eniu 20.07.2012 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Belkę miałeś wyciąć .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 20.07.2012 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Belkę miałeś wyciąć .... No właśnie zadłem odnośnie jej pytanie upewniające gdyż belka będzie albo w komorze chłodzącej albo wogóle poza obudową w wolnej i niezawisłej przestrzeni domowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 20.07.2012 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 (edytowane) Witam. Prace w toku: [ATTACH=CONFIG]126415[/ATTACH] Jutro podłączenie wylotu palin. Zastanawiam się, czy nie zaniedbać komory i nie zakończyć kominka tak jak kończą się płyty. Wtedy na górę powędrowałoby podświetlenie. Cały czas zastanawiam się co z przewodem wentylacyjnym. Wkład (palenisko) będzie wpięty bezpośrednio do komina? Jaka jest podana temperatura spalin? Edytowane 20 Lipca 2012 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 20.07.2012 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 (edytowane) Temperatura spalin w/g instrukcji ma wynosić 378 stopni.Wkład będzie wpięty bezpośrednio do komina. Edytowane 20 Lipca 2012 przez elcolonello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 20.07.2012 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Temperatura spalin w/g instrukcji ma wynosić 378 stopni. Wkład bedzie wpięty bezpiśrednio do komina. Przy 379 radzę uważać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 20.07.2012 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Przy 379 radzę uważać Założę automatyczny system gaszący, który będzie się uruchamiał przy 379 i powiadamiał najbliższą jednostkę OSP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 23.07.2012 05:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Hop hop!Czy jest tu ktoś chętny do podpowiedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 23.07.2012 05:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Witam. No ale masz już kilka wariantów do wyboru - na który z nich się zdecydujesz to już przecież Twoja sprawa jako wykonawcy i inwestora . Pomyśl co będzie dla Ciebie korzystniejsze i ... zrób. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 23.07.2012 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 A co z koncepcją pozostawienia belki w komorze deko. i umieszczenie w niej przy okazji otworu do przewodu wentylacyjnego na przestrzał komory, który mam w zapasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyszek.W 23.07.2012 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 (edytowane) Jeszcze nie zaczałem budowy swojego kominka (obudowa wkładu) ale trochę poczytałem i chociarz nie mam drewnianego stropu to proponuje Panu zwrócić uwagę na Tabelkę 2 w podanym artykule, dosyć ciekawa - http://kominki.org/bezpieczny_kominek/bezpieczenstwo_instalacji/art5,bezpieczenstwo-pozarowe-przy-stosowaniu-wkladow-kominkowych.html PS. Ostatnia pozycja w Tabeli 2 jest dla fanatyków obudów z płyt KG i wełny mineralnej Edytowane 23 Lipca 2012 przez Zbyszek.W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 23.07.2012 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Dzięki wielkie. Myślę, że wpięcie w komorę dekompr. przewodu wentylacyjnego z wylotem na mieszkanie skutecznie obniży temperaturę poniżej wartości niebezpiecznych dla stropu i ogólnego samopoczucia Do tego między komorą a stropem pozostanie wolna przestrzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyszek.W 23.07.2012 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 (edytowane) Tak się zastanawiam .... czy jeśli będzie kratka do komory z zewnątrz obudowy a z drugiej strony wewnątrz obudowy podłączona będzie wentylacja (grawitacyjna ?) to czy komora nie stanie się przelotką dla ciepłego powietrza ale zaciąganego z pomieszczenia w górę przez komin? Aaaa przepraszam, niedoczytałem, że z wylotem na mieszkanie Edytowane 23 Lipca 2012 przez Zbyszek.W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 23.07.2012 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Hmmmm. Droga bedzie prowadziła przez komorę dekomp. i tym samym powietrze grawitacyjnie (wylatując sobie przez przewód wentylacyjny) będzie chłodzić przy okazji komorę. Ten wylot na mieszkanie to będzie bardziej wlot do komory z mieszkania i wylot przez szyb went. Ale rzeczywiście- felerem jest to, że może wychładzać pomieszczenie wyciągając ciepłe powietrze... Zawsze to kolejna dziura w szczelnosci budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyszek.W 23.07.2012 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 (edytowane) Pomału jednak muszę się przygotowywać do samodzielnego obudowania wkładu. Generalnie żona wymyśliła sobie nieskomplikowaną konstrukcję (foto poniżej). Wkład już zakupiony - Maja 12 kW prawy, szyba bez szprosa. Wiem że nie jest najwyższych lotów, ale z uwagi że kominek będzie pełnił rolę bardziej dekoracyjną, a nie podstawowego źródła ciepła w domu postanowiłem nie szaleć . Oczywiście dodatkowy dolot powietrza z zewnątrz, tylko nie wiem czy nie przymała rura - 110. W wolnych chwilach trochę poczytałem wypowiedzi osób które na codzień zajmują się wykonywaniem obudów i wiem że k-g i wełna jako obudowa od podłogi aż po strop odpada. Założenia: - poprawnie wykonana obudowa, która się nie rozleci po 3 lata użytkowania ani nie zapali w trakcie - do wysokości wladu obudowany marmurem o grubości 3 cm z dwóch stron gdzie jest szyba - kratki wlotowe/wylotowe po przeciwnej strone bocznej szyby - obudowa do samego sufitu - wkład posiada już podstawę Generalnie budowę obudowy widzę tak Pytania: - czy do szamotu można przykleić marmur ? jeśli tak to czy nie odskoczy i na co przyklejać ? - czy zamiast szamotu użyć płyt izolacyjnych ? (wiem że obudowa wtedy będzie "zimna") - z czego wykonać narożne nadproże tak by nie pracowało mocno inaczej niż reszta obudowy ? - jak duże szczeliny pozostawić pomiędzy wkładem a obudową ? - czy podłogę betonową pod wkładem też należy odizolować płytami tak jak scianę i komin za wkładem ? - czy potrzebna jest komora nad wkładem ? Czekam na pomysły, podpowiedzi i dobre rady Edytowane 23 Lipca 2012 przez Zbyszek.W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 23.07.2012 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 - odległość między wkładem, a obudową bedziesz miał w instrukcji- u mnie było akurat 5 cm od skrajnych elementów użebrowania wkładu - czy szamot czy płyty to zależy od funkcji jaką ma pełnić kominek. Ja bedę palił okazyjnie, lubię raczej chłód niż ciepło- ubudowuję płytami. Zalezy mi na jak najzimniejszym kominku. Chciałbym, żeby kominek promeniował dlugi czas ciepłem np. w nocy- budowałbym z szamotu. - a będzie wlot powietrza z pomieszczenia np. pod wkładem? Jak sie mylę proszę o reprymendę słowną lub wzrokową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyszek.W 23.07.2012 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Może źle napisałem, chodziło mi o szczeliny pomiędzy marmurem/płytą a frontem(drzwiczkami) obudowy. W instrukcji mam napisane z tego co pamiętam 16 cm chyba od skrajnych elementów użebrowania (czyli boki i tył wkładu). Raczej z czego budować - chodziło mi o przyczepność marmuru do materiału i późniejszych naprężeń/pracy. Wlot powietrza będzie z boku wkładu - przeciwnego do bocznej szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 23.07.2012 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Spadł mi na ziemię kleks z kleju do płytek, którym kleiłem płyty do ściany. Nieopatrznie postawiłem na nim płytę i odniosłem na bok. Mimo, że płyta nie gruntowana kleju nie szło oderewać, Musiałem zdzierać i szlifować go z tej płyty. Także takie mam doświadczenie z płytą. A tak na dzień dzisiejszy wygląda moja robota. Wkład już odpalony i przetestowany. Płyty nie zmontowane tylko tak sobie na razie stoją. Jutro kleję i skręcam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyszek.W 24.07.2012 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 Już doczytałem. Żeby położyć marmur na szamot trzeba bardzo starannie odizolować od siebie owe materiały, bo inaczej kamień będzie pękał ewentualnie podróżował po obudowie. Także jeden problem z głowy - buduję obudowę z płyt izolacyjnych. Tylko jedno małe pytanko - czy pomiędzy płytami daje się klej/spoine ? Bo tak oglądam i oglądam niektórych zdjęcia i nie widzę żeby ktoś dawał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 24.07.2012 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 W instrukcji do kleju jaką posiadam napisane jest aby klej kłaść na krawędzie płyt w miejscu ich łączenia. Przypuszczam, że zapobiega to "rozszczelnieniu" konstrukcji i nada jej dodatkowo sztywność. Kleiłem łączenia na płytach, które przylepiłem do ściany i jak klej wysech okazał się bardzo twardy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyszek.W 25.07.2012 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2012 A fachowcy tutaj się nie wypowiadają ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.