Wojtek_796 17.02.2012 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 mniejsza sprawa o rurę, to tylko przykład, po prostu nie czarna! ważniejsze są dla mnie jednak pozostałe kwestie, rura to pikuś, bardziej interesuje mnie czy ten poziomy element z szamotu nie będzie pękał, czy robić go na jakimś ruszcie? dodatkowo osłabię go dziura pod rurę i pod ewentualne kratki... Witam! Ten element miałby spore rozmiary. Możliwe byłoby wykonanie takiej monolitycznej płyty betonowej, jednak jej ciężar byłby znaczny. Poza tym, aby zabezpieczyć go przed pękaniem, trzeba by go jeszcze og góry zaizolować. Traciłby wtedy swoją funkcję grzania bezpośredniego, ale jego masa uczestniczyłaby nadal w grzaniu konwekcyjnym powietrza wewnątrz. W sumie miałoby to tak z 8cm grubości. Inna możliwość to blacha ze stali nierdzewnej - tutaj grubość musiałaby wynosić tak ze 4 mm. Można też zrobić lekkie przykrycie ze sklejonych dwuwarstwowo płyt z krzemianu wapnia. Od spodu zaprawa z siatką włókna szklanego, tak samo między warstwy. Powierzchnie trzeba by wcześniej zaimpregnować - do tego może być użyta zaprawa o płynnej konsystencji zarobiona szkłem wodnym. To rozwiązanie wydaje mi się optymalne i nawet do samodzielnego wykonania. Na wierzch można nawet przykleić płytki (gres). Ściany najlepiej z cegły - obudowa będzie miała większą masę. Taką płytę dobrze byłoby później obciążyć na krawędziach - taką opaską z cegły np. Powstałą niszę albo pozostawić, albo na to jeszcze dodatkowy blat - tu już może być nawet "regips" (od spodu zapuszczony szkłem wodnym). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 17.02.2012 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 dzięki za rady, odnośnie miejsca na kominek to już nie jest nawet kwestia wielkości domu, czy nawet salonu( 42m2+otwarta kuchnia 13), a własnie usytuowania kominka, komina i miejsca na to, nie chce zęby obudowa przytłaczała swoją wielkością, dlatego miedzy innymi nie "ciągnę" jej do samego sufitu. Mam określoną ilość miejsca, wiem że wymiennik się tam nie zmieści, dlatego chce jak najlepiej obudować całość żeby na ile można odebrać to ciepło od wkładu. i tu propozycje: 1. rura od płyty górnej do wejścia do komina około 0,6m dł, myślałem że będzie oddawać ciepło na salon, ale już mi tu Eniu pisze że musi być izolowana, lub wentylowana, a nie może być zwykła tak żeby promieniowała tym ciepłem na salon, po co ją izolować (ze względów bezpieczeństwa, zbyt wysoka temp)? 2. płyta górna, chciałem ja zrobić z płyt szamotowych, w jednym wylewanym kawałku może pękać (dodatkowo będzie osłabiona dziura na rurę i na kratki), ale jak by to zrobić z 3 płyt podzielić ją jak na załączonym obrazku? Po co mam ją robić z płyt krzemianowych, one zapewne mniej pracują, ale izolują promieniowanie cieplne? 3. już nieraz był dylemat na tym forum, jakiej grubości ścianki, z 6 cm cegły będą się wolniej nagrzewać ale więcej ciepła zakumulują, tylko ile trzeba tak naprawdę palić żeby to nagrzać (plus minus)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 17.02.2012 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 A gdzie masz w tym ustrojstwu wyczystki dla tych poziomych kanałów? Brak wyczystek wiąże się z tymczasowością instalacji. Zanim się mogła zapchać, została zdemontowana. Zresztą umiejętne palenie i właściwy opał, czynią cuda. Można takich systemów nie czyścić rok , dwa, bez obaw o pożar sadzy, czy zakłócenie przepływu gazów. Kontrola oczywiście wskazana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 17.02.2012 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Brak wyczystek wiąże się z tymczasowością instalacji. To wszystko tłumaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sappho 18.02.2012 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 Też zabieram się za budowę własnego kominka, kilka cennych wskazówek tu znalazłem.Ale trzeba zacząć od projektu.Czy moze mi ktoś polecić jakiś program komputerowy, możliwie prosty którym mógłbym zaprojektować kominek i pokazać go później w 3D.Housgestapo musi zatwierdzić ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 19.02.2012 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 ponawiam, czy może mi ktoś odpowiedzieć na powyższe pytania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 19.02.2012 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Ja tylko do p. 1 się odniosę , bo na pozostałe punkty masz już wystarczająco dużo odpowiedzi. Rura podwójna tylko ze względówestetycznych (patrz załączony wcześniej obrazek). Ta zewnętrznarura może mieć otwory, może być ażurowa, czyli oddawać ciepło z ruryw środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sappho 19.02.2012 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Czopuchem kominka chcę dojechac do samego sufitu, z tym że sufit będzie podwieszany z płyt KG.Czy mam czopuchem kominka dojechać do sufitu podwieszanego czy dalej aż do stropu a sufit podwieszany będzie wokół czopucha.Które rozwiazanie jest lepsze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zerocool 20.02.2012 08:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Chyba nie doczekam się odpowiedzi Postanowiłem więc pokryć cegły szamotowe zaprawą ogniotrwałą z zatopioną siatką. Pytanie czym kleić na to kamień elewacyjny ? Zwykły klej elastyczny ? Czy jakaś mieszanka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sappho 20.02.2012 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 Chcę zbudować sobie obudowę kominka z płyt żaroodpornych (krzemian wapnia)Jest kilku producentów ale najtaniej wychodzą płyty żaroodporne firmy kratki.pl.Czy ktoś robił z tych płyt ?Bardzo proszę o opinie ! Jakoś nie znalazłem nic na ich temat w necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 21.02.2012 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 też jestem na kupnie tych płyt, rzeczywiście kratki maja najtaniej, znalazłem jeszcze w leroy merlin po 69 zl za silce, te są sprawdzone. kratki: wymiar 100x50cm, 45 zł + koszt przesyłki, jakości nie znam, no i możliwość uszkodzenia w transporcie silca: wymiar 100x61cm, 69zl, jakość raczej znana. ostatnio w leroy byly jakieś "no name" 61x100 za 49zl ale już nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 21.02.2012 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 Plyty z kratki.pl sa tak kruche, ze popekaja jeszcze zanim dowieziesz je do domu. Chyba, ze ostatnio cos ulepszyli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 21.02.2012 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 Chyba nie doczekam się odpowiedzi Postanowiłem więc pokryć cegły szamotowe zaprawą ogniotrwałą z zatopioną siatką. Pytanie czym kleić na to kamień elewacyjny ? Zwykły klej elastyczny ? Czy jakaś mieszanka ? Ta zaprawa ogniotrwała to jaka ? Bo jak mieszanka szamotowo- jakaś tam, to wyluzuj...Daj lepiej ten sam klej co do przyklejania kamienia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zerocool 21.02.2012 09:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 Ta zaprawa ogniotrwała to jaka ? Bo jak mieszanka szamotowo- jakaś tam, to wyluzuj...Daj lepiej ten sam klej co do przyklejania kamienia . Dokładnie coś takiego: http://www.alike.pl/sklep/product.php?id_product=1316 Zaprawa jest jasna, więc po nałożeniu wygląda jak tynk cementowo-wapienny. Nakładam ją z dwóch powodów: - szamot strasznie się nagrzewa, boję się że klej popęka i za jakiś czas kamień może odpadnie - ma niską granulację i dobrą przyczepność, więc nadaje się ładnie do otynkowania z zewnątrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 21.02.2012 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 Plyty z kratki.pl sa tak kruche, ze popekaja jeszcze zanim dowieziesz je do domu. Chyba, ze ostatnio cos ulepszyli. to nie pozostaje nic innego jak skoczyć po płyty do leroya. mam jeszcze pytanie odnośnie kratek w obudowie, ile ich ma być albo jaka powierzchnia, czy mogę dać takie podłużne kratki z boku obudowy, 2 sztuki? Rys poniżej myślę dać dwie długość 80cm lub metr? i do tego w płycie górnej, tam już zwykłe, tylko ile, jakiej powierzchni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 11.03.2012 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 (edytowane) ruszyłem trochę do przodu, na foto zdjęcie kształtki przyłączeniowej schiedla, oraz uszczelnienie z wełny, mam parę pytań: 1. przy montażu tej kształtki daje się jakieś uszczelnienie, czy tylko na sznurze który jest w komplecie? 2. dobrą stroną dałem to uszczelnienie z wełny 3. chce teraz kleić płyty silka za wkładem na ściane, można na kleju do płytek, np atlas elastyczny? 4. może banalne pytanie ale płyty silca kleić do ściany tą stroną z dziurkami w płycie? to chyba tyle narazie, proszę o odp. Edytowane 11 Marca 2012 przez Conrad&Beata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 11.03.2012 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 1.Sam sznur. 2.Chyba dobrą 3.Można 4.Też powiem : chyba bez znaczenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 11.03.2012 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Witam! Można też tak. Rura fi 180 w trójniku fi 200. Króciec przyłączeniowy trójnika jest tu chroniony przed skokami temperatury i struga spalin go omija. Zarówno rura stalowa jak i widoczne uszczelnienie z maty ogniotrwałej jest wetknięte maksymalnie głęboko, tzn., tak żeby nie przesłaniać światła przewodu kominowego. Pewnie i bezpiecznie. Tanio też. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manitoo 12.03.2012 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 ja mam zabudowany kominek powyżej portalu odlewem z formy którą ktoś wykonał na wymiar tak wg mojej wizji.Oczywiście kształt nie musi się podobać ale pomysł sprawdził się na medal .Cała obudowa promieniuje,przez co mam duo mniej kurzu w salonie,a jak chcę szybko ciepło otwieram drzwiczki(nie zrobione na tym zdjęciu).Żadnych mikro rys czy pęknięć choć przyznam się że często dosypuję na żar węgiel drzewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 12.03.2012 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 (edytowane) Chcę zbudować sobie obudowę kominka z płyt żaroodpornych (krzemian wapnia) Jest kilku producentów ale najtaniej wychodzą płyty żaroodporne firmy kratki.pl. Czy ktoś robił z tych płyt ? Bardzo proszę o opinie ! Sam niedawno robiłem rozpoznanie w okolicy tej firmy. Wyperswadowano mi je z uwagi na fakt, że nie nadają się jako płyty konstrukcyjne, tylko jako izolacyjne - ponoć chińszczyzna(?) W rezultacie kupiłem 3 cm płyty Varmsen. Są jeszcze płyty PROMASIL i wielkoformatowe PROMATECT (1200x2500), ale te kupione przeze mnie są 2 x lżejsze Edytowane 12 Marca 2012 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.