynkiem cementowo-wapiennym. 1. Czy robić komore dekompresyjną jeśli na sufit też będzie przyklejona + zakołkowana płyta KW? Odległość od rury spalinowej do sufitu to 60cm. Wtedy byłaby tylko komora wentylacyjna i miałaby 2 kratki (pod wkładem i w górnej części ~30cm od sufitu) 2. Jeśli robić komore to czy trzeba dawać 2 kratki do samej komory dekompresyjnej (w komorze wentylacyjnej będą 2 kratki). W lewym górnym rogu przy suficie mam otwór do komina wentylacyjnego, którym będzie wentylowany salon. Czy mogę zastosować trójnik w komorze dekompresyjnej żeby jednocześnie wentylować salon i komorę? 3. Będę robić stelaż z proflii CW50/UD50 do frontowej ściany (2.1m szeroka, 2.6m wysoka) do którego będą przykręcone płyty KM (i sklejone ze sobą klejem systemowym). Jaką odległość zachować między stelażem a ramką kominka? 4. Czy dawać płyty KW na podłogę? 5. Czy można kleić płyty KW elastycznym klejem do płytek? Z góry dzięki za odpowiedzi lub wskazówki. Pozdrawiam Edytowane 5 Maja 2018 przez griken Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 06.05.2018 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 Witam, proszę o poradę odnośnie zabudowy kominka. Kominek z płaszczem wodnym Lucy PW 20 (kratki.pl) jest zamontowany w rogu salonu. W rogu za wkładem jest zabudowa (rury kanalizacyjne) z profili + wełna kominkowa 3cm (wg pierwszego planu cała zabudowa miała być z wełny). Teraz wszystko będzie obudowane płytami krzemianowo-wapiennymi Varmsen 3cm, na zdjęciach widać już początek prac. Strop typu teriva otynkowany tynkiem cementowo-wapiennym. 1. Czy robić komore dekompresyjną jeśli na sufit też będzie przyklejona + zakołkowana płyta KW? Odległość od rury spalinowej do sufitu to 60cm. Wtedy byłaby tylko komora wentylacyjna i miałaby 2 kratki (pod wkładem i w górnej części ~30cm od sufitu) 2. Jeśli robić komore to czy trzeba dawać 2 kratki do samej komory dekompresyjnej (w komorze wentylacyjnej będą 2 kratki). W lewym górnym rogu przy suficie mam otwór do komina wentylacyjnego, którym będzie wentylowany salon. Czy mogę zastosować trójnik w komorze dekompresyjnej żeby jednocześnie wentylować salon i komorę? 3. Będę robić stelaż z proflii CW50/UD50 do frontowej ściany (2.1m szeroka, 2.6m wysoka) do którego będą przykręcone płyty KM (i sklejone ze sobą klejem systemowym). Jaką odległość zachować między stelażem a ramką kominka? 4. Czy dawać płyty KW na podłogę? 5. Czy można kleić płyty KW elastycznym klejem do płytek? Z góry dzięki za odpowiedzi lub wskazówki. Pozdrawiam [ATTACH=CONFIG]412432[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]412433[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]412434[/ATTACH]Kominek z płaszczem wodnym to dużo mniejsze zagrożenie temperaturą.... Dlatego: 1.Niekoniecznie (podwójna płyta na suficie wystarczy) 3.Co to płyty KM? 4.Nie 5.Lepiej skręcać na sucho wkrętami do drewna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
griken 06.05.2018 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 (edytowane) Kominek z płaszczem wodnym to dużo mniejsze zagrożenie temperaturą.... Dlatego: 1.Niekoniecznie (podwójna płyta na suficie wystarczy) 3.Co to płyty KM? 4.Nie 5.Lepiej skręcać na sucho wkrętami do drewna. 3. Pomylka, chodziło mi o płyty KW krzemianowo-wapienne. Chce zrobić stabilną konstrukcje pod ewentualne płytki kamienne (40kg na m2) 4.Jeden róg kominka wszedł mi na wylewke z rurkami od podłogówki i chciałem ograniczyć przegrzewanie tych kilkunastu cm rurek 5. Chodzi mi o zastosowanie kleju do płytek zamiast systemowego kleju producenta bo braknie mi dosłownie kilka kg na górna część i sufit. Edytowane 8 Maja 2018 przez griken Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piter80 14.05.2018 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 Nie wiem w jakim celu zeroocool łączysz aluminiowe stelaże z płytami SILCA, skoro są one płytami izolacyjno-konstrukcyjnymi. Ponadto jak stelaże zacznie Ci pracować to masz jak w banku popękaną obudowę po kilku rozpaleniach. Same płyty wystarczą. Jeśli chcesz natomiast coś na nich powiesić to wystarczy wziąć większą grubość. I jeśli chcesz wyeliminować przykry zapach - to unikaj stosowania tanich gruntów i klejów. Najlepiej użyć te zalecane przez producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kosny 31.05.2018 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2018 proszę o podpowiedź w dwóch kwestiach: 1 - Czy izolować i czym szczelinę pomiędzy płytą izolacyjną, a kanałami dgp (szczegóły na zdjęciu) 2 - Czy można nadproże w newralgicznym rogu podwiesić na lince stalowej do sufitu? W związku z rozszerzalnością ciepną stali może to być niestabilne i może popękać. Czy macie doświadczenia z takim rozwiązaniem? Niestety po zamocowaniu ażurów na wkładzie pozostaje przestrzeń pomiędzy nadprożem, a tylną ścianą z płyt krzemowo-wapiennych. Chcę dołożyć kolejną płytę izolacyjną i do niej dać zastrzał, ale mam obawy, że jak zacznę murować ciężkie płyty szamotowe na nadprożu to ten róg może opaść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Biegu 23.06.2018 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2018 Przebrnąłem przez wątek i również sam obudowałem Zibiego. Dwa lata grzał mieszkanie obudowany tylko płytami. Tej wiosny dostał pancerne ubranko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 23.06.2018 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2018 Jeszcze tylko fuga szara jasna i b. ładny kominek gotowy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 23.06.2018 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2018 Z ciemną też będzie super, bo pasuje do podłogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pestka56 23.06.2018 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2018 Biegu, pochwal się wcześniejszymi zdjęciami i jeśli mogę prosić, powiedz co to za płyty. Bardzo są ładne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Biegu 23.06.2018 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2018 Fugi raczej między płytami nie będzie,ponieważ to beton architektoniczny. Producent określa: superlekki, 1,5 cm grubości. Szpary podobno kompensują "pracę" materiału i wygląd bardziej "loftowo". Ramka wokół wycięta z płytek gresowych 120x60. Muszę odpalić stary telefon i wrzucę zdjęcia z budowy po niedzieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.