Terror 03.08.2012 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 Witam. Ale jak je wprawisz w ruch to masz dodatkowo jeszcze chłodzenie ... Pozdrawiam. No to chyba opuściłem sporo lekcji fizyki. Powietrze jest niezbyt dobrym izolatorem, ale jest tanie. Stąd w oknach zamiast powietrza sąrózne gazy które są lepszymi izolatorami. Znacznie lepszym izolatorem jest próżnia stąd kolektory rurowe powinny mieć znacznie dłuższy czas efektywnej pracy w ciągu roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 03.08.2012 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 Witam.W kominkach próżni próżno szukać.Ruchu powietrza natomiast jest ci pod dostatkiem ... wymuszonego i swobodnego.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.08.2012 04:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Wszystko kwestią temperatury, właściwie jej różnicy.Między Ziemią i Słońcem jest próżnia, a grzeje jak diabli. I to z jak daleka. Tak też jest ze wszystkimi izolatorami. Trzeba podać o jakiej temperaturze mówimy. Taka wełna skalna np. jest świetnym izolatorem, ale w temperaturze pokojowej. Potem jest już różnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 04.08.2012 06:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Witam serdecznie. Na dzień dzisiejszy kominek wygląda tak: Powstał problem- ostatecznie wybór padł na kratki typu luft 6x80 firmy kratki, lecz producent podaje powierzchnię wylotową m.in. 1000. Z rozmowy z doradcą firmy wynikło, że wystarczą 3 kratki (umieszoine by były jedna nad drugą). Mimo wysokości wylotu kratki 30 mm i szerokości o ile pamiętam 770 mm. Nie daje to powierzchni zalecanej przez producenta wkładu- 3cmx77cm=231 cm kw.x3=639 cm kw. Lecz doradca poinformował mnie, że tunel w głębi kratki posiada już wiekszą powierzchnię (nie podano mi jaką) i spokojnie 3 kratki starczą. Co mam o tym myśleć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 04.08.2012 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 (edytowane) Z "murowaniem" tych bloczków to poszłeś na totalną łatwiznę.... po najmniejszej lini oporuNie dało się tego przewiązać, tak jak to się robi? Pionowa ścianka zewnętrzna wnęki... szczególnie Trzeba wziąść pod uwagę na logikę jak siły będą działać, gdy tam drewno będzie poukładane. No chyba, że to tylko tak aby było, przykładowo do zdjęcia pokazowego wykonawstwa. Edytowane 4 Sierpnia 2012 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 04.08.2012 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Z "murowaniem" tych bloczków to poszłeś na totalną łatwiznę.... po najmniejszej lini oporu Nie dało się tego przewiązać, tak jak to się robi? Pionowa ścianka zewnętrzna wnęki... szczególnie Trzeba wziąść pod uwagę na logikę jak siły będą działać, gdy tam drewno będzie poukładane. No chyba, że to tylko tak aby było, przykładowo do zdjęcia pokazowego wykonawstwa. Na ścianę pionową pójdzie na klej z dwóch stron płyta kg, która dostatecznie wzmocnić ściankę. W związku z tym, że w sklepieniu tej komory planuję otwór wlotowy 15x15 (kratka z żaluzją 17x17) do komory chłodzącej, nie będzie ona wypełniona po sam "sufit" drewnem. O ile znam fizykę- największe siły nacisku działają w dół, a poukładane drewno inaczej oddziałowywuje niż wysypana pryzma węgla... Ale ja bardziej humanista jestem Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 04.08.2012 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Ale najważniejszy problem- co z tymi wylotami??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 04.08.2012 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 (edytowane) OKPo co się przegadywać zresztą,, no ale jak widać to tradycja tutaj na forum.Siły działają w dół jak poukładamy drewno, pryzma węgla, itp. itp.Po co wkleiłeś fotki swojej budowli tu na forum?Fotki stały się publiczne i każdy może wyrazić swoją opinie, Ty zupełnie nie Masz wpływu kto i co napisze, choćbyś nie wiadomo co czynił. Nie Masz również możliwości uzyskania konkretnych odpowiedzi, takich jakbyś sobie Ty życzył. Szczególnie poprawnych i jednoznacznych. Ja myślałem, że tutaj siły będa działały na boki... no ale to tylko ja. Kratki maksymalnie duże, nawet większe jak zaleca producent wkładu kominkowego.Budujesz ustrojstwo typu nadmuch. Obojętnie czy grawitacyjny, czy wymuszony, ale NADMUCH wloty i wyloty PAMIĘTAJ Edytowane 4 Sierpnia 2012 przez bohusz udujesz urządzenie grzewcze typu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 04.08.2012 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Witam.Po co pytasz skoro masz jasno określone w instrukcji ile ma być?Szukasz potwierdzenia dla wyboru kratek, które się bardziej podobają, ale nie spełniają określonych w instrukcji wymagań?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 04.08.2012 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Witam. Po co pytasz skoro masz jasno określone w instrukcji ile ma być? Szukasz potwierdzenia dla wyboru kratek, które się bardziej podobają, ale nie spełniają określonych w instrukcji wymagań? Pozdrawiam. Nie szukam , potwierdzam swoje wątpliwości. Wg. mnie nie ma znaczenia, że kieszeńkratki z tyłu ma wylot szeroki jak za przeproszeniem dupa słonia- ważny jest jego najwęższy punkt. Dlatego jakież było moje zdziwienie, kiedy doradca z działu handlu detalicznego stwierdziła, że spokojnie 3 kratki wystarczą Podałem info dot. powierzchni wylotu i okazało się co się okazało Wygląd kratki nie jest dla nas tak istotny, gdyż "zwykłe" kratki też bierzemy pod uwagę i to zakładając powierzchnię wylotu większą niż podaje producent. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 04.08.2012 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Witam. Bardzo dobrze że masz wątpliwości. Przy tego typu sytuacjach proś o potwierdzenie pisemne wyrażonego zdania bo czasami się przydaje ... . Ktoś, kto siedzi za biurkiem i sprzedaje przez internet na odległość, nie zawsze musi dobrze doradzać ... "Łupnij" jak największe z możliwych wylotów. Im będą większe tym mniejsze temperatury będą z nich "walić". Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 04.08.2012 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Przeważnie piszę maile, ale dzisiaj chciałem wyciąć otwory (plan weekendu się zmienił) stad ten telefon. Zastanawiam się czy nie zrobić otworu 14 cmx 80 cm, ale bez montażu kratki. tzn. wylot byłby identyczny konstrukcyjnie z wylotem typu luft z kratki.pl, lecz bez ramki itp. Takie rozwiązanie pasuje mi najbardziej ponieważ z boków obudowy są już dwa prostokątne wloty 14x35 bez kratek i w górze bedą węższe dwa. Te dwa na górze dla symetrii i efektu- podświetlenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 04.08.2012 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 OK Po co się przegadywać zresztą,, no ale jak widać to tradycja tutaj na forum. Siły działają w dół jak poukładamy drewno, pryzma węgla, itp. itp. Po co wkleiłeś fotki swojej budowli tu na forum? Fotki stały się publiczne i każdy może wyrazić swoją opinie, Ty zupełnie nie Masz wpływu kto i co napisze, choćbyś nie wiadomo co czynił. Nie Masz również możliwości uzyskania konkretnych odpowiedzi, takich jakbyś sobie Ty życzył. Szczególnie poprawnych i jednoznacznych. Ja myślałem, że tutaj siły będa działały na boki... no ale to tylko ja. Kratki maksymalnie duże, nawet większe jak zaleca producent wkładu kominkowego. Budujesz ustrojstwo typu nadmuch. Obojętnie czy grawitacyjny, czy wymuszony, ale NADMUCH wloty i wyloty PAMIĘTAJ Broń boże przegadywać!! Staram się tylko wskazać mój punkt widzena. Przepraszam jeżeli zabrzmiało to jako przemądrzanie się. Stanęło na tym, że w miejscu żółtych prostokątów będą wyloty o przekroju 14,5x 46 co da łącznie 1334. Czy kratki nie powinny znajdować się niżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyszek.W 04.08.2012 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 (edytowane) Witam. A więc dzisiaj zacząłem robić obudowę wkładu i oto rezultaty. Pierwsze palenie w domku Wnioski: - Mimo połamanej rury wylotowej ciąg jest i to spory, nawet przy "zamkniętym" szybrze. - Rury wylotowe nie są uszczelnione, ale dymu nie ma w domu - Szyby trochę się brudzą, ale bardziej po bokach niż na środku A tutaj już część obudowy Jakieś sugestie, rady, coś poprawić lub wykonać inaczej ? Edytowane 6 Sierpnia 2012 przez Zbyszek.W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elcolonello 07.08.2012 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 A ja po pierwszej próbie temperatur. Po trzygodzinnym paleniu ze zmiennym dopływem powietrza i zmienną ilością dorzucanego drewna max. temperatura przy stropie sięgnęła 75,2 stopnie przy dużym ogniu, przy zwykłym ogniu przy zamkniętym dolocie powietrza temp. wynosiła 68-70 stopni. . Temperatura na wierzchu obudowy- 63 st. i nie jet to temp obudowy a powietrza, które gromadzi siępod stropem. To już piąte palenie, nic na razie nie pęka, szyba czyściutka , w pokoju sauna (próbę robiłem przy zamkniętych oknach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyszek.W 27.08.2012 04:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 (edytowane) Zabudowa wkladu juz prawie skonczona. Jeszcze tylko kamieniarza dobrego musze znalezc. Ponizej pare fotek Edytowane 27 Sierpnia 2012 przez Zbyszek.W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 13.09.2012 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2012 no ładnie wyszedł ten kominek, tak na moje oko też właśnie kończę zabudowę kominka i mam kilka pytań: - jak wysoka powinna być tzw komora dekompresyjna, czy muszą być w niej zamontowane kratki jeśli tak to ile powierzchniowo - czy strop nad kominkiem trzeba dodatkowo zabezpieczyć płytami izolacyjnymi? - jak wcześniej pisano tu kratek do wentylacji kominka musi być tyle żeby suma ich pow dawała 1000cm3, jak rozumiem dajemy kratki na górze i na dole - bo tu na fotkach nie widze kratek dolnych - czy te kratki montować przed czy po zarzuceniu klejem i siatką i na koniec jakiego kleju używać - zwykły do siatki i styro ? jak potem wykańcza sie takie ścianki, jakąś gładzią dzięki za odpowiedzi, w wolnej chwili wkleje foty tego co udało mi się zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 15.10.2012 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2012 To i ja może coś zacznę pisać w tym temacie W weekend zdemontowałem kominek postawiony ok. 10 lat temu przez fachowca, a przez drugiego fachowca był przerabiany Przed demontażem wyglądał tak: http://imageshack.us/a/img707/8063/dsc1804o.jpg Przy demontażu ukazało się....: http://imageshack.us/a/img685/1629/dsc1849m.jpg http://imageshack.us/a/img341/9402/dsc1848e.jpg Obecenie planuję kominek portalowy, podobny jak ma jedna z forumowiczek (Kasiorek). Oczywiście będę go budował "tymi ręcami" pod okiem forumowych speców http://imageshack.us/a/img543/4527/ed9602449eb22308edf0d93.jpg http://imageshack.us/a/img18/8654/42412842e3b16dc845c6458.jpg Stan bieżący to (komin zaznaczyłem) - na foto ściana wyszła różowa ale oczywiście taka nie jest http://imageshack.us/a/img22/3594/003hyr.jpg Zakupiony wkład do Arysto z wysokością fasady 570. Mieszkam w mieszkaniu w kamienicy, kominek będzie stał na pierwszym piętrze, strop kleina, wytrzymały bo stały niegdyś piece kaflowe. Dolot powietrza będzie zrobiony przez piwnicę. Komin po pomiarach ma ok. 21x21cm. Nowy kominek będzie przesunięty w lewo, chciałbym aby rura spalinowa wchodziła "tradycyjnie"do ściany, bez kombinacji jak wcześniej. Czytam forum intensywnie od kilku tygodni... i w sumie nie wiem z czego wykonać zabudowę Czy z płyt krzemianowo-wapniowych (silca)? A może warto zbudować z cegieł szamotowych? Jakie kupić rury kominowe? Takie jak miałem, czy stalowe, czarne? Kompletenie jestem zdezorientowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 15.10.2012 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2012 Wymyśliłem sobie, że mogę wykuć w tej ścianie wnękę na głębokość ok.25cm.Zastanawiam się czy wtedy mogę plecy kominka wymurować z cegły szamotowej, czy między ścianę a szamot dać izolację? Za ścianą jest łazienka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablomoc 18.10.2012 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2012 Witam, zakupiłem wkład kominkowy, zabudowę planuję wykonać z płyt gk. W instrukcji wkładu jest napisane że między ramką szyby a ramką obudowy ma być szczelina 5 cm. Wynika z tego że musi tam być szczelina 5cm ?! Nie robi się żadnego połączenia obudowy (ramki przedniej wkładu) z przednią ścianą obudowy z płyt gk ? jak to wykończyć żeby estetycznie wyglądało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.