Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Robimy zabudowę kominka samemu


zerocool

Recommended Posts

Gość Konto usunięte_12*
Można też tak.

Ten twój przykład dotyczy trójnika 90 st. W temacie "komin do kominka" pokazywałem podobną propozycję dla trójnika 45 st.(#29):

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190755-Komin-do-kominka/page2

Edytowane przez Konto usunięte_12*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

dzięki za pomoc, przykleiłem wczoraj część płyt Silca na ścianę za kominkiem, pytanie: ich nie trzeba dodatkowo zabezpieczać?

 

Jak to jest z tymi płytami PROMATECT, bo widzę że cena ok, i co najważniejsze format by mi odpowiadał (1250x2500) żeby zrobić z niej płytę górną do mojego kominka, ktoś ma doświadczenie, czy w praktyce się to uda?

 

Wojtku pisałeś wcześniej że można to zrobić w dwóch warstwach z płyt np silca, ale w sumie takich płyt wyjdzie mi tu sporo no i ich łączenie osłabi konstrukcje, a tutaj miał bym w całości?

kominek2.jpg

plyta gorna5.jpg

Edytowane przez Conrad&Beata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wręcz przeciwnie. Taka kilkuwarstwowa płyta będzie mocniejsza od pojedynczej. Te spojenia będą akurat najmocniejszymi miejscami konstrukcji - jak pęknie, to na pewno nie na fugach. Musi to być oczywiście poskładane na spore zakładki. Zaprawa będzie to zbroić.

Nie wiem jak te ogniochronne płyty będą zachowywać się przy długotrwałym grzaniu. Są przeznaczone do ochrony przegród w czasie pożaru, a więc do ochrony doraźnej.

Krzemianowo-wapniowe bez cementu wydają się pewniejsze.

Może ktoś tamte jednak przetestował w praktyce i się podzieli doświadczeniem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*
Jak to jest z tymi płytami PROMATECT, bo widzę że cena ok, i co najważniejsze format by mi odpowiadał (1250x2500) żeby zrobić z niej płytę górną do mojego kominka, ktoś ma doświadczenie, czy w praktyce się to uda?

Płyty te oferował mi pobliski zakład kominkarski. Właściciel twierdził, że z nich usługowo wykonują obudowy wkładów.

Myślę, że powodem jest wygodniejszy montaż, niż w przypadku małych płyt (wiem, bo te małe sam niedawno przećwiczyłem :().

Gdybym jednak z nich wykonywał obudowę, to jednak wzmocniłbym dodatkowym stelażem (takim, jak do suchej zabudowy).

Edytowane przez Konto usunięte_12*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że do wątku dołączają kolejni wykonawcy ;) a więc czas na aktualizację mojej zabudowy:

 

http://www.zycieposlubie.pl/wp-content/uploads/2012/03/IMG_7189.jpg

 

Z zewnątrz obudowana jest kamieniem elewacyjnym.

Boczne podesty na drewno i z przodu obłożone są glazurą.

Brakuje jeszcze fugi i atrapy pod kominkiem. Myślałem o jakiejś kratce w kolorze obudowy podpinanej na magnesy do stelaża pod kominkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie prezentuje się ten kamień, na mój gust zrezygnowałbym z tych podestów, ale jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje :)

Pisałeś wcześniej że cegłą szamotowa się nagrzewa mocno, teraz jak byś miał robić od nowa też byś tak budował (cegłą na sztorc) czy coś byś zmienił, pytam bo chce identycznie wkład obudować? Ten kamień pewnie trochę zmniejsza efekt grzewczy, co powoduje że obudowa jest chłodniejsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Bardzo ładnie prezentuje się ten kamień, na mój gust zrezygnowałbym z tych podestów, ale jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje "

Jak będzie podłoga to te podesty będą się inaczej komponować, ale przecież zerocool tam mieszka i my nie będziemy mu urządzać mieszkanie.

Paliłeś już na maksa, jak długo jest ta ściana ciepła?

Czy takich efektów się spodziewałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na mój gust zrezygnowałbym z tych podestów, ale jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje :)

Pisałeś wcześniej że cegłą szamotowa się nagrzewa mocno, teraz jak byś miał robić od nowa też byś tak budował (cegłą na sztorc) czy coś byś zmienił, pytam bo chce identycznie wkład obudować? Ten kamień pewnie trochę zmniejsza efekt grzewczy, co powoduje że obudowa jest chłodniejsza?

 

Podesty powstały ze względów praktycznych. Na lewym będą narzędzia do usuwania popiołu, na prawym stojak na drewno. Zaokrąglenia po to, aby się nie potykać ;) Gdybym mógł wybudować kominek drugi raz (na etapie stanu surowego), zaprojektowałbym większość obudowy z szamotu i zaplanował system rozprowadzenia gorącego powietrza.

 

Jak będzie podłoga to te podesty będą się inaczej komponować, ale przecież zerocool tam mieszka i my nie będziemy mu urządzać mieszkanie.

Paliłeś już na maksa, jak długo jest ta ściana ciepła?

Czy takich efektów się spodziewałeś?

 

Zgadza się. Podłoga będzie jasna, więc kolor dopasowaliśmy do jasnych paneli i do ciemnych akcesoriów kominkowych.

Mocne palenie przewiduję po położeniu fugi na kamieniu. Teraz trochę wiszą w powietrzu i nie wiem co będzie się działo jak zacznie działać rozszerzalność temperaturowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze parę pytań, zapomniałem dać rurę doprowadzającą powietrze z zewnątrz do wkładu, niesyty jest już wylewka i nic nie da rade zrobić:

1. czy można ją puścić po wylewce pod wkładem jak na rys, i wyprowadzić przez ścianę na zewnątrz, czy nie będzie się zbytnio wychładzać jak nie będę palił w kominku?

2. czy wystarczy średnica taka jak kształtka we wkładzie czyli fi 100 ? odprowadzenie spalin jest fi 200

3. czy mogę zastosować przepustnice jak na rysunku czy jest coś lepszego, bardziej szczelnego?

 

Dzięki za odp

rura pow.jpg

przepustnica.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1. wg mnie można puścić po wylewce tyle że będzie wychładzać ją głównie podczas palenia w kominku, wypadało by ten przewód zaizolować z każdej strony, dodatkowo dałbym na wejściu przepustnicę tak żeby w przypadku niepalenia wogóle odciąć dopływ powietrza

ad.2. u siebie mam fi150 które i tak przy kominku mocno się zawęża; więc zależy jaki jest dopływ w twoim kominku, ale jak dla mnie fi 100 powinno wystarczyć

ad.3. jest ok, mam podobna wersję tylko sterowaną elektronicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Możesz zrobić tak jak napisałeś. Im bliżej ściany będzie przepustnica, tym rura będzie mniej chłodna podczas przerw w paleniu. Ona (przepustnica) też pewnie nie może być za blisko paleniska ze względu na elementy z tworzywa.

Rozumiem, że to ściana wewnętrzna - więc kanał fi 100 wystarczy - będzie krótki. Kanał możesz też zaizolować.

Ta przepustnica jest szczelna i chyba powszechnie stosowana, więc nie chyba sensu szukać innej.

 

Jeżeli chodzi o te rurę dymową, to może "wyprostuj" bardziej to kolano nastawne nad wkładem. Może wtedy wystarczy na długość i opory się zmniejszą. Pionowy odcinek wcale nie musi być taki całkiem w pionie.

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Zapomniałem, że ta rura ma być widoczna, więc chyba stąd ten pion.

Edytowane przez Wojtek_796
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi,

czarna rura to nie problem, musi być w pionie bo chce aby obudowa nie była za wysoka, dlatego cegły tez odpadają :) Pama ma regulowane nóżki.

 

Czym zaizolować ta rurę ona pójdzie pod wkładem i cała będzie w obudowie, dochodzi wprost do zewnętrznej ściany, długość całkowita około 1,5mb

 

A jeszcze taki pomysł mnie naszedł żeby zamontować taka przepustnice w ścianie, dać sterowanie elektroniczne to jeszcze bardziej, ograniczy zimne powietrze,

 

PS.

wiedziałem że jak wkleję fote wkładu to się rozpiszecie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styropian do izolacji raczej odpada. Zawiń rurę wełną, potem okręć samoprzylepną taśmą z włókna szklanego - taką do zbrojenia spojeń płyt gipsowych. Potem możesz jeszcze te taśmę pociągnąć zaprawą.

Mowa oczywiści o rurze doprowadzającej powietrze. To jeden ze sposobów. Można użyć gotowych otulin - byle nie z tworzywa.

Jeżeli przepustnicę da się umieścić w ścianie, izolacja rury traci jakiekolwiek znaczenie. Pisałem, że jak najbliżej ściany, w samej ścianie oczywiście jeszcze lepiej.

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Jakiekolwiek, to może zbyt mocne słowo. Jeżeli to ściana zewnętrza, warto jednak kanał zaizolować ze względu na ryzyko wytworzenia mostka cieplnego w tym miejscu - chodzi o przewodzenie samego materiału rury (blachy nierdzewnej).

Edytowane przez Wojtek_796
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...