Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Robimy zabudowę kominka samemu


zerocool

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Gość grend
Grend, kliknij w ten link, który wkleiłeś :D

 

Wkleiłem ... i tego oczekiwałem. Jak przejrzysz nastepne strony to bedzie opisana produkcja i mozna wyciagnąć wnioski. No chyba nie interesuje ciebie efekt końcowy ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zamarzył nam się kominek, który da efekt jak na poniższym zdjęciu:

http://i0.wp.com/www.keribrownhomes.com/wp-content/uploads/2016/08/bedroom-rustic-apartment-design-with-fireplace-in-the-middle-oak-wooden-floor-tiles-and-black-window-curtains-ideas.jpg

 

w tym celu zakupiliśmy wkład KFD ECO max 7 3F standard, który ma przystosowaną do takiej zabudowy konstrukcję:

wklad-kominkowy-kfd-eco-max-7-3f-standard.jpg

 

Zabudowę robię z płyt SILCA, właściwie mam już większość rzeczy rozplanowaną, ale zastanawia mnie w jaki sposób wykończyć łączenie płyty SILCA z krawędzią wkładu. Czy tam należy zachować jakąś dylatację? Obawiam się że to zepsuje cały efekt. Ktoś tutaj wspominał o taśmie SILCAWOOL, ale ta jest dość droga i trudno dostępna. Jakieś inne propozycje?

 

Będę wdzięczny za rady.

Ktokolwiek jest w stanie cokolwiek na ten temat powiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zamarzył nam się kominek, który da efekt jak na poniższym zdjęciu:

http://i0.wp.com/www.keribrownhomes.com/wp-content/uploads/2016/08/bedroom-rustic-apartment-design-with-fireplace-in-the-middle-oak-wooden-floor-tiles-and-black-window-curtains-ideas.jpg

 

w tym celu zakupiliśmy wkład KFD ECO max 7 3F standard, który ma przystosowaną do takiej zabudowy konstrukcję:

wklad-kominkowy-kfd-eco-max-7-3f-standard.jpg

 

Zabudowę robię z płyt SILCA, właściwie mam już większość rzeczy rozplanowaną, ale zastanawia mnie w jaki sposób wykończyć łączenie płyty SILCA z krawędzią wkładu. Czy tam należy zachować jakąś dylatację? Obawiam się że to zepsuje cały efekt. Ktoś tutaj wspominał o taśmie SILCAWOOL, ale ta jest dość droga i trudno dostępna. Jakieś inne propozycje?

 

Będę wdzięczny za rady.

Wkład ma instrukcję. Instrukcje napisał producent, którego reprezentuje sprzedawca. Pytałeś u źródła, jak czegoś nie rozumiesz z instrukcji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkład ma instrukcję. Instrukcje napisał producent, którego reprezentuje sprzedawca. Pytałeś u źródła, jak czegoś nie rozumiesz z instrukcji?

Dziękuję Piotrze za odpowiedź. Do kominka nie ma żadnej instrukcji (sprawdzałem, jest tyle co co tutaj: https://www.kfdesign.pl/wklady-kominkowe/kfd-maxlux/wklad-kominkowy-kfd-eco-max-7-3f-standard/do-pobrania/ ).

 

Kontaktowałem się w tej sprawie z producentem i facet który u nich "specjalizuje się" we wkładach kominkowych powiedział, że on takiej wiedzy nie ma i że tym się zajmuje instalator, a nie ma u siebie na firmie nikogo takiego z kim można by było pogadać.

Po takiej odpowiedzi uznałem, że nie ma co z nim gadać, skoro nawet nie wie że to producent podaje zalecane dylatacje... Tak czy owak, dlatego szukam pomocy tutaj.

Edytowane przez Nashi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontaktowałem się w tej sprawie z producentem i facet który u nich "specjalizuje się" we wkładach kominkowych powiedział, że on takiej wiedzy nie ma i że tym się zajmuje instalator, a nie ma u siebie na firmie nikogo takiego z kim można by było pogadać.

Po takiej odpowiedzi uznałem, że nie ma co z nim gadać, skoro nawet nie wie że to producent podaje zalecane dylatacje... Tak czy owak, dlatego szukam pomocy tutaj.

W specyfikacji w części "informacje dodatkowe" producent napisał "urządzenie należy instalować, obsługiwać i konserwować zgodnie z instrukcją montażu i obsługi" więc nie ma co dyskutować z durnym pracownikiem tylko zażądać od sprzedawcy takiej instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W specyfikacji w części "informacje dodatkowe" producent napisał "urządzenie należy instalować, obsługiwać i konserwować zgodnie z instrukcją montażu i obsługi" więc nie ma co dyskutować z durnym pracownikiem tylko zażądać od sprzedawcy takiej instrukcji.

 

Spróbuje uderzyć w ten sposób, chociaż znając życie odpowiedź będzie w stylu "nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
W specyfikacji w części "informacje dodatkowe" producent napisał "urządzenie należy instalować, obsługiwać i konserwować zgodnie z instrukcją montażu i obsługi" więc nie ma co dyskutować z durnym pracownikiem tylko zażądać od sprzedawcy takiej instrukcji.

Dzięki Remiks za pomysł, który okazał się przydatny. Udało mi się wydębić od producenta instrukcję - z interesujących mnie fragmentów:

dylatacje.jpg

Montując wkład kominkowy musimy pamiętać o zachowaniu dylatacji, około 7 mm, pomiędzy bokami fasady wkładu kominkowego a elementami obudowy (rysunek 13). Jej obecność wynika z rozszerzalności cieplnej materiału, z którego wykonany jest wkład kominkowy. Konieczne jest również zachowanie szczeliny, około 25-30 mm, pomiędzy górną częścią fasady wkładu kominkowego a elementami obudowy (chłodzenie przedniej powierzchni czopucha).

 

Tak więc u góry trzeba zachować sporą szczelinę do przewietrzania. Żeby ją trochę zamaskować wymyśliłem, że zrobię ją w płaszczyźnie poziomej zabudowy (a nie pionowej). Całość będzie na pierwszy rzut oka zlicowana z krawędzią wkładu - żeby zobaczyć dylatację trzeba będzie zajrzeć od dołu. W tym celu dotnę dwie płyty SILCA w kształt litery U - mniejszej i większej. Większa będzie robiła za właściwą powierzchnię widoczną z zewnątrz, a mniejsza będzie maskowała otwór po zajrzeniu od dołu.

 

Z kolei po bokach cudów się już nie wymyśli - trzeba zachować szczelinę żeby obudowa nie pękła pod naporem rozszerzającego się metalu. Jeszcze żeby mieć pewność, potwierdziłem u producenta, że w miejscu zaznaczonym poniżej na czerwono ma być 7mm dylatacji.

unnamed.jpg

Zapewne użycie SILCAWOOL nieco by poprawiło atrakcyjność tego łączenia, ale osobiście uznałem, że nie bedzie mi to aż tak przeszkadzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej jakbyś do tej instrukcji nie dotarł? Firma z jednej strony nowoczesna, tkwi jeszcze w średniowieczu materiałowo wykonawczym. To prawdopodobnie wynik zajmowania się nią dwóch braci. Jeden (ten rozwojowy) odpowiedzialny za marketing, drugi za sprawy techniczne. Niestety ten drugi pisze też sporo do Muratora, a ten z lenistwa i ignorancji jak gęś łyka wszystko co tamten zapoda. Na Forum Muratora już 10 lat temu ludzie zjedli tą retorykę i wypluli daleko za siebie. Co z tego, jak Muratora czytają wszyscy, a FM tylko nieliczni, i to głównie bez zrozumienia...:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Zapewne użycie SILCAWOOL nieco by poprawiło atrakcyjność tego łączenia, ...”
Tego idiotyzmu - SILCAWOOL- jeszcze nie przerabiałem...Pierwszy raz o tym słyszę. Komercha i chęć zysku, nie zna granic jak widzę....Bardziej mi chodzi o dyrdymały z instrukcji KFD. Problem bierze się chyba z faktu używania do dzisiaj płyt GK do budowy kominków w tej firmie. Izolowanych wełną. O ile wełna przy odpowiednim traktowaniu, jest możliwa i bezpieczna, o tyle płyty GK juz nie maja takie odporności termicznej. Przy wkładzie kończy się kompetencja, bo nie ma jak tych płyt zaizolować. Stąd idiotyczne odległości (3 cm! :D)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

mam wykonaną już obudowę kominka. Konstrukcja składa się z:

1 - Płyty szamotowe

2 - Płyty klejone Vitcas hb60, do tego 2x klej po całości z zatopioną siatką jak do ociepleń

3 - Obudowa zakończona gładzią Vitcas HRP, i niestety pomalowana już gruntem śnieżka

 

Obudowa nie wygląda jeszcze perfekcyjnie, są jeszcze niedokładności płaszczyzny.

Czy można je wyrównać zwykłą gładzią ewentualnie goldband, gdzie są większe nierówności, czy ta zwykła gładź może popękać od temperatury?

 

Dodatkowo należy jeszcze obrobić okolice obudowy przy wkładzie, ponieważ obecnie wygląda to niezbyt estetycznie. Załączam zdjęcie.

1 - Czy istnieją specjalne kątowniki do wklejenia w kolorze czarnym o gr np 1mm, które mogłyby zamaskować te niedoróbki?

2 - Jeśli takich nie ma to obrobić to zwykłymi kątownikami jak przy gładziach?

2 - Jakiś inny pomysł?

IMG_20190318_182651.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wykonaną już obudowę kominka. Konstrukcja składa się z:

1 - Płyty szamotowe

2 - Płyty klejone Vitcas hb60, do tego 2x klej po całości z zatopioną siatką jak do ociepleń

3 - Obudowa zakończona gładzią Vitcas HRP, i niestety pomalowana już gruntem śnieżka

 

Obudowa nie wygląda jeszcze perfekcyjnie, są jeszcze niedokładności płaszczyzny.

Czy można je wyrównać zwykłą gładzią ewentualnie goldband, gdzie są większe nierówności, czy ta zwykła gładź może popękać od temperatury?

 

Dodatkowo należy jeszcze obrobić okolice obudowy przy wkładzie, ponieważ obecnie wygląda to niezbyt estetycznie. Załączam zdjęcie.

1 - Czy istnieją specjalne kątowniki do wklejenia w kolorze czarnym o gr np 1mm, które mogłyby zamaskować te niedoróbki?

2 - Jeśli takich nie ma to obrobić to zwykłymi kątownikami jak przy gładziach?

2 - Jakiś inny pomysł?

Powinieneś wykończyć (otynkować) czymś elastycznym, ale w miarę naturalnym. Wokół wkładu dorób może ramkę z kątownika stalowego który pomaluj czarną matową farbą w aerozolu, odporną na temperaturę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...