KotSylwester 03.12.2012 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 (edytowane) W weekend troszkę pomurowaliśmy. Teraz czekam na wskazówki co do czerpni, czy ją pociągnąć w dół czy co... http://imageshack.us/a/img202/5853/dsc2239i.jpg http://imageshack.us/a/img854/3345/dsc2238o.jpg http://imageshack.us/a/img534/4628/dsc2236jd.jpg http://imageshack.us/a/img138/3800/dsc2234i.jpg http://imageshack.us/a/img59/971/dsc2233oy.jpg Edytowane 3 Grudnia 2012 przez KotSylwester Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 04.12.2012 05:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Co to za DGP? Nie mogę doczytać. Grawitacja czy turbina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 04.12.2012 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Turbina niestety bo to mieszkanie w kamienicy. Ewentualnie jest nadal możliwość puszczenia grubszej rury bo teraz mam turbinę z wejściem fi 150 a kiedyś była mniejsza. Za kominkiem jest łazienka a za nią turbina. Jak się uprę to mam tam jak upakować fi 150... ale wtedy wlot w suficie kominkaczy niżej pod kratkami wylotowymi? A może kratki przy "suficie" kominka? Edytowane 4 Grudnia 2012 przez KotSylwester Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 04.12.2012 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Jeśli turbina fi 150, to zmień rurę na taka samą. Jej usytuowanie możesz zostawić tak jak masz. Montując rurę zostaw część spiro ściśnięte, tak by po rozciągnięciu manewrować w górę lub w dół, w miarę potrzeb (jakieś 50 cm po rozciągnięciu). Zobaczysz w praniu jak będzie lepiej. Zasada jest taka, ze jak włączysz turbinę , grawitacja traci znaczenie (i skuteczność). Natomiast kratki są konieczne w przypadku wyłączenia turbiny. Kominek musi być tak skonstruowany, jakby turbiny tam nie miało być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 04.12.2012 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Dzięki za info. Jak mampuścić rurę 150 to muszę ją dać wyżej i puścić z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 04.12.2012 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Jeśli to strop drewniany, odpuść sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 04.12.2012 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Strop Kleina- czerwona cegła na stalowych treglach. Nie będę puszczał w stropie tylko w tym "niewykutym" fragmencie ściany. Rurą muszę przebić się przez ścianę za kominkiem na wylot, ale na odcinku nie większym 35cm od sufitu, żeby wyjść nad półką w łazience Edytowane 4 Grudnia 2012 przez KotSylwester Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 05.12.2012 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Ale to forum ma tempo. 45 min temu dostałem email że ktos napisał odpowiedź w tym temacie a odpowiedź z wczoraj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 07.12.2012 06:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Mury pną się do góry http://imageshack.us/a/img132/6950/dsc2245qe.jpg http://imageshack.us/a/img20/1262/dsc2244gx.jpg http://imageshack.us/a/img11/6155/dsc2243o.jpg http://imageshack.us/a/img850/2234/dsc2265o.jpg http://imageshack.us/a/img51/8420/dsc2264y.jpg http://imageshack.us/a/img20/6967/dsc2263e.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 07.12.2012 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Mury pną się do góry Witam, zapowiada się dość ciekawie, masz jakąś wizualizację tej zabudowy na gotowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 07.12.2012 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 kbab, zerknij na poprzednią stronę, może nie tyle wizualizację, co fotkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 07.12.2012 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Hmmm A czy nie masz obawy, że zaprawa łącząca te "szamotówki" z upływem czasu "puści" (naprężenia termiczne, mikropęknięcia i t.d.) i całe to "nadproże" runie Co innego, gdyby to było nadproże "łukowe", to i bez zaprawy by się trzymało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 07.12.2012 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Szczerze obawy mam bo robiłem to pierwszy raz Z drugiej strony dostałem takie info od fachowca że tak się robi. Stal ma inną rozszerzalność niż szamot, zbrojenie by rozsadziło cegły lub zaprawę. Jednak nie do końca ufam swoim umiejętnościom i wszystkie cegły nawierciłem w środku i dałem drut fi 2 ocynkowany - LUŹNO. Tylko na wszelki wypadek - jakby cegła wypadła żeby nie stłukła szyby Zresztą, jeżeli nasi forumowi spece kominkowi nie krzyczą że robię źle to znaczy że jest dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 07.12.2012 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 A ten fachura to od czego?Niechybnie się zwali. Podparcie w takiej sytuacji jest nieodzowne.Pod tą "belką" z szamotek umieść kątownik podpierający i zakotwiony (opierający się na bokach cegieł - słupkach). Zainstaluj go z luzem po bokach, tak aby cieplnie rozszerzony nie napierał na boki. A jeszcze lepiej, to od nowa! I wtedy zgodnie ze sztuką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sterowiec40 07.12.2012 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 romole, a zamiast tych cegieł można by zastosować np. zwykły krawężnik od kostki brukowej. Na pewno będzie pewniej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 07.12.2012 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Problemem jest tutaj głównie nieproporcjonalnie wielki ciężar i wielkość nadproża, do murków, które go trzymają. One się po prostu rozjadą, kiedy pęknie (a pęc musi ). Wystarczy faktycznie solidny kątownik jak mówi r. + siatka w kleju na całości ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 07.12.2012 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Szczerze obawy mam bo robiłem to pierwszy raz Z drugiej strony dostałem takie info od fachowca że tak się robi. Stal ma inną rozszerzalność niż szamot, zbrojenie by rozsadziło cegły lub zaprawę. Jednak nie do końca ufam swoim umiejętnościom i wszystkie cegły nawierciłem w środku i dałem drut fi 2 ocynkowany - LUŹNO. Tylko na wszelki wypadek - jakby cegła wypadła żeby nie stłukła szyby Zresztą, jeżeli nasi forumowi spece kominkowi nie krzyczą że robię źle to znaczy że jest dobrze Najlepiej, najkorzystniej, najpewniej jak bryła konstrukcyjna takiej budowli potrafi bez zaprawy/kleju sama "ustać" Wtedy jest ok i zgodnie z sztuką budowlaną... Potem jak tak to jest pomyslane, można przystąpić do murowania - budowania. Zaprawa - klej pozwala idealnie wypoziomować - wypionować, uszczelnić. Jest również dużym czynnikiem nadającym stabilność całości. No ale te zasady nie dotyczą tylko budowy kominków, są jakby ogólne. Jednak przy budowie kominków dochodzi czynnik sporych temperatur, który trzeba uwzględnić na fazie projektu i dokonując wyboru materiałów. Pozdrawiam dzień po Św. Mikołaju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 07.12.2012 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi że jest źle. Fajnie że od razu napisaliście jak powinienem zrobić. To naprawdę cenne i jasne porady. Ale i tak zapytam: Eniu, Bohusz, jak mam zrobić? Szkoda tylko że temat wisi kilka tygodni i dopiero po wymurowaniu otrzymam te cenne wskazówki a prosząc wcześniej była cisza. Może dać belkę jakąś belkę naprożową np. Thermopor 120cm ?http://www.tanio-buduj.pl/belka-nadprozowa-l-19-dl-1-20mb.html Edytowane 7 Grudnia 2012 przez KotSylwester Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 07.12.2012 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Dzięki za odpowiedzi że jest źle. Fajnie że od razu napisaliście jak powinienem zrobić. To naprawdę cenne i jasne porady. Ale i tak zapytam: Eniu, Bohusz, jak mam zrobić? Szkoda tylko że temat wisi kilka tygodni i dopiero po wymurowaniu otrzymam te cenne wskazówki a prosząc wcześniej była cisza. Przepraszam, ale nie codzień mam czas aby po pracy rozpisywać się tutaj na forum. Nie zawsze mi się również chce pisać tutaj. No Wiesz, trza nieraz dychnąć i oderwać się myślami od pracy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 07.12.2012 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Bohusz, jestem ogromnie wdzięczny że znalazłeś czas aby wejść w temat zerknąć w zdjęcia i odpisać. Szkoda że po raz kolejny tracisz swój cenny czas na pisanie o niczym, Z jakiego powodu nie chcesz udzielić mi pomocy, tylko piszesz posty nie wnoszące za wiele do tematu? Zdawało mi się że masz ogromną wiedzę w ciepłych obudowach...? Fajnie że sobie tutaj piszesz o swoim życiu i na co masz czas. Ja za to czasu nie mam i czas (temperatura) mnie goni z budową kominka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.