eniu 07.12.2012 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Dzięki za odpowiedzi że jest źle. Fajnie że od razu napisaliście jak powinienem zrobić. To naprawdę cenne i jasne porady. Ale i tak zapytam: Eniu, Bohusz, jak mam zrobić? Szkoda tylko że temat wisi kilka tygodni i dopiero po wymurowaniu otrzymam te cenne wskazówki a prosząc wcześniej była cisza. Może dać belkę jakąś belkę naprożową np. Thermopor 120cm ? http://www.tanio-buduj.pl/belka-nadprozowa-l-19-dl-1-20mb.html Takie porady to tylko w Erze, albo u św. Piotra. Napisz najpierw czego nie wiesz, to Ci powiem jak zrobić Dostałeś odpowiedź. Kątownik wsuń i po sprawie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 07.12.2012 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Dla spokoju przejrzałem wpisy. Nigdzie nie pytałeś jak zrobić nadproże, więc raczej czepiasz się (chyba, ze nie dojrzałem pytania). Znalazłem za to brak odpowiedzi na pytanie o siatkę. Może być zwykła do styropianu zatopiona w kleju elastycznym do płytek.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 07.12.2012 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Witam! Ten tajny fachowiec to ja . Prawdę mówiąc, to myślałem, że nadproże będzie miało grubość muru czyli na 64, ale nie ma tutaj tragedii. Lekki błąd widzę tylko w warstwie nad belką. Fugi pokrywają się w dwóch miejscach - nie powinny. Z ciężarem nie przesadzajmy - waży z 50 kg O następnych warstwach nie pisaliśmy, a dobrze byłoby w dwie, trzy poziome fugi nad belką dać siatkę elewacyjną lub taśmę do spoin regipsów (wygodniej, choć jest cieńsza). Każdy w wolnej chwili może sobie rozrysować symulację zniszczenia takiej belki, oczywiście pamiętając, że cegły nie są z gumy. Dobrze byłoby to zostawić do dobrego wysuszenia - przepalać lekko we wkładzie. Jeżeli murować, to, ile się da, po bokach. Chodzi o to, żeby nie stukać w belkę i nie naruszyć tego, póki nie wyschło. Jeżeli wyschło, rozebrać się już nie da, w sensie odzyskania jakiegoś materiału Zaprawa, jeżeli chodzi o kolor, wygląda dobrze Belkę w takiej postaci dobrze byłoby od środka lekko zaizolować - nie wiem, co się tam zmieści, żeby jeszcze była szczelina między nią i wkładem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 07.12.2012 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi że jest źle. Fajnie że od razu napisaliście jak powinienem zrobić. Mam nadzieję, że do mnie nie żywisz urazy, że poruszyłem ten temat. Nie jestem fachowcem od kominków, ale coć niecoś "liznąłem" zasady budowania (murowania) i bez tej wiedzy nie rwałbym się tak jak Ty do samodzielnej poważnej roboty przy pełnym zaufaniu i w oparciu jedynie o porady z Forum. Pytasz przecież ludzi, którzy żyją z takiej właśnie roboty a nie "świeżym powietrzem" udzielając altruistycznie darmowych porad "ktrok po kroku". Niestety - życie uczy, że trzeba być ostrożnym realistą Edytowane 7 Grudnia 2012 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 07.12.2012 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Dzięki za odpowiedzi że jest źle. Fajnie że od razu napisaliście jak powinienem zrobić. To naprawdę cenne i jasne porady. Ale i tak zapytam: Eniu, Bohusz, jak mam zrobić? Szkoda tylko że temat wisi kilka tygodni i dopiero po wymurowaniu otrzymam te cenne wskazówki a prosząc wcześniej była cisza. Może dać belkę jakąś belkę naprożową np. Thermopor 120cm ? http://www.tanio-buduj.pl/belka-nadprozowa-l-19-dl-1-20mb.html To ja jeszcze chuchając już na zimne (jakbyś dalej chciał kombinować). Takie nadproże (z linki) się nie nadaje, bo ma w środku za grube pręty. W kominku max to fi 5mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 07.12.2012 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Wojtku, dziękuję że zajrzałeś. Rozebrać i pomurować od początku to naproże ze cegłami w pionie na szerokość 6,4? Czy rozebrać i pojechać po belkę z betonu czy jakąś inną gotową dostępną w markecie (zależy mi na czasie a jutro sobota)? Sam już nie wiem co robić... W końcu jeszcze trochę warstw cegły na to pójdzie - w sumie szamot będzie do 2,5 metra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 07.12.2012 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Wojtku, dziękuję że zajrzałeś. Rozebrać i pomurować od początku to naproże ze cegłami w pionie na szerokość 6,4? Czy rozebrać i pojechać po belkę z betonu czy jakąś inną gotową dostępną w markecie (zależy mi na czasie a jutro sobota)? Sam już nie wiem co robić... W końcu jeszcze trochę warstw cegły na to pójdzie - w sumie szamot będzie do 2,5 metra Ja bym tego nie rozbierał. Ale jeżeli już ci się chce i się da to rozebrać (jeżeli to ma z dzień, dwa, to wątpię), to najlepsze byłoby murowane tak, jak teraz, ale z cegieł ciętych na pół wzdłuż. Obrazowo: żeby wyglądało z przodu tak jak teraz, ale miało grubość 114/2. Mniej obrazowo, ale konkretnie: z elementów o wymiarach 230x64x57(minus cięcie), gdzie 57 to grubość nadproża, a 230 - jego wysokość. "Zaoszczędzone" w ten sposób miejsce od środka mógłbyś wkleić porządną izolację - chodzi o zminimalizowanie ryzyka pęknięć nadproża od różnic temperatur wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni. Wtedy żadnych zbrojeń. No i ta siatka w poziomych fugach nad... No i porządnie wypełnione zaprawą fugi, dobijanie na maksa gumowym młotkiem, wypływka dookoła, niepokrywanie się fug i cała reszta nudnej litanii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 07.12.2012 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Po co Ci nadproże z szamotu, skoro i tak dobrze jest je zaizolować? Sklej trzy płyty Varmsena, z siatką pomiędzy nimi i na wierzchu, skręć to wszystko śrubami do drewna i po temacie! Buduj sobie potem na tym choćby dwa metry. Nie dawaj tylko siatki i śrub od środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 07.12.2012 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Po co Ci nadproże z szamotu, skoro i tak dobrze jest je zaizolować? Sklej trzy płyty Varmsena, z siatką pomiędzy nimi i na wierzchu, skręć to wszystko śrubami do drewna i po temacie! Buduj sobie potem na tym choćby dwa metry. Nie dawaj tylko siatki i śrub od środka. No, ale nie będzie takie sexy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 07.12.2012 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 07.12.2012 23:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 (edytowane) 23 listopada zapytałem o to ale wtedy nie było mądrego do odpowiedzi. A czy głupim pomysłem jest zrobienie tej belki z płyt SUPER ISOL? Jaką siatkę dać między płyty? Edytowane 8 Grudnia 2012 przez KotSylwester Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 08.12.2012 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 Dla spokoju przejrzałem wpisy. Nigdzie nie pytałeś jak zrobić nadproże, więc raczej czepiasz się (chyba, ze nie dojrzałem pytania). Znalazłem za to brak odpowiedzi na pytanie o siatkę. Może być zwykła do styropianu zatopiona w kleju elastycznym do płytek.. Napisałem jaka siatka, ale nie było mądrego do czytania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 08.12.2012 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 Witam.KotSylwester ... kup 5 kg cementu glinowego Górkal (każdy market budowlany i sporo dużych hurtowni budowlanych ma w ofercie), do tego drut 3 mm (siatka zbrojeniowa do wylewek albo po prostu siatkę Rabitz'a), weź trochę płukanego piasku, kruszywo (najlepiej szamotowe, ale jak byś nie mógł zdobyć to przy pomocy młotka, wiadra i parunastu cegieł szamotowych sam zrobisz) i odlejesz sobie nadproże jakie chcesz ...Musi mieć grubość taką samą jak ścianka. Od spodu podkleisz ją jeszcze izolacją, bo to najgorętsze miejsce będzie przy wkładzie takim jak masz.To jak chcesz się narobić.Jeżeli cenisz sobie wygodę to zrób to co Eniu napisał.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 08.12.2012 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 W takim razie kleję z superisol. Dziś skleję jutro montaż. Zastanawiam się czy to nadproże do ścianek i cegły na nim kleić na klej do płyt super isol czy na zaprawę szamotowąz cementem jak resztę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 08.12.2012 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 Bez znaczenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 09.12.2012 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 (edytowane) W takim razie kleję z superisol. Dziś skleję jutro montaż. Zastanawiam się czy to nadproże do ścianek i cegły na nim kleić na klej do płyt super isol czy na zaprawę szamotowąz cementem jak resztę? http://forum.muratordom.pl/showthread.php?209330-Ciep%C5%82a-obudowa-kominka-foto-relacja Przykład nadproża z płyt promat Poprawka: to nie są płyty promat, tylko varmsen. Edytowane 15 Grudnia 2012 przez romole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcef 10.12.2012 00:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 (edytowane) Ni z gruchy ni z pietruchy Mam dwie opcje zabudowy wkładu 1) płyta izolacyjna z Lublina gr 5cm . do obudowy kominka w postaci klocka z góry na dół . z uwagi na jej wymiary 1,2x2,5 metra - można by wtedy skręcić całe ściany ze sobą - mniej łączeń i roboty ?http://tablica.pl/oferta/plyta-kominkowa-izolacyjna-50mm-ID1O3ew.html#b0aef6bad4;r:;s:spotkaliście już te płyty - dobre będą ? 2) cegła szamotowa - z rozbiórki - gość za 200 zł pozwolił mi zabrać tyle ile mi potrzeba czyli ok 250-300 sztcegła jest pobrudzona sadzą ale chyba to sie da umyc np karcherem, oczywiście tylko pojedyńcze sztuki są w stanie idealnym - jak ze sklepu- ostre nieobite rogi., Ja wybiore tylko te całe i niezbyt obite i niepokruszone cegły . Korci mnie ta cegła żeby zrobić ciepłą zabudowę a z drugiej strony jest to cegła gdzieś z lat 70-80 więc nie wiem jak z jej wytrzymałością. co prawda w ręcach sie nie rozlatuje i trzeba jej dość przy .... punktować żeby przełamać na pół - mocniej niż zwykłej pomarańczowej nowej cegle. Jak myślicie pchać sie w tą rozbiórkową ? Edytowane 10 Grudnia 2012 przez marcef Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 10.12.2012 05:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 romole, dzięki za linka. marcef, mi się udało kupić nową po 2,6zł za sztukę, warto pogrzebać na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WiesiuS 10.12.2012 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Nie baw się z szamotówką z odzysku, może być częściowo tzw. przepalona, czyli utracona wartość kumulacyjna, sprawność. Kup nową, wiele więcej nie zapłacisz. Wspomniałeś o osadach z sadzy. nie doczyścisz tego, to jest nie możliwe jedynie powierzchownie to wykonasz. Parcie brunatnej sadzy przez mur, tynk, farby, grunty jest nie uniknione i rozczarujesz się po kilku miesiącach może trochę dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KotSylwester 11.12.2012 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Po sugestiach otrzymanych na forum i po za nim, budowa na dzień dzisiejszy wygląda tak: http://imageshack.us/a/img685/3944/dsc2323f.jpg http://imageshack.us/a/img844/402/dsc2321uq.jpg http://imageshack.us/a/img651/6738/dsc2320.jpg http://imageshack.us/a/img839/5986/dsc2318e.jpg Belka sklejona z 4 części jedna pozioma od spodu żeby klej nie miał kontaktu z temperaturą i trzy pionowe sklejone na klej varmsen do płyt super isol, pomiędzy płytami siatka, miesca klejenia wcześniej gruntowane. Kleiłem w niedzielę pierwsze trzy płyty i dobrze docisnąłem, czwartą od spodu następnego dnia. Dodatkowo wzmocnione kilkoma śrubami. Nad belką zdecydowałem się na murowanie cegieł na sztorc aby dodatkowo wzmocnic konstrukcję. Dodatkowo między belką a cegłami na sztorc jest siatka z włókna szklanego i siatka też jest pomiędzy cegłami na sztorc a następną warstwą. Teraz wypadałoby kilka dni odczekać żeby wszystko związało. Jako ciekawostkę napiszę że poprzednią belkę zdjęliśmy w całości oparliśmy jednym końcem o cegłę drugim na podłodze i pomimo mojej słusznej wagi nie chciała pęknąć DGP Zastawiam się czy nie warto zrobić jakiejś osłony/dystrybutora dla DGP w obudowie kominka, w końcu mam turbinę i jeszcze jest taka możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.