Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Robimy zabudowę kominka samemu


zerocool

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Czym kleiłeś te cegły?

Mocno się te cegły nagrzewają?

Nie myślałeś o tym aby czopuch też zrobić ciepły?

 

Cegły murowane zaprawą szamotową połączoną z cementem. Nadproże klejone.

Ponieważ komin jest dość wysoki i przechodzi przez drugie piętro, wolałem żeby jednak trochę tego ciepła poszło w komin, zamiast instalować jeszcze jakieś radiatory na czopuchu ( bo rozumiem, że o to chodzi ).

Na razie nie paliłem tak intensywnie, żeby określić jak bardzo nagrzewają się cegły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po 3 godzinnym paleniu w kominku.

 

Eniu miałeś rację. Kominek po rozgrzaniu spala drewno w takim tempie że można cały czas dokładać.

W ciągu 3 godzin poszły dwie siatki drewna.

 

Obudowa szamotowa po godzinie palenia ma chyba ze 100 stopni w nadprożu i po bokach. Można się oparzyć.

Silka przy samym kominku bardzo ciepła, klej silkadur całkiem nieźle przewodzi temperaturę z wewnątrz.

Szamot po wygaśnięciu kominka ciepło oddaje około 2.5 godziny.

W całym domu ciepło ;) (jak na zimę bez ogrzewania).

Paliłem drewnem z Leroya. Straszne ścierwo trzymane pod dachem, a w środku wilgoć.

 

Miałem plan aby kominek z przodu obłożyć kamieniem elewacyjnym, ale teraz zaczynam mieć wątpliwości, czym to przyklejać do szamotu który tak się nagrzewa ?

Jak zniesie to zatopiona siatka ?

 

Dodatkowo, zauważyłem że podczas dokładania drewna, z kominka podrywają się drobiny żaru i lecą na 1.5 m w górę.

To chyba nie jest bezpieczne ?

 

A tu ułożyłem sobie z pozostałych cegieł (na razie poglądowo) stopień przed kominkiem, który zamierzam pokryć gresem.

Nie wiem czy nie za krótki, ale nie chcę się potykać.

http://www.zycieposlubie.pl/wp-content/uploads/2012/02/IMG_7009.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przymierzam się do samodzielnej obudowy, narysowałem wstępnie, jak by to miało wyglądać, koncepcja się zmieniła od początkowej, bo już nie będzie zabudowy do sufitu.

Front, bok i góre chce zabudować z płyt szamotowych gr 3cm.

1. Zastanawiam się nad górą, bo to dość duża powierzchnia czy nie będzie pękać?

2. Druga kwestia, rura do komina, zastanawiam się czy od tej poziomej płaszczyzny nie zrobić jej z rury ocynk i nie zabudowywać, ułatwi to sprawę?

3. Czy kratki mogę umieścić w poziomej górnej płaszczyźnie

 

Jak widzicie wykonanie czegoś takiego w praktyce?

kominek3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mniejsza sprawa o rurę, to tylko przykład, po prostu nie czarna! ważniejsze są dla mnie jednak pozostałe kwestie, rura to pikuś, bardziej interesuje mnie czy ten poziomy element z szamotu nie będzie pękał, czy robić go na jakimś ruszcie? dodatkowo osłabię go dziura pod rurę i pod ewentualne kratki...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz dać zrobić te płyty na zamówienie, są na forum producenci takich płyt.Może dało by radę odlać górną płytę z otworem na rurę wtedy taki monolit nie powinien pękać.Nie wiem jaki wymiar ma ta płyta , bo to od wymiaru zależy ile tych punktów podparcia.

Jednak jeśli chodzi o szczegóły tej obudowy - niech się wypowiedzą fachowcy. Znajdą czas to się odezwą. Cierpliwości

Ja to jedynie mogę im po piwo skoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej czy później może "chlasnąć" . Myślę jakie Ci tu doradzić

amatorskie, w miarę pewne rozwiązanie. Daj pod spód luźno leżące

na pionowych elementach kawałki metalu , na których oprze się płyta.

Musisz uwzględnić ich sporą rozszerzalność pod wpływem ciepła.

Płytę zrobiłbym podwójną, zbrojoną w środku siatką.

 

Rury musisz dać dwie, wentylując przestrzeń miedzy nimi, lub izolując.

Jeśli tego nie zrobisz , jej ładny wygląd to kwestia czasu i intensywności

palenia. Na zdjęciu są rury z różnym "stażem pracy" pod wpływem temperatury.

Wszystkie ze stali szlachetnej.

DSC07480..jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Płytę zrobiłbym podwójną, zbrojoną w środku siatką.

 

Tylko takowe robimy. Oczywiście nie siatka metalowa.

 

Wypalana, czy nawet wygrzewana, albo i dodatkowo suszona może "chlasnąć" ale nie nasza !!! Jako, ze to NASZ produkt, mamy to przeanalizowane, różnego rodzajami testów i nawet eksperymentów.

Edytowane przez bohusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Mam kominek z nasadą wodną (JOTUL) jeszcze nie zabudowany. Mam dwa problemy: 1. chciałbym ciepłe powietrze z obudowy doprowadzić przez sufit do pokoju nad kominkiem. Jak by to dobrze zrobić?

2. wpadł mi taki pomysł, aby to zabudowane ciepło wykorzystać dodatkowo do podgrzania ciepłej wody na wyjsciu kominka do wymiennika. Chciałbym to zrealizować poprzez "nawinięcie" parę zwoi (3-4) z rury miedzianej na zewnętrznym płaszczu nasady wodnej i drugi koniec tego zwoju podączyć do instalacji. Chciałbym w ten sposób podnieść temperaturę wody na wyjściu z nasady chocby o 1-3 stopnie i wykorzystać to ciepło. Czyli zamiast bezpośredniego podłaczenia u góry nasady woda w zwiniętej rurze opasałaby zbiornik nasady wodnej. Jaki to pomysł? Chyba nie do końca głupi? Jak to fizycznie zrobić by nie popaść w kolizję z fiyką czy mechaniką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odp. tak dla uściślenia, poniżej wklejam wymiary tej płyty:

1. jak z tymi kratkami, jakiej wielkości i czy mogę w tej płycie górnej je umieścić?

2. chce użyć płyty grubości 3 cm, czyli co dwie warstwy po 3 i w środek siatka, Bohusz z tego co rozumiem w przypadku Twojej płyty wystarczy jedna bo ona już w środku jest zbrojona?

3. kominek ma 18kW, czy nie lepiej grubsze ścianki pionowe, obudowa jest dość ciasna, czy to nie będzie się za bardzo nagrzewać przy ściankach 3 cm? może dać grubsze, i do środka chce też coś wsadzić, co prawda nie ma miejsca żeby zrobić wymiennik z rury, nie ma miejsca też na kręgi, ale może takie odbiorniki szamotowe bo bokach wkładu bo tak akurat jest sporo miejsca?

plyta gorna5.jpg

Edytowane przez Conrad&Beata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi coś odpowiedzieć konkretnie, jednoznacznie.

Tutaj przekaz pisany tylko, więc jest duże prawdopodobieństwo niezrozumienia, lub nieczytelnych do końca opisów Twoich czy moich.

Moc wkładu... to ilość drewna która spala się w danej chwili, wielkość komory paleniska, itp. Tak bym to bardzo ogólnie opisał.

Oczywiście myślę o spalaniu - nie o wędzeniu czyli ograniczaniu ilości powietrza i produkcji "sadzy"

Płyty 3 cm wydają mi się optymalne. Temperatura do jakiej się nagrzeją zależy od ich bliskości do źródła ciepła, intensywności i czasu palenia.

Jeżeli chodzi o wymiennik IMPET II, czyli na termomodułach z rurami w środku, to w wersji podstawowej (na dół i do góry)wymiary jakie zajmuje na podłodze to 36x60. IMPET II jest udoskonalony jeżeli chodzi o podstawową sprawę, jaką jest łatwy i prosty dostęp do wyczystek

Tak nasze płyty są zazbrojone (nie metalem).

Jednak płyty o załączonych rozmiarach nie podejmę się ewentualnego wykonawstwa, ze względu na brak czasu.

Już i tak przeżywam stresy z powodu wydłużonych oczekiwań na realizacje zamówień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po 3 godzinnym paleniu w kominku (...)

 

Miałem plan aby kominek z przodu obłożyć kamieniem elewacyjnym, ale teraz zaczynam mieć wątpliwości, czym to przyklejać do szamotu który tak się nagrzewa ?

Jak zniesie to zatopiona siatka ?

 

Dodatkowo, zauważyłem że podczas dokładania drewna, z kominka podrywają się drobiny żaru i lecą na 1.5 m w górę.

To chyba nie jest bezpieczne ?

 

Ponawiam pytania do ekspertów.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

impet się nie zmieści, co do płyty górnej to chce ja wykonać z standardowych płyt szamotowych, 50x100x3. nie koniecznie z takie całej wylewanej i myślę że to nie będzie dużo gorsze rozwiązanie.

zastanawiam się czy nie obudować pionowych ścian cegłami, na sztorc, tak żeby ściana miała grubość 6cm. Moc kominka, wiem że to pojecie względne, kominek ma wymiary frontu 880x450. panoramiczny dość duży i chcę żeby podczas palenia gdzieś to magazynować, tak żeby obudowa po wygaśnięciu trzymała jeszcze parę godzin ciepło. Powierzchnia obudowy nie jest za duża, więc może zwiększyć grubość ścian?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

impet się nie zmieści

Bardzo malutki ten domek...

co w domciu od rzeczy martwych jest ważniejsze od ogrzewania?

Chyba nic, bo bez niego napewno nie da się mieszkać.

 

Obojętnie jak wykonasz obudowę, pamiętaj że to garnitur, bardziej lub mniej funkcjonalny i wygodny. Obudowa nie zapewni Ci racjonalnego odzysku ciepła z spalin.

Edytowane przez bohusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam wkład Mila zainstalować w skromnej obudowie wykonanej z płyt żaroodpornych (kratki.pl mają takie w ofercie) i później wyrównać gładzią i pomalować. Płyty są o grubości 3 cm i 4 cm. Nie wiem które zastosować by się zbytnio nie nagrzewały - no i nie wiem czy dobrej jakości.

Na forum czytałem, że niektórzy tak budują i chwalą - inni to rozwiazanie krytykują - i nie bardzo wiem dla czego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...